Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2014, 18:56   #61
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
We kunnen het hier weer terug over nieuwe wagens hebben die kans maken om binnen ettelijke jaren gegeerde oldtimers zullen zijn.
De 3D-discussie heeft een eigen stek gevonden.
Er is een reden dat in armere landen, en voor rally's, men oudere auto's verkiest. Puur mechanische motorblokken die men kan repareren zonder electronica.

Een wagen van nu wordt nooit een oldtimer.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 19:12   #62
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Een wagen van nu wordt nooit een oldtimer.
Ik wist dat we bij jou moesten zijn voor een realistische kijk op hedendaagse elektronica.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 19:28   #63
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik wist dat we bij jou moesten zijn voor een realistische kijk op hedendaagse elektronica.
Vergeet niet dat hoewel een chip perfect vervangbaar is (de chip zelf is nog het minste), de sensoren en andere analoge apparatuur er ook zijn.

Pakweg een chip die ontsteking regelt moet via sensoren een heleboel data binnenkrijgen, verwerken en dan via actuatoren wegsturen om de mechanica te bedienen.
Het is mogelijk, en volgens mij niet al te moeilijk, om de chips in een auto zodanig op te bouwen dat zij vlot vervangbaar zijn en zelfs een geintegreerde debugger hebben.

Maar wanneer je analoge interfacing met de mechanica begint te drijven, dan zit je wel met problemen. Problemen waarvoor je een gespecialiseerde garage moet hebben, en zelfs dan.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 19:58   #64
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Maar wanneer je analoge interfacing met de mechanica begint te drijven, dan zit je wel met problemen. Problemen waarvoor je een gespecialiseerde garage moet hebben, en zelfs dan.
Alles zit vandaag met elkaar verweven.
Al uw tellers, contact, motor management...men begint zelfs identificatie IC's in koplampen te monteren die dan moeten geactiveerd worden via de ECU en dit alles via enkele draadjes (bus). Ik zie dit niemand nabouwen en programmeren om een wagen in gebruik te houden. Zolang de garantie loopt geen probleem.
Eens die periode voorbij - loslopend wild zeker?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 20:03   #65
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Die identificatie-IC's in koplampen, waar is dat goed voor?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 20:08   #66
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Die identificatie-IC's in koplampen, waar is dat goed voor?
Diefstal. Een complete Xenon koplamp van een Audi A6, ongeveer 1500€ het stuk.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 22:55   #67
Joachim Chiller
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2013
Locatie: IHS
Berichten: 668
Standaard

Joachim Chiller is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 22:29   #68
Joachim Chiller
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2013
Locatie: IHS
Berichten: 668
Standaard

ik heb mij een paar bugattis gekocht
Joachim Chiller is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 15:59   #69
Joachim Chiller
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2013
Locatie: IHS
Berichten: 668
Standaard

welke wagen gemaakt 2000-2014 stijgt nu in waarde ?
Joachim Chiller is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 15:59   #70
Joachim Chiller
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2013
Locatie: IHS
Berichten: 668
Standaard

Joachim Chiller is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 17:16   #71
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joachim Chiller Bekijk bericht
welke wagen gemaakt 2000-2014 stijgt nu in waarde ?
Geen enkele dus. Als ze spreken over software als het over uw auto gaat is het hopeloos. Een vuistregel zou kunnen zijn: als je hem kan onderhouden zonder 240v aansluiting zit je nog goed.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 17:50   #72
Joachim Chiller
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2013
Locatie: IHS
Berichten: 668
Standaard

kan hem doen stijgen in prijs : alle metaal in interieur laten vergulden
Joachim Chiller is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 18:57   #73
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joachim Chiller Bekijk bericht
kan hem doen stijgen in prijs : alle metaal in interieur laten vergulden
Dat heeft te maken met smaak. Doorgaans krijg je de wagen in die toestand aan minder mensen verkocht en zal je er waarschijnlijk minder voor krijgen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be