Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2014, 13:22   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paxton Fettel Bekijk bericht
U heeft natuurlijk overschot van gelijk.

Mea culpa.

Ik schaam mij diep.
Ik zal niet meer tegen u in 't verweer gaan.
Dit gezegd zijnde ga ik nog maar eens een poging ondernemen om de totaalsom van mijn onterecht verkregen fortuin te bepalen. 't Leven van een stinkend rijke ambtenaar is niet simpel...

Veel geluk nog verder tijdens het vechten tegen uw windmolens.
De arrogantie druipt eraf veel geluk met uw geld
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 14:21   #22
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Degene die niet ziet dat de ambtenaren veel te rijkelijk van pensioen voorzien worden en die niet zien dat dat niet houdbaar is op lange termijn, zijn ofwel dom, ofwel zelf ambtenaar. Beiden zeggen genoeg over het standpunt dat dan ingenomen wordt.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 14:40   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Degene die niet ziet dat de ambtenaren veel te rijkelijk van pensioen voorzien worden en die niet zien dat dat niet houdbaar is op lange termijn, zijn ofwel dom, ofwel zelf ambtenaar. Beiden zeggen genoeg over het standpunt dat dan ingenomen wordt.
Natuurlijk, pensioenen steken de ogen uit. Maar uiteindelijk is dat het grote probleem niet. Wel de (veel) te grote kost van het ambtenarenkorps. Waar buiten pensioenen ook nog wel een hele reeks factoren in mee spelen, efficientie niet in het minst.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 15:13   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, U betaalt geen Eurocent belastingen.
Indien op uw loonbriefje staat afhouding rsz 200 Euro of 200 miljard Euro, dit heeft geen enkele invloed op de staatskas.
U bent een netto-ontvanger. Uw loon wordt volledig betaald door mensen die bijdragen dwz echt geld storten op echte rekeningen vd Belgische Staat. Ik heb het dan over mensen uit de privésector, zelfstandigen, bedrijfsleiders en vrije beroepen.
Deze mensen hebben 1 maand betaald verlof per jaar en geen 4 maanden zoals oa in het onderwijs.
Indien U denkt dat uw feest blijft duren dan bent U mis!
Kijk naar wat in Oekraïne gebeurt.
Mensen zullen ALTIJD opkomen voor hun rechten.
U heeft niet het recht om op ons kap een pensioen te eisen dat 3 keer hoger is. Wij accepteren dat niet en de politiekers die uw onterechte eisen willen verdedigen zult U niet (meer) vinden.
Het tijdperk van de krekels is voorbij.
En een werknemer uit de privé moet niet op mijn kap zijn ganse leven gratis ieder jaar met een dikke auto willen rijden die grotendeels door de belastingbetaler wordt betaald...Zijn GSM facturen moet hij ook maar zelf betalen.....net als zijn internet verbinding
En een werknemer uit de prive moet niet op mijn kap een brugpensioen eisen van zijn 52 tot zijn 65 betaald door de belastingbetaler en op kap van de gemeenschap.....het zijn tenslotte deze mensen die het vroegst thuiszitten met een royale vergoeding !
Wat een geluk toch dat bedrijfsleiders zelfstandigen en vrije beroepen toch allemaal zo door en door eerlijke mensen zijn die nooit rommelen met belastingen en zwarte rekeningen.....
En een ambtenaar spendeert zijn wedde toch ook aan de rommel die in privé bedrijfjes wordt gemaakt ?
Mijn buurman sprak destijds net als U . Sinds zijn dochter ambtenaar werd is hij plots anders gaan praten...Hij is zelfs fier nu ! Ze heeft haar best gedaan slaagde in alle proeven en heeft een nu verdiend een goede baan verteld hij overal !
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 15:16   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn specialiteit is de waarheid naar boven brengen.
Ik accepteer niet dat miljoenen mensen uit de privésector een inkomen uit arbeid hebben dat lager is dan de armoededrempel en ik accepteer niet dat mensen die hetzelfde werk doen als hun collega's contractueel en nooit 1 Euro hebben bijgedragen aan de reële economie een pensioen krijgen dat hoger is en al helemaal niet 3 keer hoger dan de mensen die U voederen.
Iemand die zulk systeem verdedigt behoort tot de bevoorrechte groep, het parasiterend uitschot van de Belgische maatschappij.
Allez gij zeg (3)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 15:19   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnheer, U betaalt geen Eurocent belastingen.
.....
Gelogen.
De Schoof als ambtenaar vroeger, en als met pensioen nu, betaalt wel degelijk belastingen.
Mijn bruto pree en de bruto pree van mijn heksie perfeksie worden samengesmeten, wat door de huwelijkscoëfficiënt gedraaid ... en bingo ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 februari 2014, 15:24   #27
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En een werknemer uit de privé moet niet op mijn kap zijn ganse leven gratis ieder jaar met een dikke auto willen rijden die grotendeels door de belastingbetaler wordt betaald
Een ambtenaar of werkloze betaalt nooit belastingen.
Zijn netto-inkomen komt rechtstreeks uit de schatkist en zijn bruto-inkomen is irelevant.
Mensen die leven van een staatsuitkering zoals ambtenaren kunnen derhalve nooit bijdragen tot bijvoorbeeld subsidies voor zonnepanelen gewoonweg omdat zij nooit de schatkist kunnen spekken.
Indien iedereen ambtenaar zou zijn dan heeft de schatkist geen inkomsten behalve invoerrechten, ...
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 15:24   #28
Trip
Vreemdeling

Trip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Dat gepensioneerde ambtenaren een groter pensioen krijgen dan werknemers uit de privé moet men de ambtenaren niet verwijten. De oorzaak ligt bij de vakbonden van de privé. Die hebben decennialang nagelaten te strijden voor pensioenen gelijkwaardig aan deze van de ambtenaren. Die vakbonden hebben dat nagelaten in opdracht van hun partijzuilen = particratie. Dit terwijl de ambtenaren in de uitoefening van hun job de belangen van die particratie dienden door de privé te pluimen.
Je kan niet strijden voor iets wat er niet is hoor. In de privé werd men onvermijdelijk geconfronteerd met de discussie over de financiering van de pensioenen; met name de afweging tussen de inkrimping van huidig loon (verhoogde bijdragen) ten behoeve van latere uitkeringen (hogere pensioenen). Wat betreft ambetenaren is men gewoon aan deze hele discussie voorbij gegaan. Men heeft gedaan of dat geld wel uit de lucht zou komen vallen (uitgesteld loon-fabel); omdat zelf in de meest vooruitziende meerjarenbegroting het merendeel van deze kosten nog lang niet aan de orde waren.

Dus komt men nu in een situatie waarin de huidige generatie mag gaan opdraaien voor de onrealistische nonsense die een vorige generatie onder elkaar heeft afgesproken. Zij creëren een probleem en een ander mag dat gaan oplossen. Probeer bijvoorbeeld maar eens het pensioen van de vroegere ambtenaren enkel te financieren uit de bijdragen van de huidige ambtenaren en je ziet onmiddelijk waar het probleem zit.

Afin, ik neem dit de individuele ambtenaar helemaal niet persoonlijk kwalijk hoor. Die is waarschijnlijk zelf gewoon voorgelogen en riskeert dus nu geconfronteerd te worden met de realiteit.

I tell you: one must still have chaos within oneself, to give birth to a dancing star.
Trip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 15:26   #29
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Alle restaurants zitten stampvol

Je moet het wel willen zien he
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 15:46   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht

Ik weet niet waar u woont, maar ik zie het tegendeel.
Oud 23 februari 2014, 15:50   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een ambtenaar of werkloze betaalt nooit belastingen.
Zijn netto-inkomen komt rechtstreeks uit de schatkist en zijn bruto-inkomen is irelevant.
Mensen die leven van een staatsuitkering zoals ambtenaren kunnen derhalve nooit bijdragen tot bijvoorbeeld subsidies voor zonnepanelen gewoonweg omdat zij nooit de schatkist kunnen spekken.
Indien iedereen ambtenaar zou zijn dan heeft de schatkist geen inkomsten behalve invoerrechten, ...
De Schoof betaalt wel degelijk belastingen als ambtenaar vroeger, en als gepensioneerde ambtenaar nu.
Ge zit er dik nevenst, beste maat !!

.

Oud 23 februari 2014, 15:54   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Schoof betaalt wel degelijk belastingen als ambtenaar vroeger, en als gepensioneerde ambtenaar nu.
Ge zit er dik nevenst, beste maat !!

.
Nope, de staat nam gewoon een deel van de belastingen die U ontving terug.

De enige reden waarom dat er zo'n systeem in voege is, is omdat het meer gesjoemel toelaat.
Oud 23 februari 2014, 21:53   #33
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En een werknemer uit de privé moet niet op mijn kap zijn ganse leven gratis ieder jaar met een dikke auto willen rijden die grotendeels door de belastingbetaler wordt betaald...Zijn GSM facturen moet hij ook maar zelf betalen.....net als zijn internet verbinding
En een werknemer uit de prive moet niet op mijn kap een brugpensioen eisen van zijn 52 tot zijn 65 betaald door de belastingbetaler en op kap van de gemeenschap.....het zijn tenslotte deze mensen die het vroegst thuiszitten met een royale vergoeding !
Wat een geluk toch dat bedrijfsleiders zelfstandigen en vrije beroepen toch allemaal zo door en door eerlijke mensen zijn die nooit rommelen met belastingen en zwarte rekeningen.....
En een ambtenaar spendeert zijn wedde toch ook aan de rommel die in privé bedrijfjes wordt gemaakt ?
Mijn buurman sprak destijds net als U . Sinds zijn dochter ambtenaar werd is hij plots anders gaan praten...Hij is zelfs fier nu ! Ze heeft haar best gedaan slaagde in alle proeven en heeft een nu verdiend een goede baan verteld hij overal !
laten we hier eens wat verder op ingaan :
- bedrijfswagens waren oorspronkelijk alleen voor mensen die buitendienst deden, maar gelet op het belachelijk zware belastingsklimaat in België (niet in het minste veroorzaakt door het al te zware ambtenarenkorps en de torenhoge pensioenen) heeft men dit gaan gebruiken om de verloning te vervangen, waarop de werkgever en wernemer veel te veel moest betalen.
- gsm? idem voorgaande
- internetverbinding idem
- prepensioen : laat het duidelijk zijn dat een hele rits van ambtenaren nog veel meer met prepensioen gaan, denk maar aan militairen, aan leraren etc.
- rommelen met de belastingen en kosten : als het belastingsklimaat wat vriendelijker was voor ondernemers, was het niet nodig om de risico's te nemen. Maar dit belastingsklimaat is ook weer veroorzaakt door ondermeer de ambtenaren (zie voorgaande).

Een beetje intellectuele eerlijkheid zou wel aangewezen zijn.
Oud 23 februari 2014, 22:02   #34
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht

Diegene die nog niet failliet gegaan zijn bedoel je?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 22:47   #35
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paxton Fettel Bekijk bericht
U heeft natuurlijk overschot van gelijk.

Mea culpa.

Ik schaam mij diep.
Ik zal niet meer tegen u in 't verweer gaan.
Dit gezegd zijnde ga ik nog maar eens een poging ondernemen om de totaalsom van mijn onterecht verkregen fortuin te bepalen. 't Leven van een stinkend rijke ambtenaar is niet simpel...

Veel geluk nog verder tijdens het vechten tegen uw windmolens.
Doe maar pathetisch, maar zoals demonen stelt, eens de volkswoede ook in dit land de kop zal opsteken, dan zullen het de ambtenaren zijn die we eens goed gaan aanpakken. Ambtenaren en de politici die hen verdedigen zijn vijand no. 1 van de burger.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 22:50   #36
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Geslaagd in proefjes, ochgot. 't Zegt veel over dat soort slag van volk. De ambtenarij is gewoon een vervalsing van de werkloosheidsstatistieken. Rotverwende werklozen op de koop toe.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 23:10   #37
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
We krijgen steeds meer te horen dat de crisis achter de rug zou zijn. Geldt dat ook voor u?
Masschelein: We hebben de laatste tijd gemerkt dat consumenten vaker naar regionale bouwbeurzen gaan dan vorige jaren. Een grotere opkomst wil toch al zeggen dat meer mensen aan bouwen denken. Dat heeft zich voorlopig nog niet omgezet in zoveel meer opdrachten voor de woningbouw, maar het is in elk geval een verbetering.’
Op gemeentelijk vlak zijn we minder optimistisch. Wegenwerken en andere infrastructuur zijn enkele zaken in de bouwsector die door de gemeenten moeten worden betaald. Maar die zitten zelf in financiële problemen, dus we verwachten daar niet te veel van.
Zouden de problemen van de baan zijn als de crisis voorbij is?Masschelein: ‘Het zou betekenen dat we weer bouwopdrachten zullen kunnen aantrekken. Maar daarmee zijn niet alle problemen opgelost. Een tweede grote uitdaging is de toenemende concurrentie. In de loop der jaren zijn steeds meer buitenlandse bouwfirma’s zich in ons land komen vestigen. Dat staat los van individuele buitenlandse arbeiders die hier voor onze bedrijven werken. De buitenlandse firma’s bieden goedkope werkkrachten aan en maken het ons heel moeilijk.’

De loonkost van onze werknemers is erg gestegen en particulieren verdienen gewoon niet genoeg om daaraan tegemoet te komen. De consument moet pakweg vier uur werken om één uur bouwen te kunnen betalen.’
‘Het is waarschijnlijk onze grootste uitdaging. Andere sectoren, zoals bijvoorbeeld de textielindustrie, kregen in de jaren ’70 en ’80 al te maken met het probleem. Zij vonden ook nooit een goede oplossing, want ze hebben gewoon stevig in het personeelsbestand gesnoeid. Voor ons is het allemaal nieuw en het is hard zoeken naar een juiste aanpak. We moeten de rechten van de Belgische arbeiders verdedigen, maar ondertussen zijn we al meer dan een halfjaar met onderhandelingen met de vakbonden bezig en is er nog lang geen oplossing in zicht.’

(SD)

http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-re...0535484257.htm
Of zoals mijn vader zowat 40 jaar geleden reeds zegde.
Als de werkman de werkman niet meer kan betalen zitten we verkeerd, en hij was geen minister ......
Oud 25 februari 2014, 18:57   #38
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Of zoals mijn vader zowat 40 jaar geleden reeds zegde.
Als de werkman de werkman niet meer kan betalen zitten we verkeerd, en hij was geen minister ......
X2
Oud 26 februari 2014, 08:03   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Vergiftig eens een ambtenaar, en los het begrotingsprobleem op. We krijgen binnenkort een nieuw spanningsveld in de politiek
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2014, 08:18   #40
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Vergiftig eens een ambtenaar, en los het begrotingsprobleem op. We krijgen binnenkort een nieuw spanningsveld in de politiek
Hoe?
Is het niet meer de fout van de Walen en de migranten??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be