Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2014, 01:12   #201
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarom dat Alexandra Colen en ik toen aan het bisschoppelijk paleis stonden, zeker?! Nog voor een aantal zaken in de media kwamen trouwens...
met wie jij afspraakjes maakt, interesseert mij totaal niet. Wat ik wel weet, is dat uw posts ten aanzien van die "gevallen" geestelijken opvallend zeer mild waren (het was duidelijk dat de rkk daar ongeschonden moest uit komen). Als ik eens niet te lui ben, vis ik die trouwens wel eens terug op. Trouwens, wees gerust, ik ben "hier" niet de enige die er zo over denkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 02:34   #202
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Er zijn pedo's die inderdaad die rechten van kinderen minimaliseren, maar er is ook een groep die dit wel beseffen, maar niet aan de drang kunnen weerstaan. En vooral deze laatste groep zou ermee geholpen dat ze zich meer openlijk konden laten behandelen en onder therapie plaatsen voor het 'te laat' is.
Nu wordt het helemaal vreemd...wanneer je beseft fout te zitten maar niet aan de drang kan weerstaan heb je baat bij therapie..maar dat doen pedo's dan niet omwille van hoge drempels en taboe....vat ik uw mening zo goed samen? En wanneer zo iemand die omwille van taboe en drempels dan ook nooit hulp zocht dan na het maken van een aantal slachtoffers vrijkomt, is de media die daarover schrijft rioolpers, en bewoners die er een probleem inzien dat die meneer die omwille van taboe en drempels niets aan zijn problemen deed ( of hoort de arme man tot de groep die het niet beseft?)ja, nou, die bewoners zijn onontwikkelde primitivelingen die je beter kunt opsluiten ..juist ja
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 10:10   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nu wordt het helemaal vreemd...wanneer je beseft fout te zitten maar niet aan de drang kan weerstaan heb je baat bij therapie..maar dat doen pedo's dan niet omwille van hoge drempels en taboe....vat ik uw mening zo goed samen? En wanneer zo iemand die omwille van taboe en drempels dan ook nooit hulp zocht dan na het maken van een aantal slachtoffers vrijkomt, is de media die daarover schrijft rioolpers, en bewoners die er een probleem inzien dat die meneer die omwille van taboe en drempels niets aan zijn problemen deed ( of hoort de arme man tot de groep die het niet beseft?)ja, nou, die bewoners zijn onontwikkelde primitivelingen die je beter kunt opsluiten ..juist ja
Freespirit getuigt van een typisch trekje in een bepaald levensbeschouwelijk segment: de dader wordt slachtoffer en de aanklager wordt schuldige.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 22 februari 2014 om 10:11.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 11:01   #204
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
In vele opzichten is het mensbeeld van de meeste volksmensen nog erg essentialistisch: mensen zijn voor hen intrinsiek 'goed' of 'slecht' en maken geen enkele evolutie door.

Daar staat het mensbeeld van een heel apparaat van rechters, magistraten, psychologen en begeleiders tegenover, dat dankzij wetenschappelijke inzichten, een hersencapaciteit die tot verfijnder denken in staat is en een grotere emotionele distantie nauwer overeenstemt met de complexe werkelijkheid van de mens.

De kloof tussen deze twee mensbeelden neemt schrikbarende vormen aan. Wat we in Leiden waarnemen is de strijd tussen een verfijnd en een grof mensbeeld en het is nog maar zeer de vraag welk als overwinnaar uit de bus zal komen.
Sinds het begin der tijden schermen zoogdieren hun jongen af van predatoren.
Er bestaat maar één soort die psychologen en begeleiders betaalt om zich te laten vertellen dat ze predatoren moeten opnemen in hun gemeenschap.
Die behandelen en begeleiden onbehandelbaren .
99 percent van de mensen hebben een grof mensbeeld wegens niet akkoord.
Het is veel verfijnder om de predatoren tussen de jongen te laten leven.
En als het misloopt zeggen ze,och het was maar 13 percent mis.
We hadden 87 percent gelijk.
Er zijn maar een paar percent dronken chauffeurs dus laat die maar rijden.
Ben ik nu ook verfijnd?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 12:01   #205
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Freespirit getuigt van een typisch trekje in een bepaald levensbeschouwelijk segment: de dader wordt slachtoffer en de aanklager wordt schuldige.
Het is in ieder geval zo dat Freespirits mening wel erg veel ruimte laat om pedo's als mensen te zien die nadat ze gesnapt werden en straf kregen, als tot inkeer gekomen daders te zien waar eigenlijk geen problemen meer mee te verwachten zijn.
Nu, als verklaring voor pedofelie wordt vaak gegeven dat het gaat over mensen die niet in staat zijn om relaties aan te gaan met volwassenen en zich daarom op kinderen richten, in een relatie met een volwassene moeten ze gedrag stellen wat ze niet kunnen, maar in een relatie met een kind hebben ze controle en macht, dat staat centraal, ookal is de relatie met een kind daarom lang niet altijd gewelddadig.
Er is dus iets totaal fout gelopen in de seksuele ontwikkeling, een antwoord zoals" ja maar de dader heeft zijn straf uitgezeten en verdient een tweede kans" met vergelijking naar andere vormen van misdaad, loopt om die reden dan ook mis.
Want die straf is een gevolg van seksueel afwijkend gedrag waarbij de grens zo werd overschreden dat het onder strafrecht valt, maar het eigenlijke probleem, een verstoorde seksuele ontwikkeling die soms, maar meestal niet meer recht te trekken is, is er na het uitzitten van de straf nog.

Mensen beseffen dit en daarom willen ze liever geen pedo in de buurt van kinderen, daar hebben ze eigenlijk groot gelijk in.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 15:14   #206
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
jep, van het niveau van free spirit...
Realisme staat niet gelijk aan goedpraten en relativeren van kindermisbruik.
Mensen die hun kinderen willen beschermen zijn geen klootjesvolk,relschoppers,achterlijke primaten.Ze moeten niet uiteengedreven worden met een waterkanon.
De heer Benno is niet gelyncht,de omwoners hebben geen misdaad begaan.Ze hebben wel van zich laten horen.
Zeer tot ongenoegen van de indrukwekkend hoogstaande upper-class.

Enkel onzekere, zichzelf hoogschattende mensen gebruiken dat hip woordje "niveau" nog.
Oud 22 februari 2014, 15:30   #207
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Als ouder zou ik het de gemeente zelfs kwalijk nemen, als deze mij niet zouden inlichten. Naar wat ik gisteren op de radio vernam, zou dat heerschap zelfs al kinderen hebben aangesproken. We hebben hier in België voorbeelden ten over, om aan te tonen dat dergelijke misdadigers, steeds weer hervallen.
Ik vind het al verwonderlijk dat nog geen enkele huisvader die kerel een bezoekje gebracht heeft, om hem te waarschuwen dat hij het deftig moet houden in de buurt...Zoniet...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 15:43   #208
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals de RKK die zich slachtoffer want in die pedofilieschandalen? Om maar te zeggen dat die houding niet beperkt is tot 'een bepaald levensbeschouwelijk segment'.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 15:54   #209
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zoals de RKK die zich slachtoffer want in die pedofilieschandalen? Om maar te zeggen dat die houding niet beperkt is tot 'een bepaald levensbeschouwelijk segment'.
Ook hier: ik lees slechts vooroordelen en geen weergave wat de leiding van de katholieke Kerk hierover heeft verklaard.
Oud 22 februari 2014, 15:54   #210
vlaams realist
Banneling

Standaard

Ik vind dat deze mensen uit de maatschappij moeten verwijderd worden.
Niet door de doodstraf,en niet door levenslang in een cel.
Ze mogen gerust verder leven,iets opbouwen.Maar dan wel ver van kinderen.
Bijvoorbeeld;een mijn in Siberie.Ze mogen daar doen wat ze willen,jagen,werken,boekhouder worden,politie agent zijn.
Er mogen echter geen kinderen op hun 100 vierkante kilometer zijn.
Ik vind dit een humane oplossing.
Oud 22 februari 2014, 15:56   #211
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies. De katholieken, hebben nog de meeste slachtoffers gemaakt van allemaal.
Schandalig, dat dit potje na al die jaren, nog steeds voor een deel toegedekt blijft.
Andere belangen?
Andere prominenten?
Nog steeds? Daar merk ik niet van. Er bestaat een parlementaire commissie, een werkgroep, er is een overeenkomst en regeling getroffen in België, enzovoort.

Daarnaast is het pure onzin te beweren dat pedofilie "het meest voorkomt bij katholieken". Gewoon weer een van uw zoveelste vooroordelen.
Oud 22 februari 2014, 15:58   #212
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies. De katholieken, hebben nog de meeste slachtoffers gemaakt van allemaal.
Schandalig, dat dit potje na al die jaren, nog steeds voor een deel toegedekt blijft.
Andere belangen?
Andere prominenten?
dikke vette 2!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 16:03   #213
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog steeds? Daar merk ik niet van. Er bestaat een parlementaire commissie, een werkgroep, er is een overeenkomst en regeling getroffen in België, enzovoort.
Waarschijnlijk schuift zo een werkgroep en een commissie meer dan wat de slachtoffers ooit zullen zien als schadeloosstelling.
Oud 22 februari 2014, 16:13   #214
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Weinig realistisch toch?
Alsof Siberië mondiaal publiek is ...

Afschieten, dat is de beste oplossing. Niets meer, niets minder.
De doodstraf, had men nooit mogen afschaffen. Men had alleen veel selectiever moeten zijn, om deze straf uit te spreken. Pedo-sexuele misdrijven, had er alvast één mogen van zijn.
Tussen afschieten en een bestaan gunnen ligt een wereld van verschil.
Mijn opinie gaat ongetwijfeld veel protest opleveren.
De jouwe gaat mij ook te ver.
Op één punt zijn we het eens.Ze moeten uit de maatschappij worden verwijderd.
Mensen die andere mensen afschieten kunnen echter niet op mijn steun rekenen.
Oud 22 februari 2014, 17:31   #215
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zijn we weer: pedoseksuelen zijn slachtoffer, geen daders. Wat een walgelijke dingen schrijft u hier toch allemaal...
Ik kan hetzelfde zeggen over sommige van uw posts ...
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 17:33   #216
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Euh, Free Spirit?
Zonder weerwerk is het niet leuk hoor.
Nieuwe inzichten ontstaan enkel uit botsing van oude weet je...
Mijn excuses dat ik op vrijdagavond ook nog een sociaal leven heb !

Ik leg me er bij neer dat u toch niet tot verstandige inzichten in deze zal komen. Eindeloos gediscussieer met u heeft dan ook geen zin. Als ik merk tot welke politieke strekking u hoort, dan moeten we het ook al niet veel verder meer zoeken.
Oud 22 februari 2014, 17:36   #217
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
We zijn hier niet in de States. Maar pedo's zijn er wél hier. En die zijn veel gevaarlijker als marginalen met revolvers. Veel geniepiger, waarachtige wolven in schaapsvel, die de mensen hun vertrouwen winnen, en bedriegen, en dan hun kinderen verkrachten. Moest het van mij afhangen kregen ze gewoon een spuitje, zoals dolle honden, en dan is de recidive 100 % onmogelijk. En al de problematiek over hun eventuele reïntegratie in de maatschappij overbodig.
Tot slot, iemand die zo gepassioneerd hun verdediging opneemt is in mijn ogen verdacht. In het beste geval emotioneel betrokken, bvb omdat een naast familielid deze perversie vertoont, en men deze ondanks alles wil verdedigen. In dit geval is men dan uiteraard niet objectief, en de argumenten waardeloos.
In het slechtste geval, omdat de verdediger zelf zo éne is...
Tussen die twee uitersten vind men ook nog de tolerante progressievelingen, met een paar vijzen los, en totaal wereldvreemd.
U zegt veel over uzelf door het onvermogen niet met een fatsoenlijke argumentatie naar voren te kunnen komen. Het is dan inderdaad makkelijker van op de man te gaan spelen. Als u er maar uw 'pleziertje' in vind, dan ben ik tevreden !
Oud 22 februari 2014, 17:38   #218
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Inderdaad.

Hoe zit het met Dutroux, Freespirit? Mogen we die ook gewoon terug 'integreren' in de maatschappij? Gewoon ergens in West-Vlaanderen dumpen naast een lekker kinderschooltje?
Dutroux is een sadistische en manipulatieve kindermoordenaar, volgens de experts is hij zelfs geen 'echte' pedo ! Dus geen appelen met citroenen vergelijken aub. Als u daar tenminste intellectueel toe in staat bent.
Oud 22 februari 2014, 17:39   #219
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
In uw 'levensbeschouwlijk segement' zit men liever in de misdienaartjes hun broek, dat was ik effe vergeten. Mijn verontschuldigingen !
Oud 22 februari 2014, 17:41   #220
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, die man heeft geen vlieg kwaad gedaan en jij wilt hem achter slot en grendel. Het is Benno die achter slot en grendel hoort, die heeft maar liefst 58 kinderen verkracht.
Die heeft achter slot en grendel gezeten, nu heeft die Benno het recht om vrij te komen. En dienen zijn rechten bijgevolg gerespecteerd te worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be