![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Banneling
|
![]() Ten eerste kijkt geen serieus mens neer op Middeleeuwers (wat zijn dat?), en ten tweede dachten geschoolde mensen toen niet dat de Aarde plat was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een Lucas reeks is geen imperfectie. Het principe blijft hetzelfde, de reeks begint gewoon anders. Ik ben zelfs zo vriendelijk geweest de andere films te zien. Volgens mij drinkt ze wat veel koffie of heeft ze haar video 1/2 versneld. Laatst gewijzigd door Peche : 20 januari 2014 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vind wat je wilt, ze is een heel erg succesvolle youtube ster. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen... het 'principe blijft hetzelfde' is wel erg zwak hé... daar het een totaal andere reeks getallen oplevert Zo kan je van elke recurrente betrekking wel stellen dat ze op 'hetzelfde principe' berust... meer in het bijzonder zij die zich schrijven als 2-orde lineaire differentievergelijkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan best begrijpen dat ik zoiets niet om 23h 's avonds met de volle aandacht ga beluisteren he. Een uitzondering is geen imperfectie. Imperfecties komen we tegen bij genetisch gemanipuleerde planten. Het is niet omdat ze in andere hoeken groeien de reeksen niet meer bestaan uit de optelsom van de 2 laatste. Evenals Lucas. Wat vind je van mijn avatar trouwens? Wanneer je op de oneindigheid inzoomt bij fractals kom je dat telkens weer tegen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef toe dat "als je een miljoenste na de komma zou veranderen" overoepen was ja. Omdat het vertrekpunt 0 en niet 1 zou zijn is het principe plots anders? Plots is het l aatste getal niet de optelsom van de twee laatsten? Een uitzondering zou zijn dat bv 2 op 10 madeliefjes anders opgebouwd worden. Maar als een dennenappel met andere patronen begint dan een madeliefje is dat geen uitzondering. Dan is dat gewoon een anders organisch middel dat zich vanaf begin anders opbouwt, maar vanuit hetzelfde principe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Banneling
|
![]() Die fractals legde je in mijn mond, vond me geroepen te blinken met nieuwe avatar.
Dat groeipatroon in die dennenappel is juist niet verstoord. Dat is zoals het is en iedere mens met ogen ziet dat ze spiraalvormig is. Het wijkt niet af, het begint anders. Moesten dennenappels verschillen van mekaar zou dat afwijken. Het is niet omdat dennenappels verschillen met madeliefjes ze afwijken he. Seed heads, pinecones, fruits and vegetables: Look at the array of seeds in the center of a sunflower and you'll notice what looks like spiral patterns curving left and right. Amazingly, if you count these spirals, your total will be a Fibonacci number. Divide the spirals into those pointed left and right and you'll get two consecutive Fibonacci numbers. You can decipher spiral patterns in pinecones, pineapples and cauliflower that also reflect the Fibonacci sequence in this manner. * Een voorbeeld van een afwijking is te tekenen door zelf willekeurige reeksen in mekaar te knutselen of willekeurige afwijkingen zelf in te brengen. Maar op foto zal je dat niet vinden denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je jouw redenering volgt, dan zijn zelfs kankercellen geen imperfecties of afwijkingen. Ook die planten zich voort zoals gewone cellen zover ik weet en hebben DNA dat eruit ziet als DNA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En neen, uw dennenappel weerquote op mijn foto voldoet niet. Kanker heeft hier niets mee te maken, dat is een mutatie. Mutaties in het plantenrijk heb ik ook vernoemd, maar vroeg U daarbij: is dat een imperfectie te noemen als er zoveel met geklungeld is? Een imperfectie zou zijn dat madeliefjes met mekaar verschillen en niet met de dennenappel. Eerlijk is toch eerlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De norm is 8 en 13, niet 7 en 11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of eenders wat. I am done is too easy. Ik zal U uw voorbeeld Athelas. Een klavertje 3 en 4. Zo moeilijk was dat nu toch niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Banneling
|
![]() "A Tear at the Edge of Creation".
Ik ga dat boek bestellen. http://www.americanscientist.org/boo...-imperfections Ik denk dat het de grijze zone schetst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat een imperfectie? Dat het een basis hoort te zijn heb ik niet gezegd. De reeksen zijn omgezet naar wiskundige getallen en als je ze geen beperking oplegt gaan ze oneindig door, onomkeerbaar. You can't stop the force |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Peche, je bent een grap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Banneling
|
![]() Neen, die mist geen set. Die gaan gewoon andere richtingen uit...
Always a pleasure. |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Banneling
|
![]() 2 reeksen dus. Als gij geen spirals in een denneappel ziet ... wat is er dan in te zien?
Hoe worden die die denneappels gevormd? Door hetzelfde principe als Fibonacci. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |