Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 12 februari 2014, 13:38   #201
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je slaagt er zelfs niet in om inhoudelijke argumenten te vinden tegen Marie? Dat gaat wel erg ver hoor. Lang geleden deed je nochtans soms je best, maar het lijkt wel alsof de verkiezingskoorts de rede begint te blokkeren.
We kunnen Peter misschien een beetje helpen en in plaats van af te geven op de francofonie kunnen we aan Peter en aan andere francofielen vragen dat zij ons op positieve wijze komen vertellen wat de francofonie allemaal gedaan heeft en opgegeven heeft om de Belgische eenheid te bevorderen en te bewaren, om het samenleven met de Vlamingen te vergemakkelijken? Ze kunnen ons dan aantonen dat als de francofonie zegt dat zij voor België is dat dat geen holle woorden zijn en dat zij echt haar best voor België doet, dat ze misschien zelfs opofferingen ervoor over heeft. Te hopen voor hen wordt het geen lege bladzijde want anders is elke verdere discussie duidelijk nodeloos.
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 13:43   #202
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
We kunnen Peter misschien een beetje helpen en in plaats van af te geven op de francofonie kunnen we aan Peter en aan andere francofielen vragen dat zij ons op positieve wijze komen vertellen wat de francofonie allemaal gedaan heeft en opgegeven heeft om de Belgische eenheid te bevorderen en te bewaren, om het samenleven met de Vlamingen te vergemakkelijken? Ze kunnen ons dan aantonen dat als de francofonie zegt dat zij voor België is dat dat geen holle woorden zijn en dat zij echt haar best voor België doet, dat ze misschien zelfs opofferingen ervoor over heeft. Te hopen voor hen wordt het geen lege bladzijde want anders is elke verdere discussie duidelijk nodeloos.
Interpuncties.
Werkwoordvormen.
Stijl.
Allinea's.
Oud 12 februari 2014, 13:47   #203
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je slaagt er zelfs niet in om inhoudelijke argumenten te vinden tegen Marie? Dat gaat wel erg ver hoor. Lang geleden deed je nochtans soms je best, maar het lijkt wel alsof de verkiezingskoorts de rede begint te blokkeren.
Ik merk dat ook. Hij begint meer en meer Tobbackiger te worden. Het ziet er niet goed uit voor de socialidten precies.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 12 februari 2014, 13:49   #204
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad ik had Vlaamse roots moeten zeggen.
Mijn Vlaamse roots zijn kerngezond, hoor.
Oud 12 februari 2014, 13:51   #205
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Interpuncties.
Werkwoordvormen.
Stijl.
Allinea's.
Taalprof? Alinea of allinea?
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 13:52   #206
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou dan de zoveelste keer zijn dat we dat proberen, en het heeft nog nooit tot een antwoord geleid.
De francofonie heeft altijd in termen van Wallonië en gebiedsexpansie voor de francofonen gedacht, sinds duidelijk werd dat het Nederlands niet zomaar op een ik en een gij uit te roeien viel. Een besef dat zo ongeveer in 1880 te situeren valt en de Waalse Beweging in gang zette. Daarvoor was een zuiver francofone vazallenstaat van Frankrijk nog hun ideaal.
fonne is offline  
Oud 12 februari 2014, 13:54   #207
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ofwel zijn ze een dutje aan het doen; ofwel zijn ze hun hersenen aan het aftobben om maar iets te vinden; maar ineens horen we niet meer veel van al die praatjes makers; enfin we zullen ze nog een beetje tijd geven.
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 14:10   #208
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik ben zonet de francofonie tegen gekomen in de Delhaize.
Hij beweerde dat u zwaar overdrijft...
Another Jack is offline  
Oud 12 februari 2014, 14:13   #209
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik een Waalse haan.
Hij lag verpakt, met zijn 'kleren' net uitgedaan en zonder kop in het diepvriesvak.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 12 februari 2014, 14:15   #210
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus ook u kunt geen enkel voorbeeld geven waar de francofonie aangetoond heeft dat ze voor een tweetalig Belgische staat gaan en er iets voor over hebben?
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 14:23   #211
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus ook u kunt geen enkel voorbeeld geven waar de francofonie aangetoond heeft dat ze voor een tweetalig Belgische staat gaan en er iets voor over hebben?
Neen, hij leek me gehaast.
Ik zal het hem volgende keer dat ik hem zie vragen!
Another Jack is offline  
Oud 12 februari 2014, 14:30   #212
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, hij leek me gehaast.
Ik zal het hem volgende keer dat ik hem zie vragen!
Geen hersenen in uw eigen hoofd om mee na te denken?
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 14:41   #213
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Dit bericht past eigenlijk meer in deze draad:

Citaat:
De Franstaligen die naar Vlaanderen komen worden goed ontvangen en kunnen er zonder probleem in het Frans terecht. Waarom is dat niet zo voor Vlamingen die naar Wallonië gaan? Zouden echte Belgicisten niet de twee talen dienen meester te zijn en de andere landstaal (en het Duits in principe) dienen te respecteren?

Want tot nu toe is het zo: De Vlaming gaat naar Wallonië of Brussel en spreekt Frans. Als hij dat niet doet wordt algemeen hij gezien als een Flamingantische racist en gediscrimineerd. De Franstalige die naar Vlaanderen gaat blijft echter Frans spreken en trekt zicht niets aan wat de Vlamingen daarvan vinden. En de Vlamingen nemen dat. Een minderheid 'Vlaams nationalisten' protesteren. Wie zijn dan eigenlijk de verdraagzamen en de echte liefhebbers van België hier? Toch niet die Franstaligen die weigeren zich aan te passen aan degenen waarmee ze een bed delen? Wel degene die respect tonen voor hun anderstalige landgenoten en zichzelf schikken naar de taal van de bezoeker. Alhoewel men dat ook lafheid kan noemen of een gebrek aan culturele identiteit.

Als ik in België kom merk ik het (meer en meer zelfs). Franstaligen die insisteren in hun Frans in Vlaanderen terwijl je hun in het Nederlands te woord staat als ze je om de weg of zo komen vragen. Ze verstaan het dikwijls wel, maar pogen toch continu over te schakelen naar hun taal. Waar is dan het respect voor de plaatselijke bevolking? Zeer zeker is dit een poging tot taalvervanging en niet tot aanpassing. En dat noemde ik eerder een koloniale mentaliteit.

Bijna overal ter wereld past de migrant zich aan aan de plaatselijke taal en cultuur. Er zijn uitzonderingen: Israël in Palestina, de Franstalige Belgen in Vlaanderen, de Engelsen en Spanjaarden in de America's vroeger.

Dit is de omgekeerde wereld. De Franstalige denkt dat de Vlaming Frans verstaat en vindt dat die dat dan maar moet spreken. Zelfs in Vlaanderen. Plaats dit fenomeen in een historische context en men kan niet anders dan besluiten dat de Vlamingen die zich hierbij neerleggen een onrecht niet onder ogen zien of willen zien.

En de Vlaming heeft geleerd dat hij degene dient te zijn die zich aanpast. Ik merk dat zelfs in de internationale diplomatie. Komt er 1 Franstalige bij een groepje Vlamingen staan dan schakelen die over op het Frans. Omgekeerd...vergeet het. En dan komen die Franstaligen klagen over 'Vlaams nationalisme'. Ze zouden zich moeten schamen en beter eens naar zichzelf kijken.
Over splijtzwammen gesproken. Het 'koloniaal' nationalisme is zodanig algemeen onder de Franstaligen in België dat het niet eens meer als dusdanig erkent wordt. Men zegt nationalisme te haten terwijl men de eigen onverdraagzame vorm ervan normaal acht. En het is voor een groot deel de onderdanige houding van de Vlaming die die mythe in stand houdt.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 februari 2014 om 14:47.
Johan Bollen is offline  
Oud 12 februari 2014, 14:53   #214
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dit bericht past eigenlijk meer in deze draad:

Over splijtzwammen gesproken. Het 'koloniaal' nationalisme is zodanig algemeen onder de Franstaligen in België dat het niet eens meer als dusdanig erkent wordt. Men zegt nationalisme te haten terwijl men de eigen onverdraagzame vorm ervan normaal acht. En het is voor een groot deel de onderdanige houding van de Vlaming die die mythe in stand houdt.
Het zijn de traditio's en hun profitariaat die dit in stand houden om ongegeneerd te kunnen blijven graaien.
Oud 12 februari 2014, 15:00   #215
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zijn de traditio's en hun profitariaat die dit in stand houden om ongegeneerd te kunnen blijven graaien.
Ik denk dat het complexer ligt. Peter of Bad Atilla of System zijn intelligente mensen. Dit is iets dat er bijna letterlijk met de paplepel ingegoten wordt en dagelijks bevestigd wordt via de media en overheden. Ik heb jaren in het buitenland doorgebracht voordat het me duidelijk begon te worden dat de situatie in België niet normaal te noemen is. Dat het een structureel onrechtvaardig systeem betreft dat zichzelf uiteindelijk verteert. De Vlamingen zijn er echter mee opgegroeid en velen zien het niet en kunnen het niet zien zonder fundamentele aspecten van 'zichzelf' in vraag te beginnen stellen. Dit is niet zo evident.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 februari 2014 om 15:01.
Johan Bollen is offline  
Oud 12 februari 2014, 15:01   #216
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U bent dan in ieder geval duidelijk gestruikeld over alle desinformatie waarmee de bladen vol staan. Lees gewoon de commentaren van de meeste mensen op die artikels, de meeste tijd worden ze gewoonweg uitgelachen om de nonsens die ze vertellen; zelfs een kind dat tot twee kan tellen doorziet die leugens en verdraaiingen; voor een Belgisist die moet leven van dat Belgische circus schijnt dat, aan u te horen, moeilijker te zijn
Het gaat van kwaad naar erger. Dus de kranten geven desinformatie, maar gelukkig is er nog dat groepje van zwakzinnigen dat dagelijks de rubrieken overspoelt met hun reacties om de waarheid te verkondigen...

Marie, zoek hulp aub.
peter1962 is offline  
Oud 12 februari 2014, 15:16   #217
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk dat het complexer ligt. Peter of Bad Atilla of System zijn intelligente mensen. Dit is iets dat er bijna letterlijk met de paplepel ingegoten wordt en dagelijks bevestigd wordt via de media en overheden. Ik heb jaren in het buitenland doorgebracht voordat het me duidelijk begon te worden dat de situatie in België niet normaal te noemen is. Dat het een structureel onrechtvaardig systeem betreft dat zichzelf uiteindelijk verteert. De Vlamingen zijn er echter mee opgegroeid en velen zien het niet en kunnen het niet zien zonder fundamentele aspecten van 'zichzelf' in vraag te beginnen stellen. Dit is niet zo evident.
Sorry, maar dat is goedkope non-psychologie.

Het lijkt voor sommige moeilijk te begrijpen, maar Vlaams-nationalisten en Belgicisten denken gewoon vanuit een andere referentiekader. Ik wil hierbij wel ook duidelijk maken dat "Dé Vlaams-nationalist" en "Dé Belgicist" absoluut niet bestaat, Vlaams-nationalisten en Belgicisten komen in alle gedaantes voor, van de meest fanatiekelingen tot de complete "Jemenfoutisten".

Niks meer, niks minder.

btw: ik heb niks met de paplepel gekregen, ik ben groot genoeg om mijn eigen overtuigingen te bepalen, en eigen meningen op te bouwen.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 februari 2014 om 15:17.
Bad Attila is offline  
Oud 12 februari 2014, 15:27   #218
Schmischmo
Vreemdeling

Standaard

De echte splijtzwam van België zijn zij die schrik hebben van democratie, en zij zullen er ook de grootste verantwoordelijkheid voor dragen, niet diegenen die in feite naar zelfbeschikking streven.
Schmischmo is offline  
Oud 12 februari 2014, 15:29   #219
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen hersenen in uw eigen hoofd om mee na te denken?
We gaan toch zelf niet de francofonie woorden in de mond leggen, hè Marie?
Another Jack is offline  
Oud 12 februari 2014, 15:31   #220
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Het gaat van kwaad naar erger. Dus de kranten geven desinformatie, maar gelukkig is er nog dat groepje van zwakzinnigen dat dagelijks de rubrieken overspoelt met hun reacties om de waarheid te verkondigen...

Marie, zoek hulp aub.
Ik vind juist dat het verbetert! Eerste zwegen de kranten als vermoord, nu doen zij nog enkel aan desinformatie. Er kan er nu zelfs al op gereageerd worden!
Toch al een duidelijke evolutie, neen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be