![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie kan zich volgens jou veroorloven om te bepalen wat het maximum toegelaten vermogen is? Er zijn geen hebzuchtiger mensen dan politici. Gaan die zélf mogen bepalen waar de grens ligt die niet mag worden gepasseerd? Volgens mij is de fout waarover jij het hebt niet alleen niet recht te trekken op de manier die jij in gedachten hebt, ik zie ook niemand het recht hebben om dat soort beslissingen te nemen. Rijke mensen trekken boven dien nog liever naar landen die niet lijden aan ziekelijke regelneverij dan zich hun fortuin, op welke wijze dan ook, te laten ontfutselen. Dat ze het nooit zullen opgebrast krijgen maakt voor hen niets uit. We weten wie er Frankrijk ontvlucht is, en waar de geviseerde rijkaards naartoe trokken. Is het dat wat je wil? Wie heeft daar wat aan? Ik sprak in Duitsland ooit met de erfgenaam van het Nestlé imperium. De man beklaagde er zich over dat hij te veel van huis was en zijn kleinkinderen te weinig zag. Op mijn vraag waarom hij dan niet stopte met werken en thuis bleef antwoordde hij laconiek het volgende: "Maar mijn lieve kind, weet jij dan niet dat rijke mensen nooit genoeg hebben"? De man had gelijk. Heeft koning Albert genoeg aan zijn klein miljoen euro per jaar? En hij hoeft zelfs geen onderhoud en verwarmingskosten te betalen zoals iedereen, noch draait hij op voor de kosten van zijn beveiliging, noch hoeft hij zoals iedereen "grondbelasting" op zijn paleizen te betalen, zeg maar een vermogensbelasting. Voor zijn kinderen wordt ook al goed gezorgd. Hij zal zijn, op de kap van de bevolking vergaarde miljoenen, nooit op krijgen. Hoe denk je de man, die enkel een wereld van weelde kende, en die voor de rest zo wereldvreemd is als een ufo, zijn geld afhandig te kunnen maken? Via de Belgische politici? Bedenk dan wel even dat zowel de koning, als de grootste rijkaards van het land, als de Belgische politici, dezelfde kringen met elkaar delen. NOOIT gaan die elkaar de duvel aandoen. We kunnen er enkel van dromen dat onze "volksvertegenwoordigers" ervoor zorgen dat iedereen niet alleen volgens de letter, maar ook in de praktijk gelijk behandeld wordt. Dat, bijvoorbeeld, de achterpoortjes inzake het beruchte "vermijden" van belastingen gesloten worden. Dat de enorme verspilling van belastinggeld, zowel in België als in de EU, een halt wordt toegeroepen. Dat alle overbodige beleidsniveaus worden afgeschaft, en dat ieder gewest verantwoordelijk wordt voor de manier waarop het omspringt met geld. Geld dat hoofdzakelijk aan de gewone, werkende bevolking wordt onttrokken. Dat is de enige manier waarop hetgeen jij "fout" noemt recht kan worden getrokken. Als d�*t niet kan zal het idd, vroeg of laat, op een oorlog uitdraaien.
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We zien waar we naartoe gaan onder de huidige politieke klasse en hoe men dit nog steeds democratie blijft noemen. Maak politiek onbezoldigd en je bent van de graaiers vanaf. Het bedrag zelf, tja... daar kan één persoon geen antwoord op plakken. 500.000€ ? 1.000.000€ ? Het moet in ieder geval voor één persoon onmogelijk worden om via zijn fortuin de markt te manipuleren. Iets wat vandaag vaak genoeg gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een van de hoge pieten in het bedrijf waar ik werk, heb ik al met een 15tal verschillende wagens naar het werk weten komen. En dan heb ik het niet over Fiat Panda's. Een doorsnee topmanager woont niet in een rijhuisje, gaat niet meteen naar "den Aldi", en kiest wellicht niet voor de witte produkten. Rijken betalen gemiddeld volgens mj effectief een pak meer BTW.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet wat het tweede met het eerste zou te maken hebben.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het aantal echte rijken (meer dan 20 mio) in dit land erg beperkt zodat de totale opbrengst geen hoogvlieger zal zijn. Als de staat echt geld nodig heeft kan ze het alleen gaan halen bij de middenklasse die de grootste groep in dit land vertegenwoordigen en die de staat niet kunnen chanteren hetgeen de superrijken dat wel kunnen. Ons land zit vol met Franse en Nederlandse milionairs hetgeen te wijten is aan ons gunstig fiskaal systeem voor wie geld heeft. Ik geef grif toe er warmpjes in te zitten maar als men hier met Franse of Nederlandse toestanden afkomt ben ik gegarandeerd weg. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben alles wat ze moeten hebben om een relatief comfortabel leven te leiden. WIJ hebben hen geleerd dat ze moeten sparen, al is het maar elke week een kleinigheid. Zijzelf & hun kinderen plukken daar later de vruchten van. Zeker weten. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Want dat, DAT, gaat echt wel mensen overtuigen om te blijven...
![]() Belgium is a sorry place to be, gericht op middelmaat, afstraffen van excellence ten voordele van het kiesvee en het uitdelen van andermans geld. Too bad dat die geldkraan opdroogt voor zij die achterblijven, maar da's hun probleem. |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie het verstand heeft om een vermogen op te bouwen, heeft ook het verstand om de BTW aanslag te ontlopen. De meeste rijken bezitten namelijk niets als persoon, alles zit in holdings en die betalen geen BTW. Dat is ook de reden waarom een directe aanslag op vermogen bij personen enkel de middenklasse treft, de rijkere klasse bezit niets als persoon. Zij leven van een toelage van hun holding en de holding mag die toelage zelfs inbrengen als verlies bij haar belastingsaangifte. In veel gevallen ligt die toelage dan nog onder het bestaansminimuum, voor de ontvanger is het enkel zakgeld, de rest word immers via de holding aangekocht. Ja, zelfs de betalingen van hun dagelijks brood gaan via hun holding. Een vermogenbelasting heeft dus weinig invloed op hun vermogen, het is enkel een nieuwe aanslag op de middenklasse. Om de rijken de crisis te doen betalen, moet je het vermogen van hun holdings aanpakken. En als je daar aankomt, dan verdwijnen deze holdings. Vaak hebben zij hun hoofdkantoor ook niet in Europa, maar in een belastingsparadijs. Zo is Nederland een droomzone voor deze mensen, daar bestaat er een vermogenbelasting voor personen, maar kunnen holdings afspraken maken met de fiscus om die vermogenbelasting niet te moeten betalen en zelfs verminderingen op belastingen te krijgen eens ze boven een bepaald bedrag aan belastingen betalen. |
|
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Wegtrekken kan ook een andere oorzaak hebben. Gebrek aan fundamentele vrijheid en het gebrek aan mogelijkheden om ideeën te ontplooien.
Elke regel is een rem op de economie. Daarom dat landen met nog een basis van respect voor vrijheid terug kunnen rechtkrabbelen. Klein voorbeeld... Een klein vliegveld met woningen waar je 'thuis' je vliegtuigje kan stallen en een vlucht maken als het je zint. In Frankrijk zijn er een 10-tal in ontwikkeling met vaak een hoog gehalte Belgen als eigenaar. Al jaren tracht men in Cerfontaine een soortgelijk project op te starten. Kijk maar even naar de twee projecten, Delahaye is later opgestart dan Cerfontaine. Delahaye + 10 woningen / Cerfontaine NUL |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze constructies die 100% legaal kunnen niet opgezet worden in Nl of Fr. vandaar dat Belgie vernoemd wordt als een belastingparadijs. De notationele belastingaftrek die er gekomen is nadat Europa de offshore constructies had verboden is vooral een domper op de fiscale inkomsten van andere landen omdat heel wat buitenlandse bedrijven hier hun financiële zetel hebben ondergebracht. |
|
![]() |
![]() |
#56 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Daarnaast heb ik helemaal niet gezegd dat rijken gemiddeld minder btw betalen. Het is nogal wiedes dat ze gemiddeld meer betalen, ze hebben meer besteedbaar inkomen waarvan ze (in absolute termen) meer consumeren. Het punt is juist dat ze in relatieve termen, dus proportioneel minder besteden, dus minder BTW betalen. Citaat:
Het is makkelijk om te poneren dat rijken proportioneel meer btw betalen. Laat mij de ban van de postuleringen doorbreken en een bron aanhalen die u duidelijk tegenspreekt. Studie aangehaald op BBC Poorest spend higher proportion on VAT than richest Nu goed, niet dat daarvoor een studie nodig is. Een basiskennis economie leert u dat ook al hoor. |
||
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zeg me eens, wat is de tweede kant van jouw medaille. Was ik in BE gebleven, dan kon ik met de belastingen die ikzelf + mijn werkgever zouden moeten betalen, wellicht een werkloze of 7-8 een heel jaar lang onderhouden (en dan reken ik defensief en kijk ik niet eens naar zaken als btw en andere para-fiscale ongein). Dat is de goeie kant aangezien ik dat nu niet heb. Zeg eens, wat is de andere kant? Dat Belgie die inkomsten nu verliest? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |