![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die wetgeving is onlangs versoepeld.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=6987845 en "Aangezien Karel De Gucht zelf advocaat is kan hij goed inschatten dat hij zichzelf hiermee al dan niet in een lastig parket kan brengen." post 100 Jij brengt hier het advocaatschap van De Gucht in beeld. Ik veronderstel dat ik dan ook mag vervolgen met het stellen dat het niet is omdat De Gucht advocaat is, dat hij niet verkeerd kan zijn...?
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 26 januari 2014 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was geen toeval. In die bewuste week was er nog nooit zoveel handel geweest in Fortis als ooit te voren. Heb jij geen telefoontje gekregen dat jij je aandelen het beste kon dumpen tegen gelijk welke prijs ?
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Jij bracht het advocaatschap van De Gucht in beeld....alsof advocaat zijn als eigenschap het niet-fout-kunnen-zijn heeft. Ik vervolgde hierop dus met te stellen dat De Gucht, zelfs advocaat zijnde, wel degelijk foutief kan zijn. En ik gaf het voorbeeld van de advocaat van de verdediging en de advocaat van de aanklager....
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pleit jij voor een volkstribunaal om die "moreel en deontologische schurken" buitengerechtelijk te veroordelen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 26 januari 2014 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Principiële publieke uitspraken doen is inderdaad niet altijd slim. Het hangt er een beetje van af welk doel je beoogt en welk risico je wil lopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Ik pleit al jaren voor een numerus clausus van het aantal advocaten en juristen in de wetgevende en uitvoerende macht. De wetten zullen dan niet meer "op het lijf van de advocaten" geschreven zijn (lees : vol achterpoortjes) en moraliteit en deontologie kunnen er alleen wel bij varen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes, als zoveel van dat soort kwibussen daar de plak zwaaien, zijn die ofwel moedwillig de boel aan 't saboteren, ofwel onbekwaam. 'k Weet eigenlijk niet wat het ergste is...... ![]()
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch op zijn minst een assisenproces met een volksjury. Noblesse Oblige voor de uitvoerders van de macht die ze van datzelfde volk gekregen hebben.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw waarom daar zo flauw over doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onwettig verkregen bewijslast blijft bewijslast. We gaan daar niet semantisch beginnen over doen hé. Het Gentse hof van beroep oordeelde dinsdag dat de fiscus inderdaad onvoldoende aanwijzingen van belastingontduiking had om de rekeningen van het echtpaar in te kijken. De machtiging om de rekening in te kijken werd vernietigd door het hof van beroep en alle gegevens daaruit mogen door de fiscus niet gebruikt worden. http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-inkijken.aspx Je moet nu zelf eens gaan reflecteren over wat hierboven gesteld staat. Omdat er niet voldoende aanwijzingen waren van fraude, werd de toelating om de rekeningen in te kijken vernietigd, waardoor de bewijzen van de fraude niet mogen gebruikt worden. Ik begrijp heel goed dat je niet zomaar lukraak iemand kunt gaan controleren in de hoop dat er iets gevonden wordt, enkel en alleen om die betreffende persoon een kloot af te trekken. Ik begrijp dus min of meer dat de machtiging werd vernietigd, en dat de gevonden informatie niet mag gebruikt worden, al blijf ik het wrang vinden. Die klootzak ontduikt belastingen, punt. Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die, wars van alle partijpolitiek, dan doodleuk beweren dat er dus niks is gebeurd. Als de drugsbrigade zonder huiszoekingsbevel bij een drugsdealer binnenvalt of zonder machtiging van een onderzoeksrechter een telefoontap doet, dan zal ie ook vrijuit gaan, al ligt er een ton cocaïne in zijn garage opgeslagen. Is ie dan plots geen drugsdealer meer?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat wist ik niet, en wat doet het ertoe?
Daar zal die hooghartige klootzak eens goed mee lachen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Amerika zijn er meer processen met een volksjury. Dat het daar beter gaat daar heb zware twijfels over. Als je daar jezelf verslikt in een hete koffie kan je miljoenen dollars schadevergoeding eisen.
![]() |
![]() |