Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2014, 10:20   #101
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Natuurlijk is dit logisch. Ik snap gewoon niet dat sommigen hier er geen begrip kunnen voor opbrengen dat anderen van dit Belgique niet houden. Als je niet akkoord bent met ofwel de vorm waarin dit land naar buiten treedt, ofwel met het bestaan ervan zelf, dan is het toch je volste recht om tegen dat land te zijn?
Het is uw hobby uiteraard.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 maart 2014 om 10:20.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 10:27   #102
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is uw hobby uiteraard.
Die van mij zeker. Maar je kunt er niet omheen dat er in Vlaanderen heel veel zijn die in die richting denken. En bovendien steeds meer... Dat zou bij de PVV toch tot nadenken moeten stemmen. Maar misschien is dat te veel gevraagd.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 10:32   #103
bastel
Vreemdeling

bastel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dit logisch. Ik snap gewoon niet dat sommigen hier er geen begrip kunnen voor opbrengen dat anderen van dit Belgique niet houden. Als je niet akkoord bent met ofwel de vorm waarin dit land naar buiten treedt, ofwel met het bestaan ervan zelf, dan is het toch je volste recht om tegen dat land te zijn?
Uiteraard is het het volste recht van een persoon om voor de splitsing van het land te zijn. Ik heb ook nooit anders beweerd, ook al ben ik zelf niet van die overtuiging. Ik vind de reactie op het clublied van de rode duivels wel enorm overdreven en misplaatst.

De keuze voor Stromae draait waarschijnlijk eerder om geld dan om politieke overwegingen. Voetbal is dan ook een business. Clubs zijn producten. Stromae heeft op dit moment een enorme hype opgebouwd en ze willen hier gebruik van maken.

Stromae is ook een goede vertegenwoordiger van ons land, omdat hij zelf weinig onderscheid lijkt te maken tussen Vlamingen, Walen of Brusselaars.
Het gaat hier om de Belgische voetbalploeg, maakt het dan zo veel uit dat het een Frans nummer is?

Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, en ze sturen een Frans nummer mee met de Vlaamse voetbalploeg, dan lijkt die kritiek me al veel logischer.

Laatst gewijzigd door bastel : 18 maart 2014 om 10:44.
bastel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 11:03   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bastel Bekijk bericht
Uiteraard is het het volste recht van een persoon om voor de splitsing van het land te zijn. Ik heb ook nooit anders beweerd, ook al ben ik zelf niet van die overtuiging. Ik vind de reactie op het clublied van de rode duivels wel enorm overdreven en misplaatst.

De keuze voor Stromae draait waarschijnlijk eerder om geld dan om politieke overwegingen. Voetbal is dan ook een business. Clubs zijn producten. Stromae heeft op dit moment een enorme hype opgebouwd en ze willen hier gebruik van maken.

Stromae is ook een goede vertegenwoordiger van ons land, omdat hij zelf weinig onderscheid lijkt te maken tussen Vlamingen, Walen of Brusselaars.
Het gaat hier om de Belgische voetbalploeg, maakt het dan zo veel uit dat het een Frans nummer is?

Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt, en ze sturen een Frans nummer mee met de Vlaamse voetbalploeg, dan lijkt die kritiek me al veel logischer.
Dit zijn excuses die typisch zijn voor franstaligen (en die jij waarschijnlijk overneemt).
Dit soort prietpraat horen we al een halve eeuw.
Er zijn de laatste jaren een groeiend aantal Vlamingen die zeggen: NU is het genoeg. Gedaan ermee. Politiek: tenminste confederalisme. Op termijn : volledige splitsing.

Laatst gewijzigd door Boduo : 18 maart 2014 om 11:04.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 11:14   #105
bastel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dit zijn excuses die typisch zijn voor franstaligen (en die jij waarschijnlijk overneemt).
Dit soort prietpraat horen we al een halve eeuw.
Er zijn de laatste jaren een groeiend aantal Vlamingen die zeggen: NU is het genoeg. Gedaan ermee. Politiek: tenminste confederalisme. Op termijn : volledige splitsing.

Bekijk dit even los van andere argumenten pro-splitsing/confederalisme (waarvan ik er enkele wel degelijk begrijp alhoewel ik anti-splitsing ben).

Is dit echt een breekpunt voor mensen? Het is een nummer van de populairste artiest van het jaar, uiteraard is het een goede keuze voor het duivels-lied.

Er hoeft niet over alles een strijd te zijn tussen Vlamingen en Walen. Als mensen kritiek willen uiten over geld dat van Vlaanderen naar Wallonië vloeit, be my guest!

Maar over een liedje voor een voetbalploeg, echt?

Het nummer is gekozen omdat het een bekende, populaire artiest is, en omdat veel mensen het nummer al kennen.(Het is de eerste track op de cd, die dus al 1 miljoen keer is verkocht)

Het is niet gekozen omdat het Franstalig is.
Oud 18 maart 2014, 11:19   #106
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een land waar de VLAMINGEN 60% van de bevolking uitmaken, maakt het inderdaad veel uit dat ze een ééntalig Frans nummer hebben gekozen. Dat Stromae gekozen werd hoeft geen kritiek. maar als die mens dan toch geen verschil maakt tussen Vlamingen, Walen en Brusselaars, dat hij dan een meertalig lied hd gemaakt hé. Of zou het te moeilijk zijn voor de franstaligen om ook een Nederlandstalige strofe te moeten aanhoren?

En hoe zat het nu weer met die franstalige reclamecampagnes? Ook teveel moeite om het Nederlands erbij te betrekken?

Dat ze hun franstalige Red Devils steken waar de zon niet schijnt! WOI is honderd jaar geleden, maar blijkbaar is het nog steeds "et pour les flamands la même chose"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 11:22   #107
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bekijk dit even los van andere argumenten pro-splitsing/confederalisme (waarvan ik er enkele wel degelijk begrijp alhoewel ik anti-splitsing ben).

Is dit echt een breekpunt voor mensen? Het is een nummer van de populairste artiest van het jaar, uiteraard is het een goede keuze voor het duivels-lied.

Er hoeft niet over alles een strijd te zijn tussen Vlamingen en Walen. Als mensen kritiek willen uiten over geld dat van Vlaanderen naar Wallonië vloeit, be my guest!

Het nummer is gekozen omdat het een bekende, populaire artiest is, en omdat veel mensen het nummer al kennen.(Het is de eerste track op de cd, die dus al 1 miljoen keer is verkocht)

In het diepste van m'n hart ben ik ook anti-splitsing, maar...
Het is geen breekpunt. Dat is het niet waard.
Goede keuze ??? Waarom geen systeem zoals voor Eurosong (in mini versie bv ?)
Het gaat over meer dan zomaar een liedje voor...
Oud 18 maart 2014, 11:25   #108
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In een land waar de VLAMINGEN 60% van de bevolking uitmaken, maakt het inderdaad veel uit dat ze een ééntalig Frans nummer hebben gekozen. Dat Stromae gekozen werd hoeft geen kritiek. maar als die mens dan toch geen verschil maakt tussen Vlamingen, Walen en Brusselaars, dat hij dan een meertalig lied hd gemaakt hé. Of zou het te moeilijk zijn voor de franstaligen om ook een Nederlandstalige strofe te moeten aanhoren?

En hoe zat het nu weer met die franstalige reclamecampagnes? Ook teveel moeite om het Nederlands erbij te betrekken?

Dat ze hun franstalige Red Devils steken waar de zon niet schijnt! WOI is honderd jaar geleden, maar blijkbaar is het nog steeds "et pour les flamands la même chose"
Circe, ik begrijp je maar trek het je niet te veel aan: na de eerste ronde mogen de "duiveltjes" terugkeren naar hun dierbaar vaderland (?).
Oud 18 maart 2014, 11:36   #109
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die van mij zeker. Maar je kunt er niet omheen dat er in Vlaanderen heel veel zijn die in die richting denken. En bovendien steeds meer... Dat zou bij de PVV toch tot nadenken moeten stemmen. Maar misschien is dat te veel gevraagd.
Ik ben zo geen massamens.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 11:41   #110
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij stak toch de loftrompet over belgique? Dus, Nederlands hoort er dan bij. Dacht ik.

Het is ver gekomen dat ze een voetbalploegje dat in tijden van slechte resultaten geen volk trekt moeten ophemelen als de redders van de natie. Spijtig genoeg zijn er ook te veel N-VAers die zich hieraan laten vangen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 11:48   #111
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke leugens zijn dat dan, is Stromae niet populair in België? Zijn 8 MIA's en 1 miljoen verkochte exemplaren van zijn laatste album niet genoeg?
Natuurlijk, maar Stromae spreekt ook nog een beetje Nederlands want z'n moeder is Vlaamse.

Het lied toont dus goed aan hoe België in elkaar zit, hierdoor zal het voetbal ook al niet meer voor Belgische propaganda kunnen dienen. Goeie keuze, prachtig.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 11:48   #112
bastel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Stromae had al eerder een optreden gegeven tijdens de rust van een match van de duivels. Ta fête was een van de gespeelde nummers. Blijkbaar waren de reacties goed en hebben ze het dan maar als clublied gekozen.

Ik vermoed dat hier echt niks meer achter te zoeken valt. Stromae is gehyped op dit moment en de voetbalbond gebruikt dit om hun "product" te promoten.

Hadden ze een Engelstalig nummer gekozen was er voor niemand een probleem geweest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In het diepste van m'n hart ben ik ook anti-splitsing, maar...
Het is geen breekpunt. Dat is het niet waard.
Goede keuze ??? Waarom geen systeem zoals voor Eurosong (in mini versie bv ?)
Het gaat over meer dan zomaar een liedje voor...
Een stemming op het internet zou misschien wel een goed idee geweest zijn. Maar ik weet niet of het de moeite waard is.

Al bij al is dit in mijn opinie een storm in een glas water.
Oud 18 maart 2014, 11:51   #113
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stromae had al eerder een optreden gegeven tijdens de rust van een match van de duivels. Ta fête was een van de gespeelde nummers. Blijkbaar waren de reacties goed en hebben ze het dan maar als clublied gekozen.

Ik vermoed dat hier echt niks meer achter te zoeken valt. Stromae is gehyped op dit moment en de voetbalbond gebruikt dit om hun "product" te promoten.

Hadden ze een Engelstalig nummer gekozen was er voor niemand een probleem geweest.

Een stemming op het internet zou misschien wel een goed idee geweest zijn. Maar ik weet niet of het de moeite waard is.

Nee, dit bewijst, "ongewild", dat belgië niet één is.
Oud 18 maart 2014, 11:52   #114
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

dat glas water: volledig akkoord .

Laatst gewijzigd door Boduo : 18 maart 2014 om 11:53.
Oud 18 maart 2014, 11:54   #115
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het niet zo dat de opvattingen van Paul Van Haver, die duidelijk pro-Belgisch zijn, radicaal botsen met de gedachtegang van de separatistische beweging in Vlaanderen? Het lijkt me logisch dat deze mensen liever Stromae niet zien als schrijver van het Belgische clublied.

Klopt als een bus.

Wel erbij vermelden dat Paul een Belgische staat voorstaat die ten principale francofoon is met zekere rechten voor Vlaamse dialecten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
De Belgisch-nationalisten hebben geen jota interesse in de taal en cultuur van de meerderheid in dit land.
De Vlamingen zelf óók niet

Vlaamse tv > 85 % Engelstalig
Vlaamse radio > 90 % Engelstalig

Maar het is uiteraard makkelijker (en vooral goedkoper) te haten op een francofoon dan het eigen medialandschap eens aan te pakken...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Hij stak toch de loftrompet over belgique? Dus, Nederlands hoort er dan bij. Dacht ik.
ALLE Belgische voetballers spreken Frans. De helft spreekt Nederlands. In Belgie is het Frans verreweg de grootste taal.

Het Vlaamse onderwijs wil dat zo, dus nu niet komen zeuren.

Citaat:
Onzin.

De ondertitels zin in het Engels.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 maart 2014 om 11:55.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 12:04   #116
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Klopt als een bus.

Wel erbij vermelden dat Paul een Belgische staat voorstaat die ten principale francofoon is met zekere rechten voor Vlaamse dialecten.

De Vlamingen zelf óók niet

Vlaamse tv > 85 % Engelstalig
Vlaamse radio > 90 % Engelstalig

Maar het is uiteraard makkelijker (en vooral goedkoper) te haten op een francofoon dan het eigen medialandschap eens aan te pakken...

ALLE Belgische voetballers spreken Frans. De helft spreekt Nederlands. In Belgie is het Frans verreweg de grootste taal.

Het Vlaamse onderwijs wil dat zo, dus nu niet komen zeuren.

Onzin.

De ondertitels zin in het Engels.
U moet mij niet komen zeggen wat ik al dan niet mag doen.

Het Nederlands is een officiële taal in belgique en wordt opnieuw gekscherend weggehoond.

Het Vlaamse onderwijs wil dat zo, wat?

Daarom moet ik dat goed vinden ofzo? Als ik zeg "ik vind het goed dat gij in de schelde springt", moet gij dat dus ook gewoon doen.
Oud 18 maart 2014, 12:11   #117
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
De Belgisch-nationalisten hebben geen jota interesse in de taal en cultuur van de meerderheid in dit land. Enkel het geld van de Vlamingen interesseert hen. Zonder dat geld vervalt Wallobrux naar het niveau van Moldova. Het zou ook het einde van de PS zijn. Zonder het geld van de Vlaamse belastingbetaler kan de PS haar beleid van clientelisme niet financieren.
Indien Vlaanderen een armlastige regio zou zijn, zouden er geen Belgisch-nationalisten bestaan.
Daarom zeker dat bijvoorbeeld Hooverphonic, Milk Inc. of -in het verleden - Kate Ryan en Helmut Lotti ook in Franstalig België scoren/scoorden.......................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 12:13   #118
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat is er fout aan Will Tura of Luc Steeno? te vlaams?
Te ouderwets voor een 2014-liedje.
Oud 18 maart 2014, 12:15   #119
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Daarom zeker dat bijvoorbeeld Hooverphonic, Milk Inc. of -in het verleden - Kate Ryan en Helmut Lotti ook in Franstalig België scoren/scoorden.......................
Met Nederlandstalige liedjes?

Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 12:16   #120
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net als het ons volste recht is geen rekening met het Vlaams-Nationalisme te houden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be