Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 9 februari 2014, 11:05   #301
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Lees wat Van Quickenborne in de zondag zegt.
Ik mag inderdaad mijn topic aanpassen:

Waarom op N-Va stemmen nu zeker zinloos is
Wees dan consequent en vraag dan de moderatie om de titel van topic aan te passen.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:05   #302
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
.
Dus op EDRII en op alle klassieke partijen, want stemmen op één van hen is stemmen voor de hele anti-Vlaamse bond.
Ja superstaat is superovertuigend

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 9 februari 2014 om 11:34.
Remspoortobback is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:07   #303
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdoken of niet: op de agenda van N-Va prijkt steeds het hervormen van België.
Liefst onafhankelijke deelstaten (de overgelopen VB'ers, de vroegere VU'ers, de hardliners)
Als dat niet kan: confederalisme (de nieuwlichters zoals De Wever, Weyts etc.)
Desnoods zouden ze zelfs tevreden zijn met wat borrelnootjes, ter waarde van een A4-tje vol met kleine bevoegdheidsoverdrachten, en niet teveel 'tegenwerking' (een paar machtsgeile einzelgängers: De Bracke-'doctrine')

Wat lezen we echter in KNACK?
De huidige beleidspartijen hebben de N-Va een fikse pad in de korf gezet.
Ze maakten het onmogelijk om de staatsstructuur de eerstvolgende vijf jaar te veranderen.
Concreet wil dit zeggen dat een eventuele 'splijtende' staatshervorming de facto niet mogelijk is de eerstvolgende vijftien jaar als Di Rupo II zonder N-Va kan van start gaan.

Om kritiek op de bron te vermijden: het artikel is van flamingant Maddens.

Regering maakt confederale plannen van N-VA voor minstens vijf jaar onmogelijk
Wie zegt dat de Vlaams nationalisten zich aan de Belgische grondwet moeten houden ?

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:08   #304
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Burgemeester Kortrijk.
Lid van huidige en toekomstige regeringspartij OVLD.

Uw soort flaminganten heb ik graag: ze blijven hun tegenstanders onderschatten en hun eigen potentiëel overschatten.

Stem maar raak: het heeft geen zin.
De trein Di Rupo II zal u passeren voordat de kater omwille van uw verkiezings'overwinning' verdwenen is.
Uit niets blijkt dat ik mijn tegenstanders zou overschatten noch onderschatten.
Trouwens als ik uw posts hier op het forum zo'n beetje volg. Ben jij helemaal niet zo pro Di Rupo. Uw voorliefde voor het instituut Belgie is zelfs niet logisch. U bent een vat vol tegenstrijdigheden, dat een beetje wild in het rond schopt en als het wat tegenwind krijgt in dezelfde stijl als die het zelf hanteert, dan begint het te klagen en te zagen.
stuyckp is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:08   #305
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Wees dan consequent en vraag dan de moderatie om de titel van topic aan te passen.
Ik zal het proberen, maar ze zijn daar tegenwoordig nogal kort van stof....

Denk jij ook eens aan mijn citaat in uw onderschrift?
Ik stuurde je een PB, maar misschien ontvang je dat niet.
De laatste zin is maar half leesbaar: misschien onder de tekst een extra spatie invoeren?
En als je zo vriendelijk zou willen zijn om alles in bold en blauw te zetten, zodat het wat meer opvalt, zal ik je eeuwig dankbaar zijn.
Oud 9 februari 2014, 11:12   #306
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Trouwens als ik uw posts hier op het forum zo'n beetje volg. Ben jij helemaal niet zo pro Di Rupo. Uw voorliefde voor het instituut Belgie is zelfs niet logisch. U bent een vat vol tegenstrijdigheden, dat een beetje wild in het rond schopt en als het wat tegenwind krijgt in dezelfde stijl als die het zelf hanteert, dan begint het te klagen en te zagen.
Je hebt duidelijk een probleem met mensen die je niet perfect in een partijhokje kan inpassen zoals de meeste N-Va-partijslaafjes die van hun Grooten Leider niet alleen geen afwijkend gedacht van de partijlijn mogen hebben, en al zeker geen eigen initiatief mogen ontwikkelen.
Oud 9 februari 2014, 11:20   #307
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal het proberen, maar ze zijn daar tegenwoordig nogal kort van stof....

Denk jij ook eens aan mijn citaat in uw onderschrift?
Ik stuurde je een PB, maar misschien ontvang je dat niet.
De laatste zin is maar half leesbaar: misschien onder de tekst een extra spatie invoeren?
En als je zo vriendelijk zou willen zijn om alles in bold en blauw te zetten, zodat het wat meer opvalt, zal ik je eeuwig dankbaar zijn.
Ik hou niet van kleurtjes. Dus aan uw laatste verzoek zal ik niet voldoen. Het eerste verzoek is al ingewilligd voordat u uw opmerking erover maakte. Als ik quoot, dan heb ik de gewoonte om in de mate van het mogelijke volledig te quoten.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:22   #308
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt duidelijk een probleem met mensen die je niet perfect in een partijhokje kan inpassen zoals de meeste N-Va-partijslaafjes die van hun Grooten Leider niet alleen geen afwijkend gedacht van de partijlijn mogen hebben, en al zeker geen eigen initiatief mogen ontwikkelen.
Bombasmen zijn al lang niet meer in.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:23   #309
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Ik hou niet van kleurtjes. Dus aan uw laatste verzoek zal ik niet voldoen. Het eerste verzoek is al ingewilligd voordat u uw opmerking erover maakte. Als ik quoot, dan heb ik de gewoonte om in de mate van het mogelijke volledig te quoten.
Bedankt, maar het haalt precies niet veel uit.
De de laatste woorden zijn nog steeds middendoor gesneden.
Misschien ligt het aan mijn schermresolutie.
Oud 9 februari 2014, 11:28   #310
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien een belgovirus?
Pjotr 2691 is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:36   #311
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is meer dan ooit duidelijk: op 25 mei is het één tegen allen.
Dieroepoo 2, dat is nog niet zeker hoor !
Dat één tegen allen verhaal gaat op voor het Vlaams Belang. N-VA neemt is hier in de aanloop van hun congres veel gezapiger in geworden.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:40   #312
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht

Een betere pleitbezorger voor de afschaffing van la Belgique heb ik tot nu toe nog niet gehoord. Hij laat u duidelijk zien dat alle Vlaamse aanhang voor la Belgique, niets maar dan ook niets met democratie, belang voor Vlaanderen, belang voor de Vlaams bevolking, maar alles met plat eigenbelang en opportunisme te maken heeft en dat ze er niet voor terugschrikken heel Vlaanderen regelrecht de afgrond in te duwen voor een onbenullig postje of voor het behoud van een symbolische macht voor de zuilen. Hij doet zich voor als uiterst realistisch maar wat hij niet schijnt te begrijpen is dat de dag dat de francofonie, nu nog voor een zogezegde schijn van democratie en voor de nodige aanhang om de overgebleven hinderlijke wetten voor de francofonie af te schaffen, de Vlaamse overlopers niet meer nodig hebben, dat de francofonie, dan, almachtig geworden over heel Belgique, die Vlaamse overlopers evenzeer als de rest van de Vlamingen gewoon in de put gaat dempen. Hij noemt zichzelf een realist, in feiten is hij een bekrompen en niet verder dan zijn neus lang is, kijkende dwaze stommerik. Of het moest zijn dat hij een verborgen Vlaams nationalist is en dan bravo voor zijn werking want hij maait elke graspriet om zich aan vast te houden weg voor de voeten van de Vlaamse overlopers.
marie daenen is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:43   #313
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een Belgique partij-slaafje komt spreken over NVa partijslaafjes? Ik weet wie de partijslaafjes zijn; u duidelijk niet.
marie daenen is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:50   #314
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier ook zo, middendoor gesneden.
peter1962 is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:54   #315
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Juist. Het ledencongres, dat zal handjeklap doen en JA stemmen als BDW de deelname van n-va aan een coalitie persoonlijk zal uitleggen en verdedigen. Zelfs al is er geen confederalisme bij.

Hij zal daar dezelfde truuk gebruiken al hij nu op het laatste congres heeft gedaan. Daar mocht Diependaele nog in een soort addendum effe opmerken dat art 1 nog altijd in de statuten staat.
Hier zal het vergelijkbaar zijn : "we moeten zien dat we erbij zijn, om zeker ervoor te kunnen zorgen op het einde van de legislatuur dat de nodige artikelen van de grondwet voor herziening vatbaar worden gemaakt, dat kun je niet vanuit de oppositie". Dat en dan ook nog : "ondertussen kunnen wij vele zaken die buiten de GW vallen toch al naar vlaanderen brengen en zal de PS ons nog zelf komen smeken om het confederale model te installeren". En uiteraard : "wij moeten erbij zijn, want geen enkele andere partij kan dit en is al ooit zo dicht bij het ultieme doel gekomen, ik vraag U mij dit vertrouwen te schenken" (kijkt met heel ernstige blik recht in de zaal, handen open, een ware messias)

Vervolgens staat quasi de hele zaal recht, en barst een oorverdovend applaus los. De telling staat op +80% JA en enkel vanachter in de zaal zitten er wat te kniezen en neen te schudden met het hoofd.
U hebt blijkbaar nog nooit de stemming van een algemeen ledencongres van de N-VA meegemaakt ,Peter

Het laatste congres werd gefilmd door de TV en dus denkt U nu te weten hoe het er aan toe gaat bij de stemming van een algemeen ledencongres.

Bij de stemming van een algemeen ledencongres is er geen journalist aanwezig in de zaal, en zeker geen TV-ploeg.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 9 februari 2014 om 11:58.
Witte Kaproen is offline  
Oud 9 februari 2014, 12:20   #316
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een Belgique partij-slaafje komt spreken over NVa partijslaafjes? Ik weet wie de partijslaafjes zijn; u duidelijk niet.
Marie, weet me te zeggen welk nummer de 'Belgique-partij' op de kieslijsten krijgt.
En als je het programma van de 'Belgique-partij' tegenkomt stuur me dan het linkje.
Misschien stem ik er wel voor.
Oud 9 februari 2014, 12:23   #317
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie, weet me te zeggen welk nummer de 'Belgique-partij' op de kieslijsten krijgt.
En als je het programma van de 'Belgique-partij' tegenkomt stuur me dan het linkje.
De belgique-partijtjes (het zijn er meer) zijn te herkennen aan hun enig thema: (Ver) ban de N-VA en bij uitbreiding het Vlaams-nationalisme.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 9 februari 2014, 12:28   #318
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat één tegen allen verhaal gaat op voor het Vlaams Belang. N-VA neemt is hier in de aanloop van hun congres veel gezapiger in geworden.
Op het congres werd duidelijke taal gesproken: NVA gaat voor confederalisme.
's Anderendaags waren enkele andere politici van andere partijen hiermee tevreden (want ze twijfelden, volgens de media althans).
Boduo is offline  
Oud 9 februari 2014, 12:58   #319
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben dan ook niet degene die een vat vol tegenstrijdigheden probeert in een partijhokje te plaatsen. Wat u blijkbaar bij mij wel denkt te mogen doen.
Het is niet omdat ik het embleem van N-VA voer en er zelfs lid van ben, zij het niet actief, dat ik een blind partijslaafje ben dat alles zomaar overneemt.
Maar als jij jezelf gelukkig maakt met dat te denken dan doet u maar.

Mensen die het nodig vinden om in hun strijd tegen de baarlijke duivel : Het vlaams nationalisme. Woorden als 'den grooten leider', de jaren 30, of het woordje Vlaemsch gebruiken, om zo hun gelijk te proberen te halen, neem ik al lang niet meer serieus. Of is dat uw groot initiatief, Bart De Wever den grooten leider noemen ? Zoals ik al eerder zei, wat wild om je heen schoppen, tot meer acht ik u niet in staat.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 9 februari 2014 om 13:04.
stuyckp is offline  
Oud 9 februari 2014, 13:00   #320
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
open vld.
Maar geen garantie op success.
Ze doen meestal het tegenovergestelde van wat ze zeggen.
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be