![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ik ben uit West-Vlaanderen afkomstig. Ik kom bovendien ook regelmatig terug in die regio. Wanneer ik er een winkel binnen stap spreek ik geen West-Vlaams (wat ik perfect zou kunnen) maar Nederlands. Ik heb nog niet gemerkt dat de mensen daardoor psychisch geschokt zijn. Integendeel, ik krijg een normale respons in het Nederlands. Of moet ik volgens jou soms mijn (ondertussen goed aangeleerd) Oost-Vlaams dialect in West-Vlaanderen bovenhalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaam wil dat ook zo houden, naar het schijnt. Citaat:
Terwijl je zeer eenvoudig kunt vaststellen dat die lui in de regering zitten en gewoonweg niets doen. Behalve meegraaien dan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is het niet meer dan normaal dat er ook een Nederlandstalige versie van het officiële clublied van de Rode Duivels is. Een Serviër zou het ook niet dulden dat er enkel een Hongaarstalig clublied voor de voetbalploeg van Servië zou gekozen worden. Ook al zouden de ander landen geen interesse hebben voor ons clublied van de Rode Duivels,vele Vlamingen hebben dit blijkbaar wel. En wij zijn het beu dat er met ons geld weeral een ééntalig francofoon imago van België wordt verspreid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is en blijft gewoon een Belgische artiest van wereldniveau, en in mijn ogen is het dan logisch dat bepaalde organisaties - in dit geval de voetbalbond - meeliften op zijn succes. En ja, hij zingt nu éénmaal in het Frans. Bovendien is 'Ta fête' gewoonweg rechtstreeks van zijn CD geplukt en niet speciaal geschreven voor de WK-campagne. Maargoed, dat soort nuances ontgaat de meeste vlaamsch-nationalisten natuurlijk. Die zijn maar content als ze op hun achterste pootjes wat kunnen gaan blazen. Wat gaan jullie nu eigenlijk doen? Verder dan wat mekkeren op fora en wat holle slogans �* la 'ik hoop dat ze achter hun eerste wedstrijd al uitgeschakeld zijn' komen jullie ook niet... En wat die navelstaarderij voor invloed heeft op ons 'imago' interesseert jullie ook al geen hol waarschijnlijk. Zolang elke pygmee maar weet dat er in België ook Nederlands gesproken, dat is goed voor 'ons imago'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen verfransing, er zijn gewoon Franstaligen die in Vlaanderen komen leven en die het recht hebben daar te gaan leven. Hebt u Franstaligen graag of niet graag, dat is enkel en alleen uw probleem!
Laatst gewijzigd door Everytime : 23 maart 2014 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik vind dat prima zo! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
aan de Russische bezetting van de Krim , of andere wereldproblemen , kunnen we niets veranderen door hier iets te posten. De keuze van een ééntalig Franstalig clublied van de Rode Duivels,kunnen we hopelijk wel ongedaan maken door hier tegen te blijven posten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de Franstaligen dat nu graag of niet graag hebben, ja dat is ook het minste van onze zorgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk hebben ze dag recht. Maar ik snap nog altijd waarom er in bepaalde gebieden in Vlaanderen de Franstaligen speciale voorrechten moeten hebben.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door zo herhaaldelijk tegen de taalkundige schenen van de Vlamingen te stampen,zou het wel eens hééél lang kunnen duren vooraleer ze Vlaams geld zullen zien ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 maart 2014 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zipper ,bent U soms een fan van de Koningin-Moeder in haar jonge jaren ,
die daar vrolijk aan haar nicotine-stekje trekt? Of staat U gewoon op de loonlijst van de tabaksindustrie? Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 maart 2014 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "Vlaamse" regering zal wel een duit in het zakje doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Banneling