![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat de fossiele brandstoffenindustrie iets te verliezen heeft wanneer wordt overgestapt op alternatieven, dat kan u zicht niet voorstellen? En tot slot laat u u de ogen uitsteken doordat u ergens gelezen hebt dat die alternatieve industrie een miljard per dag draait. Daar is natuurlijk 'vooral geld te verdienen', in tegenstelling tot de andere kant |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En dan vraagt u zich af waarom u uw standpunten niet mag gaan verkondigen op tv?? Misschien moet je eens bij bovenstaande beginnen, teruggaan naar de lagere school, en je pas daarna buigen over de invloed van CO2 op het klimaat. |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Minister-President
|
Aangezien vijf mijn geluksgetal is en ik al aan vier zit, nog even deze post.
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 21 januari 2014 om 11:32. |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Copernicus Publications director Martin Rasmussen cancelled an entire journal because scientists published a scientific alternative to IPCC climate science. Ironically, Copernicus’s publications received similar treatment in the 1600s under the Inquisition, see here Inquisition-Copernicus!" Wikipedia : Copernicus : In 1616, the Roman Inquisition's consultants gave their assessment of the proposition that the sun is immobile and at the center of the universe and that the Earth moves around it, judging both to be "foolish and absurd in philosophy" and that the first was "formally heretical" while the second was "at least erroneous in faith".This assessment led to Copernicus's De Revolutionibus Orbium Coelestium to be placed on the Index Librorum Prohibitorum - the Index of Forbidden Books. De geschiedenis herhaalt zich : de Roomse Inquisitie leeft opnieuw op in de AGW-climatology |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Minister-President
|
Uw post was nog niet getypt of zelfs uw favoriete WUWT had al door dat er met deze zaak geen punten te verdienen zijn...
Na uw ijstijd-afgang eindelijk tijd voor bezinning? Of op naar de volgende blog-post? Misschien een nieuw topic starten? |
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1) aan te nemen dat het gros van de klimaatwetenschap juist is (in de zin van "wetenschappelijk juist", ttz, met alles wat we weten en niet weten, de huidige wetenschappelijke standpunten de meest waarschijnlijke zijn) 2) ik mijn lazy life wil verderzetten, en inderdaad niet in hoge kosten wil komen voor wat er binnen 100 jaar eventueel zou gebeuren met mensen die ik niet ken, die nog niet bestaan, en die ook niet veel voor mij hebben gedaan. Ik wil wel best wat grotendeels vrijblijvende moeite doen als 't niet uitmaakt om de CO2 uitstoot terug te dringen, maar als ik moet kiezen tussen mijn confort nu, of het "voortbestaan van de planeet binnen 100 jaar" dan is de keuze op minder dan 5 seconden gemaakt. Mijn half-solipsistische many-worlds kijk op de realiteit heeft daar natuurlijk wel iets mee te maken (noem het de pseudo-wetenschappelijke verschoning van mijn narcistische trekken Maw, ik ben een politiek klimaatscepticus, en een wetenschappelijk establishment volger. Het punt is dat stellen dat de klimaatsverandering "dramatisch" zal zijn, geen wetenschappelijke, maar wel een politieke uitspraak is, omdat dat een inhoud geeft aan wat dramatisch is.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 januari 2014 om 13:44. |
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zelfs de zware industrie heeft belangen in de CO2-leugen. Money makes the world go round. |
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stellen dat dat een drama is, dat daar iets aan gedaan moet worden, dat dat erg is, is geen wetenschappelijke uitspraak meer, maar een politieke. Als Frankrijk een woestijn wordt binnen 100 jaar, kan ik best het standpunt aanhangen dat mij dat geen ballen kan schelen want dan ben ik allang dood, en dat het een veel groter drama is dat ik niet genoeg geld heb om volgende zomer naar de Maldiven te vliegen. Een persoon die een wetenschappelijke functie bekleedt, en stelt dat hij argumenten heeft om aan te nemen dat Frankrijk en Italie een woestijn zullen worden, is bezig als wetenschapper. Als hij nu ook gaat stellen dat daar iets aan gedaan moet worden, mag hij dat, maar dan is hij een burger geworden die een politiek standpunt inneemt. Als Frankrijk en Italie bijvoorbeeld een woestijn zouden worden, maar de Sahara wordt groen, dan zie ik het probleem niet zitten. We hebben eeuwen aanvaard dat de Sahara een woestijn was. We kunnen dus ook eeuwen aanvaarden dat Frankrijk een woestijn wordt. Maar dat is dan weer MIJN politiek standpunt. Anderen kunnen daar anders over denken. Ik denk dat het belangrijkste punt van sommige *wetenschapsdeniers* is dat ze om een of andere reden niet in de spiegel durven kijken en uitkomen voor hun daadwerkelijke POLITIEKE keuze, en daarom dan maar de lastige wetenschap aanvallen. Aan de andere kant heb ik niks tegen een wetenschappelijk debat, in tegendeel. Maar het moet dan wel gebeuren op basis van daadwerkelijke kennis. Zoals ik al gezegd heb, de meeste om niet te zeggen alle blogs van hardline wetenschapsdeniers bevatten elementaire fouten. Dat wil niet zeggen dat alle "officiële" wetenschap geen fouten zou bevatten natuurlijk. Maar ik heb nog niet veel "niveau" gezien bij vele deniersargumenten op wetenschappelijk vlak. Het is ook zo dat veel dramaturgen selectief te werk gaan in wat de wetenschap echt zegt, want de echte wetenschap geeft redelijk grote foutmarges aan, en specificeert dingen in een zekere context, onder aanname van zekere uitgangshypothesen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2014 om 10:15. |
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat kost ons 50x minder dan het "mitigeren", wat de hysterici eisen. Welk aandeel hiervan werkelijk naar het mitigeren gaat is een open vraag. Het saldo komt alvast terecht in kluizen en belastingsparadijzen. |
|
|
|
|
|
|
#153 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jedd : 23 januari 2014 om 03:37. |
||
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Burger
|
Citaat:
En waarom spreekt u nu plots in frank? Een miljard frank over al die jaren is niet zo enorm veel geld, als we vergelijken met een miljard euro per dag dat in het klimaatbeleid wordt gestoken. |
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Net zoals wij, belastingbetalers : we geven zo'n MILJARD EURO PER DAG uit voor de nutteloze fantasmen van diezelfde AGW-SS-ers. Voor hen valt het geld uit de lucht. En dan laten ze zich nog extra sponsoren ook. |
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Burger
|
Even uitgerekend. Als men over 20 jaar 20 man 5000 euro als maandloon uitbetaalt, wereldwijd niet zo enorm veel, komt men al bijna aan een miljard frank. Zo enorm veel is dat niet. Eigenlijk is dat zelfs weinig.
Laatst gewijzigd door Rob Lemeire : 23 januari 2014 om 11:27. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
weinig geld nodig om een zweem van twijfel te creËren
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Banneling
|
Het AGW-onderzoek in de VS alleen kostte al 38 MILJARD DOLLAR in de jaren '90. Veel te veel geld als het om een "evidente" waarheid zou gaan. Blijkbaar moest er "extra overtuigingskracht" aan te pas komen.
Met dat wereldwijd 1 miljard FRANK aan studies plaatsten hun opponenten intussen in Vlaanderen alleen al 75% van de bewuste burgers op het goede spoor naar de waarheid. |
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Banneling
|
Citaat:
The Economist |
|