Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2014, 23:11   #161
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Het zou niet oninteressant zijn om iets meer te weten te komen over de motivatie van die rechter.
"Er werd geen geloof gehecht aan het verhaal van de taxichauffeur" valt niet echt te rijmen met "werd veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van 2 jaar".
Uit een beknopt internetartikeltje van een krant valt natuurlijk niet veel te concluderen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 23:14   #162
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Rationaliteit vanachter je pc...

Aiiittt...
Nee, rationaliteit is schermen voor een wetteloze samenleving waarin vergelding en vendetta de rechtsstaat vervangen.

Maar inderdaad, in tegenstelling tot sommigen, zal ik nooit vanachter mijn pc-tje zitten fulmineren welke acties ik zou ondernemen wanneer zus of zo voorvalt.
Daar ben ik nu net iets te rationeel voor.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 23:34   #163
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Nee, rationaliteit is schermen voor een wetteloze samenleving waarin vergelding en vendetta de rechtsstaat vervangen.

Maar inderdaad, in tegenstelling tot sommigen, zal ik nooit vanachter mijn pc-tje zitten fulmineren welke acties ik zou ondernemen wanneer zus of zo voorvalt.
Dit is dan weer erg irrationeel van je.

Als jij niet de verkrachter van je dochter, zusje de hersenpan in wil slaan ben je een laffe hond.

Serieus, als jij ziet dat je dochter alleen al op een seksuele manier wordt lastiggevallen, moet je ervoor zorgen dat de dader met zijn tanden op de stoeprand komt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 00:33   #164
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:

Totdat je vrouw, zus of dochter wordt verkracht... Of ben jij zo iemand die niets zou durven ondernemen?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 00:47   #165
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Totdat je vrouw, zus of dochter wordt verkracht... Of ben jij zo iemand die niets zou durven ondernemen?
In der praktijk gebeurd dat soort van recht in eigen handen nemen echter heel weinig in België. Ik zou toch voorzichtig zijn met grootsprakerige voorspellingen over het eigen gedrag als men nog nooit in zo'n situatie gezeten heeft.

Ook in dit geval geldt meer dan eens "blaffende honden bijten niet"

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 00:48   #166
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
In der praktijk gebeurd dat soort van recht in eigen handen nemen echter heel weinig in België. Ik zou toch voorzichtig zijn met grootsprakerige voorspellingen over het eigen gedrag als men nog nooit in zo'n situatie gezeten heeft.

Ook in dit geval geldt meer dan eens "blaffende honden bijten niet"
Het feit dat jij het opkomen voor je dierbare ziet als "grootspraak" vind ik uitermate pervers.

Aan de andere kant, is dat weer een goed voorbeeld van de heersende mentaliteit in het westen.
Oud 28 april 2014, 00:58   #167
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat jij het opkomen voor je dierbare ziet als "grootspraak" vind ik uitermate pervers.
Een verkrachter zijn tanden op de stoeprand stuk slaan noemt u "opkomen voor je dierbaren"? Me dunkt zijn er nog andere en betere manieren om op te komen voor je dierbaren dan in de gevangenis te gaan zitten of zo.

Het kan zijn dat het in uw geval geen grootspraak is. Maar de kans lijkt me groter dat u uw reactie verkeerd inschat.

Ik weet niet wat ik zou doen in zo'n omstandigheden. En ik ga daar geen uitspraken over doen ook niet.

Het is wel voor de hand liggend dat als de maatschappij haar taak niet vervuld en misdadigers belachelijk lage straffen geeft dat mensen dan eerder het recht in eigen handen zullen nemen.

Website
Oud 28 april 2014, 01:01   #168
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een verkrachter zijn tanden op de stoeprand stuk slaan noemt u "opkomen voor je dierbaren"? Me dunkt zijn er nog andere en betere manieren om op te komen voor je dierbaren dan in de gevangenis te gaan zitten of zo.

Het kan zijn dat het in uw geval geen grootspraak is. Maar de kans lijkt me groter dat u uw reactie verkeerd inschat.

Ik weet niet wat ik zou doen in zo'n omstandigheden. En ik ga daar geen uitspraken over doen ook niet.

Het is wel voor de hand liggend dat als de maatschappij haar taak niet vervuld en misdadigers belachelijk lage straffen geeft dat mensen dan eerder het recht in eigen handen zullen nemen.
Als jij ziet dat iemand je dochter lastig valt op een seksuele manier dan heb je maar twee keuzes: of je doet er direct iets aan, of je doet dat niet.

Maar als ik het goed begrijp ga jij de politie bellen als je ziet dat je dochter wordt verkracht? Kies je ervoor om op een bankje of een stoel te wachten tot de politie is gearriveerd?
Oud 28 april 2014, 01:08   #169
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij ziet dat iemand je dochter lastigvalt op een seksuele manier dan heb je maar twee keuzes: of je doet er direct iets aan, of je doet dat niet.
Dat was niet de situatie hier met die taxichauffeur. Als je door je ingrijpen je dochter kan redden is er zelfs geen kwestie van keuze. En zelfs al kan je haar niet redden dan zal je het nog proberen meestal, zo goed als instinctief. Maar achteraf wat wraak gaan plegen? Wat heeft je dochter daaraan?
Citaat:
Maar als ik het goed begrijp ga jij de politie bellen als je ziet dat je dochter wordt verkracht? Kies je ervoor om op een bankje of een stoel te wachten tot de politie is gearriveerd?
Een goede begrijper ben je inderdaad niet.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2014 om 01:10.
Oud 28 april 2014, 01:10   #170
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was niet de situatie hier met die taxichauffeur. Als je door je ingrijpen je dochter kan redden is er zelfs geen kwestie van keuze. En zelfs al kan je haar niet redden dan zal je het nog proberen meestal, zo goed als instinctief. Maar achteraf wat wraak gaan plegen? Wat heeft je dochter daaraan?
Als je ook maar een klein beetje je best had gedaan om de discussie te volgen, dan had je geweten dat het hier allang niet meer ging om die taxichauffeur.
Oud 28 april 2014, 01:14   #171
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je ook maar een klein beetje je best had gedaan om de discussie te volgen, dan had je geweten dat het hier allang niet meer ging om die taxichauffeur.
Pas geleden schreef u nog

Citaat:
Het is toch volkomen logisch dat je mensen wil aanpakken die je dierbare iets ergs hebben aangedaan?
U heeft het dus niet de hele tijd over ingrijpen om iemand te redden op het moment van de misdaad zelf.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2014 om 01:17.
Oud 28 april 2014, 01:22   #172
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pas geleden schreef u nog

U heeft het dus niet de hele tijd over ingrijpen om iemand te redden op het moment van de misdaad zelf.
Het was een constante wisselwerking.

Soms heb je dat nu eenmaal met discussies, zaken slaan een andere weg in. Zeker op dit forum, we hebben te weinig bèta-autisten !
Oud 28 april 2014, 01:28   #173
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was een constante wisselwerking.

Soms heb je dat nu eenmaal met discussies, zaken slaan een andere weg in. Zeker op dit forum, we hebben te weinig bèta-autisten !
En hoe wonderbaarlijk, soms wordt er zelfs terug gegrepen naar het openingsbericht.

Als zo'n verkrachter op heterdaad betrapt wordt in Bolivia wacht men negen van de tien keer niet op de politie. Dan krijg je een lynchpartij niet zelden met dodelijke afloop. En de buren doen mee. Zo gaat dat hier.

In de grote steden iets minder, maar zelfs daar kom je dat tegen.

Website
Oud 28 april 2014, 01:31   #174
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe wonderbaarlijk, soms wordt er zelfs terug gegrepen naar het openingsbericht.

Als zo'n verkrachter op heterdaad betrapt wordt in Bolivia wacht men negen van de tien keer niet op de politie. Dan krijg je een lynchpartij niet zelden met dodelijke afloop. En de buren doen mee. Zo gaat dat hier.

In de grote steden iets minder, maar zelfs daar kom je dat tegen.
En zo hoort dat.
Oud 28 april 2014, 01:43   #175
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zo hoort dat.
En dan zouden er veel vaders meedoen inderdaad. Tot het einde.

Vrouwen doen trouwens ook mee met die lynchpartijen. Meestal gaat het om niet meer dan dieven trouwens. Kan je je voorstellen wat een moordenaar of verkrachter te wachten staat. Die steken ze zelfs in brand. Ik overdrijf niet.

Zou me niet verwonderen moest dat in Noord Afrika ook zo zijn. Geen wonder dat sommigen immigranten denken in een situatie van straffeloosheid terecht gekomen te zijn in België.

Ik keur lynchpartijen niet goed. Maar het is wel een erg des mensen. Het is een soort overlevingsinstinct. En ik ga niet beweren dat ik in zo'n situatie van woede het hoofd zou kunnen koel houden en de misdadiger rustig zou laten meepakken door de politie, wetend dat ie morgen terug iemand kan gaan verkrachten. Als het gerecht haar werk niet doet dan nodigt het uit tot dit soort van 'volksrechtspraak'.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2014 om 01:44.
Oud 28 april 2014, 06:20   #176
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

De ballen der af en met de ganse familie terug naar zandbak van herkomst, het zou een volgende potentiële verkrachter twee keer doen nadenken. Misschien lyncht zijn eigen familie hem wel.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 06:53   #177
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou niet oninteressant zijn om iets meer te weten te komen over de motivatie van die rechter.
"Er werd geen geloof gehecht aan het verhaal van de taxichauffeur" valt niet echt te rijmen met "werd veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van 2 jaar".
Uit een beknopt internetartikeltje van een krant valt natuurlijk niet veel te concluderen.
Precies! Maar voor sommige stoere binken op dit forum is een krantenartikeltje (uit Het Laa(g)(t)ste Nieuws, godbetert) al voldoende om in Chuck Norris-mode te gaan, niet gehinderd door enige kennis van de feiten. Nog los van het feit dat het in 99,9% van de gevallen om niet meer dan pure stoerdoenerij gaat, vind ik het hysterische gekrijs over het gerecht dat zijn werk niet gedaan heeft ronduit belachelijk. Over zoiets kan je geen uitspraken doen, als je het dossier niet van A tot Z kent.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 06:56   #178
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is kort, maar krachtig samengevat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 07:24   #179
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij ziet dat iemand je dochter lastig valt op een seksuele manier dan heb je maar twee keuzes: of je doet er direct iets aan, of je doet dat niet.

Zou het niet eerder heel heel zeldzaam zijn dat een dochter wordt verkracht terwijl haar vader naast haar op dezelfde bank zit ??? Ik denk dat vrouwen die verkracht worden meestal niet in het gezelschap zijn van andere mensen dus .....de situatie zoals je beschrijft zal zich nooit voordoen....Het lijkt me eerder een scene voor een B Film met Charles Bronson !

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 april 2014 om 07:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 13:16   #180
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Jaja, het systeem is toch oh zo perfect, nietwaar? Twee jaar met uitstel is niks, maar dan ook NIKS in vergelijking met het levenslange trauma dat die studente met zich zal moeten meedragen. Met een beetje geluk geraakt ze nog niet zwanger ook. Maar ja, justitie werkt perfect. Het zou je eigen dochter of zoon eens moeten overkomen. Maar ik vrees dat jouw oogskens pas zullen opgengaan wanneer je zelf brutaal gepenetreerd wordt vanachteren. Of misschien kick jij daar juist op. Met die schermafbeelding van jou zou me zo'n hoerig gedrag niet verwonderen.
Twee jaar met uitstel is letterlijk NIKS, geen dag ... nul, zero, 'den hond zijn botten', nada, niente, ...

Waarschijnlijk kickte die studente erop om zodanig bruut gepenetreerd te worden dat haar lakens bebloed waren. Ze moest maar niet dronken geweest zijn. Ze moest maar zat naar huis gereden zijn met haar eigen auto. Ze moest zich maar verzet hebben. ... Allemaal excuses die Raf naar voor kan schuiven om onze arme Said te verdedigen die tot twee jaar met uitstel veroordeeld is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be