![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag op de radio. Men wenst dat voortaan voor de veiligheid de regel van 0 promille ingevoerd zou worden.
Nu ben ik helemaal geen voorstander van onder invloed van alcohol achter het stuur te gaan, maar deze maatregel vind ik toch te vergelijken met een vlag op een modderschuit. Als het om de veiligheid te doen is, is er dan niet eerder een andere maatregel efficiënter? Ik ben er zeker van dat er heel wat automobilisten zijn die na het drinken van één �* twee glazen nog honderd keer beter rijden dan dat er een boel andere op de baan zijn die hun rijbewijs niet in het minste waard zijn. Dat ze daar dan maar eens eerst werk van maken. Vlot deelnemen aan het verkeer wordt vandaag de dag afgestraft ten behoeve van zij die niet eens binnen een kwartier hun auto geparkeerd krijgen. Laatst gewijzigd door Garry : 16 april 2014 om 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kunnen ze meer boetes uitdelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogal cru gesteld, maar het voldoet: Laatst gewijzigd door zonbron : 16 april 2014 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() of dacht je misschien dat men bezorgt is om de verkeersslachtoffers
![]() Laatst gewijzigd door Kaaskoppie : 16 april 2014 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn op zoek naar geld, en ze zullen het vinden ook.
Ook als dat complete verzuring onder de bevolking teweegbrengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is op.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is raar want iemand als Raf zegt dat er hier geld genoeg is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 0 promille is het beste.
Maar ja...who cares bij 5 promille?
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Willen we eens een proef doen, ik met vijf promille tegen een van de vele kiekes die schijnbaar hun rijbewijs per briefwisseling behaald hebben, zij tegen 30 km/u en ik tegen 70 km/u en om het eerste stil staan bij een onverwachte hindernis? En dan moet het voor mij niet eens een voertuig met ABS zijn. Maar ja, ik ben er 65 en rij al van mijn 18 en een groot deel van mijn leven deed ik zo tussen de 50.000 en de 80.000 km per jaar, en dit zonder één ongeval in fout. En ik moet toegeven, 't zou niet mogen daarmee ben ik het eens, maar ik had ook van tijd wel eens een glas en meer op.
Laatst gewijzigd door Garry : 17 april 2014 om 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet geheel ten onrechte denk ik.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=U29EHUghars&gl=BE http://www.youtube.com/watch?v=-1qfYDRXCx0&gl=BE http://www.vandaag.be/bizar/124049_v...hit-video.html http://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=xufd8w4NGSM http://www.youtube.com/watch?v=XQLPFfwY6wE https://www.google.be/search?q=youtu...FYjm-gbov4DABQ Laatst gewijzigd door Garry : 17 april 2014 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar , glaasje op ?? Laat je rijden ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst nul promille, gevolgd door een verbod op wine gums te eten als je met de wagen bent.
Daarna zware gevangenisstraffen voor chauffeurs die een mon cherieke hebben gegeten. Mon cherieke op, laat je rijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik jouw berichten lees kan ik me steevast niet van de indruk ontdoen dat die verzuring allang ingetreden is...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze zouden beter de wegpiraten en straalbezopen bestuurders die ze nu al snappen wat strenger straffen. Ik ken er genoeg die al meerdere keren zijn betrapt en toch nog makkelijk hun rijbewijs terug krijgen. Als je dan weet dat ze één keer prijs hebben op tig keer lazarus naar huis rijden... Ik zie het niet gebeuren. En mocht het toch ooit in voege treden, zal ik die wet met plezier met de voeten treden. De simpelste "drankpraline" laat je al tekenen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat dat rijbewijs betreft, gisteren nog, een negerin op de middenstrook, aan bijna 90....die krijgen in hun homeland dan ook hun rijbewijs bij een tros bananen om het vervolgens hier in te wisselen tegen eentje van hier. Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 april 2014 om 05:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() volgens mij kan je al in coma gaan bij 3 a 4 promille ![]() Eerlijk gezegd: ik vind dat nog geen zo'n slecht idee, die nultolerantie. Dan ist simpel: wie rijdt, drinkt niets. En niet "slechts eentje" of "allez twee pintjes mag toch?" om er dan toch vier te drinken of zo. Ikzelf ben daar ook teer aan. Vandaar dat het veel gemakkelijker zou zijn dat het gewoon nul is: rijden is niets drinken. P.S.: voor zij die dan afkomen :" en je mag dan geen wijnsaus meer eten bij uw steak" ==> er zit geen alcohol meer in dergelijk eten, allemaal wegverdampt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Die nul promille is iets dat geregeld terugkomt in de media. Ze denken daar het verkeer plots veel veiliger mee te maken. Blijkbaar vergeet men dan dat één van de veiligste landen in Europa nog altijd de norm van 0,8 promille hanteert (UK) en dat de andere zeer veilige landen allemaal 0,5 promille hanteren (NL, D). Voor mij mag 0,5 promille gerust blijven (geen 5 promille zoals door een onwetende hier wordt gezegd, dan ligt >99% van de mensen dood).
In Belziek zijn er maar twee zaken die men controleert in het verkeer, snelheid en alcohol. Bij snelheid is men al tot absurd lage max. snelheden gegaan en het resultaat is er duidelijk niet. Met de laagste snelheden van Europa bungelen we achteraan in het lijstje van verkeersveiligheid. Nog trager rijden of toegeven dat er ook andere oorzaken van verkeersonveiligheid zijn die belangrijk zijn? Nog een lagere alcohollimiet of andere oorzaken aanpakken? In de ons omringende landen wordt voorrangsnegatie als de grootste factor bij ongevallen gezien. Ik raad dus aan om zeker de voorrangsnegatie veel feller aan te pakken. De Belgen kennen gewoon de voorrangsregels niet, hoe zouden ze ze kunnen naleven. De meeste mensen denken nog altijd dat ze voorrang hebben omdat ze op de 'hoofdbaan' rijden. Dat laatste begrip komt zelfs niet voor in de wegcode. Een andere factor waar we slecht scoren is gordeldracht. Als we deze op een Europees niveau zouden krijgen zie je echt resultaat. Hetzelfde geldt voor het niet-handsfree GSM-gebruik in de wagen. Als je dan nog ziet dat onze rijopleiding eigenlijk een lachtertje is en dat er nog altijd mensen rondrijden die nooit hebben aangetoond dat ze de wegcode kennen laat staan een voertuig kunnen besturen dan denk ik dat je inziet waar het probleem op de weg in Belziek gesitueerd is! Nog even het absurde van de 0 promille verder uitwerken. Het is bijzonder lastig om 0 promille vast te stellen. De meeste meettoestellen hebben een kleine meetfout. Zelfs met 0 promille zou zo'n toestelletje 0,05 promille kunnen aanduiden. Deze norm is dus moeilijk te handhaven, men zal hoe dan ook een marge moeten inbouwen. Verder zou je met een dergelijke regeling na een avondje stappen 's morgens wel erg lang moeten wachten om in de auto te stappen. Er blijft nog lange tijd restalcohol in je bloed over, onder de huidige limiet van 0.5 promille, maar te hoog voor 0 promille, zelfs met marge. Veel voedingsmiddelen bevatten verborgen alcohol. De meest gekende zijn al opgenoemd, al zou ik de alcohol in een 'mon cherie' niet als verborgen beschouwen. Ik denk eerder aan fruitsappen. De wetgeving houdt er al rekening mee dat deze sporen van alcohol mogen bevatten. Als je echter een glas drinkt van een fles of pak dat al even open is dan is 0,5% of meer alcohol geen uitzondering! Stel je eet een gezonde kéfir (op yoghurt gelijkende drank op basis van melk). De commercieel verkrijgbare kéfir bevat snel 1% alcohol. Als je die drank zelf fermenteerd kan dat zelfs meer zijn. Zelfs niet volledig afgebakken brood bevat nog sporen alcohol. Nul promille is een utopie en een gebrek aan realiteitszin van de mensen die dit nog altijd blijven promoten. |
![]() |
![]() |