Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 8 februari 2014, 11:38   #101
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Daar is niks mis mee.
Het is eenzelfde streven als dat van de vlaamsnationalisten.
Zij geloven immers ook dat ze in een zelfstandig of confederaal Vlaanderen bij de begunstigden zullen horen.
Met dat doel bezwadderen ze ons Vaderland België en al wie het aandurft er voor op te komen.
Ons vaderland België bestaat, dank zij het gekonkelfoes van de francofonie en de constante afbouw van de Vlaamse, zelfs elementaire, rechten al lang niet meer, dus de Vlamingen kunnen het niet meer bezwadderen dan de francofonie al altijd gedaan heeft. Stiefmoeder la Belgique staat er in tegenstelling opnieuw in al zijn glorie maar heeft dat alleen maar kunnen bereiken dank zij het constant en voortdurend tegen elkaar opzetten van alle Belgen. Maar u heeft gelijk dat Vive la Belgique niets verschuldigd is aan België en zijn eigen belangen mag achternalopen of laten primeren op die van de rest van de Vlamingen; zijn bekrompen eigenbelangen echter vergelijken met de wettelijke eisen van overtuigde Vlamingen is echter veel en veel bruggen te ver.
marie daenen is offline  
Oud 8 februari 2014, 11:40   #102
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik vrees dat je een snelcursus artikel 10 en gelijkheidsbeginsel zal moeten volgen, hoor...
Graag een link. Ik heb interesse in het onderwerp. Het probleem is dat ik niet zo direct een snelcursus over terug vind. Er is vooral veel bagger over te vinden.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 februari 2014, 11:41   #103
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ons vaderland België bestaat, dank zij het gekonkelfoes van de francofonie en de constante afbouw van de Vlaamse, zelfs elementaire, rechten al lang niet meer, dus de Vlamingen kunnen het niet meer bezwadderen dan de francofonie al altijd gedaan heeft.
Wat is voor jou de bron van elementaire rechten ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 februari 2014, 11:42   #104
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Ah nu wordt veel duidelijk: achter uw belgicisme zit zelfs geen enkel idealisme buiten uw eigen profijt. U bent dus een van de eigen-zak-eerst-belgicisten.
Jazeker.
En ik zal u meer vertellen: we zijn met genoeg die dat beseffen om het zo te houden.
Verstandige mensen geloven niet in luchtkastelen op gouden bergen.
Ze zijn tevreden met de geboden mogelijkheden, en halen er uit wat er in zit.
Oud 8 februari 2014, 11:48   #105
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Jazeker.
En ik zal u meer vertellen: we zijn met genoeg die dat beseffen om het zo te houden.
Allez, economische collaborateurs zijn de ergste. De brood-Belg loopt achter zijn portemonnee ... heu .... zijn portefeuille aan. Sterk argument om uw belgicisme te verantwoorden.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 8 februari 2014, 11:48   #106
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jazeker.
Met andere woorden verstandige mensen blokkeren de vooruitgang van hun medemensen omdat dat hun eigen bekrompen belangen zou kunnen in gevaar brengen! Nooit duidelijker aangetoond wie het bekrompen deel van de bevolking en wie het breeddenkende deel is. Dank u, om nog maar eens een Belgo francofone racistische aanklacht tegen de bewuste Vlamingen te hebben ontkracht.
marie daenen is offline  
Oud 8 februari 2014, 11:52   #107
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is voor jou de bron van elementaire rechten ?
Zeker niet de francofonie, die zich er wel altijd op beroept maar voor wie de elementaire rechten ondergeschikt zijn aan hun francofone grootheid, wat in zich al een tegenspraak is en welke aanklachten dus automatisch van de tafel kunnen worden geveegd, maar dat is buiten de racistische dictatuur la Belgique gerekend.
marie daenen is offline  
Oud 8 februari 2014, 11:53   #108
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden verstandige mensen blokkeren de vooruitgang van hun medemensen omdat dat hun eigen bekrompen belangen zou kunnen in gevaar brengen! Nooit duidelijker aangetoond wie het bekrompen deel van de bevolking en wie het breeddenkende deel is. Dank u, om nog maar eens een Belgo francofone racistische aanklacht tegen de bewuste Vlamingen te hebben ontkracht.
Niemand blokkeert de vooruitgang van Vlaamsgezinden.
Ondanks hun destructieve ideeëngoed, biedt België hen evenveel kansen als aan wie correct-Belgisch denkt.
En wie verstandig is, ziet binnen elk kader voldoende opportuniteiten, en verdedigt nadien zijn positie tegen zij die ze willen ondermijnen met fantaisistische, separitistische vernielingsideeën.
Zorg zelf voor uw vooruitgang, in plaats van die van anderen af te breken zonder de garantie er zelf beter van te worden.
Oud 8 februari 2014, 11:53   #109
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Graag een link. Ik heb interesse in het onderwerp. Het probleem is dat ik niet zo direct een snelcursus over terug vind. Er is vooral veel bagger over te vinden.
Zeer summier:
"De grondwettelijke regels van gelijkheid en non-discriminatie sluiten niet uit dat een verschillende behandeling tussen de categorieën van personen ingesteld wordt voor zover ze berust op een objectief criterium en ze op redelijke wijze gerechtvaardigd is. Dezelfde regels verzetten zich overigens tegen een identieke behandeling, zonder enige redelijke rechtvaardiging, van categorieën van personen die zich in situaties bevinden die inzake de maatregel in kwestie essentieel verschillend zijn. Het bestaan van een dergelijke rechtvaardiging dient te worden beoordeeld rekening houdend met het doel en de effecten van de bekritiseerde maatregel alsook met de aard van de principes in kwestie; het gelijkheidbeginsel wordt geschonden wanneer vastgesteld wordt dat er geen redelijke en evenredige verhouding bestaat tussen de aangewende middelen en het beoogde doel."
(dat is de definitie van het Grondwettelijk Hof)

Nu is het zo dat er een objectief verschil kan zijn tussen Franstaligen, Vlamingen en Duitstaligen (of, Brusselaars, Walen en Vlamingen, hangt ervan af), nl. dat zij in een andere Gemeenschap of Gewest leven, met elk eigen bevoegdheden.

Het feit dat daar andere regels gelden is een rechtstreeks gevolg van het bestaan van België als federaal land. Een verschil in behandeling tussen een Waal en een Vlaming is dus niet per sé "discriminerend". Zolang de sociale zekerheid een federale materie is, zal artikel 10 inderdaad geen verschil dulden tussen een Vlaming en een Waal. Maar als de sociale zekerheid naar de Gewesten/Gemeenschappen overgeheveld wordt, dan zal artikel 10 niet meer op die manier toepasbaar zijn. Het zal wel uiteraard nog steeds gelden binnen de Gewesten/Gemeenschappen, maar niet meer over de entiteiten heen.

Uw redenering volgen, zou artikel 10 een draagwijdte geven dat het niet heeft, nl. het onmogelijk maken van elke vorm van federalisme binnen België. Ik begrijp dat jij dat als unionist zou willen, maar dat is een compleet verkeerde redenering.
Oud 8 februari 2014, 11:55   #110
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, economische collaborateurs zijn de ergste. De brood-Belg loopt achter zijn portemonnee ... heu .... zijn portefeuille aan. Sterk argument om uw belgicisme te verantwoorden.
Wie geeft wat hij heeft, heeft niets meer.
Het staat je vrij om op Belgisch-realistische wijze ook uw portemonnee achterna te lopen, in plaats van te fantaseren hoe rijk je wel zou zijn in de Vlaandersche Republiek.
Oud 8 februari 2014, 11:56   #111
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan stem je beter op BUB.
Niet te opzichtig liegen, dat ondergraaft het beetje fatsoen dat u nog heeft.
marie daenen is offline  
Oud 8 februari 2014, 11:59   #112
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat op zo'n 60 �* 70% van de Vlamingen neerkomt.
Gefeliciteerd, u hebt zopas meer Vlamingen geschoffeerd dan Maingain in zijn hele carrière!
Ik heb gesproken over de Vlamingen die nog een greintje verstand in hun kop hebben; maar de huidige politieke regeringspartijen, verenigd met onze neutrale vorst en de regimepers doen er alles aan om dat greintje uit te schakelen, zodat er enkel onnozele kinderen overblijven. Dus over onnozele kinderen kan men geen kwaad zeggen.
marie daenen is offline  
Oud 8 februari 2014, 12:02   #113
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoor de alarmbellen al tot hier rinkelen als een Vlaamse politicus ooit zo iets vermetels nog maar zou durven denken.
Je bevestigd dus het feit dat telkens smeerlapperij moet worden gebruikt om rechtmatige ingrepen tegen te houden?

En hoelang denk je dat een staat dit kan volhouden?
giserke is offline  
Oud 8 februari 2014, 12:04   #114
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gesproken over de Vlamingen die nog een greintje verstand in hun kop hebben; maar de huidige politieke regeringspartijen, verenigd met onze neutrale vorst en de regimepers doen er alles aan om dat greintje uit te schakelen, zodat er enkel onnozele kinderen overblijven. Dus over onnozele kinderen kan men geen kwaad zeggen.
EPIC FAIL
Oud 8 februari 2014, 12:06   #115
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je bevestigd dus het feit dat telkens smeerlapperij moet worden gebruikt om rechtmatige ingrepen tegen te houden?

Die 'smeerlapperijen' werden door de Vlamingen bedacht, en staan evengoed ter hunner beschikking als voor de andere taalgroepen...
Oud 8 februari 2014, 12:13   #116
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

Mag ik u er op wijzen dat die smeerlapperijen het enige zijn dat er voor zorgt dat Vlaanderen nog wat grond heeft om op te staan in Brussel? Soms werken die smeerlapperijen ook in Vlaams voordeel.
Zeus is offline  
Oud 8 februari 2014, 12:18   #117
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie geeft wat hij heeft, heeft niets meer.
Het staat je vrij om op Belgisch-realistische wijze ook uw portemonnee achterna te lopen, in plaats van te fantaseren hoe rijk je wel zou zijn in de Vlaandersche Republiek.
Als er voor mij rijkdom in die Vlaanders he Republiek zou zijn, zou dat helemaal geen materiële rijkdom zijn. Ziet u het grote verschil tussen een brood-Belg als en eenVlaams-nationalist als ik? Uw belgicisme zit in uw portefeuille, mijn Vlaams-nationalisme zit iets dieper, in mijn hart.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 8 februari 2014, 12:18   #118
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Edit

Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 8 februari 2014 om 12:21.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 8 februari 2014, 12:24   #119
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er voor mij rijkdom in die Vlaanders he Republiek zou zijn, zou dat helemaal geen materiële rijkdom zijn. Ziet u het grote verschil tussen een brood-Belg als en eenVlaams-nationalist als ik? Uw belgicisme zit in uw portefeuille, mijn Vlaams-nationalisme zit iets dieper, in mijn hart.
Heel romantisch hoor.
Maar voor uw Vlaamse hart, ga ik het eten uit mijn Belgische mond niet sparen.
In het België van vandaag zijn er mogelijkheden genoeg om uw hartje op te halen, voor welke nationaliteit het ook moge kloppen.
De staat is er om de mens economisch te dienen, niet om zijn sehnsucht te bevredigen.
Oud 8 februari 2014, 12:25   #120
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdoken of niet: op de agenda van N-Va prijkt steeds het hervormen van België.
Liefst onafhankelijke deelstaten (de overgelopen VB'ers, de vroegere VU'ers, de hardliners)
Als dat niet kan: confederalisme (de nieuwlichters zoals De Wever, Weyts etc.)
Desnoods zouden ze zelfs tevreden zijn met wat borrelnootjes, ter waarde van een A4-tje vol met kleine bevoegdheidsoverdrachten, en niet teveel 'tegenwerking' (een paar machtsgeile einzelgängers: De Bracke-'doctrine')

Wat lezen we echter in KNACK?
De huidige beleidspartijen hebben de N-Va een fikse pad in de korf gezet.
Ze maakten het onmogelijk om de staatsstructuur de eerstvolgende vijf jaar te veranderen.
Concreet wil dit zeggen dat een eventuele 'splijtende' staatshervorming de facto niet mogelijk is de eerstvolgende vijftien jaar als Di Rupo II zonder N-Va kan van start gaan.

Om kritiek op de bron te vermijden: het artikel is van flamingant Maddens.

Regering maakt confederale plannen van N-VA voor minstens vijf jaar onmogelijk
Dat lijkt mij net een reden om wel op N-VA te stemmen. Als de N-VA groot genoeg wordt en de onderhandelingen voor de Franstaligen onverteerbaar blijken, dan is het pad van confederalisme bij deze dus geen optie meer, en dan MOET het zaakje wel ontploffen. M.a.w.: daar waar er op de hoge-druk kookpan vroeger nog een stoomaflaat stond, is deze nu verdwenen...

Dus help jij de huidige ondemocratische machtsgeile kutpartijen met hun grendelwetten en ondemocratische foefjes maar mee in het zadel houden, "democraat" Staaf. En dan blijf ik lekker op N-VA stemmen. Afgesproken?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be