Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 14 februari 2014, 17:21   #501
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat heb ik niet beweerd. U verdraait voor de zoveelste keer mijn woorden.Ik zeg alleen dat de NVA nog lang geen meerderheid heeft zoals het er nu uitziet en dus zal moeten beroep doen op coalitiepartners. En lees ik nu niet toevallig vandaag in De Morgen dat niemand happig is om iets met de NVA te ondernemen op dit vlak en dit onder de titel: "Niemand wil regeren met de NVA."

Dus ik stel gewoon dingen vast.
Dat is eerder "Ik lees de krant"
HRobin is offline  
Oud 14 februari 2014, 17:31   #502
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Dat is eerder "Ik lees de krant"
Misschien toch maar best eerst het artikel lezen. Niet?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2014 om 17:32.
Het Oosten is offline  
Oud 14 februari 2014, 17:48   #503
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als er hier iemand is die arrogant uit de hoek komt dan ben jij het wel.

En wat die tsunami betreft, IK ben het niet die precies doet alsof de N-VA de verkiezingen met een tsunami gewonnen heeft. Jij daarentegen doet voortdurend alsof de N-VA de verkiezingen al grandioos verloren heeft.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...al-127719.html
Tsja , dat zullen we nog maar zien. In ieder geval, zo te zien pikt de NVA nog maar weinig stemmen mee van andere partijen. Behalve dan van het VB. Eigenlijk doet de NVA aan Vlaams-nationalistisch kannibalisme, want het vreet het VB op. En of u daar nu zo gelukkig moet van worden...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2014 om 18:04.
Het Oosten is offline  
Oud 14 februari 2014, 18:03   #504
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In De Morgen van vandaag krijgt N-VA er zelfs een pluim voor dat ze het blok leegzuigen van senior editor Bart Eeckhout.

Citaat:
LDD is al kapot en het VB bijna. Dat laatste is een historische en democratische verdienste waarvoor de n-va alle lof verdient.
peter1962 is offline  
Oud 14 februari 2014, 18:05   #505
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
In De Morgen van vandaag krijgt N-VA er zelfs een pluim voor dat ze het blok leegzuigen van senior editor Bart Eeckhout.

Annemans-Dewinter-Pas & Co zullen niet content zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2014 om 18:10.
Het Oosten is offline  
Oud 14 februari 2014, 18:07   #506
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoog tijd, peter, om de partij te steunen die erin slaagt waar sossen nooit in geslaagd zijn. Maar u zult ook hier niet consequent zijn, zeker?
N-VA maakt nochtans uw natte droom waar.

Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 14 februari 2014 om 18:09.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 14 februari 2014, 19:27   #507
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet beweerd. U verdraait voor de zoveelste keer mijn woorden.Ik zeg alleen dat de NVA nog lang geen meerderheid heeft zoals het er nu uitziet en dus zal moeten beroep doen op coalitiepartners. En lees ik nu niet toevallig vandaag in De Morgen dat niemand happig is om iets met de NVA te ondernemen op dit vlak en dit onder de titel: "Niemand wil regeren met de NVA."

Dus ik stel gewoon dingen vast.
Iedereen prefereert dus een onwerkbare vierpartijencoalitie boven een stabiele regering met de N-VA? Reden genoeg om niet voor die onverantwoordelijke vier partijen te stemmen.
fonne is offline  
Oud 14 februari 2014, 19:48   #508
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Iedereen prefereert dus een onwerkbare vierpartijencoalitie boven een stabiele regering met de N-VA? Reden genoeg om niet voor die onverantwoordelijke vier partijen te stemmen.
Als ik ettelijke gemeenten bekijk waar de NVA in de coalities zit, is het nu precies geen reclame voor de NVA. Onenigheid alom. En wanneer ik de bestendige ruzies in ogenschouw neem in de Vlaamse regering waar de NVA in zetelt, is het ook weer niet zo'n reclame.
Het Oosten is offline  
Oud 14 februari 2014, 20:25   #509
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik ettelijke gemeenten bekijk waar de NVA in de coalities zit, is het nu precies geen reclame voor de NVA. Onenigheid alom. En wanneer ik de bestendige ruzies in ogenschouw neem in de Vlaamse regering waar de NVA in zetelt, is het ook weer niet zo'n reclame.
Tien, wat soort verkiezingen betreft het hier ?
En wie was ook al weer zwaar aan het fulmineren tegen het feit dat N-VA de gemeenteraadsverkiezingen een nationaal karakter gaf ? U!
U geeft zich weer eens bloot als een zeer grote hypocriet en een zeer klein mens.
stuyckp is offline  
Oud 14 februari 2014, 20:31   #510
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Tien, wat soort verkiezingen betreft het hier ?
En wie was ook al weer zwaar aan het fulmineren tegen het feit dat N-VA de gemeenteraadsverkiezingen een nationaal karakter gaf ? U!
U geeft zich weer eens bloot als een zeer grote hypocriet en een zeer klein mens.
Ik geef gewoon de feitelijke toestand weer. En abstractie van de gemeenteraadsverkiezingen, volgende kies gaat ook over het Vlaams parlement. Dat zou u toch moeten weten.
Het Oosten is offline  
Oud 14 februari 2014, 21:46   #511
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef gewoon de feitelijke toestand weer. En abstractie van de gemeenteraadsverkiezingen, volgende kies gaat ook over het Vlaams parlement. Dat zou u toch moeten weten.
Neen, dat doe je niet.
Je bent gewoon je hypocriete zelve zoals gewoonlijk.
stuyckp is offline  
Oud 14 februari 2014, 21:57   #512
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neen, dat doe je niet.
Je bent gewoon je hypocriete zelve zoals gewoonlijk.
Waarom moet u altijd na een tijdje op de man beginnen te spelen in plaats van op de bal?
Het Oosten is offline  
Oud 14 februari 2014, 21:58   #513
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tsja , dat zullen we nog maar zien. In ieder geval, zo te zien pikt de NVA nog maar weinig stemmen mee van andere partijen. Behalve dan van het VB. Eigenlijk doet de NVA aan Vlaams-nationalistisch kannibalisme, want het vreet het VB op. En of u daar nu zo gelukkig moet van worden...
Als het klopte dat de N-VA weinig stemmen "pikte" van de traditionele partijen hadden ze niet met zijn allen bij Di Rupo in bed hoeven te kruipen om er de N-VA te kunnen uithouden.

Hoe je het ook draait of keert, je kan er onmogelijk langs kijken dat de tijd dat er twee traditionele partijen volstonden om een (paarse) regering te vormen, waarin bovendien de helft van de Vlamingen nog vertegenwoordigd werd, voorbij is. Het zou goed kunnen dat dit na de verkiezingen van mei e.k zelfs niet meer met dubbel zoveel partijen mogelijk is. Waarmee zo klaar als een klontje is dat de onzin die jij blijft spuien over nationalistisch kanibalisme naar het rijk der fabeltjes kan worden verwezen. Het zijn voor een behoorlijk groot deel de traditionele partijen die ten prooi vallen aan het "kannibalisme" van de N-VA.

Op haar toppunt, in 1971, haalde de Volksunie 21,1% van de stemmen. Van het Vlaams Blok was er toen nog geen sprake.

Op zwarte zondag, bij de federale verkiezingen van 24/11/1991 haalde de Volksunie nog 5,9% van de stemmen. Het Vlaams Blok haalde 6,6%. Samen haalden ze toen dus 12,5% van de stemmen.

De N-VA ontstond eind 2001 en moest begin 2004 in kartel gaan met de CD&V om de paarse kiesdrempel te vermijden. Datzelfde jaar haalde het Vlaams Blok haar hoogste score ooit voor het Vlaams Parlement met 24,2% van de stemmen.

In 2007 haalde het kartel bijna 30% van de stemmen in de kamer.
Het Vlaams Blok haalde 19%. 5% minder dan voor het Vlaams Parlement drie jaar eerder.
De VLD haalde geen 19% meer en verloor ruim 7%. SP.a-Spirit haalde nog goed 16% en verloor bijna 9%. ASJEBLIEF!
Samen verloren de twee paarse partijen dus zomaar even 16%, terwijl het Vlaams Blok OOK verloor vergeleken met drie jaar eerder.
Aan wiens kannibalisme vielen beide paarse partijen dan toen ten prooi?

Als de N-VA vandaag goed is voor 32.5% van de stemmen betekent dit dat ze zomaar even 11,4% meer stemmen haalt dan de Volksunie op haar hoogtepunt. Op dat hoogtepunt maakte het latere Vlaams Blok nog deel uit van de Volksunie.

Hou nu dus maar op met je gezeik over nationalistisch kanibalisme want het lijkt me duidelijk dat het percentage dat de N-VA in de meest recente peiling haalt onmogelijk (alleen) aan het verlies van het Vlaams Belang kan toegeschreven worden.
Ik begrijp maar al te goed dat jij daar niet gelukkig mee bent.
Oud 14 februari 2014, 22:02   #514
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het klopte dat de N-VA weinig stemmen "pikte" van de traditionele partijen hadden ze niet met zijn allen bij Di Rupo in bed hoeven te kruipen om er de N-VA te kunnen uithouden.

Hoe je het ook draait of keert, je kan er onmogelijk langs kijken dat de tijd dat er twee traditionele partijen volstonden om een (paarse) regering te vormen, waarin bovendien de helft van de Vlamingen nog vertegenwoordigd werd, voorbij is. Het zou goed kunnen dat dit na de verkiezingen van mei e.k zelfs niet meer met dubbel zoveel partijen mogelijk is. Waarmee zo klaar als een klontje is dat de onzin die jij blijft spuien over nationalistisch kanibalisme naar het rijk der fabeltjes kan worden verwezen. Het zijn voor een behoorlijk groot deel de traditionele partijen die ten prooi vallen aan het "kannibalisme" van de N-VA.

Op haar toppunt, in 1971, haalde de Volksunie 21,1% van de stemmen. Van het Vlaams Blok was er toen nog geen sprake.

Op zwarte zondag, bij de federale verkiezingen van 24/11/1991 haalde de Volksunie nog 5,9% van de stemmen. Het Vlaams Blok haalde 6,6%. Samen haalden ze toen dus 12,5% van de stemmen.

De N-VA ontstond eind 2001 en moest begin 2004 in kartel gaan met de CD&V om de paarse kiesdrempel te vermijden. Datzelfde jaar haalde het Vlaams Blok haar hoogste score ooit voor het Vlaams Parlement met 24,2% van de stemmen.

In 2007 haalde het kartel bijna 30% van de stemmen in de kamer.
Het Vlaams Blok haalde 19%. 5% minder dan voor het Vlaams Parlement drie jaar eerder.
De VLD haalde geen 19% meer en verloor ruim 7%. SP.a-Spirit haalde nog goed 16% en verloor bijna 9%. ASJEBLIEF!
Samen verloren de twee paarse partijen dus zomaar even 16%, terwijl het Vlaams Blok OOK verloor vergeleken met drie jaar eerder.
Aan wiens kannibalisme vielen beide paarse partijen dan toen ten prooi?

Als de N-VA vandaag goed is voor 32.5% van de stemmen betekent dit dat ze zomaar even 11,4% meer stemmen haalt dan de Volksunie op haar hoogtepunt. Op dat hoogtepunt maakte het latere Vlaams Blok nog deel uit van de Volksunie.

Hou nu dus maar op met je gezeik over nationalistisch kanibalisme want het lijkt me duidelijk dat het percentage dat de N-VA in de meest recente peiling haalt onmogelijk (alleen) aan het verlies van het Vlaams Belang kan toegeschreven worden.
Ik begrijp maar al te goed dat jij daar niet gelukkig mee bent.
Ik spreek niet over 'vroeger'. Ik spreek over 'nu '. En nu blijkt wel degelijk dat de NVA nog alleen maar put uit het stemmenresevoir van het VB . De regeringspartijen blijven stabiel.
Het Oosten is offline  
Oud 14 februari 2014, 22:02   #515
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Aalst werd de onenigheid veroorzaakt door de rooien, en in de Vlaamse regering is het Lieten die door Peeters werd teruggefloten.
Oud 14 februari 2014, 22:05   #516
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet over 'vroeger'. Ik spreek over 'nu '. En nu blijkt wel degelijk dat de NVA nog alleen maar put uit het stemmenresevoir van het VB . De regeringspartijen blijven stabiel.
Terug naar het eerste studiejaar!

Als de regeringspartijen stabiel bleven hoefden ze geen tri-of zelfs vierpartites te vormen om een regering op poten te krijgen.
Oud 14 februari 2014, 22:15   #517
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terug naar het eerste studiejaar!

Als de regeringspartijen stabiel bleven hoefden ze geen tri-of zelfs vierpartites te vormen om een regering op poten te krijgen.
De huidige aanwinst van de NVA is volledig te wijten aan overlopende VB-ers. Tenminste, indien we de laatste peiling (en de vorige peilingen gaven die tendens ook al aan) mogen geloven. U gaat dit toch niet ontkennen zeker?

Dat betekent dus dat het achterbaks optreden van uw partij om mensen van de traditio's aan te zetten tot vaandelvlucht niet meer pakt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2014 om 22:17.
Het Oosten is offline  
Oud 14 februari 2014, 22:22   #518
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Annemans-Dewinter-Pas & Co zullen niet content zijn.
De journalist die Annemans vraagt naar reactie op de peilingen krijgt wat gemeenplaatsen te horen. Maar merkt zelf op dat voor de europese verkiezingen de feitelijke kiesdrempel rond 7% schommelt. Ze naderen die 7% dicht. Dat zou betekenen dat met nog een klein beetje daling ze hun europees zitje kwijt zijn.
Was het niet een zekere Annemans die de europese lijst ging trekken ?
peter1962 is offline  
Oud 14 februari 2014, 22:25   #519
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Hoog tijd, peter, om de partij te steunen die erin slaagt waar sossen nooit in geslaagd zijn. Maar u zult ook hier niet consequent zijn, zeker?
N-VA maakt nochtans uw natte droom waar.
Ik zal Bart De Wever een fles van mijn allerbeste Bordeaux geven als hij erin slaagt om ze verder te decimeren. Die steun zal vanuit het hart komen.
Is 't nu goed ?
peter1962 is offline  
Oud 14 februari 2014, 22:26   #520
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De journalist die Annemans vraagt naar reactie op de peilingen krijgt wat gemeenplaatsen te horen. Maar merkt zelf op dat voor de europese verkiezingen de feitelijke kiesdrempel rond 7% schommelt. Ze naderen die 7% dicht. Dat zou betekenen dat met nog een klein beetje daling ze hun europees zitje kwijt zijn.
Was het niet een zekere Annemans die de europese lijst ging trekken ?
Nog een beetje en ze zijn �*l hun zitjes kwijt. En dit ... door de schuld van NVA. Het leven kan soms wreed zijn.

Moest ik Dewinter zijn, ik zou zelfs niet meer naast De Wever willen zitten in het Vlaams parlement. Maar gelukkig heeft hij daar niet al te veel last van. De Wever is er nooit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2014 om 22:27.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be