Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 10 februari 2014, 14:20   #81
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik vind niet dat 'praktisch nut' kan worden ingeroepen om een debat uit de weg te gaan. Di Rupo is hoofd van de regering; De Wever is voorzitter van de grootste oppositiepartij in de Kamer. Ze hebben dus wel degelijk met elkaar te maken, ook al vissen ze niet in dezelfde electorale vijver.

Los daarvan kan men zo'n debat ook zuiver als een intellectuele uitwisseling en confrontatie van ideeën zien.
In Antwerpen vist Elio Di Rupo wel degelijk in dezelfde electorale vijver als Bart De Wever. Elio Di Rupo geeft zijn zegen aan Yasmine Kherbache die opkomt in Antwerpen op een Sp.a lijst.

Elio Di Rupo heeft al duidelijk geantwoord dat hij niet in debat treedt met Bart De Wever. Ik hoop dat de publieke politieke debatten over iets anders kunnen gaan dan alsmaar commentaar op die keuze van Elio Di Rupo.

Elio Di Rupo heeft meer dan een jaar met Bart De Wever dagelijks in kastelen gebivakt. Blijkbaar krijgt Bart De Wever maar niet genoeg van hem. Hij is speciaal afgevallen omdat Elio Di Rupo gedegouteerd was door zijn vetlagen. Ondanks het verdienstelijk regime dat Bart De Wever gevolgd heeft valt hij niet terug in de gratie van Elio Di Rupo. Het wordt tijd dat Bart De Wever volwassen wordt. Elio Di Rupo is reeds éénmaal de kandidaat-premier van Bart De Wever geweest. Een tweede maal de marionet spelen van Bart De Wever ziet Elio Di Rupo niet zitten.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 februari 2014 om 14:25.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 februari 2014, 14:46   #82
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
In Antwerpen vist Elio Di Rupo wel degelijk in dezelfde electorale vijver als Bart De Wever. Elio Di Rupo geeft zijn zegen aan Yasmine Kherbache die opkomt in Antwerpen op een Sp.a lijst.

Elio Di Rupo heeft al duidelijk geantwoord dat hij niet in debat treedt met Bart De Wever. Ik hoop dat de publieke politieke debatten over iets anders kunnen gaan dan alsmaar commentaar op die keuze van Elio Di Rupo.

Elio Di Rupo heeft meer dan een jaar met Bart De Wever dagelijks in kastelen gebivakt. Blijkbaar krijgt Bart De Wever maar niet genoeg van hem. Hij is speciaal afgevallen omdat Elio Di Rupo gedegouteerd was door zijn vetlagen. Ondanks het verdienstelijk regime dat Bart De Wever gevolgd heeft valt hij niet terug in de gratie van Elio Di Rupo. Het wordt tijd dat Bart De Wever volwassen wordt. Elio Di Rupo is reeds éénmaal de kandidaat-premier van Bart De Wever geweest. Een tweede maal de marionet spelen van Bart De Wever ziet Elio Di Rupo niet zitten.
Ik denk dat di rupo zelf eens volwassen wordt en doet wat moet, in debat gaan met De Wever!
Brakelaar is offline  
Oud 10 februari 2014, 15:30   #83
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat je al verwijfd moet zijn om het gezelschap van DR te smaken!! En je kan veel zeggen van DW, maar verwijfd.......

Welke parfum zou DR gebruiken???
omaplop is offline  
Oud 10 februari 2014, 15:31   #84
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Peter toch.
Het PS model is het probleem en de inzet van deze verkiezingen.
neen, dat is wat de campagne propaganda van n-va ons wil laten geloven.
peter1962 is offline  
Oud 10 februari 2014, 15:34   #85
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Wat is het ps-model liefste Els?

Onckelinckx in bikini?
djeezes...
peter1962 is offline  
Oud 10 februari 2014, 15:35   #86
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Nog een met een paardenbril.
Natùùrlijk kan jij dat niet zien.
In geen heinde en verre te zien.
peter1962 is offline  
Oud 10 februari 2014, 15:55   #87
Els D.
Vreemdeling

Standaard

Voor diegenen die niet weten wat een PS-model is, dat ze eens naar Wallonië kijken.

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Of denkt men dat die jarenlange ellende daar uit de lucht gevallen is. Neeje, zo'n doffe ellende moet men verdienen. Elke dag.
Els D. is offline  
Oud 10 februari 2014, 15:59   #88
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Toch liefste Els zou ik graag willen dat je me nu eens gestoffeerd aantoont wat het ps-model is.

Ik zie het zelf niet van nature uit en zou graag mits uw instemming actief blijven op het politieke forum.

Je kapoentje
Fiscoman is offline  
Oud 10 februari 2014, 16:01   #89
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Els D. Bekijk bericht
Voor diegenen die niet weten wat een PS-model is, dat ze eens naar Wallonië kijken.

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Of denkt men dat die jarenlange ellende daar uit de lucht gevallen is. Neeje, zo'n doffe ellende moet men verdienen. Elke dag.
Welke ellende in Wallonië? Ik heb de indruk eerder dat ze het in het algemeen behoorlijk goed hebben. Veel gemoedelijker, goedkoper, gezonder dan in Vlaanderen. Het zijn ook de Vlamingen die naar het zuiden gaan op vakantie en niet andersom (behalve die kleine strook aan de kust dan). De Vlaming heeft dan gemiddeld misschien iets meer geld. Hij heeft echter minder tijd. En dat is ook geld waard.

Geen reden dan ook om dat te blijven financieren vanuit het hectische noorden. Er is welvaart in het zuiden van België. Men kan dat ter plaatse eventueel wat beter herverdelen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 februari 2014 om 16:05.
Johan Bollen is offline  
Oud 10 februari 2014, 16:06   #90
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Toch liefste Els zou ik graag willen dat je me nu eens gestoffeerd aantoont wat het ps-model is.

Ik zie het zelf niet van nature uit en zou graag mits uw instemming actief blijven op het politieke forum.

Je kapoentje
het ps model is het 1 partij model zoals in pyon yang
de familie Tobback droomt ervan, de francofonen hebben het en kunnen ervan genieten.
Remspoortobback is offline  
Oud 10 februari 2014, 16:09   #91
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Toch iets vervelends eh verkiezingen en de bijhorende debatten

de spa beschouwt dit dan ook als haar grootste verwezenlijking bvan de voorbije 5 jaar: het aantal verkiezingen beperken

en nu maar hopen dat de ketel aan de druk kan weerstaan
indien niet zullen ze stomverbaasd zijn, en zullen de,hete traantjes weer over de flat panels rollen.

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 10 februari 2014 om 16:12.
Oud 10 februari 2014, 16:10   #92
Els D.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Welke ellende in Wallonië? Ik heb de indruk eerder dat ze het in het algemeen behoorlijk goed hebben. Veel gemoedelijker, goedkoper, gezonder dan in Vlaanderen. Het zijn ook de Vlamingen die naar het zuiden gaan op vakantie en niet andersom (behalve die kleine strook aan de kust dan). De Vlaming heeft dan gemiddeld misschien iets meer geld. Hij heeft echter minder tijd. En dat is ook geld waard.

Geen reden dan ook om dat te blijven financieren vanuit het hectische noorden. Er is welvaart in het zuiden van België. Men kan dat ter plaatse eventueel wat beter herverdelen.
Klopt (gedeeltelijk). Ik zit ginder ook regelmatig.

Maar je moet toch eens het Luikse en Charleroi bezoeken. Onvoorstelbaar.
Els D. is offline  
Oud 10 februari 2014, 16:14   #93
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
de spa beschouwt dit dan ook als haar grootste verwezenlijking bvan de voorbije 5 jaar: het aantal verkiezingen beperken
Ik dacht dat het ging om het aantal verkiezingsmomenten te beperken door verkiezingen van verschillende aard te laten samen vallen. Dat is een besparingsmaatregel. Wie wil er nu onnodige verkwisting?

Wist u dat niet of doet u aan demagogie?

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 10 februari 2014, 16:26   #94
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Juist

verkiezingen zijn geldverkwisting en wie niet meestapt in dat boerenbedrog is (daar gaan we) demagoog.
Oud 10 februari 2014, 16:49   #95
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
Juist

verkiezingen zijn geldverkwisting en wie niet meestapt in dat boerenbedrog is (daar gaan we) demagoog.
Ik dacht dat u het beperken van het aantal verkiezingen juist bekritiseerde. Blijkt nu dat u ze allemaal geldverkwisting vind.

Nu, in een gefossiliseerde democratie als België zijn verkiezingen ook slechts een klein en dikwijls weinig bepalend moment van participatie van de burger in het politieke proces. Helaas beseft de burger niet goed dat het anders en beter kan. Hij is een beetje in slaap gewiegd.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 10 februari 2014, 22:06   #96
RubberBullet
Partijlid

Standaard

Als De Wever in debat wil gaan over hoe het verder moet met Belgie, dat hij dan een opposant zoekt uit dezelfde kieskring: BUB http://www.unionbelge.be/
Deze komt op in alle Vlaamse Provincies heb ik mij laten vertellen. Zij zijn de tegenhanger van de NVA, niet de PS.
RubberBullet is offline  
Oud 10 februari 2014, 22:15   #97
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RubberBullet Bekijk bericht
Als De Wever in debat wil gaan over hoe het verder moet met Belgie, dat hij dan een opposant zoekt uit dezelfde kieskring: BUB http://www.unionbelge.be/
Deze komt op in alle Vlaamse Provincies heb ik mij laten vertellen. Zij zijn de tegenhanger van de NVA, niet de PS.
De BUB kan dan beter in debat gaan met Urbanus. BUB persberichten zijn altijd wel lachen geblazen.
Oud 10 februari 2014, 22:36   #98
RubberBullet
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De BUB kan dan beter in debat gaan met Urbanus. BUB persberichten zijn altijd wel lachen geblazen.
Het is niet omdat een partij klein is, dat ze belachelijk is. Ik meen dat de NVA ooit in bed gekropen is met de CD&V omdat ze de kiesdrempel niet haalden...
RubberBullet is offline  
Oud 10 februari 2014, 22:39   #99
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zie eerder dat de PS een serieuze staatshervorming heeft moeten slikken.
U bedoelt dat Wallonië en Brussel ons een paar miljarden hebben afgeperst in ruil voor een paar symbolische toegevingetjes, en ondertussen de staatsstructuur zo dichtgetimmerd hebben dat Vlaanderen nooit meer iets te zeggen zal hebben? Over slikken gesproken.
fonne is offline  
Oud 10 februari 2014, 22:41   #100
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RubberBullet Bekijk bericht
Het is niet omdat een partij klein is, dat ze belachelijk is. Ik meen dat de NVA ooit in bed gekropen is met de CD&V omdat ze de kiesdrempel niet haalden...
De CD&V is bij N-VA in bed gekropen omdat ze absoluut de macht wilden terug veroveren van Verhofstadt. En ze wisten dat een beetje Vlaams spierballengerol hen de nodige stemmetjes daarvoor zou opleveren.
Misschien moet de B.U.B. maar eens een kartel proberen te vormen met de partij die het nauwst bij haar gedachtengoed aansluit, de Ø-VLD.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be