Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2014, 12:47   #81
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ooit een gesprek met een Marokkaanse collega. Een crème van een vent op alle gebieden, over (bijna) alles kon gepraat worden. Tot het over religie en vrouwen ging dan ging de muur omhoog. Vrouwen horen thuis te zitten en niet te werken, was zijn overtuiging.
En u noemt die kerel 'een crème van een vent op alle gebieden'? Seksistischer kan het haast niet dan de vrouw vast te ketenen aan de haard.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2014, 13:12   #82
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
En u noemt die kerel 'een crème van een vent op alle gebieden'? Seksistischer kan het haast niet dan de vrouw vast te ketenen aan de haard.
Daar trappen de linkse wereldverbeteraars dus altijd met beide voeten in. In de 'dagelijkse' babbel zijn moslims best aangenaam of doen zich aangenaam voor, tot hun godsdienst en 'ideeën' ter sprake komen. Dan komt de ware aard boven. Wanneer dat gebeurt, schakelt de politiekcorrecte zijn verstand uit en staart in de verte.
Oud 2 maart 2014, 14:20   #83
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Dat is dan hetgeen ik juist wil aantonen, hoe dubbel hun denken en doen is!

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 2 maart 2014 om 14:21.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2014, 14:23   #84
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Daar trappen de linkse wereldverbeteraars dus altijd met beide voeten in. In de 'dagelijkse' babbel zijn moslims best aangenaam of doen zich aangenaam voor, tot hun godsdienst en 'ideeën' ter sprake komen. Dan komt de ware aard boven. Wanneer dat gebeurt, schakelt de politiekcorrecte zijn verstand uit en staart in de verte.
De nagel op de kop!
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2014, 15:55   #85
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heeft u dan goed bewezen! Zo zie je maar dat zolang dat geloof in hun Oppersmurf in hun hersens geramd wordt, dat soort mensen nooit zal integreren in onze moderne maatschappij. Ik begin het bijna pathetisch te vinden.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2014, 20:15   #86
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit het leven gegrepen op de werkvloer:
Voor de theepauze een discussie over 9/11 en voor de allahtonen is Bin Laden een grote held.
Na de theepauze: discussie over 9/11. Voor de allahtonen is het een groot Joods complot.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 10:06   #87
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
De meeste van die vrouwen willen/mogen niet eens werken van hun man, natuurlijk is dat onze schuld. Kif kif zijn een bende gore rotzakken en racisten.
Dit is niet alleen de kern van de zaak bij vrouwen met een Moslimachtergrond maar de gehele problematiek waarom mensen met een moslimachtergrond en met diploma's relatief weinig werken. Het zijn namelijk niet toevallig vooral meisjes met zulke origine die de diploma's halen (daar waar het mannelijk gedeelte van de bevolking uitblinkt in zeer vroege schooluitval) en die meisjes stoppen inderdaad massaal met werken zodra ze huwen.

Die lage tewerkstellingsgraad van enerzijds vrouwelijke allochtonen met Moslimachtergrond en anderzijds allochtonen met een moslimachtergrond en met een diploma (wat in se grotendeels dus dezelfde groep is) is dus grotendeels te wijten aan de cultureel bepaalde vrouw-aan-de-haard gewoonte en heeft veel minder te maken met de arbeidsmarkt.
Oud 3 maart 2014, 11:21   #88
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Dit is niet alleen de kern van de zaak bij vrouwen met een Moslimachtergrond maar de gehele problematiek waarom mensen met een moslimachtergrond en met diploma's relatief weinig werken. Het zijn namelijk niet toevallig vooral meisjes met zulke origine die de diploma's halen (daar waar het mannelijk gedeelte van de bevolking uitblinkt in zeer vroege schooluitval) en die meisjes stoppen inderdaad massaal met werken zodra ze huwen.

Die lage tewerkstellingsgraad van enerzijds vrouwelijke allochtonen met Moslimachtergrond en anderzijds allochtonen met een moslimachtergrond en met een diploma (wat in se grotendeels dus dezelfde groep is) is dus grotendeels te wijten aan de cultureel bepaalde vrouw-aan-de-haard gewoonte en heeft veel minder te maken met de arbeidsmarkt.
Je zou dan denken dat door gestudeerd te hebben de moslima's eens zouden nadenken over hun status binnen hun 'cultuur'. Maar vaak zijn zij nog de meest verbeten voorstanders van hun positie binnen het moslimgezin.
Oud 3 maart 2014, 11:35   #89
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je zou dan denken dat door gestudeerd te hebben de moslima's eens zouden nadenken over hun status binnen hun 'cultuur'. Maar vaak zijn zij nog de meest verbeten voorstanders van hun positie binnen het moslimgezin.
Zeer juist. Let ook eens op moslima's die in de politiek zitten en wat hun drijfveren zijn: verdedigen, promoten en opdringen van hun godsdienst.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 3 maart 2014 om 11:50.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 12:24   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer juist. Let ook eens op moslima's die in de politiek zitten en wat hun drijfveren zijn: verdedigen, promoten en opdringen van hun godsdienst.
Het enige wat ze studeren = RECHTEN

Raar dat de moslima's dan steeds maar vergeten dat zijzelf volgens hun eigenste profeet in feite maar als "halfwassen" worden beschouwd. Mohammed wist namelijk dat zijn vrouwelijke volgelingen een mankement aan hun hersenen hadden waardoor ze steeds met twee moesten zijn om te getuigen. Wie dan als hoofddoekmevrouw nog denkt dat ze rechten moet gaan studeren.... gelooft ze dan haar eigen profeet niet? of hoe moet ik dat dan begrijpen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 maart 2014 om 12:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 17:24   #91
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Raar dat de moslima's dan steeds maar vergeten dat zijzelf volgens hun eigenste profeet in feite maar als "halfwassen" worden beschouwd. Mohammed wist namelijk dat zijn vrouwelijke volgelingen een mankement aan hun hersenen hadden waardoor ze steeds met twee moesten zijn om te getuigen. Wie dan als hoofddoekmevrouw nog denkt dat ze rechten moet gaan studeren.... gelooft ze dan haar eigen profeet niet? of hoe moet ik dat dan begrijpen?
Fanatisme, van welke aard dan ook is niet te begrijpen. Een gevolgtrekking zou kuinnen zijn dat alle moslim(a)s fanatici zijn.
Oud 3 maart 2014, 22:49   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
Ik ken er ondertussen toch al een aantal die helemaal géén 'Rechten' studeerden/studeren, maar bijvoorbeeld "Regentaat Nederlands", "Tandheelkunde", "Scheikunde", "Marketing", "Sociale Wetenschappen", "Verpleegkunde", ...

Loop ik dan voortdurend de 'verkeerde' soort moslimas tegen het lijf?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 22:54   #93
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... In de 'dagelijkse' babbel zijn moslims best aangenaam of doen zich aangenaam voor, tot hun godsdienst en 'ideeën' ter sprake komen. Dan komt de ware aard boven...
Hetzelfde kom ik echter ook met niet-moslims tegen.

Het valt dus te vrezen dat 'fanatisme' véél wijder verspreid is dan 'we' hier lijken aan te nemen.

Oud 3 maart 2014, 23:12   #94
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hetzelfde kom ik echter ook met niet-moslims tegen.

Het valt dus te vrezen dat 'fanatisme' véél wijder verspreid is dan 'we' hier lijken aan te nemen.
Ja maar, fanatiek je dochter een hoofddoek verplichten of fanatiek je dochter geen hoofddoek geven is toch anders vind ik.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 00:33   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken er ondertussen toch al een aantal die helemaal géén 'Rechten' studeerden/studeren, maar bijvoorbeeld "Regentaat Nederlands", "Tandheelkunde", "Scheikunde", "Marketing", "Sociale Wetenschappen", "Verpleegkunde", ...

degene die ik tegenkom studeren altijd "rechten".Maar gelukkig dat jij de anderen nog tegenkomt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 maart 2014, 00:46   #96
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ja maar, fanatiek je dochter een hoofddoek verplichten of fanatiek je dochter geen hoofddoek geven is toch anders vind ik.
Het beste lijkt mij 'fanatiek' op te komen voor het recht van je dochter zélf - écht helemaal zélf - te kiezen wat ze met haar hoofd en de rest van haar lichaam doet (en vurig hopen dat ze geen stommiteiten uithaalt).

Oud 4 maart 2014, 00:58   #97
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
degene die ik tegenkom studeren altijd "rechten".Maar gelukkig dat jij de anderen nog tegenkomt.
Ik ken er ook wel die "Rechten" studeerden/studeren, maar die maken nog geen 10 % uit van het totaal aantal studerende moslimas dat ik ken.

Ik ken ook moslimas die er na het secundair onderwijs - helaas? gelukkig? - helemaal de brui aan gaven/geven, en ofwel huwden/huwen, ofwel ongehuwd bleven/blijven (of scheidden/scheiden).

Sommigen daarvan zochten/zoeken (en vonden/vinden soms ook) een job.

Oud 4 maart 2014, 07:06   #98
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Het beste lijkt mij 'fanatiek' op te komen voor het recht van je dochter zélf - écht helemaal zélf - te kiezen wat ze met haar hoofd en de rest van haar lichaam doet (en vurig hopen dat ze geen stommiteiten uithaalt).
Een goeie opvoeding geven, noemen ze dat.
Oud 4 maart 2014, 07:08   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken er ook wel die "Rechten" studeerden/studeren, maar die maken nog geen 10 % uit van het totaal aantal studerende moslimas dat ik ken.

Ik ken ook moslimas die er na het secundair onderwijs - helaas? gelukkig? - helemaal de brui aan gaven/geven, en ofwel huwden/huwen, ofwel ongehuwd bleven/blijven (of scheidden/scheiden).

Sommigen daarvan zochten/zoeken (en vonden/vinden soms ook) een job.
Ik heb het dus wel over belijdende moslima's, niet over seculier Turkse of Marokkaanse dames.

Oud 4 maart 2014, 07:10   #100
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Scheikunde een beetje maar vooral medische studies passen binnen de moslim traditie, ik ken geen cijfers maar wetenschappelijke richtingen zouden het minst populair moeten zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be