![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door freespirit : 28 februari 2014 om 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alle mensen zijn te redden. Pedofielen die mongolen misbruiken zijn ziek tot op het bot. Euthanaseren is de beste oplossing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pedofielen, de mongolen, of allebei?
![]() |
![]() |
#625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pedofielen natuurlijk.
Of probeer je iets te zeggen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zie met wat voor passie je de rechten van de pedofiel zit te verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt er veel beter voor pleiten om pedo's niet meer in woonomgevingen te plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de Grieken was slavernij ook aanvaard, verwijst u daarnaar om mensenrechten in vraag te stellen? Ik kan me voorstellen dat in de oudheid, voordat wetenschap zich ontwikkelde er normen heersten die totaal anders zijn dan vandaag maar ik zou dit nooit aanhalen als argument in een discussie over pedofelie. Evenmin zou ik er antropologie bijsleuren, dat is immers de studie van ( meestal andere)culturen, het is niet omdat bijvoorbeeld Roma's kinderen op veetien jaar als volwassen beschouwen, of Islamitische landen waar pedofelie vanuit religie is toegestaan, zolang je maar trouwt, dat die wetenschappelijke inzichten enkel te plaatsen zijn onder de noemer cultuur. Dan zou je zelfs vrouwen verminking kunnen relativeren, want " ergens anders maken ze daar geen probleem van". Dat is dus echt geen argument, en zeker niet om toch maar te relativeren, ookal komt u aandraven met " sommige onderzoekers". Waar het wel over gaat, is dat er algemeen het inzicht wordt gedeeld dat seksuele relaties maar aanvaardbaar zijn tussen gelijkwaardige partners,en aan die voorwaarde voldoen homo's wel en pedo's niet. Wanneer partners niet gelijkwaardig zijn is er per definitie sprake van een vorm van misbruik, daar reageert de samenleving tegen, en terecht. Het gaat dus niet enkel over cultuur maar ontwikkeling via wetenschap, die andere culturen niet bereikt om veel redenen, maar de verschillen wegzetten onder " antropologie" is onjuist en een drogreden. Ik vind uw betoog vaak dubbelzinnig, u keurt duidelijk pedofelie af maar tegelijkertijd relativeert u voortdurend, waarom is dit zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Banneling
|
![]() Pedofielen en hun keuzes.
Door hun geaardheid hebben dit soort mensen zich steeds op beroepen gericht dewelke hun met kinderen in contact bracht. Het traditionele gezin is niet mogelijk. We vonden deze mensen dan ook in het priesterambt. Vandaag zou ik heel oplettend zijn bij jeugdbegeleiders die zelf geen gezin hebben. Mijn buikgevoel zegt me dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Banneling
|
![]() Pedofielen en hun keuzes.
Door hun geaardheid hebben dit soort mensen zich steeds op beroepen gericht dewelke hun met kinderen in contact bracht. Het traditionele gezin is niet mogelijk. We vonden deze mensen dan ook in het priesterambt. Vandaag zou ik heel oplettend zijn bij jeugdbegeleiders die zelf geen gezin hebben. Mijn buikgevoel zegt me dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus in traditionele gezinnen komt er volgens u geen kindermisbruik voor ? Of getrouwde vaders bezondigen zich er niet aan ? Hoe komt het dan wanneer er een online pedonetwerk wordt opgerold er verhoudingsgewijs veel getrouwde mannen en vaders tussen zitten ? Het enige dat u correct aangeeft is dat u afgaat op uw 'buikgevoel'. Eentje dat zich duidelijk niet laat verhinderen door enige feitenkennis of bewijsvoering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het niet plaatsen van pedo's in woonomgevingen ? Waar dan wel, vraag ik me af ? Gebarricadeerd op een industrieterrein ? Of ga je een eilandje van Noorwegen of Schotland huren om de pedo's op onder te brengen ? Of een akkoordje met Poetin sluiten om ze naar Siberië te transporteren ? Be realistic ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals in het verleden,priesters. En nu,leraars. De drang om met kinderen te werken,in combinatie met de onmogelijkheid om een relatie met een volwassen persoon aan te kunnen. Tja,dat doet een alarmbel afgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door vlaams realist : 1 maart 2014 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles is beter dan de huidige situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Daar kreeg u al verschillende keren antwoord op, anders dan u gaan de meeste forummers, waaronder mezelf, er helemaal niet vanuit dat pedo's weer in woonomgeving plaatsen moet, er geen altenatief is, u bent zowat de enige die dit stelt, als onvermijdelijk en daar is zo goed als niemand het met eens. Je kunt pedo's die in aanraking kwamen met het strafrecht, nogmaals, misschien leest u dit nu wel, het best in een aangepaste inrichting plaatsen, levenslang. Maar dan moet je wel zo realistisch zijn de problematiek te erkennen, pedo's genezen niet, maar leren in het beste geval hun lustgevoelens onderdrukken wat veel te weinig rarantie biedt voor woonomgevingen met kinderen, iets waar u gemakshalve aan voorbij blijft fietsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#639 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Merk ik in uw betoog nu een zekere drang naar een westers superioriteitsgevoel ? U geeft althans aan dat wij toch het meest ontwikkeld zijn op wetenschappelijk gebied en daarom beter kunnen omgaan met een heet hangijzer als 'pedofilie'. Dat vind ik alvast bijzonder kort door de bocht. U vindt dus dat volkeren als papoea's, de inuit, bepaalde Amazonestammen, e.d. inferieur zijn aan onze 'cultuur' omdat ze een andere kijk hebben op het omgaan met relaties tussen volwassenen en kinderen ? Zijn dat volgens u dan allen pedofiele barbaren en 'wilden' omdat ze er op dat gebied een aantal in onze ogen bizarre praktijken op nahouden ? Of waren de Oude Grieken volgens u dan regelrechte 'kindermisbruikers' ? Uw vergelijking met vrouwenbesnijdenis is hier totaal uit de lucht gegrepen, hier betreft het aantoonbaar (ook fysiek) een aantasting van de lichamelijke integriteit van het kind, nogal wiedes dan dat we zulke praktijk overal ter wereld willen bestrijden. Ik wilde met mijn 'antropologische' argumentatie enkel maar aantonen dat pedofilie en vooral de pedoseksuele uitwassen die wij daar heden ten dage onder verstaan een uiterst cultuurrelatief begrip is, dat dus een andere connotatie heeft afhankelijk van tijd en plaats. Uiteraard zijn pedoseksuele handelingen als dusdanig, ook diegenen die 'gebruikelijk' zijn in bepaalde andere culturen, niet aanvaardbaar binnen onze moderne, westerse samenleving en daar kan ik me evident ook achter zetten. Maar u moet die 'mores' niet afschilderen als een universele 'natuurwet', want dat is het niet ! U spreekt verder over de noodzaak tot gelijkwaardige verhoudingen binnen een (seksuele) relatie, maar ook daar bevinden we ons regelmatig op drijfzand. Ik zal u een concreet voorbeeld geven: een relatie tussen een 15-jarige en een 17-jarige (waar ongetwijfeld de meeste mensen geen graten in zien) is volgens onze wetgeving verboden en indien ze het kwaad willen kan de 'oudste' partij voor kindermisbruik veroordeeld worden. En kom nu niet af met 'gedoogbeleid', want de wet is de wet en onze wet stel geen seksuele betrekkingen voor het zestiende levensjaar ! Maar een relatie tussen een 18-jarige en een 60-jarige is volgens onze wetgeving perfect legaal, terwijl hier toch ook wel argumenten zijn op te werpen tegen het feit dat die relatie 'gelijkwaardig' is. Een 60-jarige heeft een andere achtergrond, levenservaring en uitgangspunt dan een 18-jarige, men kan bezwaarlijk spreken over een gelijkwaardig kader. En toch is zulke seksuele relatie volgens onze wet en gerecht perfect aanvaardbaar. Maar een 17-jarige met een 15-jarige niet. Ziet u daar de absurditeit van in ? Ergens begrijp ik wel dat men een leeftijdsgrens trekt aangaande 'seksuele meerderjarigheid'. Het ontbreken daarvan zou immers de deur openzetten voor pedo's die dat zullen misbruiken om het aan te leggen met (jonge) kinderen. Maar u moet toch ook toegeven dat die leeftijdsgrens die wij kennen bijzonder arbitrair is. Er zijn allicht enerzijds 14-jarigen die matuur genoeg zijn (ik bedoel dan uiteraard in de eerste plaats mentaal en niet fysiek) voor een serieuze relatie en anderzijds 18-jarigen die daar nog niet aan toe zijn. Nogmaals, het is natuurlijk bijzonder moeilijk voor de wetgever en het gerecht om met zulke zaken rekening te houden, zij moeten een arbitraire grens trekken. Nederland was op dat gebied vroeger 'vooruitstrevend' en kende een wetgeving die seksuele betrekkingen (overigens zonder ouderdomsgrens voor de 'andere' partner) vanaf 12 jaar de facto toestond, wel konden bijvoorbeeld de ouders een juridische klacht indienen tegen de 'oudere' partij en dan kon die veroordeeld worden voor 'kindermisbruik'. Zonder juridische implicaties werd zulke relatie echter wettelijk toegestaan. Ik spreek me niet uit of zulke regeling een goede dan wel slechte zaak was, maar feit was dat de Nederlandse wetgeving enkele decennia geleden het 'seksuele recht' van de minderjarige liet primeren boven de eventuele 'misbruikintenties' van de oudere partij. Voor alle duidelijkheid: ik verwerp pedoseksuele handelingen als dusdanig en alle vormen van mogelijk kindermisbruik. Ook 'lichtere' feiten, hoewel ik vind dat die gepast bestraft moeten worden, een eenmalige 'bestaster' of een 'voyageur' moet anders gestraft worden dan een regelrechte herhaaldelijke verkrachter. Onze maatschappij kan zulks gewoon niet door de vingers zien ! Toch vind ik ook dat we heel dit debat wat in perspectief moeten plaatsen en inzien dat er in andere 'culturen' en andere tijdsgeesten soms anders werd/wordt omgegaan met hetgene wij beschouwen als de ultieme 'waarheid' aangaande pedoseksualiteit, kindermisbruik en de bescherming van de lichamelijke integriteit van kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Eerlijk gezegd: wat de meeste forummers 'vinden' kan mij in feite gene ene r**t roesten ! Argumenteren met de 'sterkte van het getal' vind ik alvast geen plausibele strategie. Bovendien, ik hoor hier slechts enkele forummers (herhaaldelijk) moord en brand schreeuwen, zij moeten dus niet pretenderen de 'meerderheid' uit te maken. U spreekt over aangepaste inrichtingen: fijn, maar u weet evengoed als ik dat die hier momenteel niet bestaan of tenminste veel te weinig. Vele pedo's worden inderdaad terug losgelaten in de samenleving, omdat er te weinig aangepaste opvangmogelijkheden voor hen zijn. In de gevangenis worden ze weliswaar regelmatig in elkaar geklopt en in de douches onder handen genomen, maar dat zal hen heus niet van hun 'drang' afhelpen, wel integendeel ! Een geschikte aangepaste opvang zal echt wel niet voor morgen zijn en ook niet voor over tien of twintig jaar, zeker niet met de besparingsrondes die elkaar nog zullen opvolgen. Dus waar ga je dan ondertussen met die veroordeelde pedo's naartoe ? Terug in de maatschappij plaatsen na uitzitting van hun straf is dan de beste oplossing, weliswaar onder levenslange begeleiding, therapie en opvolging. Overigens vind ik het veel te zwaarwichtig een pedo die 'lichte' handelingen stelde, voor de rest van zijn leven op te sluiten. Zulk iemand heeft vooral nood aan gepaste begeleiding en omkadering. U gaat toch ook niet een winkeldief voor de rest van zijn dagen achter tralies zetten omdat hij eens een flesje parfum heeft gestolen ? Pedo's die 'zware' handelingen gesteld hebben, mogen van mij uiteraard voor lange tijd - en eventueel zelfs voor de rest van hun leven - achter slot en grendel. |
|
![]() |
![]() |