Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2014, 12:56   #541
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Goed idee. Laten we alle mythen en legendes leren op school en zever zoals wetenschap, aardrijkskunde, geschiedenis en meer gewoon schrappen. Kwestie van een totaal achterlijke en naïeve beschaving op te richten. Dan zullen er zeker geen mensen met slechte bedoelingen ons kunnen manipuleren.
Die mythes en legendes zijn er omdat het over echt waar gebeurde zaken in ons verleden gaat. Zaken die de huidige elite uit het kennisgebied gehouden heeft om de mensheid in een beperkt beeld van de realiteit te houden. Atlantis is ten onder gegaan omdat de heersende elite het toen veel te bont maakte. Een situatie zoals we nu een beetje hebben.

Citaat:
Dat boek is godbetert 28 jaar oud.
En dan? De evolutietheorie is veel ouder. Er is trouwens een geupdate versie van het boek ondertussen beschikbaar.

Het boek van Cremo is trouwens ook een aanrader. Maarja... ik heb al zoveel bronnen aagereikt naar u, je zegt dan ik ga er eens naar kijken maar we horen niet meer van je.
Oud 28 januari 2014, 12:59   #542
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Die mythes en legendes zijn er omdat het over echt waar gebeurde zaken in ons verleden gaat. Zaken die de huidige elite uit het kennisgebied gehouden heeft om de mensheid in een beperkt beeld van de realiteit te houden. Atlantis is ten onder gegaan omdat de heersende elite het toen veel te bont maakte. Een situatie zoals we nu een beetje hebben.
Oud 28 januari 2014, 15:13   #543
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel van wat wij leren over onze gescheidenis is fout. De evolutieleer is ook fout.

Moest onze werkelijke geschiedenis onderwezen worden dan zouden we leren over verloren gegane beschavingen zoals Altantis, over buitenaardsen die te maken hebben met onze evolutie, over de onsterfelijkheid van de ziel, enz... integendeel we leren vrijwel het tegenovergestelde, en dat is niet toevallig.

Hoe beperkter het wereldbeeld hoe meer ze de mensheid in een nauw keurslijf van de realiteit kunnen houden.
Woehaha, Exodus zou wel zijn eigen versie van 'Jesus camp' willen oprichten blijkbaar. (misschien 'Icke camp' ? )

Zijn ultieme droom is blijkbaar kinderen in een keurslijf van onwetendheid en domheid duwen. 500 jaar terug in de tijd.

Gelukkig dat meer en meer mensen opstaan en dergelijke idiote ideen aan de kaak stellen.
De tijd dat je kans maakte om kinderzieltjes te corrumperen is gepasseerd Exodus. Teveel mensen hebben je door.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 15:25   #544
Yog Sothoth
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je ook maar een greintje bewijs om zelfs maar het bestaan van Atlantis aan te tonen?
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 15:29   #545
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Het boek van Cremo is trouwens ook een aanrader. Maarja... ik heb al zoveel bronnen aagereikt naar u, je zegt dan ik ga er eens naar kijken maar we horen niet meer van je.
Ja mijn excuses hé. Ik heb wel het één en ander te lezen. Je bent namelijk niet de enige persoon die mij informatie of bronnen geeft en dan ga ik nog zelf op zoek naar allerlei zaken. Zover ik weet heb ik ook niet gezegd dat ik het achteraf uitgebreid ging komen bespreken vermits ik dat nooit doe met een berg aan (nieuwe) informatie.

Wat betreft Atlantis mag je mij een bron geven. Ik heb lange tijd zelf Atlantis gevolgd vermits het mij erg interesseerde (beroemd mysterie van een verloren gegane beschaving is altijd leuk om te bestuderen). Ik heb weet van mogelijke vermoedelijke locaties van Atlantis. Tot nu toe is er echter geen direct bewijs of éénduidig bewijs zover ik weet dat Atlantis of gevonden is, of ooit bestaan heeft. Indien je daar een bron van hebt, een recente, dan zal ik die graag uitpluizen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 15:37   #546
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De tijd dat je kans maakte om kinderzieltjes te corrumperen is gepasseerd Exodus. Teveel mensen hebben je door.
Yep, meer en meer mensen hebben door hoe een elite ons manipuleert voor haar eigen gewin, en bepaalde kennis voor zich houdt en onderdrukt, zoals het bestaan van UFO's of verloren gegane beschavingen. Hoe de elite haar in hun versie van de realiteit wil meenemen door ons constant te bombarderen via negatieve berichtgeving in de media.

Meer en meer mensen hebben door hoe het educatieve systeem zo opgezet is om het systeem van de elite te dienen. Hou ze binnen de linker hersenhelft, waardoor ze het grotere geheel niet kunnen zien. De twee moeten in balans zijn wat bij vele mensen niet het geval is.

De eindtijd van atlantis vertoonde veel parallellen met onze beschaving nu. Op sommige vlakken waren ze zelfs technologisch geavanceerder. Op het einde van haar bestaan gleed de samenleving af naar een soort politiestaat, waar de elite het maar al te bond maakte. De samenleving was vervallen in een staat van liefdeloosheid en compassie was ver te zoeken. Er woeden ook ziekten gelijkaardig aan het huidige AIDS, en mensen die deze ziekte hadden werden getatoeerd op hun voorhoofd met lasers en uit de samenleving gezet... enz...

De elite maakte het zodanig bond in haar zoektocht naar absolute macht, dat ze de energie van de aarde wou gebruiken voor haar eigen gewin. Door haar blind nastreven van dit doel met geavanceerde technologien bedreigde ze het voortbestaan van de planeet. De aarde is een levend wezen en kon dit niet toelaten, en de kosmische orde greep in: een planetaire catastrofe waardoor de beschaving tot niets herleid werd. Mettertijd bleven enkel nog legendes over van de val van een beschaving. Alhoewel binnen bepaalde kringen deze kennis intact bleef en overgeleverd is.

Diezelfde annunnaki staan nu weer aan de top. En vele ogen van buitenaardsen zijn op de aarde gericht. Hoe zal het er nu aan toegaan? In tegenstelling tot toen zitten we in een beter schuitje. Het positieve, het licht, is aan het groeien op de planeet, integenstelling tot wat de knechten van het duister ons willen wijsmaken via de mainstream media.

Laatst gewijzigd door exodus : 28 januari 2014 om 15:39.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 16:07   #547
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Alles is oneindig veel, niet alleen dingen, maar vooral dat er oneindig veel microwezentjes zijn.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 16:20   #548
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Alles is oneindig veel, niet alleen dingen, maar vooral dat er oneindig veel microwezentjes zijn.....
Einstein zei ooit:
Citaat:
Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.
Oud 28 januari 2014, 16:51   #549
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja mijn excuses hé. Ik heb wel het één en ander te lezen. Je bent namelijk niet de enige persoon die mij informatie of bronnen geeft en dan ga ik nog zelf op zoek naar allerlei zaken. Zover ik weet heb ik ook niet gezegd dat ik het achteraf uitgebreid ging komen bespreken vermits ik dat nooit doe met een berg aan (nieuwe) informatie.

Wat betreft Atlantis mag je mij een bron geven. Ik heb lange tijd zelf Atlantis gevolgd vermits het mij erg interesseerde (beroemd mysterie van een verloren gegane beschaving is altijd leuk om te bestuderen). Ik heb weet van mogelijke vermoedelijke locaties van Atlantis. Tot nu toe is er echter geen direct bewijs of éénduidig bewijs zover ik weet dat Atlantis of gevonden is, of ooit bestaan heeft. Indien je daar een bron van hebt, een recente, dan zal ik die graag uitpluizen.
Macro evolutie?
Uw voorbeeld van de paarden?

Bedoelde U dat?
Ik zie geen macro evolutie.
http://www.dailymail.co.uk/sciencete...years-ago.html
Dit zou macro evolutie zijn, maar dat artikel geloof je ook niet.

Bon, het zal niet lang duren voor er uit ons weer nieuwe soorten evolueren he. Als we op 65 miljoen jaar tijd van muis tot Lucy kunnen komen
En op paar miljoen jaar tijd van Lucy naar mens.

Kijk dit ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Timelin...uman_evolution

Absence of proof isn't proof of absence?
Neen akkoord, maar er is geen afwezigheid.

Goden zijn hier neergeland, hebben ons leren bouwen en sindsdien zijn wij uit het hof van eden. Die verhalen zijn geen mythen, maar serieuze geschiedenis die uitgewist is en vervangen met Darwinisme.
Zie Atlantis
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 17:08   #550
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
De eindtijd van atlantis vertoonde veel parallellen met onze beschaving nu. Op sommige vlakken waren ze zelfs technologisch geavanceerder. Op het einde van haar bestaan gleed de samenleving af naar een soort politiestaat, waar de elite het maar al te bond maakte. De samenleving was vervallen in een staat van liefdeloosheid en compassie was ver te zoeken. Er woeden ook ziekten gelijkaardig aan het huidige AIDS, en mensen die deze ziekte hadden werden getatoeerd op hun voorhoofd met lasers en uit de samenleving gezet... enz...

De elite maakte het zodanig bond in haar zoektocht naar absolute macht, dat ze de energie van de aarde wou gebruiken voor haar eigen gewin. Door haar blind nastreven van dit doel met geavanceerde technologien bedreigde ze het voortbestaan van de planeet. De aarde is een levend wezen en kon dit niet toelaten, en de kosmische orde greep in: een planetaire catastrofe waardoor de beschaving tot niets herleid werd. Mettertijd bleven enkel nog legendes over van de val van een beschaving. Alhoewel binnen bepaalde kringen deze kennis intact bleef en overgeleverd is.
Dat klinkt zo hard als een slecht Science Fiction verhaal voor 12 a 14 jarigen.
Enig idee wat het woord Fiction betekent?

Science (zonder Fiction) berust om feitenmateriaal, een woord waarvan jij zo vies bent dat je het ofwel onnodig en overbodig vindt (de fantasieverhaaltjes zoals hierboven waarin je in grossiert) ofwel simpelweg ontkent (zoals bij alle gevestigde kennis en wetenschap die in conflict is met je naieve wereldbeeld zoals bvb. de evolutietheorie)

Het feitenmateriaal dat jij aanbrengt is onbestaand (Gechannelde berichten inclusief)

Citaat:
Het positieve, het licht, is aan het groeien op de planeet, integenstelling tot wat de knechten van het duister ons willen wijsmaken via de mainstream media.
Heel juist, behalve dat de knechten van het duister werken vooral werken via obscurantistische websites, genre niburu.nl die ze kunnen maken dankzij de krachten van het licht die hen het internet hebben geschonken.
Ondank is 's werelds loon, nietwaar?
Oud 28 januari 2014, 17:33   #551
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Macro evolutie?
Uw voorbeeld van de paarden?

Bedoelde U dat?
Ik zie geen macro evolutie.
http://www.dailymail.co.uk/sciencete...years-ago.html
Dit zou macro evolutie zijn, maar dat artikel geloof je ook niet.
Ik had ook niet verwacht dat je macro evolutie zou zien. Daarvoor moet je weten wat het is.

Citaat:
Bon, het zal niet lang duren voor er uit ons weer nieuwe soorten evolueren he. Als we op 65 miljoen jaar tijd van muis tot Lucy kunnen komen
En op paar miljoen jaar tijd van Lucy naar mens.
Van Lucy naar mens. Zozo. Dat is zelfs op wikipedia al aangepast. Ik wacht nog een paar jaar tot je mee bent.

Citaat:
Absence of proof isn't proof of absence?
Neen akkoord, maar er is geen afwezigheid.
Mooi, dan kunnen we concluderen dat evolutie juist is.

Citaat:
Goden zijn hier neergeland, hebben ons leren bouwen en sindsdien zijn wij uit het hof van eden. Die verhalen zijn geen mythen, maar serieuze geschiedenis die uitgewist is en vervangen met Darwinisme.
Zie Atlantis
Zie Atlantis? Zoek eens deftig naar wat geweten is over Atlantis ipv wat mensen met aluminium hoedjes op hun hoofd je vertellen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 17:43   #552
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had ook niet verwacht dat je macro evolutie zou zien. Daarvoor moet je weten wat het is.

Van Lucy naar mens. Zozo. Dat is zelfs op wikipedia al aangepast. Ik wacht nog een paar jaar tot je mee bent.

Mooi, dan kunnen we concluderen dat evolutie juist is.

Zie Atlantis? Zoek eens deftig naar wat geweten is over Atlantis ipv wat mensen met aluminium hoedjes op hun hoofd je vertellen.
Ik heb hier nu net WETENSCHAPPELIJKE links gegeven die verwijzen naar macro evolutie in termen van muis tot mens.
Micro evolutie is wat we op de foto van paarden zien.
Bekijk zelf de termen macro en micro evolutie
LEES

Macro-evolutie is een evolutionair proces over geologische tijdschalen, welke kan leiden tot de evolutie van duidelijk van elkaar verschillende genera
Met micro-evolutie bedoelt men beperkte wijzigingen in een soort.

De andere links schetsen duidelijk van vis tot mens.
MACRO EVOLUTIE
Ik denk eerder dat mensen die daarin geloven aluminium hoedjes dienen te dragen!
Je weigert gewoon een wetenschappelijk thesis te geven of eenders wat en geeft slechte voorbeelden.
Daarna lul je jezelf er onderuit met tekstjes als:

Citaat:
Ja mijn excuses hé. Ik heb wel het één en ander te lezen. Je bent namelijk niet de enige persoon die mij informatie of bronnen geeft en dan ga ik nog zelf op zoek naar allerlei zaken.
Is dat nu zo moeilijk een concrete thesis te geven dat macro evolutie naar voren duwt? Ik gaf U 1 van muis tot mens, maar dat geloof ik niet. Dat is een van de pot gerukte hypothese waar vele fictieve puntjes aan andere mogelijke puntjes worden gelinkt. De verbonden puntjes schetsen dan een beeld genaamd "evolutietheorie".
DAAR ALLE WETENSCHAPPELIJKE ONDERZOEKEN bij insecten falen zoiets als macro evolutie naar voor te duwen?

Ringen, daar ging je op terugkomen... Ik wacht!

Laatst gewijzigd door Peche : 28 januari 2014 om 17:45.
Oud 28 januari 2014, 17:47   #553
Peche
Banneling

Standaard

We are the world, we are the children!
We are the arc of Noach!!!!
SEEDED BY INTELLIGENT DESIGN THROUGH A SUPERIOR FORCE
Oud 28 januari 2014, 17:54   #554
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ringen, daar ging je op terugkomen... Ik wacht!

Examples of evolution occurring now : https://www.youtube.com/watch?v=rvYpBi7HG9k

Laatst gewijzigd door parcifal : 28 januari 2014 om 17:54.
Oud 28 januari 2014, 18:06   #555
Peche
Banneling

Standaard

Parcifal, ik volg dit topic van pagina 1 tot het einde van haar dagen.
Ik heb duidelijk gesteld dat ik geloof in "micro evolutie" in beperkte mate.
Ik geloof in "evolutie". Aanpassingen, verbeteringen, etc...

Wat ik niet geloof is macro evolutie.
Ik krijg veel links die micro evolutie bewijzen, maar hoe bewijst uw link iets?
Mag ik eens een echte link erover zonder een youtube film.
Met namen van wetenschappers enzo
Ik ben bereid hier dieper op in te kijken, maar ik duw het niet voor als bewijs dus ik moet het hier niet weerleggen. Ik wacht tot ik erover kan lezen hier.
Oud 28 januari 2014, 18:12   #556
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Parcifal, ik volg dit topic van pagina 1 tot het einde van haar dagen.
Ik heb duidelijk gesteld dat ik geloof in "micro evolutie" in beperkte mate.
Ik geloof in "evolutie". Aanpassingen, verbeteringen, etc...

Wat ik niet geloof is macro evolutie.
Ik krijg veel links die micro evolutie bewijzen, maar hoe bewijst uw link iets?
Mag ik eens een echte link erover zonder een youtube film.
Met namen van wetenschappers enzo
Ik ben bereid hier dieper op in te kijken, maar ik duw het niet voor als bewijs dus ik moet het hier niet weerleggen. Ik wacht tot ik erover kan lezen hier.
Tja, veel gemakkelijker kunnen we het niet maken he.
Dit is een populariserend filmpje (afkomstig van Richard Dawkins, dat IS een wetenschapper, uit Cambridge ) over ringsoorten, die dus macro-evolutie aantonen op basis van geografische spreiding.

Als jij echter een eigen persoonlijke en niet realistische definitie van macro-evolutie wil gebruiken, ben je niet echt geinteresseerd in discussie maar enkel in preken.

Laatst gewijzigd door parcifal : 28 januari 2014 om 18:13.
Oud 28 januari 2014, 18:16   #557
Peche
Banneling

Standaard

Richard Dawkins is een onvermoeibare strijder tegen godsdienst

http://www.youtube.com/watch?v=JFamS4RGE_A
Oud 28 januari 2014, 18:16   #558
Yog Sothoth
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag het nogmaals: heb je enig bewijs dat Atlantis ooit bestaan heeft? En die technologie en lasers, waarop baseer je die bewering? Is er ooit ergens een 10000 jaar oude laser opgegraven?
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 18:20   #559
Peche
Banneling

Standaard

Ik ga daar over lezen en later op terugkomen.
Ik ontken toch nog niets Parcifal? Ik zei dat ik bereid ben er dieper op in te kijken, en als ik dan zelf de moeite moet doen dan ist maar zo he.
Maarja, dat vind ik zo'n flauw excuus, zoiets als: "We duwen iets naar voor, maar we kunnen het niet samenvatten."
Oud 28 januari 2014, 18:20   #560
six
Banneling

Standaard

Ik vraag mij af of Pech een eenvoudige differentiaalvergelijking kan oplossen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be