Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2014, 12:53   #1761
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Gij denkt dat Poetin een heilige is. Lachwekkend.
Nog niet, eerst zalig dan heilig, je kan niet alleswetend zijn dat begrijp ik.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 12:54   #1762
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lachwekkend gegeven de aard van het regime van Poetin.
Maar blijkbaar wel de waarheid, de duitsers vragen al maanden aan de VS om niet meer te spioneren, de VS wil dat niet garanderen, ze luisteren zelfs Merkel haar mobiel af, echte vrienden zijn dat.
Oud 17 april 2014, 12:54   #1763
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maidan heeft alles in gang gezet. Ondertussen roept de leider van de fascisten op om zelf met z'n gewapende milities naar Oost-Oekraïne te trekken om pro-Russen te vermoorden, omdat hij geen vertrouwen meer heeft in het Oekraïense leger. Dit is waar Rusland al weken voor waarschuwd. De fascistenleider heeft ook het regeringsgebouw in Kiev omsingeld omdat ze vinden dat het nieuwe regime niet krachtdadig genoeg optreedt in Oost-Oekraïne.
Wensdenken aangezien gij een voorwendsel zoekt voor russische interventie.
Commu!nisten toveren hun tegenstanders altijd om tot fascisten. Een truc die allang gekend is.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 12:56   #1764
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Oekraïne is één geheel. En gij zoekt gewoon voorwendsels om het imperium van de USSR zoveel mogelijk te herstellen.

Jouw onwetendheid is om droevig van te worden, jammer dat je niet verstandiger bent.
Oud 17 april 2014, 12:59   #1765
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Commu!nisten toveren hun tegenstanders altijd om tot fascisten. Een truc die allang gekend is.
Zo lang bestaat het fascisme nog niet, communisme bestaat al enkele decenia langer, en heeft al meer vijanden gehad dan enkel het fascisme. Je bewering is dus de facto onjuist, of zal ik maar weer eens zeggen je bent aan het liegen, moet bekend klinken.
Oud 17 april 2014, 13:01   #1766
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Zo lang bestaat het fascisme nog niet, communisme bestaat al enkele decenia langer, en heeft al meer vijanden gehad dan enkel het fascisme. Je bewering is dus de facto onjuist, of zal ik maar weer eens zeggen je bent aan het liegen, moet bekend klinken.
Communisten beschuldigen hun vijanden heel rap fascisten te zijn om ze te discrediteren . *KNIP*

Laatst gewijzigd door Akira : 18 april 2014 om 15:08.
Oud 17 april 2014, 13:03   #1767
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw onwetendheid is om droevig van te worden, jammer dat je niet verstandiger bent.
Lachwekkend gzIen de bedenkelijke aard van uw postings.

Laatst gewijzigd door julian : 17 april 2014 om 13:03.
Oud 17 april 2014, 13:07   #1768
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

http://www.nytimes.com/2014/04/12/wo...ist.html?_r=0#

Interessant artikel.
Veel Oekraïers steunen de fascisten omdat ze weten dat het nieuwe regime gewoon de oligarchen vertegenwoordigt die genoeg hadden van Yanukovich en Moskou's bemoeienissen. Je ziet heel duidelijk dat de opstand in Oost-Oekraïne ook en vooral tegen de oligarchen is gericht. Daarom noemen ze het de "volksrepubliek Donetsk" en zie je heel veel Sovjet-symbolen. Het regime heeft 2 oligarchen aangesteld om Oost-Oekraïne per decreet vanuit Kiev te besturen.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 april 2014 om 13:09.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 13:08   #1769
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1207
Je hebt gezegd dat dit vragen oproept over hun onderwijs....
En wat heeft dat met intelligentie te maken?
dat onderwijs informatie achterhoudt, leugens verpsreidt, haar kinderen geen inzichten wil bijbrengen en zich liever met haat (bvb jegens homo's) bezig houdt zegt niets over het individuele IQ vd kinderen.

ik heb je een tijdje geleden al eens gevraagd
mogen de marokkanen in B'hout een referendum houden om te beslissen of Marokko overmorgen MArokaans grondgebied mag worden?
indien ja, waarom hou jij geen referendum in je woonblok? misschien haal je wel een meerderheid zodat je appartement morgen Rusland is. Misschien wil Poetin wel troepen sturen om het nieuwe Russische territorium te verdedigen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 13:14   #1770
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toespraak van rechtse sector leider Yanosh:

Due to the unfolding situation, I order full mobilization for all structures of the Right Sector and prepare for decisive actions in defense of the sovereignty and territorial integrity of Ukraine.

I call on all Ukrainian security and law-enforcement agencies to help the Right Sector restore lawful order on the Ukrainian land.

There is a great danger that the current authorities (in Kyiv) will continue the policy of collaboration.

Due to this, I appeal to all citizens of Ukraine to be ready to put pressure on the current government through protests, assemblies, etc.

In the war time, governments should not be criticized.

But it is also important to remember that in the war time, traitors are executed.

Panic, pacifism, hysteria about avoiding provocations, and the need to finding peaceful solution to the situation plays only into the hands of our enemies.

Say Yes to national unity, say Yes to readiness of the decisive resistance to the invaders.

Say No to pacifism.

Citizens, organize self-defense units, connect with the Right Sector representatives in the regions and join our forces.

Together we will suppress anti-Ukrainian insurgency and renew territorial integrity of our motherland.

Glory to Ukraine!

http://euromaidanpr.com/2014/04/12/a...le-of-ukraine/

Hij roept dus op tot een nieuwe staatsgreep in Kiev, , militarisering, executie van tegenstanders en een bloedbad in Oost-Oekraïne.

Het nieuwe regime en de oligarchen voelen zich bedreigd door de fascisten, een van hun leiders werd reeds doodgeschoten. Maar sinds de maidan-revolutie hebben de fascisten erg veel macht in Oekraïne, en ze zijn gewapend.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 april 2014 om 13:16.
Oud 17 april 2014, 13:20   #1771
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

1207

Citaat:
En wat heeft dat met intelligentie te maken?
dat onderwijs informatie achterhoudt, leugens verpsreidt, haar kinderen geen inzichten wil bijbrengen en zich liever met haat (bvb jegens homo's) bezig houdt zegt niets over het individuele IQ vd kinderen.
Hetzelfde kan gezegd worden over ons onderwijs. Dat wij onze westerse waarden de beste vinden wordt er al vroeg ingepeperd in het onderwijs.

Citaat:
ik heb je een tijdje geleden al eens gevraagd
mogen de marokkanen in B'hout een referendum houden om te beslissen of Marokko overmorgen MArokaans grondgebied mag worden?
indien ja, waarom hou jij geen referendum in je woonblok? misschien haal je wel een meerderheid zodat je appartement morgen Rusland is. Misschien wil Poetin wel troepen sturen om het nieuwe Russische territorium te verdedigen
Wat een onzin, zoals ik zei zijn Russen geen recente migranten, maar wonen daar al zeker als meerderheid sinds de 19de eeuw. Toen waren de blanken in de VS of Australië nog niet eens in de meerderheid.

Bovendien waren de ServiËrs tot de 19de eeuw in de meerderheid in Kosovo, dus volgens uw redenering moet Kosovo terug Servisch worden.
Oud 17 april 2014, 14:00   #1772
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1207
Hetzelfde kan gezegd worden over ons onderwijs. Dat wij onze westerse waarden de beste vinden wordt er al vroeg ingepeperd in het onderwijs.
Die zijn de beste
mensenrechten, gelijkwaardigheid, meningsvrijheid, democratie, persvrijheid,...

Citaat:
zoals ik zei zijn Russen geen recente migranten,
maar het zijn migranten. Migranten die dus baas willen spelen in hun gastland. Da's nog erger dan de Walen in de rand.

nu ja, speel jij maar verder spreekbuis. na wekenlang ontkennen hebben de Russen toegegeven dat ze troepen in de Krim hebben.
nu wekenlang ontkennen dat de mannen in Donetsk Russen zijn tot zijn volgende tv-show
Oud 17 april 2014, 14:09   #1773
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In theorie misschien, in de praktijk stellen die begrippen weinig voor. Ik denk dat "democratie" zowat het meest misbruikte woord in de wereldgeschiedenis is, na God. Ik herinner me een episode uit de film "Indochine". De Vietnamezen zeiden dat het Fransen waren die hen leerden over broederlijkheid, gelijkheid, hoe komt het dan, vroegen ze zich af, dat ze die begrippen niet in de praktijk toepasten?

Citaat:
maar het zijn migranten. Migranten die dus baas willen spelen in hun gastland. Da's nog erger dan de Walen in de rand.
Dan zijn wij allemaal migranten want de oorspronkelijke inwoners van België waren Kelten. En uiteraard zijn de Amerikanen, Australiërs, etc. voor 95% migranten.

Citaat:
nu ja, speel jij maar verder spreekbuis. na wekenlang ontkennen hebben de Russen toegegeven dat ze troepen in de Krim hebben.
Ze hebben altijd al troepen op de Krim gehad, als gevolg van een akkoord met Oekraïne.

Citaat:
nu wekenlang ontkennen dat de mannen in Donetsk Russen zijn tot zijn volgende tv-show[
De grote meerderheid van die mannen zijn geen Russen, dat kan bevestigd worden door zowat alle journalisten die ter plaatse zijn. e spreken Russisch met een Oekraïens accent. Wel zouden er enkele commandanten uit de Krim of kozakken uit rusland meehelpen, maar net zo goed zijn er Amerikaanse huurlingen actief.
Oud 17 april 2014, 14:10   #1774
Boa
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
nu wekenlang ontkennen dat de mannen in Donetsk Russen zijn tot zijn volgende tv-show

http://en.wikipedia.org/wiki/Partiti...et#cite_note-4

Oops.

Citaat:
Die zijn de beste
http://en.wikipedia.org/wiki/CIA_activities_in_Syria

Oops2.

Laatst gewijzigd door Boa : 17 april 2014 om 14:13.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 14:22   #1775
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Die oelewapper bij de nato, die triestige hond neemt een bandopnemertje mee bij een gesprek : ) , hoe veel kinderachtiger kan je zijn of is hij soms bang dat zijn geheugen hem in de steek laat ?
Zal eerder een zaak zijn van wie bij de hond slaapt ....
Oud 17 april 2014, 14:35   #1776
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Boa
De Krim als in heel de Krim en niet nekl de haven. ben je zo achterlijk dat ik dat er echt bij moet zetten?

Ik ben geen Amerikaan. Wat de Cia, Mossad uitvreet zijn mijn zaken niet.
ik hier gaan en staan waar ik wil, zeggen wat ik wil en di Rupo een klootzak noemen. ik zal de staatsveiligheid daarvoor niet over de vloer krijgen
Oud 17 april 2014, 14:50   #1777
Boa
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Boa
De Krim als in heel de Krim en niet nekl de haven. ben je zo achterlijk dat ik dat er echt bij moet zetten?
The treaty also allowed Russia to maintain up to 25,000 troops, 24 artillery systems, 132 armored vehicles, and 22 military planes on the Crimean peninsula

Citaat:
Ik ben geen Amerikaan. Wat de Cia, Mossad uitvreet zijn mijn zaken niet.
ik hier gaan en staan waar ik wil, zeggen wat ik wil en di Rupo een klootzak noemen. ik zal de staatsveiligheid daarvoor niet over de vloer krijgen
En in Rusland vlieg je de goelag in als je Putin een klootzak noemt? Misschien toch maar eens nadenken voor je iets typt.

Laatst gewijzigd door Boa : 17 april 2014 om 14:50.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 15:26   #1778
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Poetin: "Olieoorlog met Rusland? Het Westen zal bloeden."
http://rt.com/business/russia-west-oil-prices-136/

Alleenreizende Russische mannen vanaf 16 tot 60 jaar mogen het Oekraiense grondgebied niet langer betreden indien ze in Oekraine geen familie hebben of over een uitnodiging beschikken (AEROFLOT):
http://rt.com/news/ukraine-entrance-...ns-russia-168/
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 16:24   #1779
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga eens voor jezelf kijken dan weet je het uit eerste hand.
Volgens de familieleden van mijn vrouw die in slaviansk wonen is ongeveer 10 a 15% uitgesproken pro-russisch, dat zijn de mensen die je de russische terroristen ziet begroeten en die het ukraiense leger confronteren.

85 a 90% zie je niet in de nieuwsberichten( en al zeker niet op rt, de fabeltjeskrant van putin) maar die willen gewoon een unitair oekraiene en ZEKER geen deel uitmaken van een petro-dictatuur zonder mensenrechten zoals rusland.

Bon, ik doe daar 10% marge bij en hou het dus op 25% pro-russisch en 75% pro-oekraiens. Ik denk dat dat de realiteit vrij dicht benadert en dat een vrij referendum ( niet de ridicule farce die ze er in crimea van gemaakt hebben en die voor eeuwig in de geschiedenisboeken zal fungeren als voorbeeld van hoe het totaal niet moet) min of meer hetzelfde zal opleveren.

Daarom natuurlijk dat eerste minister yatseniuk ook zeer soepel was met een akkoord voor een referendum toen hij donetsk bezocht vorige week.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 april 2014 om 16:27.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 16:24   #1780
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hoor hier net Poetin vertellen dat hij in contacten met europese leiders te horen krijgt dat ze bang zijn hun mening te verkondigen uit angst afgeluisterd te worden door de VS , zelfs in hun eigen woningen.
Arm europa.
Ja, want zoiets gaan onze staats- en regeringsleiders echt aan Poetin zijn neus hangen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be