![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Zoiets zou bij mij toch andersom zijn. Tegen de dood zal ik mijn eeuwig bestaan dik in vraag stellen. Zolang ik leef met een vooruitzicht op morgen ben ik onsterfelijk. Ik denk dat de meeste pas de waarde van hun overtuigingen echt kennen wanneer ze de dood als vooruitzicht hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en vertoont ze inderdaad alle negatieve aspekten van de vroegere godsdiensten; hierarchistisch aangelegd, absolutisch denkend (de staat weet en de staat heeft gelijk, plooi u ernaar), democratie enkel in woorden maar zeker niet in daden, in tegendeel (zoals de godsdienst de gemeenschap van de vrije gelovigen zou moeten zijn heeft ze die gemeenschap gedregradeerd tot het niveau van een onmachtige kudde)... Inderdaad de staat vertegenwoordigt meer en meer God, die de mensen herleidt tot een éénheidsworst die braaf haar bevelen, van waar ze ook komen, en meestal op heel occulte manier ineens verschenen, van bovenuit opgelegd en zeker niet van onderuit naar boven gekomen. Want hoe lang duurt het niet en wat een gezaag telkens weer wanneer er vanuit de massa gewezen wordt op hiaten die hoogdringend moeten aangepast worden. Inderdaad een enorm groot gevaar dat de mens van morgen totaal de vernieling kan binnenvaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Een paar maand geleden ben ik mijn grootvader verloren. En ook al weet ik 100% dat er geen echt leven meer is na de dood, toch zal hij sowieso verder leven in mijn gedachten en handelen. Ik denk dat dat voor de vele mensen dit als een "leven na de dood" zien.
De oude Egyptenaren wisten het al dat een persoon pas echt dood is als men zijn naam en herinneringen uitwist. Dus leef je leven, en doe zaken dat in jouw ogen (en hopelijk ook zoveel mogelijk) zin heeft voor jou en de maatschappij, en je zal een "leven na de dood" hebben in de gedachten en harten van velen...
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 14 februari 2014 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn vrouw, ook al heel hoogbejaard bleef kinderloos en zonder verdere familie achter en dat ergerde die man hoopte ergens dat wij voor zijn vrouw zouden gaan zorgen. Ik was bij de buurvrouw, 40 km daar vandaan en op het ogenblik van zijn dood, zelfs waar wij over heel andere dingen spraken, drong zijn gezicht zich aan mij op; en hoewel ik weerstand bood, slaagde hij er verschillende malen in om zich voor mijn ogen op te dringen. Hetzelfde gebeurde bij mijn man. Later belde zijn vrouw om ons zijn overlijden mee te delen. Er is hier geen sprake dat een onbewuste entiteit het doen en laten van die man heeft overgenomen; eerder het tegendeel. Het doet mij denken aan het verhaal dat vertelt werd van in de oorlog. Een gevangene zou samen met heel zijn legioen tot de kogel veroordeeld zijn. Die man pleitte ervoor om zijn legioen te sparen en hij kon de volgende schikking met de vijand treffen; indien hij na de kogel nog kon stappen tot een aangeduide lijn, een beetje verder, dan zou zijn legioen gespaard worden. En inderdaad de man, doodgeschoten, slaagde erin stap voor stap verder te wandelen... tot op twee passen van die lijn een vijandelijk soldaat hem pootje lichtte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees bang en onderdanig domme Vlaming!
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Bekeren? Die mensen hebben zich helemaal niet bekeerd; die mensen zijn helemaal niet toegetreden tot de een of andere godsdienst; die mensen zijn bovendien niet plots beginnen te geloven aan de een of andere God. Denk je werkelijk dat op het einde van je leven; ik spreek werkelijk van de laatste uren, je je daar nog zorgen om maakt? Die mensen zagen?, voelden? enkel de dood als een overgang, punt. Die mensen waren ook niet bang om gestraft te worden; die mensen leefden gewoon hun laatste uren en misschien voelden ze zichzelf voor de eerste keer van hun hele leven echt leven en voelden ze dat dat echt leven niet zou afsterven in tegenstelling met hun fysieke lichaam dat zijn laatste ademhalingen uitvoerde?
Laatst gewijzigd door marie daenen : 14 februari 2014 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 14 februari 2014 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Als u met die gelovigen, mijzelf bedoeld, maak u niet ongerust, als zo gelovig sta ik bij mijn vrienden, kennissen en familieleden niet aangeschreven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() namaste Marie,
Leven is net hoe je het definieert en het niet leven of het niet bestaan kan je ook zo definieren. Mijn vraag aan jou: leg uit hoe jij LEVEN nu definieert van jezelf als een meercellig, intelligent vrouwelijk organisme, behorend tot de zevende intelligente mensapen soort (de blanke mensapen die in het arctisch gebied evolueerden en nu dus superieur en almachtig zijn geworden op deze planeet, en absoluut dominant. Ook militair is deze blanke aapsoort nu absoluut superieur). Leef jij nu zoals je wil leven? Ben je tevreden met dit leventje, in het blanke vrouwelijke lichaam met lekker blank poesje? Bekijk het als een autark meercellig, intelligent organisme dan ga je het anders zien en je bestaan beter begrijpen of de overbodigheid ervan. Mijn eigen overbodigheid op deze planeet temidden van een leegte, eenzaamheid, niet blanke man, en koelie losertje, leidde toch vaak tot duizenden suicidale uurtjes. Mijn zelfmoord is mijn dagelijkse overweging nu en het denken aan de tijd na mijn dood (na T(n+1) is verwerkt in een gedicht dat Wieroe voor mij ontwikkelde met nieuwjaar, deze dus: 2014: Nieuwjaars gebed van Wieroe, de Hindoe kat Offeraar Dewanand Offercode s207 Offerdatum 1 januari 2014 *** Copyright 2013, @Dewanand en Wieroe, ...........(poot afdruk Wieroe komt binnenkort hier)....... *** Data info spinsel: s207, 156RR, 16C, zo29122013, Nieuwjaar Wieroe, '2014: Nieuwjaars gebed van Wieroe, de Hindoe kat' http://www.dewanand.com/s207.htm Laatst gewijzigd door dewanand : 14 februari 2014 om 16:34. Reden: mijn eigen wetenschappelijk onderzoek delen met gelijk gestemden en data zoeken |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Marie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen kan proberen zijn eigen leven een draai te geven, zodat hij/zij aanvoelt alsof het zinvol is.
Daar staat geloof in afterlife los van.
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach Marie bang zijn voor de dood wilt nog niet zeggen dat er na de dood leven is hé .. Als er na de dood leven is, dan moeten we er ook niet bang voor zijn .. voil�* sè filosoof Bembem heeft gesproken
![]() ![]() <sarcasm off\> |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Kunnen julie nog twee minuten verder denken dan die angst voor de dood? Het is bijna een obsessie voor julie. Alsof julie julie hersenen gebruiken tot u aan dat punt gekomen zijt en dan zeggen die hersenen, stop, verder kunnen julie niet meer gaan; tot hier, punt, gedaan voor julie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je wat in feiten geloven betekent? Geloven heeft niets te maken met het aanvaarden van de sprookjes, zelfs de waarheden van een ander; geloven is een intentiteit van leven; geloven is weten; maar een weten dat men inderdaad niet met de huidige wetenschappelijk kennis kan bewijzen en daarom gebruikt men het woord geloven, maar in feiten is het weten. U kunt 100 maal zeggen dat er geen leven na de dood is; ik kan 100 maal zeggen dat het er wel is, dat het de logica zelve is; voor u nog voor mij verandert dat ook maar in het minste want u weet niet wat ik weet en ik geloof niet wat u gelooft. Dus ergens is het en blijft het een dovemansgesprek. Het is bovendien helemaal mijn bedoeling niet om om het even wie van gedachten te doen veranderen; ieder zal het voor zichzelf moeten uitmaken en onderzoeken; ik hoor wel graag de mening, de ervaringen van anderen daarover; niet meer en niet minder. |
|
![]() |
![]() |