![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Akkoord met het vetgedrukte voorstel voor loonlastendaling met jobgarantie? | |||
| Akkoord. |
|
6 | 50,00% |
| Niet akkoord. |
|
6 | 50,00% |
| Akkoord als minimumverhouding (extra jobs)/(loonlastendaling) kleiner is. |
|
0 | 0% |
| Akkoord als minimumverhouding (extra jobs)/(loonlastendaling) groter is. |
|
0 | 0% |
| Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Oostblokkers die hier voor een schijntje komen werken verstoren evenzeer de marktwerking. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En, ja, het is een goede zaak voor de werknemers als de spanning tussen loonkost in verschillende landen eerder leidt tot een verhoging waar het lager is dan tot een verlaging waar het hoger is. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Europees Commissaris
|
In een volledig onverstoorde vrije marktwerking kunnen oostblokkers hier zonder problemen komen werken. Als je ertegen bent dat oostblokkers hier werken, dan ben je tegen een vrije markt.
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zei toch duidelijk dat ze onder de marktprijs komen werken. Dat kunnen ze, omdat ze hier niet wonen. Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 januari 2014 om 17:03. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij bent wel een communist, dat heb je al rijkelijk geillustreerd hier. Je ging zelfs mijn inkomen gedeeltelijk aanslaan omdat ik het volgens u niet volledig nodig heb. Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 januari 2014 om 17:13. |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een inkomen gedeeltelijk aanslaan is inderdaad een beschrijving van een inkomstenbelasting. Hoeveel mensen willen alle belastingen afschaffen? Het land zit echt vol communisten, blijkbaar. |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bij een vrije markt kunnen wel nog prijsverschillen zijn, maar niet zo'n grote als waar ik het over heb. Ik had het over marktverstoring en onder de marktprijs gaan. En desondanks is er geen vrije markt. Punt. En je had het niet over belastingen toen je mijn inkomsten ging aanslaan die ik niet nodig had en dat weet je zelf best goed genoeg. Pietje de leugenaar. |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als werklozen iets moeten doen voor hun uitkering dan wordt die verstoring weggenomen. |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geld zou altijd moeten gekoppeld worden aan een prestatie. Zelfs iemand aan de ziekenbond voor zijn rug bvb, zou volgens mij rustig mogen bedacht worden met een job die hem afgaat
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens de krant zal zowat de helft van onze huidige jobs vervangen worden door computers en robots.
Mja...wedden dat dit niet in het onderwijs zal gebeuren?
|
|
|
#120 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Idealiter levert iedereen zijn bijdrage in de samenleving. Daar ben ik het over eens. Iedereen verplichten werk aan te nemen vind ik niet de juiste manier om daartoe te komen. Dan wordt het wel heel makkelijk voor werkgevers om de lonen te doen dalen, de werkdruk te doen stijgen, de risico's te verhogen enzovoort, want de job moet verplicht aangenomen worden. Dat maakt het nadien ook nog interessanter om diegenen die nu een job hebben te ontslaan om diezelfde mensen daarna terug aan te nemen met een veel lager loon. Dus zo'n maatregel zou niet enkel nadelig zijn voor werklozen, maar ook voor een heel groot deel van de werkenden. |
|
|
|
|