Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2014, 19:06   #461
six
Banneling

Standaard

Ten eerste kijkt geen serieus mens neer op Middeleeuwers (wat zijn dat?), en ten tweede dachten geschoolde mensen toen niet dat de Aarde plat was.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 20:20   #462
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Vanaf minuut drie en verder gaat het over de wetenschap achter het groeien van planten. Het is een video van 6 minuten met heel veel animatie en met moeite droge materie te noemen. Je bent toch naar 'Doodling in Math: Spirals, Fibonacci, and Being a Plant [Part 3 of 3]' aan het kijken hé want jij trekt zowat conclusies die 180° staan op wat er gezegd wordt.
Dat doe jij, jij zegt dat er afwijkingen in de natuur zijn die de film nergens laat zien. Toon mij dan zo eens een madeliefje of bloemkool.
Een Lucas reeks is geen imperfectie. Het principe blijft hetzelfde, de reeks begint gewoon anders.
Ik ben zelfs zo vriendelijk geweest de andere films te zien.

Volgens mij drinkt ze wat veel koffie of heeft ze haar video 1/2 versneld.

Laatst gewijzigd door Peche : 20 januari 2014 om 20:21.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 23:06   #463
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat doe jij, jij zegt dat er afwijkingen in de natuur zijn die de film nergens laat zien. Toon mij dan zo eens een madeliefje of bloemkool.
Een Lucas reeks is geen imperfectie. Het principe blijft hetzelfde, de reeks begint gewoon anders.
Ik ben zelfs zo vriendelijk geweest de andere films te zien.

Volgens mij drinkt ze wat veel koffie of heeft ze haar video 1/2 versneld.
Ze noemt het zelf klaar en duidelijk een "exception" van de regel zijnde Fibonacci en Phi hoeken. Daarboven heb je planten die telkens 180° gebruiken of andere 90°.

Vind wat je wilt, ze is een heel erg succesvolle youtube ster.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 02:00   #464
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je zat fout met je post waar ge beweerde dat fibonacci en de gulden snede aan de basis lag van alles.

En neen... het 'principe blijft hetzelfde' is wel erg zwak hé... daar het een totaal andere reeks getallen oplevert
Zo kan je van elke recurrente betrekking wel stellen dat ze op 'hetzelfde principe' berust... meer in het bijzonder zij die zich schrijven als 2-orde lineaire differentievergelijkingen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 08:31   #465
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze noemt het zelf klaar en duidelijk een "exception" van de regel zijnde Fibonacci en Phi hoeken. Daarboven heb je planten die telkens 180° gebruiken of andere 90°.

Vind wat je wilt, ze is een heel erg succesvolle youtube ster.
Ze is heel leuk ja. Maar de film is versneld of ze drinkt veel koffie.
Je kan best begrijpen dat ik zoiets niet om 23h 's avonds met de volle aandacht ga beluisteren he.

Een uitzondering is geen imperfectie. Imperfecties komen we tegen bij genetisch gemanipuleerde planten. Het is niet omdat ze in andere hoeken groeien de reeksen niet meer bestaan uit de optelsom van de 2 laatste.
Evenals Lucas.

Wat vind je van mijn avatar trouwens? Wanneer je op de oneindigheid inzoomt bij fractals kom je dat telkens weer tegen
Oud 21 januari 2014, 09:05   #466
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dus je zat fout met je post waar ge beweerde dat fibonacci en de gulden snede aan de basis lag van alles.

En neen... het 'principe blijft hetzelfde' is wel erg zwak hé... daar het een totaal andere reeks getallen oplevert
Zo kan je van elke recurrente betrekking wel stellen dat ze op 'hetzelfde principe' berust... meer in het bijzonder zij die zich schrijven als 2-orde lineaire differentievergelijkingen.
Ik geef toe dat bij Lucas nummers andere ratios afspelen ja.
Ik geef toe dat "als je een miljoenste na de komma zou veranderen" overoepen was ja.

Omdat het vertrekpunt 0 en niet 1 zou zijn is het principe plots anders?
Plots is het l aatste getal niet de optelsom van de twee laatsten?
Een uitzondering zou zijn dat bv 2 op 10 madeliefjes anders opgebouwd worden.
Maar als een dennenappel met andere patronen begint dan een madeliefje is dat geen uitzondering. Dan is dat gewoon een anders organisch middel dat zich vanaf begin anders opbouwt, maar vanuit hetzelfde principe.
Oud 21 januari 2014, 09:58   #467
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Ze is heel leuk ja. Maar de film is versneld of ze drinkt veel koffie.
Je kan best begrijpen dat ik zoiets niet om 23h 's avonds met de volle aandacht ga beluisteren he.
Vermits ik een avond/nachtmens ben, kan ik er inkomen dat vroege vogels dat niet doen, net zoals ik 's ochtends hier niet naar kijk met volle aandacht.

Citaat:
Een uitzondering is geen imperfectie. Imperfecties komen we tegen bij genetisch gemanipuleerde planten. Het is niet omdat ze in andere hoeken groeien de reeksen niet meer bestaan uit de optelsom van de 2 laatste.
Evenals Lucas.
Een imperfectie is een gebrek. De denneappel is wat misgroeid in het begin zodanig dat het ganse groeipatroon verstoort wordt wat uiteraard niet belet dat de groei op dezelfde manier verder gezet wordt qua tempo. Je kan het wat mij betreft een imperfectie noemen. Als jij dat te sterk vindt, ook goed. Feit is dat het afwijkt.

Citaat:
Wat vind je van mijn avatar trouwens? Wanneer je op de oneindigheid inzoomt bij fractals kom je dat telkens weer tegen
Denk je nu echt dat ik fractals vermeld zonder te weten wat het is of waar ze voor gebruikt worden?
Oud 21 januari 2014, 10:08   #468
Peche
Banneling

Standaard

Die fractals legde je in mijn mond, vond me geroepen te blinken met nieuwe avatar.
Dat groeipatroon in die dennenappel is juist niet verstoord.
Dat is zoals het is en iedere mens met ogen ziet dat ze spiraalvormig is.
Het wijkt niet af, het begint anders. Moesten dennenappels verschillen van mekaar zou dat afwijken. Het is niet omdat dennenappels verschillen met madeliefjes ze afwijken he.

Seed heads, pinecones, fruits and vegetables: Look at the array of seeds in the center of a sunflower and you'll notice what looks like spiral patterns curving left and right. Amazingly, if you count these spirals, your total will be a Fibonacci number. Divide the spirals into those pointed left and right and you'll get two consecutive Fibonacci numbers. You can decipher spiral patterns in pinecones, pineapples and cauliflower that also reflect the Fibonacci sequence in this manner. *

Een voorbeeld van een afwijking is te tekenen door zelf willekeurige reeksen in mekaar te knutselen of willekeurige afwijkingen zelf in te brengen.
Maar op foto zal je dat niet vinden denk ik.
Oud 21 januari 2014, 10:08   #469
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Ik geef toe dat "als je een miljoenste na de komma zou veranderen" overoepen was ja.

Maar als een dennenappel met andere patronen begint dan een madeliefje is dat geen uitzondering. Dan is dat gewoon een anders organisch middel dat zich vanaf begin anders opbouwt, maar vanuit hetzelfde principe.
Natuurlijk bouwt het zichzelf op met hetzelfde principe. Een denneappel blijft een denneappel. Een madeliefje blijft een madeliefje.

Als je jouw redenering volgt, dan zijn zelfs kankercellen geen imperfecties of afwijkingen. Ook die planten zich voort zoals gewone cellen zover ik weet en hebben DNA dat eruit ziet als DNA.
Oud 21 januari 2014, 10:11   #470
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk bouwt het zichzelf op met hetzelfde principe. Een denneappel blijft een denneappel. Een madeliefje blijft een madeliefje.

Als je jouw redenering volgt, dan zijn zelfs kankercellen geen imperfecties of afwijkingen. Ook die planten zich voort zoals gewone cellen zover ik weet en hebben DNA dat eruit ziet als DNA.
Laat mij dan zo'n imperfectie op foto zien.
En neen, uw dennenappel weerquote op mijn foto voldoet niet.
Kanker heeft hier niets mee te maken, dat is een mutatie.
Mutaties in het plantenrijk heb ik ook vernoemd, maar vroeg U daarbij: is dat een imperfectie te noemen als er zoveel met geklungeld is?

Een imperfectie zou zijn dat madeliefjes met mekaar verschillen en niet met de dennenappel.
Eerlijk is toch eerlijk?
Oud 21 januari 2014, 10:13   #471
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Die fractals legde je in mijn mond, vond me geroepen te blinken met nieuwe avatar.
Dat groeipatroon in die dennenappel is juist niet verstoord.
Dat is zoals het is en iedere mens met ogen ziet dat ze spiraalvormig is.
Het wijkt niet af, het begint anders. Moesten dennenappels verschillen van mekaar zou dat afwijken. Het is niet omdat dennenappels verschillen met madeliefjes ze afwijken he.

Seed heads, pinecones, fruits and vegetables: Look at the array of seeds in the center of a sunflower and you'll notice what looks like spiral patterns curving left and right. Amazingly, if you count these spirals, your total will be a Fibonacci number. Divide the spirals into those pointed left and right and you'll get two consecutive Fibonacci numbers. You can decipher spiral patterns in pinecones, pineapples and cauliflower that also reflect the Fibonacci sequence in this manner. *

Een voorbeeld van een afwijking is te tekenen door zelf willekeurige reeksen in mekaar te knutselen of willekeurige afwijkingen zelf in te brengen.
Maar op foto zal je dat niet vinden denk ik.
Afwijking: niet overeenkomstig met de norm

De norm is 8 en 13, niet 7 en 11.
Oud 21 januari 2014, 10:15   #472
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Laat mij dan zo'n imperfectie op foto zien.
En neen, uw dennenappel weerquote op mijn foto voldoet niet.
Kanker heeft hier niets mee te maken, dat is een mutatie.
Mutaties in het plantenrijk heb ik ook vernoemd, maar vroeg U daarbij: is dat een imperfectie te noemen als er zoveel met geklungeld is?

Een imperfectie zou zijn dat madeliefjes met mekaar verschillen en niet met de dennenappel.
Eerlijk is toch eerlijk?
I am done. U weet niet wat de definitie van een afwijking is of wilt het niet weten.
Oud 21 januari 2014, 10:16   #473
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Afwijking: niet overeenkomstig met de norm

De norm is 8 en 13, niet 7 en 11.
En is er dan maar één norm?
Dus die ene norm is toepasbaar op alle organisch materiaal?
Wat is de norm Athelas?
Oud 21 januari 2014, 10:17   #474
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
I am done. U weet niet wat de definitie van een afwijking is of wilt het niet weten.
Toon mij dan een foto van madeliefjes die afwijken.
Of eenders wat.
I am done is too easy.

Ik zal U uw voorbeeld Athelas.
Een klavertje 3 en 4.
Zo moeilijk was dat nu toch niet...
Oud 21 januari 2014, 10:38   #475
Peche
Banneling

Standaard

"A Tear at the Edge of Creation".
Ik ga dat boek bestellen.
http://www.americanscientist.org/boo...-imperfections

Ik denk dat het de grijze zone schetst.
Oud 21 januari 2014, 19:55   #476
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het komt er gewoon op neer dat het anders is en geen rij van fibonacci vormt... dus je kan niet stellen dat het de basis is voor alles.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2014, 09:26   #477
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Het komt er gewoon op neer dat het anders is en geen rij van fibonacci vormt... dus je kan niet stellen dat het de basis is voor alles.
Het punt van de discussie was:
Is dat een imperfectie?
Dat het een basis hoort te zijn heb ik niet gezegd.

De reeksen zijn omgezet naar wiskundige getallen en als je ze geen beperking oplegt gaan ze oneindig door, onomkeerbaar.
You can't stop the force
Oud 22 januari 2014, 09:41   #478
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Toon mij dan een foto van madeliefjes die afwijken.
Of eenders wat.
I am done is too easy.

Ik zal U uw voorbeeld Athelas.
Een klavertje 3 en 4.
Zo moeilijk was dat nu toch niet...
Dus een klavertje dat in de regel 1,2,3 of soms zefls 4 blaadjes heeft maar meestal 2 of 3, is een voorbeeld, maar een denneappel die een hele reeks mist tov de norm (de meeste groeien volgens de fibonacci reeks) die niet.

Peche, je bent een grap.
Oud 22 januari 2014, 09:46   #479
Peche
Banneling

Standaard

Neen, die mist geen set. Die gaan gewoon andere richtingen uit...
Always a pleasure.
Oud 22 januari 2014, 09:50   #480
Peche
Banneling

Standaard

2 reeksen dus. Als gij geen spirals in een denneappel ziet ... wat is er dan in te zien?
Hoe worden die die denneappels gevormd? Door hetzelfde principe als Fibonacci.

Citaat:
It's not just pine cones. Sunflower seeds grow in similar spirals, again in pairs of Fibonacci numbers. There is a reason for this. Fibonacci numbers are an approximation to an irrational number (see below) which means that the seeds will not line up with each other, which could weaken the flower head or pine cone
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be