![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vraag het toch nog maar eens: hoe definieer jij 'natuur'? |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat klopt. Er bestaan ook gifkorrels tegen slakken, maar die richten een ravage aan onder de vogels. Slakken krijg je ook alleen maar weg door ze op te rapen en een eind verder in de natuur te dumpen. (of zelf op te eten, als je daar zin in zou hebben.)
Er is weinig grote natuurruimte over in Vlaanderen, maar de kleine stukjes natuur, zoals wegbermen of de tuinen in een wijk, vormen mini-ecosystemen op zich. Al die dieren en planten vormen normaal gezien een evenwicht, maar als je één soort weg zou halen, bijv. de katten, verstoor je het evenwicht en zal dat ecosysteem evolueren tot er opnieuw een andere stabiele toestand bereikt wordt. Wat dat is kan je gewoon niet voorspellen. Er zou wel eens heel wat meer schadelijk ongedierte kunnen opduiken dan die tiental zwerfkatten. Gewoon een imaginair voorbeeld : Katten drinken graag vuil, stagnant water. Waarom is mij een raadsel, maar dikwijls verkiezen ze te drinken van een klets regenwater in een ouwe bloempot dan van hun eigen vers drinkbakje. Nu is dat soort water net de ontwikkelingsruimte voor muggenlarven, dus je zou plots een grote toename van muggen in je buurt kunnen krijgen, aangezien dat water niet meer "gedraineerd" wordt. Ook niet gezellig. Het is dus onrealistisch om te verwachten dat, als je de katten kan verwijderen dat de rest van de omgeving hetzelfde zou blijven. Veel is mogelijk, maar de mens is nog niet in staat om de natuur echt te beheersen, en een bepaalde diersoort helemaal uitroeien uit een omgeving kan rampzalig zijn. Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden.
|
|
|
#167 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En doe dat nog eens over met drie soorten wevervogels.: de balts, het mannetje die de nest weeft, de eieren, de jongen, het voederen. Denk je nu echt dat zwerfkatten en kippen het in de natuur niet overleven? Velen niet maar sommigen wel. In Australië is er een no-tolerance beleid tgo katten in de bush omdat ze uitheemse roofdieren zijn en inheemse unieke diersoorten bedreigen. En hoe zijn die katten daar gekomen? Brombies hoorden daar ook niet thuis. Die paarden worden vanuit de helicopter afgeschoten. De mens doet maar op en de beesten moeten het gelag betalen. In sommige wijken in sommige steden storen mensen zich aan loslopende krieltjeskippen. De brandweer probeert ze te vangen ... Maakt de mens geen mislukte karikatuur van zichzelf in al deze zaken? De mens maakt deel uit van de natuur maar is de soort bij uitstek die er het meest van vervreemd is. |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De mens heeft de natuur naar z'n hand gezet, in die zin kan men stellen dat er van vervreemding niet echt sprake is.. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als ik ergens in the middle of nowhere enkele kippen wil houden in ene gebied waar beren, wolven en vossen zitten, dan moet ik over hun eetlust niet gaan zeveren maar ervoor zorgen dat mijn kippenhok beveiligd is. In sommige Europese plekken hebben ze wolven en beren terug (die waren er altijd al) geïntroduceerd. De mensen die schapen verliezen, krijgen een vergoeding, en ze krijgen ook subsidies voor de grote herdershonden. En in Amerika en in Canada straffen ze beren die 'te ver gaan'. Tussen aanhalingstekens, want wie gaat eigenliki te ver? Het dier of de mens? Laat het duidelijk wezen dat als de natuur naar de pijpen van de mens moet dansen, het de mens is die het gelag gaat betalen. Ik weet dat er mensen zijn die dat oké vinden zolang zij er niet bij zijn. Over die mensen vel ik een oordeel. Ik heb momenteel twee groenteperken die vol liggen met de kak van drie katers die de mijne niet zijn en die ik geen eten geef.. Terzelfdertijd heb ik een merel die appelen leeg pikt, een roodborstje, twee koolmezen en een kolonie mussen. Kijk eens aan hoe dat die beesten (prooi en roofdier) op zo'n minuscule oppervlakte kunnen samenleven in complete harmonie. Daar zouden we eens lessen uit kunnen trekken. Een vriendin van me in Estland krijgt af en toe een eland in haar achtertuin. Afschieten dan maar? Alles wat beweegt en in een mensenbrein niet past, moet maar verdwijnen. Is dat de weg om in te slaan? Dat de mens zichzelf als verloochent? Prat gaan op een superintelligentie maar de ene blunder na de andere begaat vanwege een of andere interne race die moet plaatshebben? Castratie en sterilisatie van katten zodat er een evenwichtigheid ontstaat is haalbaar. En op de schoolbanken zouden kinderen lessen mogen krijgen over 'harmonie' en 'evenwichtigheid'.Zodat politici ipv een oog dicht te knijpen voor de overlast van katten (die reëel is), een evenwichtige, harmonieuze oplossing kunnen bedenken die niet al te veel geld kost. In asielen worden dieren zo al gesteriliseerd en gecastreerd. Er wordt wel degelijk goed nagedacht. |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan los ik het probleem zelf wel op, zonder al te veel gezever. |
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een kat moet honger hebben om in de val te kruipen. Dat is nogal moeilijk als dat achterlijk viswijf van hiernaast ze eten blijft geven. Als er eentje in de val zit, is het prijs. Kleine katjes willen ze niet eens castreren, die moet je loslaten. Dat zijn nu eenmaal de regels. Twee keer raden wie er het eerst in de val zit.... de jonge, kleine katjes. Ik los het probleem zelf wel op, maak jullie geen zorgen |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ga dat maar eens vertellen aan de ouders van het meisje dat door honden in stukken is gebeten.
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die hondenfokker was nu juist één die dacht dat hij de natuur kon controleren voor maximale winst.
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Banneling
|
Elimineer de kat en dat personage heeft dan een papegaai die zichzelf kaalplukt, of een schurftig dwergkonijntje of gewoon een andere kat. En dan kan jij weer aan de slag.
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat Nijlpaard heeft gekakt in de tuin van de leeuwen en wordt daarom afgemaakt ?
|
|
|
#178 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Klagen en toekijken, dat kunnen de Vlamingen goed. |
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je niets zinnigs te zeggen hebt, zwijg dan.
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah want die foto linken aan het drama van de hondenaanval was zinnig.
"Zwijg dan" was de taal van pastoors en meesters van voor de jaren 1960. Fijne mentaliteit. Terug naar de middeleeuwen, maar dan heb je ook geen Bobby Starr meer verdoeme. Edit : lelijk woord verwijderd.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 6 februari 2014 om 23:37. |
|
|
|