Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2014, 23:42   #181
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ah want die foto linken aan het drama van de hondenaanval was zinnig.
"Zwijg dan" was de taal van pastoors en meesters van voor de jaren 1960. Fijne mentaliteit. Terug naar de middeleeuwen, maar dan heb je ook geen Bobby Starr meer verdoeme.
Zeiker.
In de natuur gaan dieren niet zo lief om met elkaar.
Maar dat wil jij natuurlijk niet snappen.
Nee, liever mij uitkafferen voor dierenmishandelaar en moordenaar.

Het is altijd hetzelfde liedje met die ziekelijke egoïsten die zwerfkatten eten geven.

Ze hebben een goede daad gedaan.
Ze hebben hun pleziertje gehad.
Maar de kat ook binnenpakken en verzorgen?
Naar de dierenarts gaan?
Nee hoor, dat kost veel geld man!
Liever de buren opzadelen met de overlast van die kutbeesten.
Een groot kattenbordeel in gang zetten met tientallen nieuwe kittens.
Achterlijke, gestoorde debielen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 23:43   #182
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Probeer maar eens een kat te vangen als uw buren niet meewerken.
Een kat moet honger hebben om in de val te kruipen.
Dat is nogal moeilijk als dat achterlijk viswijf van hiernaast ze eten blijft geven.
Als er eentje in de val zit, is het prijs.
Kleine katjes willen ze niet eens castreren, die moet je loslaten.
Dat zijn nu eenmaal de regels.
Twee keer raden wie er het eerst in de val zit.... de jonge, kleine katjes.
Ik los het probleem zelf wel op, maak jullie geen zorgen
Jamaar, Demper, je draait ze de nek om, schrijf je.

Heb je al eens serieus geprobeerd om met je buren te communiceren met een snuifje diplomatie? Of via een neutrale tussenpersoon?

Waarom zouden uw buren meewerken aan uw verdelgingsattitude?

Het is zoeken naar een modus vivendi.

Als er reeële overlast is (en die kan er effectief zijn), dan moet er schot in de zaak komen maar op een positieve, constructieve manier voor beide partijen en voor de katten ook.

Er moet een sfeertje komen waarin afspraken kunnen gemaakt worden. Misschien via een derde buur?

Misschien ben je aan een hondje toe dat helemaal niet met katten om kan gaan.en verder heel oké is.

Als er een wettelijke verplichting komt om te steriliseren en te castreren, dan gaan bepaalde uitspattingen van bepaalde mensen niet meer kunnen. Nadenken over wat je doet, doet zover ik weet geen pijn.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 23:48   #183
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Jamaar, Demper, je draait ze de nek om, schrijf je.

Heb je al eens serieus geprobeerd om met je buren te communiceren met een snuifje diplomatie? Of via een neutrale tussenpersoon?

Waarom zouden uw buren meewerken aan uw verdelgingsattitude?

Het is zoeken naar een modus vivendi.

Als er reeële overlast is (en die kan er effectief zijn), dan moet er schot in de zaak komen maar op een positieve, constructieve manier voor beide partijen en voor de katten ook.

Er moet een sfeertje komen waarin afspraken kunnen gemaakt worden. Misschien via een derde buur?

Misschien ben je aan een hondje toe dat helemaal niet met katten om kan gaan.en verder heel oké is.

Als er een wettelijke verplichting komt om te steriliseren en te castreren, dan gaan bepaalde uitspattingen van bepaalde mensen niet meer kunnen. Nadenken over wat je doet, doet zover ik weet geen pijn.
Meiske toch.
Komt ge uw oude wijsheden tentoonspreiden?

"Het is zoeken naar een modus vivendi."

Holy fucking shit.
Welkom in 2014.
Ga je mij letterlijk laten kotsen ofzo?
Buren kloppen elkaar nog liever de kop in dan te zoeken naar uwen modus vivendi.
Oud 6 februari 2014, 23:50   #184
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga dat maar eens vertellen aan de ouders van het meisje dat door honden in stukken is gebeten.
Als ik een ouder was van dat meisje, dan had ik o.a. de overheidsinstantie voor de rechter gedaagd wegens grove nalatigheid. Want ze hadden al eerder honden van hem in beslag genomen en hem 'onder toezicht' toch weer een vergunning gegeven om met honden te kweken. Die ene hond in de voorgrond op de foto in de Standaard krant had geen haren meer van de schurft. Dat is een gedoe van maanden! Die broodkweker heeft dus al een hele tijd geen controle meer gehad. Heel die affaire gaat weer met de mantel der liefde en relaties toegedekt worden.
Oud 6 februari 2014, 23:58   #185
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
De kat mag zich vrij bewegen. Als je dat storend vindt, dan kan je je tuin afschermen.t.
als jij dat betaalt
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 00:12   #186
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dieren gaan heel lief met elkaar om hoor in de natuur. Als ze elkaar de kop afbijten, vuren ze eerst een pijltje af met verdoving.

Je vat het eerlijke van de natuur helemaal niet.

Als de mens er zich niet mee moeit, gaat het er behoorlijk zeer sereen aan toe.
Grosso modo kiezen roofdieren zieke, oude, gekwetste en ook zeer jonge prooidieren. Die prooidieren vervullen de functie van prooidier en gedragen zich er naar. Ze hebben hun kalveren in een zeer korte tijdspanne bv. Als ze gegrepen worden , gaat de adrenaline omhoog zodat ze in een soort van verdoving terechtkomen. Wat je minder frequent in reportages ziet, is dat roofdieren vele pogingen moeten doen eer ze beet hebben.
Anderzijds moeten die roofdieren er zijn want anders heb je overbegrazing.

Clean kills gaan er minder komen vanwege de inkrimping van natuurlijk habitat voor zowel de prooidieren als de roofdieren.
Ik ben er bv steevast van overtuigd dat het gedrag van leeuwen nu anders is dan het gedrag van leeuwen driehonderd jaar geleden ivm het elimineren van jongen door een nieuwe mannelijke leeuw. Dat fenomeen is nu gekend, maar wie zegt dat dat gedrag er vroeger toen er veel meer habitat was, ook bestond? Ik stel dat in vraag.

En de foto zegt niets. Ik kan niet zien of dat nijlpaard ziek, oud of door stropers gekwetst is. Of niet.

Als ik je nu goed begrijp, begrijp ik dat je optreedt als een soort roofdier maar dan gefocust op katten.

De noordelijke bevolkingen hebben altijd gejaagd op ijsberen. Maar niks van dat beest ging verloren. Die ijsbeer had een multiple function, zoals de walrus, zoals de walvis, de vissen, de robben, ...

Maar hier zijn er mensen die een alliantie hebben gesloten met katten, en ji als buur zit met overlast. De katten doden brengt je niets op want j buren hebben nu eenmaal die attitude om katten 'aan te halen'.

Een wet van de natuur is dat je als roofdier of als prooidier heel veel manoevreerruimte krijgt om een situatie te ontlopen.
Als je ergens woont, kan je zomaar niet weglopen. En dat is een groot probleem voor mensen.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 7 februari 2014 om 00:26.
Oud 7 februari 2014, 01:34   #187
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nogal moeilijk als dat achterlijk viswijf van hiernaast ze eten blijft geven

Ah de buurvrouw geeft ze schijnbaar eten, ze zijn maw. niet "door iedereen verstoten" zoals je eerst zei:

Citaat:
Ik heb het wel over zwerfkatten.

De mensen die katten dumpen kan je niet aanpakken.

Dat is ook weer zo een redenering van iemand met een plaat voor zijn kop. "Zwerfkatten moeten ook eten." Doe gerust, maar ik doe ook verder.

Ik vind het een onmenselijk bestaan als zwerfkat. Verstoten door je baasje. Zwervend door de stad. Door iedereen verstoten. Euthanasie is dan wel op zijn plaats.
blablablablabla "door iedereen verstoten" ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 01:34   #188
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Er bestaan ook gifkorrels tegen slakken, maar die richten een ravage aan onder de vogels. Slakken krijg je ook alleen maar weg door ze op te rapen en een eind verder in de natuur te dumpen. (of zelf op te eten, als je daar zin in zou hebben.)

Er is weinig grote natuurruimte over in Vlaanderen, maar de kleine stukjes natuur, zoals wegbermen of de tuinen in een wijk, vormen mini-ecosystemen op zich. Al die dieren en planten vormen normaal gezien een evenwicht, maar als je één soort weg zou halen, bijv. de katten, verstoor je het evenwicht en zal dat ecosysteem evolueren tot er opnieuw een andere stabiele toestand bereikt wordt.

Wat dat is kan je gewoon niet voorspellen. Er zou wel eens heel wat meer schadelijk ongedierte kunnen opduiken dan die tiental zwerfkatten. Gewoon een imaginair voorbeeld : Katten drinken graag vuil, stagnant water. Waarom is mij een raadsel, maar dikwijls verkiezen ze te drinken van een klets regenwater in een ouwe bloempot dan van hun eigen vers drinkbakje. Nu is dat soort water net de ontwikkelingsruimte voor muggenlarven, dus je zou plots een grote toename van muggen in je buurt kunnen krijgen, aangezien dat water niet meer "gedraineerd" wordt. Ook niet gezellig. Het is dus onrealistisch om te verwachten dat, als je de katten kan verwijderen dat de rest van de omgeving hetzelfde zou blijven.

Veel is mogelijk, maar de mens is nog niet in staat om de natuur echt te beheersen, en een bepaalde diersoort helemaal uitroeien uit een omgeving kan rampzalig zijn. Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden.
Katten eten sinds altijd ratten en muizen. Zeker die zwerfkatten die zelf voor hun voedselbevoorrading instaan.
Wat zie je het liefst in je tuin rondlopen ? Katten of ratten ?
.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 01:40   #189
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nogal moeilijk als dat achterlijk viswijf van hiernaast ze eten blijft geven.

Demper, de gesel der katten !
Voel je je niet belachelijk eigenlijk ?
Moest het niet zo wreed en walgelijk zijn zou ik er mee moeten lachen.
Oud 8 februari 2014, 01:42   #190
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga dat maar eens vertellen aan de ouders van het meisje dat door honden in stukken is gebeten.
En nu zijn die katten al honden geworden ? Welke beesten ga je nog allemaal afmaken ?
Oud 8 februari 2014, 01:43   #191
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je niets zinnigs te zeggen hebt, zwijg dan.
Hoor wie spreekt !
Oud 8 februari 2014, 07:49   #192
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Demper, de gesel der katten !
Voel je je niet belachelijk eigenlijk ?
Moest het niet zo wreed en walgelijk zijn zou ik er mee moeten lachen.

Demper de cat catcher ..

't Is een bully idd.

(en dan zijn avatar, echt niet normaal die gast)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 12:04   #193
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Met alle respect voor die mensen die hun dieren 'verzorgen' (duistere vorm van bestialiteit of vergis ik mij hierbij weer) maar er zitten overal wel enorm veel zwerfkatten die ziek zijn of de één of andere aandoening hebben.

Die weten op gezette tijden ook leukweg wat drolletjes neer te planten in uw tuin.

Stel u heeft daar wat kindertjes lopen die regelmatig in de tuin spelen ...

Ok, Ok, handjes wassen altijd, maar toch.

Je kan zoals ik al eerder wist te schrijven uw tuin ook aanpassen met een plantenbestand waar katten een hekel aan hebben en vrij snel één van de buren hun tuin gaan opzoeken om daar hun uitwerpselen en andere te gaan droppen.

Je kan ook de aanschaf van een Ultrasoon kastje overwegen en dat in je tuin plaatsen.

De aanschaf van een 9mm is dan weer te dramatisch dacht ik

Daar knijpen ze katjes in het donker denk ik ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 februari 2014 om 12:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 17:19   #194
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Demper de cat catcher ..

't Is een bully idd.

(en dan zijn avatar, echt niet normaal die gast)

Meiske toch...
Oud 8 februari 2014, 17:47   #195
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Een emmer water over gooien is beter dan dodelijk geweld.
Anders zit je daar met dat lijk en bad karma.
God is namelijk een kat.

ja zo ziet Wieroe het ook als hindoe kat: hij gelooft in de Grote Moeder Kat die zijn Creator is. en Wieroe wil nu een eigen katten tempel laten bouwen in delft waar de katten kunnen komen om te bidden, te eten en te seksen. Als men dakloze mensapen helpt dan moet men katten ook deze voorzieningen geven. Katten zijn ook ingezetenen in Nederland en EU, en volwaardige burgers dus moeten ze stemrecht krijgen, sociale woningen, lekker duits voer uit 1940, een paspoort, banen (muizen vangen in kantoren, met minimum uurloon), pensioen AOW, medische zorg (verzekering ziektekosten) enz.

Dit is wat Wieroe als uber Hindoe kat wil en hier strijdt hij voor met opgeheven staart en kopje. Wieroe werkt hard aan zijn slapend en ondergronds legertje in delft bestaande uit zwaarbewapende koelie nazi katten.

dewanand en Wieroe
hindoe fundamentalisten
planet of the intelligent hindu chimps

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 17:49   #196
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja zo ziet Wieroe het ook als hindoe kat: hij gelooft in de Grote Moeder Kat die zijn Creator is. en Wieroe wil nu een eigen katten tempel laten bouwen in delft waar de katten kunnen komen om te bidden, te eten en te seksen. Als men dakloze mensapen helpt dan moet men katten ook deze voorzieningen geven. Katten zijn ook ingezetenen in Nederland en EU, en volwaardige burgers dus moeten ze stemrecht krijgen, sociale woningen, lekker duits voer uit 1940, een paspoort, banen (muizen vangen in kantoren, met minimum uurloon), pensioen AOW, medische zorg (verzekering ziektekosten) enz.

Dit is wat Wieroe als uber Hindoe kat wil en hier strijdt hij voor met opgeheven staart en kopje. Wieroe werkt hard aan zijn slapend en ondergronds legertje in delft bestaande uit zwaarbewapende koelie nazi katten.

dewanand en Wieroe
hindoe fundamentalisten
planet of the intelligent hindu chimps
Minder drugs pakken.
Oud 8 februari 2014, 18:00   #197
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

tip:
zet roofdieren uit in je buurt die katten eten, dan lost de natuur het probleem wel zelf op.

maar welke carnivoren eten nu eigenlijk katten op?

ik geloof dat adelaars dat doen, die grote roofvogels eten katten toch?
slangen eten ook katten op denk ik?

of het voeren wettelijk maar verbieden van katten in heel europa dan regelt de natuur het evenwicht door voedsel aanbod en schaarste, en in de strenge winter zal dan snel 30 procent van de zwakkere, zieke katten sterven en doodvriezen wat ook een natuurlijke oplossing is.

stop voedselimport in hele EU voor mensapen en dan regelt de natuur vanzelf de populatie van deze roofdieren soort tijdens strenge winters, stormen, hongersnoden, gevechten om voedsel in de grote overbevolkte anonieme miljoenen steden.

voedsel import is gewoon onnatuurlijk dus men moet het echt afbouwen en stopzetten.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 18:28   #198
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
tip:
zet roofdieren uit in je buurt die katten eten, dan lost de natuur het probleem wel zelf op.

maar welke carnivoren eten nu eigenlijk katten op?

ik geloof dat adelaars dat doen, die grote roofvogels eten katten toch?
slangen eten ook katten op denk ik?

of het voeren wettelijk maar verbieden van katten in heel europa dan regelt de natuur het evenwicht door voedsel aanbod en schaarste, en in de strenge winter zal dan snel 30 procent van de zwakkere, zieke katten sterven en doodvriezen wat ook een natuurlijke oplossing is.

stop voedselimport in hele EU voor mensapen en dan regelt de natuur vanzelf de populatie van deze roofdieren soort tijdens strenge winters, stormen, hongersnoden, gevechten om voedsel in de grote overbevolkte anonieme miljoenen steden.

voedsel import is gewoon onnatuurlijk dus men moet het echt afbouwen en stopzetten.
Demper hoeft enkel een paar Chinezen uit te nodigen voor enkele maanden. Die vreten dan de hele buurt katten-vrij.

Citaat:
Maar wat eten Chinezen nou precies?
Chinezen eten bijna alles wat kan lopen, vliegen of zwemmen. En dan ook nog bijna alle lichaamsdelen, inclusief de organen en ingewanden.
Jaarlijks worden in China ongeveer 10 miljoen honden, voor het vlees, van het leven beroofd, hondenvlees heeft volgens Chinezen ook nog eens een positieve effect op je lichaam (Yang).
Kattenvlees heeft een opwarmende effect en is weldaad verhogend. Maag, darmen en billen van het beestje worden gegeten en de rest is afval.
http://www.vrijspreker.nl/wp/2007/12/lekker-chinezen/

En " en passant " knabbelen ze ook de straathonden op. Goed nieuws voor de hondenhaters.
Of misschien kan Demper zich de Chinese eetgewoontes eigen maken ? Dan hoeft hij die immigranten niet te huisvesten.
Oud 11 februari 2014, 18:42   #199
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
De mens heeft de natuur naar z'n hand gezet, in die zin kan men stellen dat er van vervreemding niet echt sprake is..
Als de mens niet zo erg van de natuur vervreemd was, zou ze de natuur anders naar z'n hand zetten, veel constructiever en veel positiever. Zowel voor zichzelf als voor alle andere partijen.

En persoonlijk stel ik de denkpiste om de natuur naar je hand te zetten sterk in vraag. Ik verkies menselijke participatie, een soort geven en nemen, geen menselijke dictatuur over de natuur.

Er zijn godsdiensten en economieën die stellen dat dieren en planten in dienst staan van de mens. Dat impliceert dat alles wat practisch gezien niet in dienst staat van de mens, kan vernietigd worden. En zo gebeurt het ook.

Voor mij is dat één van de belangrijkste redenen waarom ik de homo sapiens niet au sérieux neem, en dus op mijn eigen soort neerkijk.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 11 februari 2014 om 18:43.
Oud 11 februari 2014, 18:55   #200
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn deze rotte appels die het verpesten.
Dan los ik het probleem zelf wel op, zonder al te veel gezever.
Ik kan er inkomen dat een mens optreedt als predator, meestal is dat om wat je doodt op te eten. En als dat niet kan, dan moet je wel als predator een soort kunde aan de dag leggen, door bv een kat te doden waarvan je honderd percent zeker weet dat het geen kattin is met ergens jongen.

Want eerlijk gezegd, of je nu een kitten door het toilet spoelt, of de moeder van een nest doodt zodat de jongen langzaam verkommeren, maakt niet veel verschil.

Beide voorbeelden zijn in mijn ogen rotte appels.

De meeste mensen hebben helemaal geen predatorkunde. Het woord 'esthetiek' is vele mensen vreemd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be