Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2014, 00:34   #1301
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook de Baltische republieken hebben kunnen rekenen op een aantal steunmaatregelen van de EU.
Dan kunnen de oekraiense oligarchen met een gerust gemoed op vakantie naar St Tropez deze zomer, gesubsidieerd door de europese belastingbetaler..
Prachtig, denk dat ze in moskou niet meer bijkomen van het lachen.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:18   #1302
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Jammer dat ze de burger weer eens van zijn geld gaan beroven, en liever geen hulprogramma, ze hebben het vooral aan zichzelf te danken, ik zie niet in waarom ik zou moeten bijdragen opdat er weer een of andere oligarch zijn zakken zal kunnen vullen.
Ze hebben dezelfde kansen zoniet nog betere dan de andere landen die na het uiteenvallen van de SU zijn ontstaan, jammer voor hen kiezen ze telkens voor corrupte zakkenvullers als leiders, en dat is nu niet anders.
Als jij graag bodemloze putten vult ga je gang.
Gij schijnt nochtans een grote aanhanger te zijn van russische oligarchen.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:20   #1303
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan kunnen de oekraiense oligarchen met een gerust gemoed op vakantie naar St Tropez deze zomer, gesubsidieerd door de europese belastingbetaler..
Uw bewering dat dat geld daar naartioe gaat. Overigens zijn aan dat geld ook voorwaarden verbonden.
Oud 6 april 2014, 13:31   #1304
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kent u de zogenaamde "Millionaires Map" van Forbes? Wel, kijk eens naar Rusland.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 17:10   #1305
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Kiev belooft geweld:

REUTERS - Separatists build barricades in east Ukraine, Kiev warns of force

PRESSTV - Tensions high as pro-Russian protesters seize Ukrainian Government buildings in Donetsk

PRESSTV - Ukraine criminalizes pro-Russia protests
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 17:31   #1306
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

VS: "Russische agenten zijn verantwoordelijk voor de onrust in Oekraïne"

AFP - US sees Russian agents behind east Ukraine unrest
HIER
Oud 10 april 2014, 13:39   #1307
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zwaar militair materiaal en strijdkrachten verplaatsen zich naar de steden in Oost-Oekraïne. Binnen 24u loopt het ultimatum af. De start van een oorlog?

Een update met heel wat beeldmateriaal:

RT - Standoff between gvt, protesters intensifies, 24 hours before Kiev ultimatum ends
HIER
Oud 10 april 2014, 13:46   #1308
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

PACE schort het stemrecht van Rusland op tot einde 2014 en sluiten de Russen uit van leidinggevende posities. De Russische delegatie stapt woedend op.

The Parliamentary Assembly for the Council of Europe (PACE) has suspended Russia’s right to vote and excluded them leadership positions, until the end of the year, due to their annexing of Crimea.

RT - Russian delegation leaves PACE session in protest at Ukraine resolution

*** Brekend ***

Poetin laat de EU weten dat de schulden van Oekraïne een kritisch niveau bereikt hebben, de Russische gasvoorzieningen van Europa zouden gevaar lopen. Kortom, Poetin dreigt ermee spoedig de kraan toe te draaien...

5 voor 12?

Russian President Vladimir Putin has written to European countries warning that Ukraine’s debt crisis has reached a “critical” stage, and could have consequences for gas transit to Europe.

"After yesterday's meeting the president held with the government presidium, Putin sent a letter to the heads of European countries buying Russian gas," a source told ITAR-TASS on Thursday.

"The letter contained a detailed description of the critical situation that has developed against the backdrop of Ukraine's growing debt for gas being supplied, as well as the possible consequences for gas transit to Europe," the source said.

Russia’s biggest gas client is Germany which imports over 25 billion cubic meters of gas from Gazprom each year, about a third of its energy needs. Italy is another big importer, also relying heavily on Russian imports as deliveries from North Africa have proved unreliable.

RT - Putin tells Europe Ukraine gas debt 'critical', transit threatened
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 10 april 2014 om 13:52.
Oud 10 april 2014, 14:01   #1309
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck Bekijk bericht
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-25050202

Sinds de val van de Soviet Unie, zijn er een aantal voormalige Russische sateliet staten naar het westen geshift toen ze de EU waren binnengetreden zoals Poland, Estland, Letland, Oost-Duistland enzovoort. Deze landen behoren nu binnen in de westerse invloed.

Nu zou Oekraine moeten kiezen tussen de Europese Unie of de Euraziatische Unie die vanaf 2015 ingaat met Rusland, Wit-Rusland (Belarus) en Kazakhstan.(http://nl.wikipedia.org/wiki/Euraziatische_Unie)

Ik neem aan dat als het land toetreed tot een Unie met dat laatste, het land volledige in het Russische invloed sfeer terechtkomt. Maar als het land toetreedt tot de EU? Zou Rusland er nog altijd veel invloed op hebben?

En waar denken jullie waar hun lot light? Het Westen of Rusland?
Minstens een derde van de Oekraïeners spreekt Russisch, ze voeren meer handel met de ex-sovjet landen dan met de hele EU samen, bitter weinig Oekraïeners spreken engels bijna iedereen begrijpt Russisch, Oekraïens en Russisch zijn nauw verwante talen, en ook cultureel hebben ze erg veel gemeen: alle Oekraïeners luisteren naar Russische muziek en kijken naar Russische televisie, bvb..
Zelfs als Oekraïne zou toetreden tot de EU zou Rusland nog steeds veel invloed hebben. En als Oekraïeners na toetreding toch weer voor een pro-Russische regering zouden stemmen, wat heel goed mogelijk is, dan heeft Moskou een paard van Troje in de EU, wat erg handig is.

Oordeel zelf:

https://www.youtube.com/watch?v=X5IenBOmNB8

Laatst gewijzigd door tomm : 10 april 2014 om 14:04.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 13:36   #1310
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Zwaar militair materiaal en strijdkrachten verplaatsen zich naar de steden in Oost-Oekraïne. Binnen 24u loopt het ultimatum af. De start van een oorlog?
Ondertussen dat westerse media veel drukte maken over de troepenbewegingen van de Russen op hun eigen grondgebied stuurt Kiev troepen en zelfs artillerie naar gebieden waar de Russisch gezinden in opstand komen. Het gaat hier zelfs niet alleen om reguliere troepen, maar ook om door oligarchen gecontracteerde private eenheden, anti oproerpolitie eenheden, 'anti terrorisme' eenheden en vrijwilligers van 'rechts'. Dit lijkt me een gevaarlijke coctail.

Ik vraag me af. Kan Rusland wel anders dan ingrijpen indien Kiev een bloedbad tegen Russisch gezinden begint in Kharkov, Donetsk of Lugansk?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 april 2014 om 13:42.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 13:40   #1311
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vraag me af. Kan Rusland wel anders dan ingrijpen indien Kiev een bloedbad tegen Russisch gezinden begint in Kharkov, Donetsk of Lugansk?
En waaruit blijkt dat Oekraïne een bloedbad onder haar eigen bevolking wil aanrichten?
dat ze het gezag willen herstellen is de evidentie zelve.
moesten Marokkogezinden het stadhuis in Borgerhout bezetten dan mag de oproerpolitie ook de boel daar opkuisen.
of dat Marokko het recht geeft om militairen nr A'pen te sturen?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 13:43   #1312
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Citaat:
Ondertussen dat westerse media veel drukte maken over de troepenbewegingen van de Russen op hun eigen grondgebied stuurt Kiev troepen en zelfs artillerie naar gebieden waar de Russisch gezinden in opstand komen. Het gaat hier zelfs niet alleen om reguliere troepen, maar ook om door oligarchen gecontracteerde private eenheden, anti oproerpolitie eenheden, 'anti terrorisme' eenheden en vrijwilligers van 'rechts'. Dit lijkt me een gevaarlijke coctail.

Bloedbad?
Raymond.De.Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 13:47   #1313
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
En waaruit blijkt dat Oekraïne een bloedbad onder haar eigen bevolking wil aanrichten?
moesten Marokkogezinden het stadhuis in Borgerhout bezetten dan mag de oproerpolitie ook de boel daar opkuisen.
Voor johan bollen telt alleen dat ge anti-westers zijt. Dan moogt ge alles. Anders niets.
Oud 11 april 2014, 13:50   #1314
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af of men de Russich sprekenden in Oekraïne wel echt als 'eigen bevolking' beschouwd. Gezien de pogingen om het Russisch te verbieden, niet eens als een officiële taal te willen erkennen, ben ik daar niet zo zeker van. Als in België het Frans gediscrimineerd zou worden kan je ook opstanden verwachten.

Het hangt er voor velen gewoon van af aan wiens 'kant' men staat of men het geweld goedkeurt of niet. Slechts weinig redeneert men vanuit principes zoals mensenrechten. Jammer genoeg.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 april 2014 om 13:51.
Oud 11 april 2014, 13:57   #1315
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen dat westerse media veel drukte maken over de troepenbewegingen van de Russen op hun eigen grondgebied stuurt Kiev troepen en zelfs artillerie naar gebieden waar de Russisch gezinden in opstand komen.
Bron?
Dit klinkt naar regelrechte verzinsels, tenzij je de pistolen van de lijfwachten van eerste minister Yatseniuk als 'artillerie' gaat beschouwen.

Citaat:
Het gaat hier zelfs niet alleen om reguliere troepen, maar ook om door oligarchen gecontracteerde private eenheden, anti oproerpolitie eenheden, 'anti terrorisme' eenheden en vrijwilligers van 'rechts'. Dit lijkt me een gevaarlijke coctail.
Ik denk dat iemand hier teveel naar de fabeltjeskrant op Russia Today gekeken heeft.
Daar tonen ze wellicht niet de massale russische troepenconcentraties net over de oekraiense grens?

Gelukkig hebben we de satelieten van NATO nog he.

Citaat:
Dat is wat de russische provocateurs die naar die steden gestuurd zijn uiteraard ten alle prijze proberen te laten gebeuren : geweld vanwege oekraiense oproerpolitie.
Een goede vuistregel om te hanteren is : geloof nooit of te nimmer iets wat russische media daarover vertellen.

Vandaag bvb. weeral een akteur ontmaskerd : http://www.bbc.com/news/blogs-news-f...where-26986657

Citaat:
A man who says he was injured in ongoing protests in Ukraine seems to have appeared on two Russian TV channels claiming to be two different people - a pro-Russia activist in one report and an anti-Russia protester in another.

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 april 2014 om 13:59.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 14:02   #1316
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Persoonlijk denk ik niet dat dat Rusland zal ingrijpen. Zelfs niet bij een bloedbad. Een bloedbad dat geen aandacht zal krijgen in de westerse pers want deze keer zijn de 'goede' oligarchen aan de macht in Kiev.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 april 2014 om 14:02.
Oud 11 april 2014, 14:04   #1317
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
niet eens als een officiële taal te willen erkennen,
.
moet men dan voor A'pen het Marokkaans, Chinees, Russisch als officiële talen erkennen? en indien niet, geeft dat dan de Marokkaanstaligen het recht om het stadhuis in B'hout te bezetten?

hoe je het ook draait of keert, de Russen in Oekraïne zijn gewoon migranten vd 3e, 4e of 5e generatie. dat ze thuis Russisch praten is hun goed recht, dat de officiële voertaal in Oekräine niet het Russisch is lijkt me evident.
dat je als migrant niet het recht hebt om in je gastland referenda over territoriale aangelegenheden te gaan liggen organiseren lijkt me eveneens de evidentie zelve.
Oud 11 april 2014, 14:14   #1318
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk denk ik niet dat dat Rusland zal ingrijpen. Zelfs niet bij een bloedbad.
Oh jawel hoor.

Ze hebben enkel nood aan een voldoende goed 'excuus' dat ze deze week heel hard aan het proberen creeren zijn. Dat is waarvoor rusland honderden mensen betaalt die nu in Loegansk, Kharkiv en Donetsk staan natuurlijk : zij moeten provoceren en als vervolgens de ordetroepen hard genoeg terugslaan, moeten de beelden daarvan dienen als 'excuus'.

Hier zie je ze aan het werk in Kharkiv deze week, waarbij ze een bus van de politie aanvallen terwijl hun handlangers erbij staan met videocamera's :
http://www.youtube.com/watch?v=4deSmZFKlkU

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 april 2014 om 14:16.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 14:16   #1319
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
moet men dan voor A'pen het Marokkaans, Chinees, Russisch als officiële talen erkennen? en indien niet, geeft dat dan de Marokkaanstaligen het recht om het stadhuis in B'hout te bezetten?

hoe je het ook draait of keert, de Russen in Oekraïne zijn gewoon migranten vd 3e, 4e of 5e generatie. dat ze thuis Russisch praten is hun goed recht, dat de officiële voertaal in Oekräine niet het Russisch is lijkt me evident.
dat je als migrant niet het recht hebt om in je gastland referenda over territoriale aangelegenheden te gaan liggen organiseren lijkt me eveneens de evidentie zelve.
En hoeveel bloed van die 5de generatie 'migranten' mag er vloeien om die 'territoriale integriteit' te verdedigen vooraleer dat men tot de conclusie dient te komen dat dat territorium geen eenheid meer dient te vormen?

Een land kan meer dan 1 officiële taal hebben. Zelfs bij een veel kleinere minderheid als het Russisch in Oekraïne kan een taal als officieel erkent worden (Duits in België bv.). Bij 30 % lijkt het me zelfs evident dat men een taal erkent en niet probeert uit te roeien en te discrimineren.

Opvallend ook hoe velen die voor de staatsgreep in Kiev een opdeling van het land zagen zitten omwille van culturele verschillen tussen oost en west plots de territoriale integriteit van Oekraïne verdedigen nu het westen de macht in Kiev lijkt overgenomen te hebben.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 april 2014 om 14:19.
Oud 11 april 2014, 14:39   #1320
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En hoeveel bloed van die 5de generatie 'migranten' mag er vloeien
migranten dienen zich aan het gastland aan te passen, niet andersom
indien ze dit niet wensen kunnen ze ten allen tijde naar hun land van herkomst emigreren.

Citaat:
Een land kan meer dan 1 officiële taal hebben. Zelfs bij een veel kleinere minderheid als het Russisch in Oekraïne kan een taal als officieel erkent worden (Duits in België bv.). Bij 30 % lijkt het me zelfs evident dat men een taal erkent en niet probeert uit te roeien en te discrimineren.
De Duitsers in Belgie zijn geen migranten en in de A'pse Jodenwijk spreekt men vnl Hebreeuws. afstaan aan Israel? in de woonbuurten rond de haven (bvb luchtbal) zitten heel wat Afrikanen, de Haven en inkomsten dan maar afstaan aan Congo? Borgerhout heeft meer dan 30% Marokkaanstaligen, afstaan aan Marokko? Brasschaat zit vol Ollanders, afstaan aan Holland? en in de straat hier om de hoek zitten veel Witrussen, die straat ineens aan Witrusland afstaan.
Gij moogt de grensposten in A'pen gaan tellen

Citaat:
Opvallend ook hoe velen die voor de staatsgreep in Kiev een opdeling van het land zagen zitten
bronnetje want anders ist dit een stromannetje, drogreden, leugen,...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be