Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 30 april 2014, 13:22   #301
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mensen pakken op taal- of tikfouten, vind ik een groot zwaktebod. U niet blijkbaar.
Je beseft toch dat je Gwylan pakt op iets wat je TWEE posten eerder ZELF deed? Maar als JIJ het doet is het geen zwaktebod, zeker?

Citaat:
'Koeternederlands' bestaat niet. Dat is geen Nederlands. Dat is vermoedelijk 'Gwylans'. En dus verwaande schoolmeesteres, blijf maar bij uw leest.

Voor straf: 30 minuten in de hoek staan.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=261

En je zette haar ook nog in de hoek, zoals het een écht verwaand schoolmeesterke betaamt. Van pretentie gesproken!

Koeternederlands bestaat niet. Het is een afgeleide van koeterwaals, een term die gebruikt wordt om onbegrijpelijk taalgebruik aan te duiden. En d�*t is de enige "taalfout" waar je Gwylan op kon pakken???

Proficiat!
Volgens mij is Meneer Hoogmoed (voor de zoveelste keer) ten val gekomen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 april 2014 om 13:38.
Knuppel is offline  
Oud 30 april 2014, 14:52   #302
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een fonetische schrijfwijze?? Men brabbelt in uw streek dan wel een eigenaardig taaltje. Leeft u op een taalkundig eiland misschien? Dat zou wel eens kunnen ja.
Nochtans een vrij algemeen aanvaarde fonetische schrijfwijze hoor.
Zelfs op het eiland waar men spreekt van "Hoogmoed komt ten val"
HRobin is offline  
Oud 30 april 2014, 15:22   #303
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het item brede eerste graad en aso komt in vele draden plots opduiken.

Wel, ik denk dat de stellingname van De Wever daarover, en de duidelijkheid die hij daarover schept, heel veel nieuwe stemmen opgeleverd heeft, zowel vanuit de onderwijswereld als vanuit een groot deel van de gezinnen die kinderen hebben of hadden.

Daarover zou ik wel eens een peiling willen zien.
Of zelfs een referendum.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 april 2014, 15:26   #304
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je beseft toch dat je Gwylan pakt op iets wat je TWEE posten eerder ZELF deed? Maar als JIJ het doet is het geen zwaktebod, zeker?

En je zette haar ook nog in de hoek, zoals het een écht verwaand schoolmeesterke betaamt. Van pretentie gesproken!

Koeternederlands bestaat niet. Het is een afgeleide van koeterwaals, een term die gebruikt wordt om onbegrijpelijk taalgebruik aan te duiden. En d�*t is de enige "taalfout" waar je Gwylan op kon pakken???

Proficiat!
Volgens mij is Meneer Hoogmoed (voor de zoveelste keer) ten val gekomen.
Ja, maar ik begin nooit over taalfouten. Dit forum is toch geen taalforum!

De verwaande Gwylan doet dit echter vrij vaak. Posters terechtwijzen op hun taalgebruik. U ook. En over Quercus wil ik nog niet eens meer spreken. Welnu, u doet maar, maar dan krijgt u van hetzelfde laken een broek.

Maar dan... ja, dan begint u allemaal te janken. Wel, jank nog maar wat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 15:31.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 15:48   #305
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De verwaande Gwylan doet dit echter vrij vaak. Posters terechtwijzen op hun taalgebruik. U ook. En over Quercus wil ik nog niet eens meer spreken. Welnu, u doet maar, maar dan krijgt u van hetzelfde laken een broek.

quercus is offline  
Oud 30 april 2014, 15:56   #306
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Even een chronologie van het zogenaamde bochtenwerk volgens het Oosten

Eind mei 2013: ASO afschaffen kan niet voor N-VA

Begin juni 2013: Het onderwijsakkoord wordt getekend. Nergens is iets terug te vinden over de afschaffen van het ASO, noch over de verbreding

Juni 2013:

Er wordt dus niet geraakt aan het ASO en in 2016 zullen we zien hoe het niveau gewaarborgd kan blijven.

April 2014: De Wever herhaalt exact hetzelfde van wat hij in mei gezegd heeft en wat er in het akkoord staat

April 2014: Peeters en Tobback liegen en zeggen dingen die niet in het akkoord staan

April 2014: Het onderwijsakkoord is 10 maand oud, het Oosten heeft het nog steeds niet gelezen, gelooft Peeters en Tobback blindelings en beschuldigd NVA van woordbreuk.

Aub dames in heren, de intellectuele oneerlijkheid van Het Oosten in volle glorie!
hilarisch, het Oosten wederom zwaar op zijn bakkes. En nu maar rond de hete brij blijven dansen in plaats dat hij toegeeft dat hij fout zit
Eduard Khil is offline  
Oud 30 april 2014, 15:56   #307
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Eduard Khil is offline  
Oud 30 april 2014, 15:58   #308
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het item brede eerste graad en aso komt in vele draden plots opduiken.

Wel, ik denk dat de stellingname van De Wever daarover, en de duidelijkheid die hij daarover schept, heel veel nieuwe stemmen opgeleverd heeft, zowel vanuit de onderwijswereld als vanuit een groot deel van de gezinnen die kinderen hebben of hadden.

Daarover zou ik wel eens een peiling willen zien.
Of zelfs een referendum.

.
ik denk dat n-va daar wederom een wereldgoal scoort. Die veranderingen die Smet er koste wat het kost erdoor wilde en de cd&v hem daar vreemdgenoeg in volgde, wil helemaal niemand bij het onderwijzend personeel. Vanhecke heeft daar zelfs al halvelings op getipt.

Een diepe zucht van opluchting weerklonk in de leraarskamers toen dat N-VA er in geslaagd was om de slechte dingen uit de hervorming van Smet te halen.
Eduard Khil is offline  
Oud 30 april 2014, 16:01   #309
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nochtans was JIJ het die BEGON over een taalfout die Gwylan (in jouw ogen) maakte, terwijl zij daar geen enkele aanleiding toe gaf.

Je verwaardigt je om deze Franse dame, die onberispelijk Nederlands kent én schrijft, een verwaande schoolmeesteres te noemen terwijl JIJ het bent die je verwaardigt om haar in de hoek te zetten zoals een juffrouw uit de kleuterklas dat deed in de jaren stillekes.

Waarmee je, nog maar eens, bewezen hebt dat het pretentieuze en verwaande dommekloten zijn die ten val komen.
Oud 30 april 2014, 16:03   #310
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. tiens .. keken u en ik naar dezelfde uitzending ? Indien wel, dan zou u een door nijd witgetrokken, verkrampte en wild om zich heenklauwende mevrouw Homans gezien hebben .. een gedrag onwaardig voor een kandidaat minister-president, laat staan OCMW voorzitter ..
En dan haar debiele emopolitieke oneliner "Ik ben in een sociale woning grootgebracht en ben daar fier op".

Wat is dat nu voor een argument? Ar-gu-ment, Homans, logica. Abstract redeneren, principes. Geen persoonlijke anecdotes, drogredeneringen en emotioneel zeepverkopergezeik.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 30 april 2014, 16:05   #311
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik denk dat n-va daar wederom een wereldgoal scoort. Die veranderingen die Smet er koste wat het kost erdoor wilde en de cd&v hem daar vreemdgenoeg in volgde, wil helemaal niemand bij het onderwijzend personeel. Vanhecke heeft daar zelfs al halvelings op getipt.

Een diepe zucht van opluchting weerklonk in de leraarskamers toen dat N-VA er in geslaagd was om de slechte dingen uit de hervorming van Smet te halen.
Die hervorming is er eentje die al op tafel ligt van voor Smet. Dit is eigenlijk het kindje van onze geldverbrandende sos. Hij was er al in geslaagd om het hoger onderwijs naar beneden te niveleren en wilde dit doen met het secundair onderwijs ook. Gelukkig had hij daar de tijd niet meer voor in zijn legislatuur. Hij schoof dit door naar zijn opvolger. Zijn opvolger was echter dommer dan ingeschat, waardoor N-VA dit makkelijk kon pareren en de grote overwinnaar werd in het onderwijsakkoord dat vorig jaar gesloten werd. Blijkbaar is dat nog altijd niet verteerd door Peeters en Tobback. Vandaar hun gezamelijke aanval die bol van de leugens staat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 april 2014, 16:06   #312
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
hilarisch, het Oosten wederom zwaar op zijn bakkes. En nu maar rond de hete brij blijven dansen in plaats dat hij toegeeft dat hij fout zit
N-VA heeft het Vlaamse onderwijs zondag (tijdens haar congres) nadrukkelijk als verkiezingsthema naar voren geschoven. Met N-VA komt er geen brede eerste graad en wordt het ASO niet afgeschaft.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 16:06   #313
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heel mooi het contrast tussen de academicus die naar waarheid zoekt, en de cynische politica die de ene leugen na de andere uitkraamt om verkozen te geraken.

De academicus zegt: "U gaat mij toch niet vertellen dat er zaken in mijn boek staan waarvan u heel goed weet dat ze er niet instaan." Waarop de N-VA-politica: "Natuurlijk! Leugen en manipulatie is mijn stiel."
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 30 april 2014, 16:07   #314
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En dan haar debiele emopolitieke oneliner "Ik ben in een sociale woning grootgebracht en ben daar fier op".

Wat is dat nu voor een argument? Ar-gu-ment, Homans, logica. Abstract redeneren, principes. Geen persoonlijke anecdotes, drogredeneringen en emotioneel zeepverkopergezeik.
"Ik heb problemen met rijke egoisten die niet willen bijdragen". Kan je dat ook catalogeren onder debiele emopolitieke oneliner? Ik kan er zo een karrevracht opnoemen van uw rode vriendjes.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 april 2014, 16:08   #315
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel mooi het contrast tussen de academicus die naar waarheid zoekt, en de cynische politica die de ene leugen na de andere uitkraamt om verkozen te geraken.

De academicus zegt: "U gaat mij toch niet vertellen dat er zaken in mijn boek staan waarvan u heel goed weet dat ze er niet instaan." Waarop de N-VA-politica: "Natuurlijk! Leugen en manipulatie is mijn stiel."
De academicus die naar waarheid zoekt. Maar man toch. Heb jij dat boek wel gelezen. Dat is een pamflet vol subjectieve stellingnames.
fox is offline  
Oud 30 april 2014, 16:09   #316
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA heeft het Vlaamse onderwijs zondag (tijdens haar congres) nadrukkelijk als verkiezingsthema naar voren geschoven. Met N-VA komt er geen brede eerste graad en wordt het ASO niet afgeschaft.
Juist. Iets wat niet in tegenspraak is met het onderwijsakkoord. Ergo, op uw bek. En blijkbaar krijg je er maar niet genoeg van.
fox is offline  
Oud 30 april 2014, 16:09   #317
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nochtans was JIJ het die BEGON over een taalfout die Gwylan (in jouw ogen) maakte, terwijl zij daar geen enkele aanleiding toe gaf.

Je verwaardigt je om deze Franse dame, die onberispelijk Nederlands kent én schrijft, een verwaande schoolmeesteres te noemen terwijl JIJ het bent die je verwaardigt om haar in de hoek te zetten zoals een juffrouw uit de kleuterklas dat deed in de jaren stillekes.

Waarmee je, nog maar eens, bewezen hebt dat het pretentieuze en verwaande dommekloten zijn die ten val komen.
Het zal nog niet zijn. Hebt u uw oude bril op of zo?

Onberispelijk? Het woord 'Koeternederlands' bestaat niet. En zeker niet met een hoofdletter, moest het al bestaan. Maar het bestaat gewoon niet in de Nederlandse taal. En dan spreek ik nog niet over een hele trits taalfouten van haar die ik al heb moeten rechtzetten. Zo onberispelijk is het nu ook weer niet. Ze zou best wat minder hoog van de toren blazen. En u ook op dit vlak, want u schrijft ook om de haverklap kemels.

A propos: 'dommekloten' bestaat maar evenmin. Tenminste niet in het correcte Nederlands. En dat is toch hetgeen u nastreeft. 'Domme kloten' is wel correct geschreven. En het is zelfs helemaal niet uitgesloten dat u in in zulke categorie thuishoort.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 16:29.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 16:14   #318
bastel
Vreemdeling

bastel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De academicus die naar waarheid zoekt. Maar man toch. Heb jij dat boek wel gelezen. Dat is een pamflet vol subjectieve stellingnames.
Kan je er enkele van geven? Ik heb de tijd nog niet gehad om het te gaan halen.
bastel is offline  
Oud 30 april 2014, 16:22   #319
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De academicus kijkt ook met een minzame glimlach, vol welwillendheid voor zijn medemens, een beetje zoals een boeddhistische monnik. Hij is in vrede met zichzelf, omdat hij weet dat hij de waarheid spreekt.

Homans' gelaat weerspiegelt alle lelijke, kwaadwillige instincten in de mens. Het evenwicht tussen actieve en reactieve krachten is bij haar volledig verstoord en ze gaat volledig op in ressentiment en egodriften. "U weets niet over mij!", "Ik, ik, ik". Ze is niet in vrede met zichzelf en haar rancune en ikzucht zijn daar het duidelijke symptoom van.

De mensen die positief-welwillend zijn, zullen zich spontaan met de professor identificeren, de mensen die kwaadwillig-rancuneus zijn, zullen zich met cynische politici als De Wever en Homans identificeren. Het succes van dergelijke politici is dus een symptoom, net als de extreem hoge zeflmoordcijfers in onze contreien.

Beide hangen samen: de vernietiging van de sociale banden, de afbouw van het verenigingsleven, de teloorgang van het religieuze leven en de zuilorganisatie, het verlaten van dorpskernen en stadskernen ten voordele van lintbebouwingen hebben een verkavelingsvlaamse cultuur van ieder-voor-zich, van rancune en van ressentiment gecreëerd die erg ongezond is.

We hebben terug een solidaire samenleving nodig waar mensen als mens voor elkaar zorgen, waar rancune en ressentiment geen kans krijgen, waar creativiteit en de actieve krachten terug de bovenhand halen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 30 april 2014 om 16:24.
Kallikles is offline  
Oud 30 april 2014, 16:24   #320
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De academicus kijkt ook met een minzame glimlach, vol welwillendheid voor zijn medemens, een beetje zoals een boeddhistische monnik. Hij is in vrede met zichzelf, omdat hij weet dat hij de waarheid spreekt.

Homans' gelaat weerspiegelt alle lelijke, kwaadwillige instincten in de mens. Het evenwicht tussen actieve en reactieve krachten is bij haar volledig verstoord en ze gaat volledig op in ressentiment en egodriften. "U weet niet over mij!", "Ik, ik, ik". Ze is niet in vrede met zichzelf en haar rancune en ikzucht zijn daar het duidelijke symptoom van.

De mensen die positief-welwillend zijn, zullen zich spontaan met de professor identificeren, de mensen die kwaadwillig-rancuneus zijn, zullen zich met cynische politici als De Wever en Homans identificeren. Het succes van dergelijke politici is dus een symptoom, net als de extreem hoge zeflmoordcijfers in onze contreien.

Beide hangen samen: de vernietiging van de sociale banden, de afbouw van het verenigingsleven, de teloorgang van het religieuze leven en de zuilorganisatie, het verlaten van dorpskernen en stadskernen ten voordele van lintbebouwingen hebben een verkavelingsvlaamse cultuur van ieder-voor-zich, van rancune en van ressentiment gecreëerd die erg ongezond is.

We hebben terug een solidaire samenleving nodig waar mensen als mens voor elkaar zorgen, waar rancune en ressentiment geen kans krijgen, waar creativiteit en de actieve krachten terug de bovenhand halen.

ik weet dat morgen niemand moet werken, maar het is toch wel wat vroeg om nu al strontzat te zijn niet?
Eduard Khil is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be