![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag een link. Ik heb interesse in het onderwerp. Het probleem is dat ik niet zo direct een snelcursus over terug vind. Er is vooral veel bagger over te vinden.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zal u meer vertellen: we zijn met genoeg die dat beseffen om het zo te houden. Verstandige mensen geloven niet in luchtkastelen op gouden bergen. Ze zijn tevreden met de geboden mogelijkheden, en halen er uit wat er in zit.
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Allez, economische collaborateurs zijn de ergste. De brood-Belg loopt achter zijn portemonnee ... heu .... zijn portefeuille aan. Sterk argument om uw belgicisme te verantwoorden.
|
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Met andere woorden verstandige mensen blokkeren de vooruitgang van hun medemensen omdat dat hun eigen bekrompen belangen zou kunnen in gevaar brengen! Nooit duidelijker aangetoond wie het bekrompen deel van de bevolking en wie het breeddenkende deel is. Dank u, om nog maar eens een Belgo francofone racistische aanklacht tegen de bewuste Vlamingen te hebben ontkracht.
|
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Zeker niet de francofonie, die zich er wel altijd op beroept maar voor wie de elementaire rechten ondergeschikt zijn aan hun francofone grootheid, wat in zich al een tegenspraak is en welke aanklachten dus automatisch van de tafel kunnen worden geveegd, maar dat is buiten de racistische dictatuur la Belgique gerekend.
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks hun destructieve ideeëngoed, biedt België hen evenveel kansen als aan wie correct-Belgisch denkt. En wie verstandig is, ziet binnen elk kader voldoende opportuniteiten, en verdedigt nadien zijn positie tegen zij die ze willen ondermijnen met fantaisistische, separitistische vernielingsideeën. Zorg zelf voor uw vooruitgang, in plaats van die van anderen af te breken zonder de garantie er zelf beter van te worden.
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De grondwettelijke regels van gelijkheid en non-discriminatie sluiten niet uit dat een verschillende behandeling tussen de categorieën van personen ingesteld wordt voor zover ze berust op een objectief criterium en ze op redelijke wijze gerechtvaardigd is. Dezelfde regels verzetten zich overigens tegen een identieke behandeling, zonder enige redelijke rechtvaardiging, van categorieën van personen die zich in situaties bevinden die inzake de maatregel in kwestie essentieel verschillend zijn. Het bestaan van een dergelijke rechtvaardiging dient te worden beoordeeld rekening houdend met het doel en de effecten van de bekritiseerde maatregel alsook met de aard van de principes in kwestie; het gelijkheidbeginsel wordt geschonden wanneer vastgesteld wordt dat er geen redelijke en evenredige verhouding bestaat tussen de aangewende middelen en het beoogde doel." (dat is de definitie van het Grondwettelijk Hof) Nu is het zo dat er een objectief verschil kan zijn tussen Franstaligen, Vlamingen en Duitstaligen (of, Brusselaars, Walen en Vlamingen, hangt ervan af), nl. dat zij in een andere Gemeenschap of Gewest leven, met elk eigen bevoegdheden. Het feit dat daar andere regels gelden is een rechtstreeks gevolg van het bestaan van België als federaal land. Een verschil in behandeling tussen een Waal en een Vlaming is dus niet per sé "discriminerend". Zolang de sociale zekerheid een federale materie is, zal artikel 10 inderdaad geen verschil dulden tussen een Vlaming en een Waal. Maar als de sociale zekerheid naar de Gewesten/Gemeenschappen overgeheveld wordt, dan zal artikel 10 niet meer op die manier toepasbaar zijn. Het zal wel uiteraard nog steeds gelden binnen de Gewesten/Gemeenschappen, maar niet meer over de entiteiten heen. Uw redenering volgen, zou artikel 10 een draagwijdte geven dat het niet heeft, nl. het onmogelijk maken van elke vorm van federalisme binnen België. Ik begrijp dat jij dat als unionist zou willen, maar dat is een compleet verkeerde redenering.
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het staat je vrij om op Belgisch-realistische wijze ook uw portemonnee achterna te lopen, in plaats van te fantaseren hoe rijk je wel zou zijn in de Vlaandersche Republiek.
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Ik heb gesproken over de Vlamingen die nog een greintje verstand in hun kop hebben; maar de huidige politieke regeringspartijen, verenigd met onze neutrale vorst en de regimepers doen er alles aan om dat greintje uit te schakelen, zodat er enkel onnozele kinderen overblijven. Dus over onnozele kinderen kan men geen kwaad zeggen.
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hoelang denk je dat een staat dit kan volhouden? |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 'smeerlapperijen' werden door de Vlamingen bedacht, en staan evengoed ter hunner beschikking als voor de andere taalgroepen...
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mag ik u er op wijzen dat die smeerlapperijen het enige zijn dat er voor zorgt dat Vlaanderen nog wat grond heeft om op te staan in Brussel? Soms werken die smeerlapperijen ook in Vlaams voordeel.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Als er voor mij rijkdom in die Vlaanders he Republiek zou zijn, zou dat helemaal geen materiële rijkdom zijn. Ziet u het grote verschil tussen een brood-Belg als en eenVlaams-nationalist als ik? Uw belgicisme zit in uw portefeuille, mijn Vlaams-nationalisme zit iets dieper, in mijn hart.
|
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Edit
Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 8 februari 2014 om 12:21. |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor uw Vlaamse hart, ga ik het eten uit mijn Belgische mond niet sparen. In het België van vandaag zijn er mogelijkheden genoeg om uw hartje op te halen, voor welke nationaliteit het ook moge kloppen. De staat is er om de mens economisch te dienen, niet om zijn sehnsucht te bevredigen.
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus help jij de huidige ondemocratische machtsgeile kutpartijen met hun grendelwetten en ondemocratische foefjes maar mee in het zadel houden, "democraat" Staaf. En dan blijf ik lekker op N-VA stemmen. Afgesproken?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |