Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2014, 14:58   #601
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat is net mijn punt.
Maar de mogelijkheid is er. Bij banken is er per definitie geen mogelijkheid want je geld wordt door die mensen beheerd volgens hun eigen willekeur, en dat van de wetgevers.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 15:00   #602
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

@ six, laat mij jouw herhaalde onliner herhalen:

Ik zou zeggen, koop massaal bitcoins, ze staan historisch laag....

Ik geloof er niet in, jij hebt blijkbaar geen twijfel over het succes. Massaal kopen is de boodschap!
Wie zegt dat ik niet aan het kopen ben? Het duurt wel eventjes voordat het conventioneel banksysteem geld overmaakt.
Oud 10 februari 2014, 15:04   #603
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

@ six, laat mij jouw herhaalde onliner herhalen:

Ik zou zeggen, koop massaal bitcoins, ze staan historisch laag....

Ik geloof er niet in, jij hebt blijkbaar geen twijfel over het succes. Massaal kopen is de boodschap!
voor wie erin gelooft, idd een koopmoment ...

imho volkomen onvoorspelbaar waar het met bitcoin heen gaat, ttz met deze nuance : �*ls het systeem erdoor komt, dan zal het nog exponentieel cashen worden
�*ls het systeem er niet geraakt, dan ben je je geïnvesteerde geld kwijt.

maar waar jij de arrogantie haalt van de wijsheid in pacht te hebben en Six' keuze zo af kraakt , dat is me toch ook een raadsel hoor Antoinne ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 15:07   #604
six
Banneling

Standaard

Ik geloof erin en van mij mag de prijs nog een tijdje zo blijven: ik was te sceptisch toen Bitcoin nog klein was om te investeren zoals ik had moeten doen. Langs de andere kant heb ik er geen spijt van: het was een rationele keuze, investeer niet wat je niet kunt missen.

Als Bitcoin in haar geheel binnen een jaar enkel voer wordt voor hobbyisten en die-hards, en niet op zijn minst dezelfde adoptiegraad kent als vandaag, dan ga ik op dit forum een statement maken dat ik ongelijk had.*

*Tenzij in geval van grootschalige overheidsrepressie op Bitcoingebruikers. Dat zou mijn gelijk enkel bevestigen.

Laatst gewijzigd door six : 10 februari 2014 om 15:09.
Oud 10 februari 2014, 15:13   #605
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Wie zegt dat ik niet aan het kopen ben? Het duurt wel eventjes voordat het conventioneel banksysteem geld overmaakt.
Zal wel hoor. Heel geloofwaardig.

Citaat:
Ik geloof erin en van mij mag de prijs nog een tijdje zo blijven: ik was te sceptisch toen Bitcoin nog klein was om te investeren zoals ik had moeten doen. Langs de andere kant heb ik er geen spijt van: het was een rationele keuze, investeer niet wat je niet kunt missen.
Don't risk what is important to you, to get what is not important to you.

Warren Buffett

Citaat:
Als Bitcoin in haar geheel binnen een jaar enkel voer wordt voor hobbyisten en die-hards, en niet op zijn minst dezelfde adoptiegraad kent als vandaag, dan ga ik op dit forum een statement maken dat ik ongelijk had.*
*Tenzij in geval van grootschalige overheidsrepressie op Bitcoingebruikers. Dat zou mijn gelijk enkel bevestigen.
Bespaar je de moeite almaar vast hoor. Ik zie het nu bij de goudkevers die nog niet tot inzicht komen na een scherpe prijsdaling van 1/3, ik verwacht van jou zeker niet meer.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 15:14   #606
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar waar jij de arrogantie haalt van de wijsheid in pacht te hebben en Six' keuze zo af kraakt , dat is me toch ook een raadsel hoor Antoinne ...
Het is toch al tientallen keren aangehaald waarom het waarschijnlijk is dat dit weer eens de zoveelste zeepbel is?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 15:16   #607
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor wie erin gelooft, idd een koopmoment ...

imho volkomen onvoorspelbaar waar het met bitcoin heen gaat, ttz met deze nuance : �*ls het systeem erdoor komt, dan zal het nog exponentieel cashen worden
�*ls het systeem er niet geraakt, dan ben je je geïnvesteerde geld kwijt.

De enige waarheid is de christelijke waarheid, maar dat is een andere discussie.

U hebt in ieder geval de discussie tussen six en ik niet goed gevolgd. Six gelooft er rotsvast in, ik heb altijd al twijfels gehad (sinds ik mij er over heb geïnformeerd, onder andere dankzij six' links en uitleg).

De laatste weken ben ik nog sceptischer geworden. Niet in het systeem als dusdanig, wel in de kans op slagen van het project Bitcoin. Ik heb mijn redenen reeds tig keer uitgelegd en besproken, onder andere met six.

Waar u de arrogantie haalt om mij te beschuldigen te denken de wijsheid in pacht te hebben is mij geen raadsel, u hebt gewoon her en der een lijntje mee gepikt, en er zomaar een oordeel over geveld.

Onvoorstelbaar dat ik mij hier nog over zit te verdedigen...
Oud 10 februari 2014, 15:17   #608
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het is toch al tientallen keren aangehaald waarom het waarschijnlijk is dat dit weer eens de zoveelste zeepbel is?
een waardeloze voorspelling, met gelijke waarde als andere (voorlopig loze) voorspellingen ...

hoe vaak is het einde van facebook, apple en Google, of zelfs de Euro nu al voorspeld ?

maar nee, laat ons de traditonele tradersadviezen volgen ... beleggen in huisvaderaandelen als Fortis, Ethias, ... colruyt nu zelfs ...

ge gaat nogal incasseren
Oud 10 februari 2014, 15:18   #609
six
Banneling

Standaard

Citaat:
De enige waarheid is de christelijke waarheid, maar dat is een andere discussie.
De katholieke of de gereformeerde?
Oud 10 februari 2014, 15:18   #610
six
Banneling

Standaard

Citaat:
maar nee, laat ons de traditonele tradersadviezen volgen ... beleggen in huisvaderaandelen als Fortis, Ethias, ... colruyt nu zelfs ...
Huisvaderaandelen
Oud 10 februari 2014, 15:20   #611
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mag dat laatste dan ook nog een punt zijn waar we het over hebben gehad, namelijk dat de overheden dat niet zomaar zouden toelaten zonder enige controle. Maar u liet weten dat het onmogelijk te controleren was door nationale overheden. En daar vergist u zich ook weer in, want het zal meer vergen dan een Assange of Snowden om hier wat aan te veranderen.

@Anna List, dit is mijn bescheiden mening. Mag toch, niet?
Oud 10 februari 2014, 15:21   #612
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

U hebt in ieder geval de discussie tussen six en ik niet goed gevolgd. Six gelooft er rotsvast in, ik heb altijd al twijfels gehad (sinds ik mij er over heb geïnformeerd, onder andere dankzij six' links en uitleg).

De laatste weken ben ik nog sceptischer geworden. Niet in het systeem als dusdanig, wel in de kans op slagen van het project Bitcoin. Ik heb mijn redenen reeds tig keer uitgelegd en besproken, onder andere met six.

Waar u de arrogantie haalt om mij te beschuldigen te denken de wijsheid in pacht te hebben is mij geen raadsel, u hebt gewoon her en der een lijntje mee gepikt, en er zomaar een oordeel over geveld.

Onvoorstelbaar dat ik mij hier nog over zit te verdedigen...
ik klasseerde uw post #600 (waarin je toch ook mij citeerde) als arrogant, je hebt in zover gelijk, dat dit idd een intentieoordeel was van mij. als je t zo niet bedoelde, dan excuseer ik me bij deze.

sta me toe me toch te permitteren van niet de hele draad te gaan nalezen mijn initiele post was dan ook aan six gericht, niet aan jou.
Oud 10 februari 2014, 15:21   #613
six
Banneling

Standaard

Unverified predictions are FUD, ignore them. Tot nu toe niemand met technische kennis over Bitcoin die heeft kunnen uitleggen waarom het een zeepbel zou zijn, enkel roepers die elke keer hetzelfde herhalen. "Ik moet er niks van weten want het is toch een zeepbel!".

Antoon bijvoorbeeld uit kritiek en is sceptisch maar hij heeft moeite gedaan om het concept op zijn minst in de basis te begrijpen.
Oud 10 februari 2014, 15:21   #614
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Huisvaderaandelen
Goede huisvader aandelen.
Oud 10 februari 2014, 15:22   #615
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag dat laatste dan ook nog een punt zijn waar we het over hebben gehad, namelijk dat de overheden dat niet zomaar zouden toelaten zonder enige controle. Maar u liet weten dat het onmogelijk te controleren was door nationale overheden. En daar vergist u zich ook weer in, want het zal meer vergen dan een Assange of Snowden om hier wat aan te veranderen.

@Anna List, dit is mijn bescheiden mening. Mag toch, niet?
zolang je maar niet vind dat je mij moet citeren in een antwoord aan Six , mag jij veel, Toon ! zelfs er een bescheiden eigen mening op na houden, maar ga daar nu ook niet mee overdrijven hé ...
Oud 10 februari 2014, 15:23   #616
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik klasseerde uw post #600 (waarin je toch ook mij citeerde) als arrogant, je hebt in zover gelijk, dat dit idd een intentieoordeel was van mij. als je t zo niet bedoelde, dan excuseer ik me bij deze.

sta me toe me toch te permitteren van niet de hele draad te gaan nalezen mijn initiele post was dan ook aan six gericht, niet aan jou.
Excuses aanvaard, ik kan soms ook snel oordelen over een laatste bericht. Mijn ervaring leert mij echter dat het geen goede manier is om te discussiëren.
Oud 10 februari 2014, 15:24   #617
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Goede huisvader aandelen.
blijft toch een geweldige terminologie hé

zou zoiets te traceren zijn, welke oplichter voor het eerst zulk woord lanceerde, en met welk doel ?
Oud 10 februari 2014, 15:24   #618
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Excuses aanvaard, ik kan soms ook snel oordelen over een laatste bericht. Mijn ervaring leert mij echter dat het geen goede manier is om te discussiëren.
mijn ervaring leert me dat p.be over het algemeen een heel slecht medium is om behoorlijk te discussiëren !
Oud 10 februari 2014, 15:26   #619
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Unverified predictions are FUD, ignore them. Tot nu toe niemand met technische kennis over Bitcoin die heeft kunnen uitleggen waarom het een zeepbel zou zijn, enkel roepers die elke keer hetzelfde herhalen. "Ik moet er niks van weten want het is toch een zeepbel!".

Antoon bijvoorbeeld uit kritiek en is sceptisch maar hij heeft moeite gedaan om het concept op zijn minst in de basis te begrijpen.
hehe, had te snel geoordeeld, en heb me reeds verontschuldigd bij Toon hoor, jou oproep om mij te negeren is er wat over nu
Oud 10 februari 2014, 15:26   #620
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het mij ervan bewust. Dit zal zeker niet zonder controle worden toegelaten. Je hebt eigenlijk twee denkscholen in de Bitcoinwereld: de die-hards die zeggen dat Bitcoiners voor geen geld mogen samenwerken met het establishment, en de mensen die zeggen dat dit wel juist noodzakelijk is om Bitcoin haar werk te laten doen: door regulatie en legitiem zijn sijpelt het cryptomunt in alle lagen van de economie, en indien het groot genoeg is dan moeten ook de wetgevers de spelregels aanvaarden. Het is een beetje zoals de MAD-doctrine die alle spelers gelijke regels opdrong doordat er geen winnaars zijn in een kernoorlog.

Ik behoor tot de tweede school. En ja, ik geloof dat dit zal lukken. Of dat zo gaat zijn? Ik ben slechts een enkel individutje, de rekenkracht van mijn brein kan niet recht de toekomst in kijken. En om het op een meer filosofische toon te stellen: het leven is te kort om te geloven in idealen die niet voldoende groots zijn
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be