Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2014, 13:01   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

't Is wel typisch voor ons 'alles kaat koet'-landje dat bijna niemand gelooft dat er ooit belastingen zullen verschuiven, zonder dat de staat daarbij in het geniep een verhogingske toepast.

Dank u oude machtspartijen, voor die o zo diepe staatsschuld.
Dank u oude machtspartijen, voor die torenhoge belastingen.
En nogmaals dank u voor het niet meer zeker maken van de sociale zekerheid, en voor het niet meer sociaal maken van de sociale zekerheid.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 13:04   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is vooral de vrachtwagens en lichte vrachtwagens die men aan het viseren is omwille dat "lichte vrachtwagens" geen BIV betalen en niet al te veel rijtaks.

Met het nieuwe systeem zou het minstens 10 �* 20 keer zo duur worden.

Nu begrijp ik waarom ze overal traject controle hebben geïnstalleerd, dat was de achterliggende gedachte van in het begin blijkbaar.

Een "smeerlap" is een "vuile doek", wat een perfecte naam is voor onze politieker.

De lokale economie nog wat meer onderuit halen en de kleine firmaatjes helemaal om zeep helpen is waarschijnlijk het koersdoel van de "groenen" die met een vaste telefoonlijn naar "moskou" zitten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 13:23   #23
WetIsWet
Gouverneur
 
WetIsWet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2010
Locatie: 2440
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Stel mijnheer A en mijnheer B wonen op gelijke afstand van het werk en gaan met de wagen.

Mijnheer A rijdt met een luxewagen met grote cilinderinhoud. Mijnheer A betaalt nu een paar duizend euro verkeersbelasting; de inschrijvingstaks was ook niet van de poes. Dit moet hij niet meer betalen.

Mijnheer B rijdt met een bescheiden, zuinig wagentje en betaalt nu een paar honderd euro verkeersbelasting. Dit moet hij niet meer betalen.

Vraag: is dit een sociale maatregel?
Antwoord: neen, begot.
Vraag: kan het beter?
Antwoord: ja, begot.
Bijvoorbeeld, indien de voornaamste zorg het milieu is: vervuilende wagens betalen meer, zuinige wagens minder. Diesel betaalt meer dan benzine.
Bijvoorbeeld2, indien men de belasting iets socialer wil maken: maak het tarief inkomens- en/of vermogensgerelateerd.
Dat is toch al zo, als je veel verbruikt betaal je veel accijnzen, als je weinig gebruikt weinig accijnzen. Met andere woorden je wordt al belast voor het gebruik van je auto, nu ga je eigenlijk dus een tweede keer belast worden voor het gebruik en ... binnen vijf jaar zijn ze vergeten waarom de inschrijvingstaks verdwenen is en voeren ze die terug in ... 3 x kers = jackpot!
__________________
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee!
WetIsWet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 13:29   #24
Hoera
Provinciaal Statenlid
 
Hoera's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2010
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 731
Standaard

Als ik zie dat sommige mensen in Gent wonen en gaan werken in Ieper dan vind ik dat niet normaal.... die kilometerheffing is wat mij betreft een goede zaak
Hoera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 13:30   #25
WetIsWet
Gouverneur
 
WetIsWet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2010
Locatie: 2440
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Dat is toch al zo, als je veel verbruikt betaal je veel accijnzen, als je weinig gebruikt weinig accijnzen. Met andere woorden je wordt al belast voor het gebruik van je auto, nu ga je eigenlijk dus een tweede keer belast worden voor het gebruik en ... binnen vijf jaar zijn ze vergeten waarom de inschrijvingstaks verdwenen is en voeren ze die terug in ... 3 x kers = jackpot!
Ik heb het net eens uitgerekend op basis van info van de website http://www.brandstofprijzen.be

Als de prijs per liter 1.310 EUR is, dan betaal je in totaal 0.819 EUR aan accijnzen, bijdrages en BTW. Als we grosso modo een auto nemen die 5 liter/100 km verbruikt dan verbruik je dus 0.05 liter per kilometer, maal de accijnzen, etc. per liter van 0.819 EUR/liter komt dat dus op 0.04 EUR/km die je nu al betaald.
__________________
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee!
WetIsWet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 13:32   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Als ik zie dat sommige mensen in Gent wonen en gaan werken in Ieper dan vind ik dat niet normaal.... die kilometerheffing is wat mij betreft een goede zaak
Aldus de mening van de werkloze.

De vacatures voor "zelfstandig koerier" is dan weer in stijgende lijn hiermee en krijgt het statuut van "knelpunt beroep".
Slecht nieuws dus voor de online winkels.
Waar het gros van onze niet verplaatsbare "it's" een ambitie in hebben.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 13:32   #27
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Ik vrees dat er heeeeel veel uitzonderingen zullen moeten komen!
Hier waar ik woon bv. Is er enkel op schooldagen een bus,'s morgens en 's avonds' tijdens de vakantie rijden ze niet en is er geen enkel openbaar vervoer.
Om naar de winkel te gaan moeten we minstens 6km verder gaan om een kleine winkel te hebben (bakker, slager, kruidenier,)voor een grootwarenhuis een 30-tal km.

Fietsen zie je hier wegens de hellingen zo goed als niet, buiten af en toe een mountainbike.

Zullen wij evenveel moeten betalen?
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 13:33   #28
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Als ik zie dat sommige mensen in Gent wonen en gaan werken in Ieper dan vind ik dat niet normaal.... die kilometerheffing is wat mij betreft een goede zaak
Als je wil werken heb je soms geen keus.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 13:34   #29
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik vrees dat er heeeeel veel uitzonderingen zullen moeten komen!
Hier waar ik woon bv. Is er enkel op schooldagen een bus,'s morgens en 's avonds' tijdens de vakantie rijden ze niet en is er geen enkel openbaar vervoer.
Om naar de winkel te gaan moeten we minstens 6km verder gaan om een kleine winkel te hebben (bakker, slager, kruidenier,)voor een grootwarenhuis een 30-tal km.

Fietsen zie je hier wegens de hellingen zo goed als niet, buiten af en toe een mountainbike.

Zullen wij evenveel moeten betalen?
Tja, dan moet u maar centraler gaan wonen. Veel mensen willen rustig wonen, maar zij hebben voor het minste hun auto nodig.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 februari 2014 om 13:37.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 13:39   #30
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Tja, dan moet u maar centraler gaan wonen.
Dus iedereen opnieuw in de stad gaan wonen??? Alle families samen in dezelfde stad???

Mijn vader woont op 350 km, niet meer gaan bezoeken dus!!

Er staan dus volksverhuizingen op til!!

Eigenlijk zouden ze een alternatief moeten aanbieden zoals bij péages.

Ik denk dat in veel dorpen de rust zal verdwijnen!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 13:44   #31
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Wie lacht er weer in het vuistje ? Het volkje dat lekker thuis kan blijven
Dit is de beste analyse tot hier toe
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 13:54   #32
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Tja, dan moet u maar centraler gaan wonen. Veel mensen willen rustig wonen, maar zij hebben voor het minste hun auto nodig.
Vele mensen zijn in en rustige streek geboren. Moeten die allemaal verhuizen? Hun partner moet maar volgen? Hun babysittende ouders ook? Hun vriendenkring moeten ze maar vergeten? .....Maar die centraal wonen worden wel uitzonderlijke rechten en voordelen verleend. Want zij hebben 'recht op wonen in eigen streek' weet je wel.....
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 14:06   #33
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
mensen die teruggrijpen naar de handelskern in hun gemeente
Die handelkern is er in de kleine en middelgrote gemeentes niet meer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 14:14   #34
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Als ik zie dat sommige mensen in Gent wonen en gaan werken in Ieper dan vind ik dat niet normaal.... die kilometerheffing is wat mij betreft een goede zaak
Je bent verplicht om een job aan te nemen als die binnen een straal van 60km zit. Anders heb je geen recht meer op een werkloosheidsuitkering.

Ik zie een alleenstaande verkoopster met een autooke al 60km ver trekken met een loon van 1200€ en een kilometervergoeding erbovenop.
Uit een andere draad ..... 50.000 jongeren gaan hun werkloosheidsuitkering verliezen..
Ik zal maar nog een zakske chips opendoen en toekijken hoe snel we hier van de afgrond storten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 14:14   #35
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Als ik zie dat sommige mensen in Gent wonen en gaan werken in Ieper dan vind ik dat niet normaal.... die kilometerheffing is wat mij betreft een goede zaak
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als je wil werken heb je soms geen keus.
Dit is niet zozeer een kwestie van willen werken maar de werkplaats is niet het enige wat de keuze van een woonplaats bepaalt, niet waar.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 7 februari 2014 om 14:15.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 14:17   #36
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je bent verplicht om een job aan te nemen als die binnen een straal van 60km zit. Anders heb je geen recht meer op een werkloosheidsuitkering.

Ik zie een alleenstaande verkoopster met een autooke al 60km ver trekken met een loon van 1200€ en een kilometervergoeding erbovenop.
Uit een andere draad ..... 50.000 jongeren gaan hun werkloosheidsuitkering verliezen..
Ik zal maar nog een zakske chips opendoen en toekijken hoe snel we hier van de afgrond storten.
Wat de groenen ook mogen beweren: hun filosofie en daardoor ook hun beleidskeuzes zijn per definitie asociaal, ondemocratisch en misantropisch.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 14:21   #37
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Met het geïnd geld kunnen ze dan weer propere lucht kopen in een of ander onwaarschijnlijk gat als El Salvador.
Rap ginder een groot bos kopen om die schone lucht hier duur te verkopen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 14:23   #38
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dit is niet zozeer een kwestie van willen werken maar de werkplaats is niet het enige wat de keuze van een woonplaats bepaalt, niet waar.
Bedoel je nu dat je telkens moet verhuizen als je van job veranderd?
Dat je aan geen gezin mag denken?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 14:34   #39
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 41.227
Standaard

We kunnen vragen om op het werk te mogen/kunnen wonen, zoals in China....1x per jaar naar huis.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 14:45   #40
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dit is niet zozeer een kwestie van willen werken maar de werkplaats is niet het enige wat de keuze van een woonplaats bepaalt, niet waar.
zeker.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be