![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Banneling
|
We kunnen Peter misschien een beetje helpen en in plaats van af te geven op de francofonie kunnen we aan Peter en aan andere francofielen vragen dat zij ons op positieve wijze komen vertellen wat de francofonie allemaal gedaan heeft en opgegeven heeft om de Belgische eenheid te bevorderen en te bewaren, om het samenleven met de Vlamingen te vergemakkelijken? Ze kunnen ons dan aantonen dat als de francofonie zegt dat zij voor België is dat dat geen holle woorden zijn en dat zij echt haar best voor België doet, dat ze misschien zelfs opofferingen ervoor over heeft. Te hopen voor hen wordt het geen lege bladzijde want anders is elke verdere discussie duidelijk nodeloos.
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Werkwoordvormen. Stijl. Allinea's.
|
|
|
#203 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn Vlaamse roots zijn kerngezond, hoor.
|
|
#205 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De francofonie heeft altijd in termen van Wallonië en gebiedsexpansie voor de francofonen gedacht, sinds duidelijk werd dat het Nederlands niet zomaar op een ik en een gij uit te roeien viel. Een besef dat zo ongeveer in 1880 te situeren valt en de Waalse Beweging in gang zette. Daarvoor was een zuiver francofone vazallenstaat van Frankrijk nog hun ideaal.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Banneling
|
Ik ben zonet de francofonie tegen gekomen in de Delhaize.
Hij beweerde dat u zwaar overdrijft... |
|
|
|
|
#209 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Banneling
|
Dus ook u kunt geen enkel voorbeeld geven waar de francofonie aangetoond heeft dat ze voor een tweetalig Belgische staat gaan en er iets voor over hebben?
|
|
|
|
|
#211 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit bericht past eigenlijk meer in deze draad:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 februari 2014 om 14:47. |
|
|
|
|
|
#214 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#215 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat het complexer ligt. Peter of Bad Atilla of System zijn intelligente mensen. Dit is iets dat er bijna letterlijk met de paplepel ingegoten wordt en dagelijks bevestigd wordt via de media en overheden. Ik heb jaren in het buitenland doorgebracht voordat het me duidelijk begon te worden dat de situatie in België niet normaal te noemen is. Dat het een structureel onrechtvaardig systeem betreft dat zichzelf uiteindelijk verteert. De Vlamingen zijn er echter mee opgegroeid en velen zien het niet en kunnen het niet zien zonder fundamentele aspecten van 'zichzelf' in vraag te beginnen stellen. Dit is niet zo evident.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 februari 2014 om 15:01. |
|
|
|
|
#216 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Marie, zoek hulp aub. |
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het lijkt voor sommige moeilijk te begrijpen, maar Vlaams-nationalisten en Belgicisten denken gewoon vanuit een andere referentiekader. Ik wil hierbij wel ook duidelijk maken dat "Dé Vlaams-nationalist" en "Dé Belgicist" absoluut niet bestaat, Vlaams-nationalisten en Belgicisten komen in alle gedaantes voor, van de meest fanatiekelingen tot de complete "Jemenfoutisten". Niks meer, niks minder. btw: ik heb niks met de paplepel gekregen, ik ben groot genoeg om mijn eigen overtuigingen te bepalen, en eigen meningen op te bouwen.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 februari 2014 om 15:17. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Vreemdeling
|
De echte splijtzwam van België zijn zij die schrik hebben van democratie, en zij zullen er ook de grootste verantwoordelijkheid voor dragen, niet diegenen die in feite naar zelfbeschikking streven.
|
|
|
|
|
#219 |
|
Banneling
|
|
|
|