Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2014, 21:27   #161
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crapuuleersteklas Bekijk bericht
Ik heb de wettelijke goedkeuring om mijn tuinhuis van ongedierte te vrijwaren. Straffer nog een rattenvanger van de gemeente komt zelf gif leggen. En wie ben ik om daarna dat gif in gehakt te rollen. Dode kat = pech. Maar ik ben wel zo eerlijk om ze dan mooi aan de achterdeur van de geburen te gaan leggen.
Er zijn mensen die voor zichzelf kunnen denken en voor zichzelf keuzen en beslissingen kunnen nemen zonder naar de overheid te kijken. De overheid is oké maar ze is niet altijd een voorbeeld om te volgen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 21:36   #162
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik heb het wel over zwerfkatten.

De mensen die katten dumpen kan je niet aanpakken.

Dat is ook weer zo een redenering van iemand met een plaat voor zijn kop. "Zwerfkatten moeten ook eten." Doe gerust, maar ik doe ook verder.

Ik vind het een onmenselijk bestaan als zwerfkat. Verstoten door je baasje. Zwervend door de stad. Door iedereen verstoten. Euthanasie is dan wel op zijn plaats.
Die trekken hun plan en zwerven helemaal niet door de stad. Die hebben een afgebakend territorium. En 'verstoten door hun baasje' haalt het bij mij ook niet. Katten kiezen hun baasje. En als er geen baasje is, trekken ze hun plan.
Oud 6 februari 2014, 21:46   #163
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zwerfkatten zijn ooit huisdieren geweest, en zijn nog steeds teveel aangepast aan de mens om als "wild" te zien.

Katten hebben dus niets met de natuur te maken.
Jij hebt wel een heel rare redenering, hoor. Kan je dan consequent zijn en zeggen dat de mens niets met de nhatuur te maken heeft?

Ik vraag het toch nog maar eens: hoe definieer jij 'natuur'?
Oud 6 februari 2014, 21:50   #164
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Jij hebt wel een heel rare redenering, hoor. Kan je dan consequent zijn en zeggen dat de mens niets met de nhatuur te maken heeft?

Ik vraag het toch nog maar eens: hoe definieer jij 'natuur'?

Hij bedoelt 'de wildernis' ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 21:52   #165
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu komt de kat op de koord. Onze linkse snul heeft in een dierenasiel gewerkt. Jij grote heldhaftige dierenvriend van me. Je bent een zeveraar eerste klas, jongen. Ik hou mij niet bezig met zeveraars uit het asiel.
Jij doet heldhaftiger zaken zeker?
Oud 6 februari 2014, 21:53   #166
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Dat klopt. Er bestaan ook gifkorrels tegen slakken, maar die richten een ravage aan onder de vogels. Slakken krijg je ook alleen maar weg door ze op te rapen en een eind verder in de natuur te dumpen. (of zelf op te eten, als je daar zin in zou hebben.)

Er is weinig grote natuurruimte over in Vlaanderen, maar de kleine stukjes natuur, zoals wegbermen of de tuinen in een wijk, vormen mini-ecosystemen op zich. Al die dieren en planten vormen normaal gezien een evenwicht, maar als je één soort weg zou halen, bijv. de katten, verstoor je het evenwicht en zal dat ecosysteem evolueren tot er opnieuw een andere stabiele toestand bereikt wordt.

Wat dat is kan je gewoon niet voorspellen. Er zou wel eens heel wat meer schadelijk ongedierte kunnen opduiken dan die tiental zwerfkatten. Gewoon een imaginair voorbeeld : Katten drinken graag vuil, stagnant water. Waarom is mij een raadsel, maar dikwijls verkiezen ze te drinken van een klets regenwater in een ouwe bloempot dan van hun eigen vers drinkbakje. Nu is dat soort water net de ontwikkelingsruimte voor muggenlarven, dus je zou plots een grote toename van muggen in je buurt kunnen krijgen, aangezien dat water niet meer "gedraineerd" wordt. Ook niet gezellig. Het is dus onrealistisch om te verwachten dat, als je de katten kan verwijderen dat de rest van de omgeving hetzelfde zou blijven.

Veel is mogelijk, maar de mens is nog niet in staat om de natuur echt te beheersen, en een bepaalde diersoort helemaal uitroeien uit een omgeving kan rampzalig zijn. Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden.
Oud 6 februari 2014, 22:23   #167
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Uiteraard niet...

Ik begrijp maar al te goed waar jij heen wil, maar ik vind dat een belachelijke gedachten.

Als wij katten en kippen al als de natuur gaan zien........

Op die manier zou je zelfs kunnen stellen dat vliegtuigen natuurlijk zijn, omdat ze door een natuurlijk wezen gemaakt zijn...

Maar aan dat soort overdreven consequent zijn doe ik niet.

Of zeg jij tegen je vriendin , als je wat kippen/zwerfkatten voorbij ziet lopen "kijk schatje, wat kan de natuur toch prachtig zijn".........
Heb jij ooit een broedse kip naar een kleinere ren verplaatst met haar eieren, weg van de andere kippen? En gekeken hoe ze die nieuwe, kleinere en veiligere ren onderzocht en na wat geaarzel toch besliste om te gaan broeden? Heb je ooit 21 dagen haar ritme gevolgd, en dan op dag 21 op de uitkijk gestaan voor de eerste glimp van gelig dons? En uren erna wanneer ze naar buitenkomt met haar kuikens? En alles wat ze erna doet?

En doe dat nog eens over met drie soorten wevervogels.: de balts, het mannetje die de nest weeft, de eieren, de jongen, het voederen.

Denk je nu echt dat zwerfkatten en kippen het in de natuur niet overleven? Velen niet maar sommigen wel.
In Australië is er een no-tolerance beleid tgo katten in de bush omdat ze uitheemse roofdieren zijn en inheemse unieke diersoorten bedreigen. En hoe zijn die katten daar gekomen? Brombies hoorden daar ook niet thuis. Die paarden worden vanuit de helicopter afgeschoten.
De mens doet maar op en de beesten moeten het gelag betalen.

In sommige wijken in sommige steden storen mensen zich aan loslopende krieltjeskippen. De brandweer probeert ze te vangen ...

Maakt de mens geen mislukte karikatuur van zichzelf in al deze zaken?

De mens maakt deel uit van de natuur maar is de soort bij uitstek die er het meest van vervreemd is.
Oud 6 februari 2014, 22:49   #168
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij ooit een broedse kip naar een kleinere ren verplaatst met haar eieren, weg van de andere kippen? En gekeken hoe ze die nieuwe, kleinere en veiligere ren onderzocht en na wat geaarzel toch besliste om te gaan broeden? Heb je ooit 21 dagen haar ritme gevolgd, en dan op dag 21 op de uitkijk gestaan voor de eerste glimp van gelig dons? En uren erna wanneer ze naar buitenkomt met haar kuikens? En alles wat ze erna doet?

En doe dat nog eens over met drie soorten wevervogels.: de balts, het mannetje die de nest weeft, de eieren, de jongen, het voederen.

Denk je nu echt dat zwerfkatten en kippen het in de natuur niet overleven? Velen niet maar sommigen wel.
In Australië is er een no-tolerance beleid tgo katten in de bush omdat ze uitheemse roofdieren zijn en inheemse unieke diersoorten bedreigen. En hoe zijn die katten daar gekomen? Brombies hoorden daar ook niet thuis. Die paarden worden vanuit de helicopter afgeschoten.
De mens doet maar op en de beesten moeten het gelag betalen.

In sommige wijken in sommige steden storen mensen zich aan loslopende krieltjeskippen. De brandweer probeert ze te vangen ...

Maakt de mens geen mislukte karikatuur van zichzelf in al deze zaken?

De mens maakt deel uit van de natuur maar is de soort bij uitstek die er het meest van vervreemd is.

De mens heeft de natuur naar z'n hand gezet, in die zin kan men stellen dat er van vervreemding niet echt sprake is..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 22:59   #169
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en wie is er onverdraagzaam?
ik heb nooit gevraagd dat de kat vd buren mijn tuin als openbaar toilet gebruiken.
indien dat gebeurt heb ik 2 mogelijkheden
de buur vragen in te grijpen en je ziet de reacties hier,
zelf er voor zorgen dat die kat mijn tuin niet meer als toilet gebruikt.

het is JOUW HUISdier, niet het mijne. Jij moet er voor zorgen, niet ik. Als jij geen rekening met de buurt wil houden dan ligt de verantwoordelijkheid bij jou als er iets met dat beestje gebeurt.

het is niet omdat ik ongedierte afmaak dat ik automatisch mensen zou vermoorden. dat is een redelijk belachelijke redenering.
een kat die schade aanricht is ongedierte (cfr ratten, muizen in de keuken,...)
De kat mag zich vrij bewegen. Als je dat storend vindt, dan kan je je tuin afschermen.

Als ik ergens in the middle of nowhere enkele kippen wil houden in ene gebied waar beren, wolven en vossen zitten, dan moet ik over hun eetlust niet gaan zeveren maar ervoor zorgen dat mijn kippenhok beveiligd is.

In sommige Europese plekken hebben ze wolven en beren terug (die waren er altijd al) geïntroduceerd. De mensen die schapen verliezen, krijgen een vergoeding, en ze krijgen ook subsidies voor de grote herdershonden.

En in Amerika en in Canada straffen ze beren die 'te ver gaan'. Tussen aanhalingstekens, want wie gaat eigenliki te ver? Het dier of de mens?

Laat het duidelijk wezen dat als de natuur naar de pijpen van de mens moet dansen, het de mens is die het gelag gaat betalen. Ik weet dat er mensen zijn die dat oké vinden zolang zij er niet bij zijn. Over die mensen vel ik een oordeel.

Ik heb momenteel twee groenteperken die vol liggen met de kak van drie katers die de mijne niet zijn en die ik geen eten geef.. Terzelfdertijd heb ik een merel die appelen leeg pikt, een roodborstje, twee koolmezen en een kolonie mussen. Kijk eens aan hoe dat die beesten (prooi en roofdier) op zo'n minuscule oppervlakte kunnen samenleven in complete harmonie. Daar zouden we eens lessen uit kunnen trekken.

Een vriendin van me in Estland krijgt af en toe een eland in haar achtertuin. Afschieten dan maar?

Alles wat beweegt en in een mensenbrein niet past, moet maar verdwijnen.

Is dat de weg om in te slaan? Dat de mens zichzelf als verloochent? Prat gaan op een superintelligentie maar de ene blunder na de andere begaat vanwege een of andere interne race die moet plaatshebben?

Castratie en sterilisatie van katten zodat er een evenwichtigheid ontstaat is haalbaar.

En op de schoolbanken zouden kinderen lessen mogen krijgen over 'harmonie' en 'evenwichtigheid'.Zodat politici ipv een oog dicht te knijpen voor de overlast van katten (die reëel is), een evenwichtige, harmonieuze oplossing kunnen bedenken die niet al te veel geld kost.

In asielen worden dieren zo al gesteriliseerd en gecastreerd. Er wordt wel degelijk goed nagedacht.
Oud 6 februari 2014, 23:09   #170
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een alleenwonende dertiger die drinkt in mijn wijk heeft een kattin die nesten werpt. Van een buurvrouw die met hem soms babbelt, weet ik dat hij de pasgeboren jongen in zijn toilet probeert kwijt te geraken, maar soms lukt dat niet helemaal, en één keer heeft hij een jong terug opgevist dat toch maar niet doorgespoeld werd...
De kattin ziet er trouwens niet erg gezond uit. De eigenaar ook niet.
Het zijn deze rotte appels die het verpesten.
Dan los ik het probleem zelf wel op, zonder al te veel gezever.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 23:11   #171
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
De mens heeft de natuur naar z'n hand gezet, in die zin kan men stellen dat er van vervreemding niet echt sprake is..
Er is niks verkeerd mee om de natuur naar je hand te zetten. Maar de manier waarop is abominabel.
Oud 6 februari 2014, 23:13   #172
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Castratie en sterilisatie van katten zodat er een evenwichtigheid ontstaat is haalbaar.
Probeer maar eens een kat te vangen als uw buren niet meewerken.
Een kat moet honger hebben om in de val te kruipen.
Dat is nogal moeilijk als dat achterlijk viswijf van hiernaast ze eten blijft geven.
Als er eentje in de val zit, is het prijs.
Kleine katjes willen ze niet eens castreren, die moet je loslaten.
Dat zijn nu eenmaal de regels.
Twee keer raden wie er het eerst in de val zit.... de jonge, kleine katjes.
Ik los het probleem zelf wel op, maak jullie geen zorgen
Oud 6 februari 2014, 23:15   #173
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de manier waarop is abominabel.
Ga dat maar eens vertellen aan de ouders van het meisje dat door honden in stukken is gebeten.
Oud 6 februari 2014, 23:17   #174
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga dat maar eens vertellen aan de ouders van het meisje dat door honden in stukken is gebeten.
Die hondenfokker was nu juist één die dacht dat hij de natuur kon controleren voor maximale winst.
Oud 6 februari 2014, 23:20   #175
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Die hondenfokker was nu juist één die dacht dat hij de natuur kon controleren voor maximale winst.
Dieren gaan heel lief met elkaar om hoor in de natuur. Als ze elkaar de kop afbijten, vuren ze eerst een pijltje af met verdoving.

Oud 6 februari 2014, 23:25   #176
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn deze rotte appels die het verpesten.
Dan los ik het probleem zelf wel op, zonder al te veel gezever.
Elimineer de kat en dat personage heeft dan een papegaai die zichzelf kaalplukt, of een schurftig dwergkonijntje of gewoon een andere kat. En dan kan jij weer aan de slag.
Oud 6 februari 2014, 23:28   #177
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dieren gaan heel lief met elkaar om hoor in de natuur. Als ze elkaar de kop afbijten, vuren ze eerst een pijltje af met verdoving.

Dat Nijlpaard heeft gekakt in de tuin van de leeuwen en wordt daarom afgemaakt ?
Oud 6 februari 2014, 23:28   #178
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elimineer de kat en dat personage heeft dan een papegaai die zichzelf kaalplukt, of een schurftig dwergkonijntje of gewoon een andere kat. En dan kan jij weer aan de slag.
Verzuip jij dan dat personage.
Klagen en toekijken, dat kunnen de Vlamingen goed.
Oud 6 februari 2014, 23:29   #179
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat Nijlpaard heeft gekakt in de tuin van de leeuwen en wordt daarom afgemaakt ?
Als je niets zinnigs te zeggen hebt, zwijg dan.
Oud 6 februari 2014, 23:36   #180
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je niets zinnigs te zeggen hebt, zwijg dan.
Ah want die foto linken aan het drama van de hondenaanval was zinnig.
"Zwijg dan" was de taal van pastoors en meesters van voor de jaren 1960. Fijne mentaliteit. Terug naar de middeleeuwen, maar dan heb je ook geen Bobby Starr meer verdoeme.

Edit : lelijk woord verwijderd.

Laatst gewijzigd door Zucht : 6 februari 2014 om 23:37.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be