Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 26 april 2014, 22:18   #141
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niks van. Wat system zegt, moet u aan hem vragen Gwylan, maar het is een feit dat de NVA al op 35% heeft gestaan in een peiling, dan weer op goeie 28% gestaan en de laatste tijd schommelt ze tussen de 31% en de 33%. Ze trappelt dus ter plaatse. Als u dat niet wilt inzien, dan bent u stekeblind.
Mijn forumnaam wordt hier in uw post per abuis vermeld, merk ik.

Maar nu ik u toch aan de lijn heb, mijnheer System/Het Oosten....

Peilingen zijn slechts peilingen, al volstaan ze voor u kennelijk om te stellen dat een welbepaalde partij, met name de N-VA, “ter plaatse trappelt”.

Inzake de Nederlandstalige partijen geeft onderstaand grafiekje de schommelingen in de peilingen weer ten opzichte van de beginpercentages, zegge van de verkiezingsuitslag 2010. Bekijk één en ander eens goed, en zelfs u zult kunnen vaststellen dat er slechts één partij is die niet "ter plaatse trappelt", doch minstens 3 �* 4% méér lijkt te zullen halen dan in 2010.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Dashboard_1.jpg
Bekeken: 71
Grootte:  91,6 KB
ID: 93880

Pas over precies één maand zullen u en anderen weten of hetgeen de peilingen doen uitschijnen ook bewaarheid wordt, maar behoudens een mirakel en/of al te veel gefoefel met het elektronisch stemmen her en der, staat u wellicht een onaangename verrassing te wachten als uw hersencel u nu in de waan heeft doen verkeren dat de N-VA ter plaatse trappelt.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 april 2014 om 22:32.
Gwylan is offline  
Oud 26 april 2014, 22:32   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Knuppel, normaal gezien ben jij rationeler. Nu lijkt het wel alsof je aan dezelfde verschijnselen begint te lijden als ons Marie. Die 'ziet' en 'hoort' ook van alles. Daarenboven 'kent ze de waarheid'. Let op dat je die laatste fase niet ingaat.
Maak je geen zorgen om mijn geestelijke gezondheid. Ik besef immers maar al te goed dat er op dit forum maar één man het Licht en de Waarheid in hoogst eigen persoon is: peterpanda.
Oud 26 april 2014, 22:46   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht

Peilingen zijn slechts peilingen, al volstaan ze voor u kennelijk om te stellen dat een welbepaalde partij, met name de N-VA, “ter plaatse trappelt”.

Inzake de Nederlandstalige partijen geeft onderstaand grafiekje de schommelingen in de peilingen weer ten opzichte van de beginpercentages, zegge van de verkiezingsuitslag 2010. Bekijk één en ander eens goed, en zelfs u zult kunnen vaststellen dat er slechts één partij is die niet "ter plaatse trappelt", doch minstens 3 �* 4% méér lijkt te zullen halen dan in 2010.
Bijlage 93880

Pas over precies één maand zullen u en anderen weten of hetgeen de peilingen doen uitschijnen ook bewaarheid wordt, maar behoudens een mirakel en/of al te veel gefoefel met het elektronisch stemmen her en der, staat u wellicht een onaangename verrassing te wachten als uw hersencel u nu in de waan heeft doen verkeren dat de N-VA ter plaatse trappelt.
Het is me wat met die Belgisch-nationalisten.
De ene is stekeblind en projecteert dat op anderen.
En de andere waant zichzelf Alwetend terwijl hij anderen zijn eigen pathologie toeschrijft.
Oud 26 april 2014, 23:08   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet alleen goed om daar rekening mee te houden, maar nog veel meer met wat er na de verkiezingen zal gebeuren. De "Grand Opera" zal pas daarna beginnen.
Oud 26 april 2014, 23:08   #145
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is me wat met die Belgisch-nationalisten.
De ene is stekeblind en projecteert dat op anderen.
En de andere waant zichzelf Alwetend terwijl hij anderen zijn eigen pathologie toeschrijft.
Ach mevrouw, het is weinig méér dan gekibbel in de marge en het dunnetjes in de pamper doen van de schrik en de frustratie. Dat gaat te zijner tijd wel vanzelf over. Zoniet, tja, dan is dat voor hen jammer maar helaas...
Gwylan is offline  
Oud 26 april 2014, 23:09   #146
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Nu vergelijken ze opeens maar met de uitslag van 2010. Anders zijn ze er rap bij om te vergelijken met de vorige peiling. De vorige keer deden ze dat wel, toen N-VA afklokte op 27%.

Mijn grijns wordt breder met de dag. We gaan immens lachen op 25 mei, geen enkele lage aanval tegen n-va werpt vruchten af, integendeel zelfs.
Ik ga lachen na 25 mei als blijkt dat NVA met zijn monsterscore op federaal vlak geen poot aan de grond krijgt om hun desiterata waar te maken.
speurneus is offline  
Oud 26 april 2014, 23:13   #147
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is niet alleen goed om daar rekening mee te houden, maar nog veel meer met wat er na de verkiezingen zal gebeuren. De "Grand Opera" zal pas daarna beginnen.
Om het in de koetertaal van System/Het Oosten te stellen : het is een veeg teken aan de wand : holder de bolder de berg af en hoogmoed komt ten val. Punt uit, en wees daar maar zeker van.
Gwylan is offline  
Oud 26 april 2014, 23:15   #148
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik ga lachen na 25 mei als blijkt dat NVA met zijn monsterscore op federaal vlak geen poot aan de grond krijgt om hun desiterata waar te maken.
En wat zult u doen als na 25 mei blijkt dat NVA met zijn monsterscore op federaal vlak een poot aan de grond krijgt om hun desiterata waar te maken ?
Gwylan is offline  
Oud 26 april 2014, 23:22   #149
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat zult u doen als na 25 mei blijkt dat NVA met zijn monsterscore op federaal vlak een poot aan de grond krijgt om hun desiterata waar te maken ?
verklikker spelen zoals al uw imaginaire vriendjes.
hollande is offline  
Oud 26 april 2014, 23:25   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om het in de koetertaal van System/Het Oosten te stellen : het is een veeg teken aan de wand : holder de bolder de berg af en hoogmoed komt ten val. Punt uit, en wees daar maar zeker van.
Hahahahhahahahahahahahahahha!
Oud 26 april 2014, 23:38   #151
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
System heeft daar een...euh...."gezegde" voor:

Hoogmoed komt te val.

Waarmee ik niet gezegd heb dat de N-VA wél een poot aan de grond zal gegund worden door het Belgische regime. Ik hoop zelfs uit de grond van mijn hart dat het regime een tweede keer slaagt in zijn vermijdings-tactiek.

Knuppel weet al langer dan vandaag dat Vlaanderen onafhankelijk wordt ondanks de Vlaams-nationalisten.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 april 2014 om 23:55.
Knuppel is offline  
Oud 26 april 2014, 23:52   #152
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
Gelet op het toontje dat u hier meestal aanslaat zou het mij niet eens verbazen dat vriendjes die zoals u stelt enkel in uw verbeelding bestaan zelfs verklikkertje zouden spelen, en dat u dit in de gegeven omstandigheden ook zelf zou doen. Ieder ondiertje zijn pleziertje, mijnheer.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 27 april 2014 om 00:10.
Gwylan is offline  
Oud 27 april 2014, 00:00   #153
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Wat je zegt ben je zelf", klinkt de waarheid uit een kleutermond.
Oud 27 april 2014, 00:08   #154
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
System heeft daar een...euh...."gezegde" voor:

Hoogmoed komt te val.

Waarmee ik niet gezegd heb dat de N-VA wél een poot aan de grond zal gegund worden door het Belgische regime. Ik hoop zelfs uit de grond van mijn hart dat het regime een tweede keer slaagt in zijn vermijdings-tactiek.

Knuppel weet al langer dan vandaag dat Vlaanderen onafhankelijk wordt ondanks de Vlaams-nationalisten.
Voor mij is het overduidelijk dat het enerzijds een enorme vergissing zou zijn voor de regimepartijen om de N-VA na de verkiezingen andermaal buiten spel te zetten en zichzelf aldus nogmaals in een uiterst nefaste coalitie der verliezers cq. der kleine partijtjes te dwingen, maar dat het anderzijds voor de N-VA een even grote vergissing zou zijn om zich al te makkelijk in het bad ener bestuursmeerderheid te laten trekken zonder essentiële delen van haar programma te kunnen verwezenlijken en aldus te verdrinken.
Gwylan is offline  
Oud 27 april 2014, 00:13   #155
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelet op het toontje dat u hier meestal aanslaat zou het mij niet eens verbazen dat vriendjes die zoals u stelt enkel in uw verbeelding bestaan zelfs verklikkertje zouden spelen, noch dat u dit in de gegeven omstandigheden ook zelf zou doen. Ieder ondiertje zijn pleziertje, mijnheer.
tja schizofrenie word altijd ontkent door de betrokkenen zelf. moet wel heel lastig zijn om zo door het leven te gaan 'een groot voordeel je weet het zelf niet wat er met je gebeurd'.
er zijn daar nochtans hele goed opgeleide artsen voor.
hollande is offline  
Oud 27 april 2014, 00:22   #156
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
tja schizofrenie word altijd ontkent door de betrokkenen zelf. moet wel heel lastig zijn om zo door het leven te gaan 'een groot voordeel je weet het zelf niet wat er met je gebeurd'.
er zijn daar nochtans hele goed opgeleide artsen voor.
In uw overweging omtrent uw geestesgesteldheid zit er, naast enkele flinke taalfouten, een lachwekkende contradictie, mijnheer. Hoe kan het immers voor iemand “heel lastig zijn om zo door het leven te gaan” als betrokkene “zelf niet weet wat er met hem/haar gebeurt” ?
Gwylan is offline  
Oud 27 april 2014, 01:09   #157
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor mij is het overduidelijk dat het enerzijds een enorme vergissing zou zijn voor de regimepartijen om de N-VA na de verkiezingen andermaal buiten spel te zetten en zichzelf aldus nogmaals in een uiterst nefaste coalitie der verliezers cq. der kleine partijtjes te dwingen, maar dat het anderzijds voor de N-VA een even grote vergissing zou zijn om zich al te makkelijk in het bad ener bestuursmeerderheid te laten trekken zonder essentiële delen van haar programma te kunnen verwezenlijken en aldus te verdrinken.
Inderdaad, zonder wezenlijke verwervingen is dit een heilloos pad. Het spel wordt op het scherp van de snede gespeeld maar is geen excuus voor domheid. Het zou goed zijn, dat men hierbij de strategie van anderen bestudeert en hoe hoogstaande begrippen verzilverd worden. Mag discriminatie tussen Belgische burgers qua steminvloed blijven bestaan? Een Vlaamse stem = 80% van een 'Waalse' stem, waarom? Dit is discriminatie en dient z.s.m. gecorrigeerd, zo niet gelieve men enkele internationale rechtsinstanties in te schakelen, enz... 'Tit for tat' heet dat in de Angel-Saksiche wereld en bij ons 'Lik op Stuk'. Leer van uw tegenstrevers en pas hetzelfde rechtvaardiger en intelligenter toe.
fcal is offline  
Oud 27 april 2014, 01:20   #158
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renée Van Galsteren Bekijk bericht
Ik durf alleszins 2.500 euro inzetten op het feit dat de volgende peiling van de VRT en De Standaard rond de 27% (alleszins onder de symbolische grens van 30%) zal liggen.

U ook?
Waar kan ik die weddenschap met u aangaan?
BWarrior is offline  
Oud 27 april 2014, 04:22   #159
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig hebben we nu peilingen, dan moeten we niet meer over partijprogramma's of het weer praten.
Enkel nog over %%%%%%%%.
subocaj is offline  
Oud 27 april 2014, 08:18   #160
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bijlage 93880

Indien u nu nog niet ziet in de twee bovengenoemde grafieken die in deze draad getoond werden (de uwe inbegrepen dus !), dat de NVA ter plaatse trappelt en dit al een hele periode, dan bent u maar even blind als uw geestesgenoten.

Nu, dat laatste lijkt me meer een evidentie dan een opmerkelijk feit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 april 2014 om 08:20.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be