Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2014, 11:08   #101
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Wees gerust, nog niks kapot gehad.

Laten we dan nog maar even doorgaan:

- Die heerlijke afwezigheid van die stinkende dieselgeur in je garage!
- Die ruim voldoende piek van 210 km/u!
- Die absurd lage verkeerstaks van amper 70 EUR!
- Die totale afwezigheid van inverkeersstellingstaks!
- Dat heerlijk lage voordeel alle aard!
- Die fantastische 24/7 remote diagnostics vanuit de States!
- Dat handige permanente internet via de (inbegrepen!) 3G dataverbinding!
- Die sublieme audiokwaliteit van zowel FM, DAB, internetradio als FLAC & mp3 bestanden op de 3 usb-sticks!

Enz... Enz... Enz...
Hoe laad je doorgaans bij ? Ook onderweg of op ´t werk ?

Heb je thuis een sterkere outlet als de normale 230 Vac/16 A ? Of een laadpaal ?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 11:11   #102
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb intussen 3500 km achter de rug in mijn Model S, en die kan ik samenvatten met: WAT EEN WAGEN!!!!

- Die acceleratie, die je achterover drukt in je zetel! Of het nu van 0 naar 50, of van 100 naar 150 is, maakt niks uit.
- Dat fantastisch intuïtieve "double-iPad" touchscreen!
- Die handige app op je smartphone of iPad, waarmee je ALTIJD EN OVERAL kunt zien waar je Model S ergens aan het rondtoeren is (als je vrouw ermee weg is, b.v.), waarmee je de verwarming al kunt opzetten een kwartiertje voor je ernaartoe gaat,...
- Dat prachtige panoramische schuifdak!
- Die zee van ruimte in je achter- én voorkoffer!
- Die automatisch uitschuivende deurklinken als je op een meter van je wagen komt!
- Die stilte in het verkeer!
- Die impressionante 21" banden!

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan...
Dat zal allemaal wel zo zijn. Maar daarover gaat de discussie niet. Ik heb ook een mooie wagen. Die rijdt niet over de baan, maar hij glijdt over de baan. Maar af en toe springt er wel eens een lampje en zo. Zowel vooraan als achteraan. Gelukkig moet ik niet naar Antwerpen rijden om het lampje te vervangen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 maart 2014 om 11:15.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 11:11   #103
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoe laad je doorgaans bij ? Ook onderweg of op ´t werk ?

Heb je thuis een sterkere outlet als de normale 230 Vac/16 A ? Of een laadpaal ?
Tot nog toe voldoende gehad met enkel thuis laden. 's Nachts aan de CarPlug van Electrabel: biedt 20 km/u aan 1 fase 220V en 16A. Volstaat ruimschoots om mijn 150 beroepshalve km per dag weer bij te laden aan nachttarief. Zo vertrek ik elke ochtend met een volgeladen batterij, waarmee ik makkelijk 350 km ver geraak zonder op snelheid of acceleratie te moeten letten.
En mijn verbruik kan ik netjes opvolgen via een webapplicatie!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 11:14   #104
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zal allemaal wel zo zijn. Maar daarover gaat de discussie niet.
Mmmm. Weet ik zo nog niet. Titel is "Tesla floreert in de VS", en mijn reactie als ervaringsdeskundige is dan: dat verbaast mij helemaal niet, en wel hierom...
Oud 24 maart 2014, 11:20   #105
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mmmm. Weet ik zo nog niet. Titel is "Tesla floreert in de VS", en mijn reactie als ervaringsdeskundige is dan: dat verbaast mij helemaal niet, en wel hierom...
Het moet zalig zijn om met zulke wagen te rijden. En ik denk er ook aan later me zulke wagen aan te schaffen. Maar mijn huidige wagen is zo comfortabel dat ik die voorlopig hou.
Oud 24 maart 2014, 11:22   #106
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot nog toe voldoende gehad met enkel thuis laden. 's Nachts aan de CarPlug van Electrabel: biedt 20 km/u aan 1 fase 220V en 16A. Volstaat ruimschoots om mijn 150 beroepshalve km per dag weer bij te laden aan nachttarief. Zo vertrek ik elke ochtend met een volgeladen batterij, waarmee ik makkelijk 350 km ver geraak zonder op snelheid of acceleratie te moeten letten.
En mijn verbruik kan ik netjes opvolgen via een webapplicatie!
Had ik wel gedacht.

Einde 2014 komt er een dubbel zo snelle oplaadmogelijkheid van Tesla HP, wel een wandoutlet te installeren op bestaande 230 V (of 400 V):
http://www.teslamotors.com/nl_BE/charging#/highpower

20 km meer per uur is natuurlijk ook al redelijk, Tesla spreekt hier van 18 km met 230/16
Citaat:
http://www.teslamotors.com/nl_BE/charging#/outlet /adaptergids
VOLT / AMPÈRE KILOWATT | KM BEREIK PER UUR BIJ MAXIMAAL VERMOGEN
Standaard stopcontact (continentaal Europa) 230 V / 13 A 3,0 kW 14
IEC 60309 blauw - voorzieningsadapter 230 V / 32 A 7,4 kW 36
IEC 60309 rood - voorzieningsadapter 400 V / 16 A 11 kW 55
IEC 62196 type 2 230 V / 16 A 3.7 kW 18
IEC 62196 type 2 230 V / 32 A 7,4 kW 36
IEC 62196 type 2 400 V / 16 A 11 kW 55
IEC 62196 type 2 400 V / 32 A 22 kW 110

Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2014 om 11:26.
Oud 24 maart 2014, 11:25   #107
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Het moet zalig zijn om met zulke wagen te rijden
Ja, zalig is het zeker! Maar soms ook levensgevaarlijk...

Zo was ik vorige week op het rechtervak van de E411 aan het rijden, toen ik in mijn achteruitkijkspiegel zo'n fossiel geval zag komen aanscheuren. Toen hij op mijn hoogte kwam, gingen plotseling alle remmen dicht en werd ik aangestaard door 4 paar "Wat is me DAT voor een auto?"-ogen.
Maar helaas voor hen hadden ze hun eigen achteruitkijkspiegel niet in de gaten gehouden, want een even snel rijdende achterligger had de Tesla NIET gezien, en had zich dan ook niet verwacht aan zo'n plotseling remmaneuver.

Resultaat?

Juist!

(maar gelukkig voor hen enkel met blikschade)
Oud 24 maart 2014, 11:29   #108
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Einde 2014 komt er een dubbel zo snelle oplaadmogelijkheid van Tesla HP, wel een wandoutlet te installeren op bestaande 230 V (of 400 V)
En volgende maand brengt Electrabel een nieuw type CarPlug op de markt, die de 3 fazen aan gaat kunnen, en op die manier tot 70 km/uur gaat kunnen leveren. Zo ben ik weer "bijgevuld" in twee uur! Als ze mijn huidige Plug overnemen aan interessante voorwaarden, denk ik dat ik ga overstappen...
Oud 24 maart 2014, 11:30   #109
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zalig is het zeker! Maar soms ook levensgevaarlijk...

Zo was ik vorige week op het rechtervak van de E411 aan het rijden, toen ik in mijn achteruitkijkspiegel zo'n fossiel geval zag komen aanscheuren. Toen hij op mijn hoogte kwam, gingen plotseling alle remmen dicht en werd ik aangestaard door 4 paar "Wat is me DAT voor een auto?"-ogen.
Maar helaas voor hen hadden ze hun eigen achteruitkijkspiegel niet in de gaten gehouden, want een even snel rijdende achterligger had de Tesla NIET gezien, en had zich dan ook niet verwacht aan zo'n plotseling remmaneuver.

Resultaat?

Juist!

(maar gelukkig voor hen enkel met blikschade)
Een ander probleem voor dat soort wagens is de afwezigheid van geluid. Voor de inzittenden en ook voor het milieu een zegen. Maar ook gevaarlijk voor buitenstaanders. Nu wil men een kunstmatig geluid inbouwen (voor zover het al niet bestaat), maar toch. Men zal 'anders' moeten gaan luisteren naar wagens. Een kwestie van gewoonte waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 maart 2014 om 11:31.
Oud 24 maart 2014, 11:31   #110
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En volgende maand brengt Electrabel een nieuw type CarPlug op de markt, die de 3 fazen aan gaat kunnen, en op die manier tot 70 km/uur gaat kunnen leveren. Zo ben ik weer "bijgevuld" in twee uur! Als ze mijn huidige Plug overnemen aan interessante voorwaarden, denk ik dat ik ga overstappen...
Blij dat te horen !
Oud 24 maart 2014, 11:33   #111
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Een ander probleem voor dat soort wagens is de afwezigheid van geluid. Voor de inzittenden en ook voor het milieu een zegen. Maar ook gevaarlijk voor buitenstaanders. Nu wil men een kunstmatig geluid inbouwen (voor zover het al niet bestaat), maar toch. Men zal 'anders' moeten gaan luisteren naar wagens. Een kwestie van gewoonte waarschijnlijk.
Eerder de afwezigheid van MOTORgeluid. En daardoor hoor je nu voor het eerst het rolgeluid van de banden op het wegdek. Wel niet echt te vergelijken, maar toch voldoende luid om voetgangers erop attent te maken, hoor. Kunstmatig geluid genereren is helemaal niet nodig.
Oud 24 maart 2014, 11:33   #112
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met jouw zintuigen zal dat een serieus probleem zijn.
Oud 24 maart 2014, 11:39   #113
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerder de afwezigheid van MOTORgeluid. En daardoor hoor je nu voor het eerst het rolgeluid van de banden op het wegdek. Wel niet echt te vergelijken, maar toch voldoende luid om voetgangers erop attent te maken, hoor. Kunstmatig geluid genereren is helemaal niet nodig.
Als voetganger gebruik ik altijd mijn ogen, die zijn nog voldoende goed.

Btw heb je hiervan al gehoord ? :
http://www.thenewmotion.be/2013/part...den-in-belgie/

Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2014 om 11:44.
Oud 24 maart 2014, 11:40   #114
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn wagen hoort men praktisch alleen de rolgeluiden van de banden eenmaal dat hij op dreef is. En een heel klein beetje de motor. Maar wanneer men het gaspedaal loslaat, is er bijna geen noemenswaardig verschil in geluid te horen. Ik kan me inbeelden dat bij de Tesla men zelfs geen geluid hoort wanneer men op snelheid tracht te komen. Dat moet een fijn gevoel geven. Ik denk ook dat het acceleratievermogen van de Tesla vrij goed ligt en wat anders aanvoelt dan in een gewone wagen.

Wat ik wel opmerk is dat het merk van banden een hemel van verschil uitmaakt. Tot nu toe vind ik Michelin de meest geluidsloze banden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 maart 2014 om 11:51.
Oud 24 maart 2014, 12:00   #115
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal allemaal wel zo zijn. Maar daarover gaat de discussie niet. Ik heb ook een mooie wagen. Die rijdt niet over de baan, maar hij glijdt over de baan. Maar af en toe springt er wel eens een lampje en zo. Zowel vooraan als achteraan. Gelukkig moet ik niet naar Antwerpen rijden om het lampje te vervangen.
Laat uw batterijspanning eens meten of meet ze zelf, meestal is dat een te hoge spanning, de zwakste lamp begeeft het dan. Natuurlijk nadat de E-kontakten gecontroleerd zijn.

Op 25 jaar 2 lampen defect gehad. Batterijspanning nooit meer als 13 Volt.
Sindsdien niet meer.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2014 om 12:01.
Oud 24 maart 2014, 12:09   #116
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat uw batterijspanning eens meten of meet ze zelf, meestal is dat een te hoge spanning, de zwakste lamp begeeft het dan. Natuurlijk nadat de E-kontakten gecontroleerd zijn.

Op 25 jaar 2 lampen defect gehad. Batterijspanning nooit meer als 13 Volt.
Sindsdien niet meer.
Heb ik laten doen. Twee jaar geleden trouwens een nieuwe batterij gestoken. Versta me goed, het gebeurt niet zo vaak dat een lamp spingt. Maar het gebeurt. Mijn wagen gaat nu zijn achtste jaar in. Maar hij loopt zo goed, dat ik voorlopig niet wil veranderen.
Oud 24 maart 2014, 13:12   #117
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik laten doen. Twee jaar geleden trouwens een nieuwe batterij gestoken. Versta me goed, het gebeurt niet zo vaak dat een lamp spingt. Maar het gebeurt. Mijn wagen gaat nu zijn achtste jaar in. Maar hij loopt zo goed, dat ik voorlopig niet wil veranderen.
Natuurlijk hoef je niet van wagen te veranderen.

En zeker niet wegens een paar onnozele gloeilampjes die je op elke hoek kunt krijgen.
Koop een degelijk merk van lampen, maar let erop er kan altijd eens een mindere reeks bij zijn ook bij de zogezegde goede merken. Dan heb je gewoon dubbel pech.

En als je ergens een lampje eenmaal zelf vervangen hebt vergeet je dat nooit meer, staat normaal in elke handleiding die meegeleverd wordt bij de auto. Ook mijn vrouw doet het al bijna een halve eeuw zelf.

Daarom begrijp ik nog altijd je lachwekkende insinuatie niet:
Citaat:
Zowel vooraan als achteraan. Gelukkig moet ik niet naar Antwerpen rijden om het lampje te vervangen.
Neen, als je wilt komen de Tesla Rangers naar jou gereden om voor minstens € 100 een lampje te vervangen. Proficiat dat je zo rijk bent en tijd over hebt:
Citaat:
Tesla Rangers komen bij u voor €1 per kilometer vanaf het dichtsbijzijnde Tesla service center, met een minimum van €100. (Kosten kunnen verschillen per regio) Elk Service Center is een hub voor onze mobiele service-monteurs. Voor een extra vergoeding kunnen Tesla Rangers bij u thuis of op kantoor komen om het meeste onderhoud en reparaties onder garantie uit te voeren.
Maar ik wed erop dat Tesla zeer spaarzame ledverlichting en een ander type koplampverlichting (xenon ?) gaat hebben die duurzamer zijn als halogeen (kruis)lichten of gloeilampen. En vooral dat Tesla een perfect geregeld spaarzaam spannings/stroom-circuit gaat hebben zodat er geen overspanning zal optreden die ergens een zwak lampje overbelast.

Of rij je met een van die zeldzame (ik gis... Franse ?) type wagens waar je de voorbumper moet afmonteren om een voorlamp te vervangen ?
Euhm handleiding niet nagekeken bij de aankoop van die wagen... ?

Ik heb zelfs ooit een lampje ´s nachts op een verlaten snelwegparking vervangen op een 5-tal minuten (als je reservelampjes mee hebt, en natuurlijk iets voor bij te lichten). Maar best doe je dat aan een beter verlicht tankstation of je laat het daar eventueel doen (mits een kleine fooi).

Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2014 om 13:29.
Oud 24 maart 2014, 13:25   #118
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hoef je niet van wagen te veranderen.

En zeker niet wegens een paar onnozele gloeilampjes die je op elke hoek kunt krijgen.
Koop een degelijk merk van lampen, maar let erop er kan altijd eens een mindere reeks bij zijn ook bij de zogezegde goede merken. Dan heb je gewoon dubbel pech.

En als je ergens een lampje eenmaal zelf vervangen hebt vergeet je dat nooit meer, staat normaal in elke handleiding die meegeleverd wordt bij de auto. Ook mijn vrouw doet het al bijna een halve eeuw zelf.

Daarom begrijp ik nog altijd je lachwekkende insinuatie niet:

Neen, als je wilt komen de Tesla Rangers naar jou gereden om voor minstens € 100 een lampje te vervangen. Proficiat dat je zo rijk bent en tijd over hebt:

Maar ik wed erop dat Tesla zeer spaarzame ledverlichting en een ander type koplampverlichting gaat hebben die vele malen duurzamer zijn als halogeen (kruis)lichten of gloeilampen. En ik wed erop dat Tesla een perfect geregeld spaarzaam spannings/stroom-circuit gaat hebben zodat er geen overspanning zal optreden die ergens een zwak lampje overbelast.

Of rijd je met een van die zeldzame (ik gis... Franse ?) type wagens waar je de voorbumper moet afmonteren om een voorlamp te vervangen ? Niet opgelet bij de aankoop ?

Ik heb zelfs ooit een lampje ´s nachts op een verlaten snelwegparking vervangen op een 5-tal minuten (als je reservelampjes mee hebt, en natuurlijk iets voor bij te lichten). Maar best doe je dat aan een beter verlicht tankstation of je laat het daar eventueel doen (mits een kleine fooi).
Ik heb nog nooit persoonlijk een koplamp of achterlicht vervangen aan mijn wagen. Noch aan de vorige wagen. En ik ben ook niet van plan dit te doen. Tegenwoordig is dit trouwens niet meer zo eenvoudig. Maar daarvan afgezien, ik doe dat gewoon niet. En ik ben niet de enige die zich hier niet mee gaat bezighouden. A propos, bent u van Nederlandse nationaliteit?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 maart 2014 om 13:27.
Oud 24 maart 2014, 13:33   #119
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit persoonlijk een koplamp of achterlicht vervangen aan mijn wagen. Noch aan de vorige wagen. En ik ben ook niet van plan dit te doen. Tegenwoordig is dit trouwens niet meer zo eenvoudig. Maar daarvan afgezien, ik doe dat gewoon niet. En ik ben niet de enige die zich hier niet mee gaat bezighouden.
Tja, dat is uw eigen willetje dan moet je ook het ongemak dragen en niet klagen dat er af en toe een lampje het begeeft. Bel je mss ook een electricien als thuis een gloeilamp of halogeenlamp het begeeft ? Tja.

Citaat:
Tegenwoordig is dit trouwens niet meer zo eenvoudig.
Soms idd wat moeilijker, maar dat weet men als men die auto koopt.

Citaat:
A propos, bent u van Nederlandse nationaliteit?
Neen, waarom ?

Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2014 om 13:35.
Oud 24 maart 2014, 13:43   #120
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, dat is uw eigen willetje dan moet je ook het ongemak dragen en niet klagen dat er af en toe een lampje het begeeft. Bel je mss ook een electricien als thuis een gloeilamp of halogeenlamp het begeeft ? Tja.

Soms idd wat moeilijker, maar dat weet men als men die auto koopt.

Neen, waarom ?
Uw antwoord is naast de kwestie en raakt kant noch wal. Niet iedereen is zo handig of wil zo handig zijn, of heeft de tijd of de zin om beginnen te prutsen aan een koplamp van zijn wagen, al dan niet in het weekend, om die proberen te vervangen. Dat snapt u toch hoop ik.

Tesla heeft gewoon voorlopig niet de nodige infrastructuur om mensen te bedienen voor kleine akkefietjes. Als ik een Tesla-'technicus' moet inhuren, die dan nog uit Brussel of uit Antwerpen moet komen, om een koplamp te vervangen van mijn Tesla-wagen, dan is elke verhouding zoek. Als u dat niet snapt, dan is het beter de discussie te stoppen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 maart 2014 om 13:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be