Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 25 april 2014, 16:44   #21
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. u heeft een verstandelijke beperking ?
trolololo

PA=>RD
Eduard Khil is offline  
Oud 25 april 2014, 16:47   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat wil je met die mensen doen ?
Interneren ?
Open doel ... verbannen natuurlijk. Of

.
Bijgevoegde afbeelding(e)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 april 2014, 16:49   #23
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Laffe en zielige poging tot het plegen van een persoonlijke aanval, dat het melden zelfs niet de moeite waard maakt.
Jullie sossen; kunnen 1) geen argumenten bedenken tegen rechts; en 2) niet schelden.
.. mij was de persoonlijke aanval niet opgevallen .. het interesseert mij vooral om te weten waarom Edouard meent niet langer als bijzitter in aanmerking te komen .. 'wij de sossen' mogen dan wel niet weten hoe te schelden, doch sommige conversatie kneepjes hebben we wel onder de knie ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 25 april 2014, 19:22   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is de nobele taak van de voorzitter van eendertwatte, in beroeps en in het private leven, in real life of virtueel,
om van alles en nog wat te trachten een aangenaam feest te maken.

Het helpt natuurlijk dat de "omstandigheden" (organisatie overheid breed gesproken ...) ietwat behoorlijk georganiseerd zijn, zodat de mensen eigenlijk graag hun verantwoordelijkheid opnemen.

Gij en ik, we verschillen al wel eens van mening, maar wij zijn gelukzalige dromers, niet ?

.
Yes ! en dat is belangrijk en gelukkig beseffen we dat alle twee.
Pandareus is offline  
Oud 25 april 2014, 19:27   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Natuurlijk geeft die geen vrijstelling voor zo'n prul, dat kan je toch ook best met een verstandelijke beperking aan? Is dat nu werkelijk zo een ramp om daar een paar uurtjes mee te gaan helpen?
Ken je de diepere betekenis van het woord : idioot ?
Pandareus is offline  
Oud 25 april 2014, 19:32   #26
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Indien de beperking zo groot is als de broer hier aangeeft zou ik het schandelijk vinden dat zo iemand als bijzitter wordt geplaatst. Verkiezingen zijn te belangrijk om er een spelletje van te maken.
De persoon bezit de nodige capaciteiten niet om het belang van dit gebeuren in te schatten en hoort dus niet thuis in het kiesgebeuren.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 27 april 2014, 12:07   #27
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Iedereen uit de maatschappij mag meedoen aan de organisatie van verkiezingen.

Mensen uitsluiten is discriminatie.
Mag? Zeg maar 'moet'. Probeer de dwingelandij in de democratuur maar niet te veel te verbloemen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 april 2014 om 12:08.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 27 april 2014, 12:09   #28
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Indien de beperking zo groot is als de broer hier aangeeft zou ik het schandelijk vinden dat zo iemand als bijzitter wordt geplaatst. Verkiezingen zijn te belangrijk om er een spelletje van te maken.
De persoon bezit de nodige capaciteiten niet om het belang van dit gebeuren in te schatten en hoort dus niet thuis in het kiesgebeuren.
Wat is er zo belangrijk aan de poppenkast om de volgende grootverdiener een postje te bezorgen?
Oud 27 april 2014, 13:01   #29
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Wat is er zo belangrijk aan de poppenkast om de volgende grootverdiener een postje te bezorgen?
Misschien zorgt de volgende dan eens eindelijk dat het 'grootverdienen' binnen de perken blijft. Met deze regering is dat niet echt gebeurd.
DewareJakob is offline  
Oud 27 april 2014, 13:14   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Alle gekheid op een stokje: indien men meent niet in aanmerking te komen voor die functie als bijzitter, dan lijkt het me doodnormaal daar een doktersbewijs voor binnen te brengen zodat men niet als "weigeraar" te boek wordt gesteld.

Iedereen kan afkomen met: ik ben niet geschikt voor die functie. Beter is het om daarvoor een professioneel bewijs te halen en dat in te dienen.

Ik werd ooit aangeduid als mogelijk op te roepen jurylid voor assisenzaken. Ik heb niet gewacht tot ik effectief werd opgeroepen, maar heb onmiddellijk mijn huisarts een bewijs gevraagd dat ik daar niet voor geschikt was (wat effektief ook zo was).
Simple comme bonjour.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 april 2014 om 13:14.
circe is offline  
Oud 27 april 2014, 13:57   #31
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Misschien zorgt de volgende dan eens eindelijk dat het 'grootverdienen' binnen de perken blijft. Met deze regering is dat niet echt gebeurd.
Ja, deze keer gaat het echt echt waar veranderen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 april 2014 om 13:57.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 27 april 2014, 15:01   #32
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Verkiezingen in Belgie zijn vooral een bezigheidstherapie.

En dat hele gedoe van als bij/voorzitter opgeroepen te kunnen worden is helemaal van de pot gerukt. Als ze met de ridicule hoeveelheid belastingen waarmee zeeen mens hier bestelen zoiets niet gerorganiseerd krijgen met hun eigen voetvolk, dan moeten ze maar eerst eens dringend een cursus organisatie gaan volgen. Burgerplicht my ass.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 27 april 2014 om 15:01.
Drosamadaris is offline  
Oud 27 april 2014, 15:08   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze met de ridicule hoeveelheid belastingen waarmee zeeen mens hier bestelen zoiets niet gerorganiseerd krijgen met hun eigen voetvolk
U wil verkiezingen zoals in de USSR? Waar de ambtenaar van dienst even kan controleren of je wel juist hebt gestemd?

Me dunkt is die "burgerplicht" en het willekeurig aanduiden van bijzitters net een teken van de neutraliteit die noodzakelijk is bij een democratisch stemming.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 27 april 2014, 15:18   #34
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U wil verkiezingen zoals in de USSR? Waar de ambtenaar van dienst even kan controleren of je wel juist hebt gestemd?

Me dunkt is die "burgerplicht" en het willekeurig aanduiden van bijzitters net een teken van de neutraliteit die noodzakelijk is bij een democratisch stemming.
Bovenal wil ik verkiezingen die iets opleveren; geen zoveelste rondje laat ons nog eens doen alsof en nadien met hetzelfde zootje ongeregeld in zee gaan.
En die verkiezingen wil ik efficiënt georganiseerd zien; er zijn in de hedendaagse samenleving ettelijk veel meel manieren om dat op een efficiënte manier te organiseren. Veel efficienter dan methodes die je zo uit een dictatuur kan plukken en waarbij je je bevolking "op straffe van" aan de dwangarbeid zet.

Mij niet gelaten als jij je burgerplicht braafjes wil gaan uitvoeren. Ik betaal zo al veel te veel belastingen dat ik me niet nog wat extra moet laten uitzuigen door een overheid. Genoeg ambtenaren en werklozen die ze daarop kunnen inzetten en die ze sowieso al betalen.
Drosamadaris is offline  
Oud 27 april 2014, 15:27   #35
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Daar is de 'burgerplicht' weer. M.a.w. 'het is goed en moreel omdat de Staat zegt dat het moet'.

Joden aangeven was ook ooit burgerplicht.
Oud 27 april 2014, 16:50   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is de 'burgerplicht' weer. M.a.w. 'het is goed en moreel omdat de Staat zegt dat het moet'.

Joden aangeven was ook ooit burgerplicht.
Dus de bijzitters zijn eigenlijk verantwoordelijk voor de holocaust?
Oud 27 april 2014, 17:34   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus de bijzitters zijn eigenlijk verantwoordelijk voor de holocaust?
Flauw antwoord, want niemand heeft dat gezegd.

Het gaat er om wat de "overheid" onder het mom van "burgerplicht" oplegt aan de bevolking. In de meeste democratische landen legt de overheid zijn burgers zelfs geen stemplicht op. België is één van de weinige landen waar dat wél nog gebeurt.
De zogenaamde "burgerplicht" berust op wetten die van land tot land verschillen, en die de burgers dus willekeurig wordt opgelegd al naargelang het regime dat het voor het zeggen heeft.

Een democratie (die naam waard) laat zijn burgers zoveel mogelijk de vrije keuze. Democratieën verplichten hun burgers niet om onbezoldigde arbeid te verrichten.

Burgerplicht is een morele verantwoordelijkheid die ieder individu voor zichzelf, en in volle vrijheid, neemt.
Oud 27 april 2014, 17:36   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Bovenal wil ik verkiezingen die iets opleveren; geen zoveelste rondje laat ons nog eens doen alsof en nadien met hetzelfde zootje ongeregeld in zee gaan.
En die verkiezingen wil ik efficiënt georganiseerd zien; er zijn in de hedendaagse samenleving ettelijk veel meel manieren om dat op een efficiënte manier te organiseren. Veel efficienter dan methodes die je zo uit een dictatuur kan plukken en waarbij je je bevolking "op straffe van" aan de dwangarbeid zet.

Mij niet gelaten als jij je burgerplicht braafjes wil gaan uitvoeren. Ik betaal zo al veel te veel belastingen dat ik me niet nog wat extra moet laten uitzuigen door een overheid. Genoeg ambtenaren en werklozen die ze daarop kunnen inzetten en die ze sowieso al betalen.
Daar ben ik het mee eens.
Oud 27 april 2014, 19:17   #39
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, deze keer gaat het echt echt waar veranderen.
Ik schreef nog misschien, maar jij weet het duidelijk.
DewareJakob is offline  
Oud 27 april 2014, 19:46   #40
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Flauw antwoord, want niemand heeft dat gezegd.

Het gaat er om wat de "overheid" onder het mom van "burgerplicht" oplegt aan de bevolking. In de meeste democratische landen legt de overheid zijn burgers zelfs geen stemplicht op. België is één van de weinige landen waar dat wél nog gebeurt.
De zogenaamde "burgerplicht" berust op wetten die van land tot land verschillen, en die de burgers dus willekeurig wordt opgelegd al naargelang het regime dat het voor het zeggen heeft.

Een democratie (die naam waard) laat zijn burgers zoveel mogelijk de vrije keuze. Democratieën verplichten hun burgers niet om onbezoldigde arbeid te verrichten.

Burgerplicht is een morele verantwoordelijkheid die ieder individu voor zichzelf, en in volle vrijheid, neemt.
In België is dan ook geen stemplicht, maar een opkomstplicht. Een kwartiertje opofferen is nu ook geen onoverkomelijke moeite. Een blanco stem is trouwens veel meer een "protest" dan dat niet komen opdagen is. Luieriken komen niet opdagen, mensen die willen "protesteren" stemmen blanco.

Bijzitter zijn is inderdaad arbeid, en daar moet men voor vergoed worden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 april 2014 om 19:47.
TheFourHorsemen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be