![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en let maar op, linkse kameraad, want het gaat nog erger worden: na de verkiezingen gaan jullie er allemaal uit ![]() |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite mag alles afgeschaft worden, behalve MIJN index, MIJN brugpensioen, MIJN dit en MIJN dat; maar dat van anderen ... kan ons geen kloten schelen. Ge moogt zelfs dubbel werkloosheidsvergoedingen uitkeren, zolang het maar niet gebeurt met MIJN belastingsgeld, want dat moet laag blijven. Want als je dat echt democratisch wilt vertalen, dan zouden we naar een erg vervelende maatschappij gaan. Er is maar één mogelijkheid om solidariteit te kunnen (blijven) verzoenen met die klein-menselijkheid, en dat is alles inzetten op verantwoordelijkheid. En dat is dus het enige echte en onvervalste nva-model. En straffer: alle andere modellen, tot en met het moderne sossen-model, convergeren naar dat nva-model. En ergerlijk: het belgicistische PS-model is van bij de meest ouderwetse van alle sossen-modellen van de ganse wereld. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De meeste mensen trappen gewoon in het fabeltje dat de index essentieel is om hun koopkracht te behouden maar in feite is dat helemaal niet zo. Integendeel: de index zorgt ervoor dat veel bedrijven nu al jaren op rij hogere kosten hebben die de mensen niet associeren met opslag. Mensen met een hoog loon hebben mss niet zoveel nodig (wensen wsl trouwens andere voordelen) en de mensen met een lager loon gaan minder opslag krijgen als gevolg hiervan. De index is gewoon slecht behalve voor de regering. Probleem is dat je dat ondanks de cijfers zwart op wit, aan niemand uitgelegd krijgt. De NVA wil de index trouwens laten vallen en daar wat tegenover stellen: nl de schaal van 45%. Dat is netto in het handje veel beter voor de werkende mens (en ook voor je bedrijf) maar zorgt voor minder inkomsten voor de staat. Hoewel die dus ook het loon van hun werknemers niet moet indexeren... win-win-win dus. |
|
![]() |
![]() |
#124 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 april 2014 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
#126 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
het is het kapitaal dat zorgt (betaalt) voor ALLE sociale voorzieningen |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar blijven de vakbonden, middenveld en kenners om de verlaging van de btw op electriciteit af te schieten? Want die gaat de gemiddelde Vlaming meer kosten dan opbrengen. Asociaal, iemand? Laatst gewijzigd door Cheminot : 25 april 2014 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 april 2014 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iemand door de automatische indexverhoging 1 euro meer in de hand krijgt, moet zijn werkgever er drie extra betalen. De automatische indexverhoging is vooral goed voor de staat, en zij die een groot staatsapparaat een warm hart toedragen(= de linksen) in plaats van een deftig systeem op poten te zetten voor zowel werkgevers als -nemers maar de staat wat te ontvetten(=de rechtsen)
|
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat die index nu nog een internationaal gewaardeerd en gebruikt systeem zou zijn...
|
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er bestaan andere systemen in onze buurlanden, bekijk die eens en zeg dan of die slechter zijn. |
|
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf haal dat uit die bevraging. En ik niet alleen. Het hemd is nader dan de rok, meneer. Gij en ik weten dat dat niet zo mooi is. Maar gij en ik weten dat als je er echt te weinig mee rekening houdt, je systeem zal ontploffen. Niets menselijks is ons vreemd. Krijg als sos maar eens de kans om 1.2 mio € per jaar te verdienen ... of iets minder, vb. 6000 net in de maand, met een ocmw-woning dan wel gratis ... Dan ineens is het principe dat het marktconform is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=De schoofzak;7113381]Op mijn beurt, beweer ik nergens dat jij zou gesteld hebben dat de Vlaming (en bij uitbreiding elke andere nationaliteit) een egoïst is.
Ikzelf haal dat uit die bevraging. En ik niet alleen. Het hemd is nader dan de rok, meneer. Gij en ik weten dat dat niet zo mooi is. Maar gij en ik weten dat als je er echt te weinig mee rekening houdt, je systeem zal ontploffen. Niets menselijks is ons vreemd. Krijg als sos maar eens de kans om 1.2 mio € per jaar te verdienen ... of iets minder, vb. 6000 net in de maand, met een ocmw-woning dan wel gratis ... Dan ineens is het principe dat het marktconform is. Je kan in dit land perfect een sociale woning krijgen met 2 miljoen euro op je rekening. Vermogen is geen criterium, alleen inkomen, woningbezit en gezinslast. Laatst gewijzigd door Pericles : 25 april 2014 om 14:11. |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kijk maar naar dat sossenwijf van samusocial
Laatst gewijzigd door Eduard Khil : 25 april 2014 om 14:14. |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je een woning bezit, bijvoorbeeld een appartementsblok met vier wooneenheden, een voor jezelf en een voor elk van je drie kinderen (de droom van elke ... ) in land x y of z .... maakt niets uit. .
|
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#140 | |