![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Banneling
|
![]() http://www.ibtimes.co.uk/bitcoin-val...y-flaw-1435815
Citaat:
In beide gevallen goed nieuws. Mt. Gox heeft al keer op keer gefaald als exchange, en zou al lang moeten verdwijnen. Indien dit een serieus technisch probleem is dan is het uiteraard goed dat het wordt gevonden. De daarmee samenhangende prijsdalingen zijn enkel beangstigend voor de opportunist die snel rijk wil worden. Wie interesse heeft in Bitcoin als technologie hoeft zich geen zorgen te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha, het is een bug. Hoeveel stijgt Bitcoin vandaag naar aanleiding van de nieuws?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Bovendien is jouw verhaal serieus veranderd vergeleken met 2 maand geleden, toen de Bitcoin haar grootste waarde ooit kende. Toen ze na een paar negatieve nieuwsfeiten begon de kraken was jouw uitleg dat de val 'tijdelijk' was en meteen ook zou herstellen. We spreken over begin december 2013. Ik maakte je attent op een val van $1.070 naar $ 870, jouw reactie was : "Ik weet de exacte oorzaken van die flashcrash die overigens al lang gerecupereerd is." Een dag later bevestigde je met: "Verder had ik gelijk: de Chinezen hebben het nieuws verteerd en het is hen niet goed bekomen. Lichte daling tot rond 925." Vandaag haalt de Bitcoin nog met moeite $ 600 (is eigenlijk reeds weken aan een duik bezig) en jouw verhaal wordt "De prijsdaling van nu is iets wat de meesten die weten hoe de exchange-infrastructuur in elkaar zit wel ergens hebben kunnen verwachten". Kom, kom. Ik beschouw ook jij als intelligent genoeg om zelf in te zien dat je hier wat steken laat... Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
Banneling
|
![]() Antoon,
Lees het artikel dat ik een post eerder dan jou heb gelinkt. Dat legt uit hoe het komt dat hetgeen wat er nu gebeurt, nu gebeurt. Uiteraard is mijn verhaal serieus veranderd, daar de markten veranderd zijn. 2 maanden geleden denk ik dat ik kan zeggen dat mijn analyse behoorlijk accuraat was (dit hing dan samen met de Chineze wetsveranderingen). Niemand kon voorspellen wanneer Gox precies weer zou wegvallen. Ik maakte een andere uitspraak: indien Gox zou uitvallen, zou een plotse prijsdaling voor iedereen evident zijn. Ik heb niet gezegd hoe en wat daarna. Dit is niet de eerste keer. En terwijl ik toen wel uitspraken kon doen, kan ik het in deze situatie niet langer. Ik weet dus niet wat er op korte termijn zal gebeuren. Op lange termijn zie ik weinig problemen. Ik begrijp wel je scepticisme hoor. Er is, zoals ik reeds zei, nog serieus wat werk aan de winkel. Maar wat de differentiatiepunten betreft: ik weet dat jij een voorstander bent van volledige gedachtecontrole waarbij elke burger wordt bekeken om zeker te zijn dat de burger geen terrorist is. Voor jou is het dus onbelangrijk dat de bitcoins van een gebruiker door hemzelf bewaard en beheerd worden, en niet door banken met restricties en meldingsplichten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 |
Banneling
|
![]() Ik heb trouwens reeds de vraag aan je gesteld, Antoon:
Welke differentiatiepunten met het hedendaags geldsysteem zouden voor jou belangrijk genoeg zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de technologie �* la Bitcoin toekomst heeft lijdt geen twijfel. Dat Bitcoin een blijvend betaalmiddel wordt is minder zeker. De 'hoofddifferentiatie' is voor u dus de vrijheid van gebruik en privacy hieromtrent. Jammer genoeg is gebleken dat BTC evenals alle andere transacties via de banken, niet zo moeilijk te traceren zijn. Het blijkt in ieder geval niet zo anoniem te kunnen zijn als contant geld. Hiermee is uw 'hoofddifferentiatie' van tafel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Banneling
|
![]() https://bitcointalk.org/index.php?to...126#msg5052126
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De evolutie gaat waarschijnlijk naar nog betere en efficiëntere systemen, met technologieën alla Bitcoin, maar ik zie geen reden om alles om te gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij Bitcoin, als niemand aan mijn private key kan kunnen zij mijn geld niet gebruiken. Als niemand weet welke public key ik hanteer weet niemand hoeveel geld ik precies heb. Er zijn manieren om dit te achterhalen maar eveneens manieren om dit te verdoezelen. Wel is het zo dat de gewone gebruiker weinig zin zal hebben om de transacties serieus te zitten verbergen en in dat geval zullen zij traceerbaar kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-monetaire inflatie; -het feit dat indien zij willen, zij elke spaarder 10% zullen afpakken om hun schulden in te dekken. Voor mij heeft het wel degelijk een meerwaarde. Kijk, dat is wat men monetaire vrijheid noemt: als jij het huidig systeem aangenaam vindt, dan mag je da van mij gerust gebruiken, en niemand zal je daarvoor scheef bekijken of je iets proberen op te dringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Parlementslid
|
![]() Crowdfunding middels bitcoins ... wat denkt u daarvan?
![]() |
#594 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men kan dus gewoon als men een leuk projectje ziet met enkele muiskliks hieraan bijdragen, waar het ook is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#599 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook juist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
@ six, laat mij jouw herhaalde onliner herhalen: Citaat:
Ik geloof er niet in, jij hebt blijkbaar geen twijfel over het succes. Massaal kopen is de boodschap! |
||
![]() |
![]() |