![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zou niet oninteressant zijn om iets meer te weten te komen over de motivatie van die rechter.
"Er werd geen geloof gehecht aan het verhaal van de taxichauffeur" valt niet echt te rijmen met "werd veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van 2 jaar". Uit een beknopt internetartikeltje van een krant valt natuurlijk niet veel te concluderen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, rationaliteit is schermen voor een wetteloze samenleving waarin vergelding en vendetta de rechtsstaat vervangen.
Maar inderdaad, in tegenstelling tot sommigen, zal ik nooit vanachter mijn pc-tje zitten fulmineren welke acties ik zou ondernemen wanneer zus of zo voorvalt. Daar ben ik nu net iets te rationeel voor.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij niet de verkrachter van je dochter, zusje de hersenpan in wil slaan ben je een laffe hond. Serieus, als jij ziet dat je dochter alleen al op een seksuele manier wordt lastiggevallen, moet je ervoor zorgen dat de dader met zijn tanden op de stoeprand komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in dit geval geldt meer dan eens "blaffende honden bijten niet" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant, is dat weer een goed voorbeeld van de heersende mentaliteit in het westen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan zijn dat het in uw geval geen grootspraak is. Maar de kans lijkt me groter dat u uw reactie verkeerd inschat. Ik weet niet wat ik zou doen in zo'n omstandigheden. En ik ga daar geen uitspraken over doen ook niet. Het is wel voor de hand liggend dat als de maatschappij haar taak niet vervuld en misdadigers belachelijk lage straffen geeft dat mensen dan eerder het recht in eigen handen zullen nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik het goed begrijp ga jij de politie bellen als je ziet dat je dochter wordt verkracht? Kies je ervoor om op een bankje of een stoel te wachten tot de politie is gearriveerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2014 om 01:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2014 om 01:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms heb je dat nu eenmaal met discussies, zaken slaan een andere weg in. Zeker op dit forum, we hebben te weinig bèta-autisten ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zo'n verkrachter op heterdaad betrapt wordt in Bolivia wacht men negen van de tien keer niet op de politie. Dan krijg je een lynchpartij niet zelden met dodelijke afloop. En de buren doen mee. Zo gaat dat hier. In de grote steden iets minder, maar zelfs daar kom je dat tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan zouden er veel vaders meedoen inderdaad. Tot het einde.
Vrouwen doen trouwens ook mee met die lynchpartijen. Meestal gaat het om niet meer dan dieven trouwens. Kan je je voorstellen wat een moordenaar of verkrachter te wachten staat. Die steken ze zelfs in brand. Ik overdrijf niet. Zou me niet verwonderen moest dat in Noord Afrika ook zo zijn. Geen wonder dat sommigen immigranten denken in een situatie van straffeloosheid terecht gekomen te zijn in België. Ik keur lynchpartijen niet goed. Maar het is wel een erg des mensen. Het is een soort overlevingsinstinct. En ik ga niet beweren dat ik in zo'n situatie van woede het hoofd zou kunnen koel houden en de misdadiger rustig zou laten meepakken door de politie, wetend dat ie morgen terug iemand kan gaan verkrachten. Als het gerecht haar werk niet doet dan nodigt het uit tot dit soort van 'volksrechtspraak'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2014 om 01:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ballen der af en met de ganse familie terug naar zandbak van herkomst, het zou een volgende potentiële verkrachter twee keer doen nadenken. Misschien lyncht zijn eigen familie hem wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is kort, maar krachtig samengevat.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 april 2014 om 07:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk kickte die studente erop om zodanig bruut gepenetreerd te worden dat haar lakens bebloed waren. Ze moest maar niet dronken geweest zijn. Ze moest maar zat naar huis gereden zijn met haar eigen auto. Ze moest zich maar verzet hebben. ... Allemaal excuses die Raf naar voor kan schuiven om onze arme Said te verdedigen die tot twee jaar met uitstel veroordeeld is.
![]() |