Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 30 april 2014, 11:33   #281
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Juist ja, zoals uw 'vrijwillegerswerk'....

Eigenlijk vallen mislukte schoolmeesterkes zoals u, Knuppel, Gwylan, Quercus, Stuyck en véle anderen permanent in affronten. Dat komt ervan wanneer men de wijsneus wil uithangen.
Ja ja. De fout ligt altijd bij de anderen.
stuyckp is offline  
Oud 30 april 2014, 11:41   #282
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt het mislukt 'opperschoolmeesterke' Quercus die heel dit kleinzielig gedoe startte op dit forum. En dit, omdat hij dacht taalkundig een meester te zijn.

Totdat... ja totdat hij zelf betrapt werd op het schrijven van kemels van taalfouten.

Moraal van het verhaal: schoenmaker blijf bij uw leest. Toegegeven, welk uw leest nu juist is, is me nog steeds niet erg duidelijk.
Een reactie met vermanend gezwaai met het vingertje. Typisch is voor... jawel!

Een schoolmeestertje!

quercus is offline  
Oud 30 april 2014, 11:43   #283
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En dat zal altijd zo blijven. Als je die schotten weghaalt uit de eerste graad dan stel je gewoon de keuze nog 2 jaar langer uit en ga je nog meer schoolmoeheid creeeren bij de minder "intelligente" kinderen. Die moeten nog 2 jaar langer hun broek verslijten vooraleer ze effectief de stiel van hun keuze kunnen leren. De kinderen die later willen verder studeren verdoen dan vaak hun tijd omdat het niveau van de leerstof daalt. Zo simpel is het. Door de schotten weg te halen, haal je nog altijd de verschillen tussen de diverse leerlingen niet weg. En door de schotten weg te halen ga je al zeker niet de vooroordelen weghalen bij ouders en de maatschappij in het algemeen. Het is een maatschappelijk iets en eenheidsworst van de eerste graad maken zal dat niet oplossen.

Daarom wil N-VA het ASO niet afschaffen. Dat zeggen ze al jaren en dat zullen ze blijven zeggen. Dat is ook de reden waarom daar niks over terug te vinden is in het onderwijsakkoord. En dat is nog steeds waarover het gaat Mr uit het Oosten. Dus nogmaals! TOON MIJ DE ONDERWIJSTEKSTEN DIE DE CLAIMS VAN TOBBACK EN PEETERS STAVEN.

Oja, je ging ook nog even uitleggen waarom de onderverdeling discriminerend is.
U spreekt uzelf duchtig tegen. U zegt nu zelf dat de NVA de schotten niet wil weghalen. En dus blijft alles eigenlijk zoals het is. En dat is niet precies de bedoeling van een onderwijshernieuwing.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 11:43.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 11:51   #284
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
U spreekt uzelf duchtig tegen. U zegt nu zelf dat de NVA de schotten niet wil weghalen. En dus blijft alles eigenlijk zoals het is. En dat is niet precies de bedoeling van een onderwijshernieuwing.
Je moet het hem wel meegeven dat hij volhardend is... -) dom, blind, kinderachtig edoch volhardend in de boosheid.
Cheminot is offline  
Oud 30 april 2014, 12:01   #285
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal u misschien verbazen, maar je kan ook het onderwijs hervormen zonder alles wat wel werkt meteen naar de vuilnismand te verwijzen. Het ondertekende onderwijsakkoord houdt zo een hervorming in. Maar aangezien u blijft weigeren om die te lezen kan je dat natuurlijk niet weten en blijf je jezelf verder belachelijk maken natuurlijk. So be it.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 april 2014, 12:04   #286
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Je moet het hem wel meegeven dat hij volhardend is... -) dom, blind, kinderachtig edoch volhardend in de boosheid.

Ik zeg gewoon zoals het is. De Wever en de NVA maken een electorale bocht inzake het onderwijsdossier. Net zoals de NVA een bocht maakte m.b.t. de 'onafhankelijkheid ' van Vlaanderen. En dit om bepaalde kiezers niet af te schrikken. In feite wil de NVA geen onderwijsvernieuwing én in feite wil de NVA wel degelijk België opdoeken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 12:05.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 12:14   #287
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een reactie met vermanend gezwaai met het vingertje. Typisch is voor... jawel!

Een schoolmeestertje!

Als u nu zou zeggen 'een zedenmeesterje', ja, dat zou ik nog kunnen aanvaarden. Zij het met de nodige reserve. Maar schoolmeester (mislukt dan), dat bent u. The one and only.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 12:14   #288
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon zoals het is. De Wever en de NVA maken een electorale bocht inzake het onderwijsdossier. Net zoals de NVA een bocht maakte m.b.t. de 'onafhankelijkheid ' van Vlaanderen. En dit om bepaalde kiezers niet af te schrikken. In feite wil de NVA geen onderwijsvernieuwing én in feite wil de NVA wel degelijk België opdoeken.
Ik zie geen enkele bocht.
N-VA heeft nooit het onderwijs helemaal ondersteboven willen halen wat Smet wel wil doen, en N-VA is een separatistische partij die op democratische manier die splitsing wil bekomen. Als er geen meerderheid is voor de splitsing, dan komt die er niet. Is er darentegen wel een meerderheid voor een confederaal model met verregaande bevoegdheden voor de gewesten, dan komt dat confederaal model er. En zelfs dat gaan we stap voor stap realiseren.
stuyckp is offline  
Oud 30 april 2014, 12:15   #289
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u nu zou zeggen 'een zedenmeesterje', ja, dat zou ik nog kunnen aanvaarden. Zij het met de nodige reserve. Maar schoolmeester (mislukt dan), dat bent u. The one and only.
En daarjuist waren we met meer
HRobin is offline  
Oud 30 april 2014, 12:18   #290
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
En daarjuist waren we met meer
Dat zijn allemaal derivaten van Quercus. U bent de laatste in rij. U hebt zich laten verleiden door u taalkundig beter voor te doen dan dat u in feite bent. Maar zoals u weet: hoogmoed komt ten val.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 12:20.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 12:18   #291
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 12:19.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 12:23   #292
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik zie geen enkele bocht.
N-VA heeft nooit het onderwijs helemaal ondersteboven willen halen wat Smet wel wil doen, en N-VA is een separatistische partij die op democratische manier die splitsing wil bekomen. Als er geen meerderheid is voor de splitsing, dan komt die er niet. Is er darentegen wel een meerderheid voor een confederaal model met verregaande bevoegdheden voor de gewesten, dan komt dat confederaal model er. En zelfs dat gaan we stap voor stap realiseren.
Het voor te stellen als 'confederalisme' is boerenbedrog.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 12:23   #293
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn allemaal derivaten van Quercus. U bent de laatste in rij. U hebt zich laten verleiden door u taalkundig beter voor te doen dan dan u in feite bent. Maar zoals u weet: hoogmoed komt ten val.
Misschien wel, misschien niet, dat is wat U er van maakt.

Het is dat "voorbij gestreefd" een andere betekenis kan toegekend worden dan "voorbijgestreefd", vandaar mijn opmerking.
Meer moet je er ook niet achter zoeken, als je dat wel doet is dat omdat het sterker is dan jezelf.

"vrijwillegerswerk" kan ook beschouwd worden als fonetisch schrijfwijze.

En ik heb altijd geleerd "Hoogmoed komt voor de val", maar iedereen staat vrij zijn eigen versie te verdedigen en te gebruiken.
HRobin is offline  
Oud 30 april 2014, 12:25   #294
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Misschien wel, misschien niet, dat is wat U er van maakt.

Het is dat "voorbij gestreefd" een andere betekenis kan toegekend worden dan "voorbijgestreefd", vandaar mijn opmerking.
Meer moet je er ook niet achter zoeken, als je dat wel doet is dat omdat het sterker is dan jezelf.

"vrijwillegerswerk" kan ook beschouwd worden als fonetisch schrijfwijze.

En ik heb altijd geleerd "Hoogmoed komt voor de val", maar iedereen staat vrij zijn eigen versie te verdedigen en te gebruiken.
Als een fonetische schrijfwijze?? Men brabbelt in uw streek dan wel een eigenaardig taaltje. Leeft u op een taalkundig eiland misschien? Dat zou wel eens kunnen ja.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 12:26.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 12:27   #295
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn allemaal derivaten van Quercus. U bent de laatste in rij. U hebt zich laten verleiden door u taalkundig beter voor te doen dan dat u in feite bent. Maar zoals u weet: hoogmoed komt ten val.
Geef toe dat ik dan wel getuig van een grote vruchtbaarheid...

Door forumgenoten werd uw aandacht er reeds op gevestigd dat "hoogmoed" als dusdanig moeilijk "ten val" kan komen. Dat is alleen zo voor de hoogmoedige.

U blijft hardleers in de dwaling steken.

Niets is zo erg als een schoolmeester die het vertikt zijn fouten te erkennen.
quercus is offline  
Oud 30 april 2014, 12:30   #296
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even een chronologie van het zogenaamde bochtenwerk volgens het Oosten

Eind mei 2013: ASO afschaffen kan niet voor N-VA

Begin juni 2013: Het onderwijsakkoord wordt getekend. Nergens is iets terug te vinden over de afschaffen van het ASO, noch over de verbreding

Juni 2013:

Citaat:
Wat gebeurt er met de eerste graad? Aan het eerste jaar verandert er niets ten opzichte van de huidige situatie (27 uren basispakket, 5 uren optiepakket). In het tweede jaar verschuift er 1 uur van het basispakket naar het optiepakket (dit wordt nu 25 - 7). De leerling maakt dus als vanouds een keuze op 13 jaar. In het optiepakket van het tweede jaar wordt wel voorzien in uren binnen het optiepakket die ofwel gebruikt kunnen worden om sterke leerlingen extra uit te dagen ofwel om zwakkere leerlingen bij te spijkeren. Het C-attest na het eerste jaar blijft bestaan als dwingend -en derhalve goed gemotiveerd- instrument tot oriëntering.
Wat met de onderwijsvormen (ASO, TSO, BSO, KSO)? Er wordt een matrixoefening opgestart die medio 2016 zal worden afgerond. Op basis daarvan wordt gekeken of de onderwijskwaliteit in nieuwe vormen kan worden gewaarborgd. Maar in geen geval zal een school verplicht kunnen worden om het aanbod dat ze vandaag aanbiedt te wijzigen.
Met andere woorden: er is geen enkele reden om u ongerust te maken. Er komt een 'oefening', die zal een jaar of drie duren en daarna zullen we nog wel zien wat gebeurt met de schotten tussen de onderwijsvormen. Het is overigens niet aan de Vlaamse regering of aan de Vlaamse minister van onderwijs, maar aan de scholen zelf om te beslissen wat ze aanbieden aan hun leerlingen.

Waar Pascal Smet de onderwijsvormen afschaft en een 'nieuwe brede eerste graad ziet', onthoudt Bart De Wever dat er in het eerste jaar niets verandert, dat er in het tweede jaar een uur verschuift en dat wat de onderwijsvormen betreft, alles nog mogelijk is.
Er wordt dus niet geraakt aan het ASO en in 2016 zullen we zien hoe het niveau gewaarborgd kan blijven.

April 2014: De Wever herhaalt exact hetzelfde van wat hij in mei gezegd heeft en wat er in het akkoord staat

April 2014: Peeters en Tobback liegen en zeggen dingen die niet in het akkoord staan

April 2014: Het onderwijsakkoord is 10 maand oud, het Oosten heeft het nog steeds niet gelezen, gelooft Peeters en Tobback blindelings en beschuldigd NVA van woordbreuk.

Aub dames in heren, de intellectuele oneerlijkheid van Het Oosten in volle glorie!
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 april 2014, 12:36   #297
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even een chronologie van het zogenaamde bochtenwerk volgens het Oosten

Eind mei 2013: ASO afschaffen kan niet voor N-VA

Begin juni 2013: Het onderwijsakkoord wordt getekend. Nergens is iets terug te vinden over de afschaffen van het ASO, noch over de verbreding

Juni 2013:

Er wordt dus niet geraakt aan het ASO en in 2016 zullen we zien hoe het niveau gewaarborgd kan blijven.

April 2014: De Wever herhaalt exact hetzelfde van wat hij in mei gezegd heeft en wat er in het akkoord staat

April 2014: Peeters en Tobback liegen en zeggen dingen die niet in het akkoord staan

April 2014: Het onderwijsakkoord is 10 maand oud, het Oosten heeft het nog steeds niet gelezen, gelooft Peeters en Tobback blindelings en beschuldigd NVA van woordbreuk.

Aub dames in heren, de intellectuele oneerlijkheid van Het Oosten in volle glorie!
Natuurlijk heb ik het gelezen en zelfs als PDF gedownload. Maar dat verandert niets aan de zaak.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 12:46.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 12:38   #298
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heb ik het gelezen en zelfs als PDF gedownload. Maar dat veranderd niets aan de zaak.
het verandert natuurlijk wel iets aan de zaak. Je hebt het gelezen en toch blijf je volhouden dat daar iets in staat over de verbreding van de eerste graad en het afschaffen van het ASO. Het verandert dus veel. Nu weet ik dat u ook gewoon moedwillig zit te liegen. Het voordeel is dat jij ook wel weet dat je ongelijk hebt en ik de discussie dus kan sluiten. Het besluit is simpel, je bent een leugenaar.
fox is offline  
Oud 30 april 2014, 12:48   #299
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het verandert natuurlijk wel iets aan de zaak. Je hebt het gelezen en toch blijf je volhouden dat daar iets in staat over de verbreding van de eerste graad en het afschaffen van het ASO. Het verandert dus veel. Nu weet ik dat u ook gewoon moedwillig zit te liegen. Het voordeel is dat jij ook wel weet dat je ongelijk hebt en ik de discussie dus kan sluiten. Het besluit is simpel, je bent een leugenaar.
Lees het akkoord dan nog maar eens opnieuw!
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 13:15   #300
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees het akkoord dan nog maar eens opnieuw!
Toon jij mij anders de stukken. Ik heb er al genoeg achter gevraagd. Ik heb het eergisteren nog eens volledig doorgenomen. Niks gevonden. Ik vraag het dus nu voor een 10 keer aan u. Quote mij de stukken uit het akkoord.
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be