![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En je zette haar ook nog in de hoek, zoals het een écht verwaand schoolmeesterke betaamt. Van pretentie gesproken! Koeternederlands bestaat niet. Het is een afgeleide van koeterwaals, een term die gebruikt wordt om onbegrijpelijk taalgebruik aan te duiden. En d�*t is de enige "taalfout" waar je Gwylan op kon pakken??? Proficiat! Volgens mij is Meneer Hoogmoed (voor de zoveelste keer) ten val gekomen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 april 2014 om 13:38. |
||
![]() |
![]() |
#302 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zelfs op het eiland waar men spreekt van "Hoogmoed komt ten val" ![]() |
|
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het item brede eerste graad en aso komt in vele draden plots opduiken.
Wel, ik denk dat de stellingname van De Wever daarover, en de duidelijkheid die hij daarover schept, heel veel nieuwe stemmen opgeleverd heeft, zowel vanuit de onderwijswereld als vanuit een groot deel van de gezinnen die kinderen hebben of hadden. Daarover zou ik wel eens een peiling willen zien. Of zelfs een referendum. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verwaande Gwylan doet dit echter vrij vaak. Posters terechtwijzen op hun taalgebruik. U ook. En over Quercus wil ik nog niet eens meer spreken. Welnu, u doet maar, maar dan krijgt u van hetzelfde laken een broek. Maar dan... ja, dan begint u allemaal te janken. Wel, jank nog maar wat. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een diepe zucht van opluchting weerklonk in de leraarskamers toen dat N-VA er in geslaagd was om de slechte dingen uit de hervorming van Smet te halen. |
|
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=261 Je verwaardigt je om deze Franse dame, die onberispelijk Nederlands kent én schrijft, een verwaande schoolmeesteres te noemen terwijl JIJ het bent die je verwaardigt om haar in de hoek te zetten zoals een juffrouw uit de kleuterklas dat deed in de jaren stillekes. Waarmee je, nog maar eens, bewezen hebt dat het pretentieuze en verwaande dommekloten zijn die ten val komen.
![]() |
#310 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dat nu voor een argument? Ar-gu-ment, Homans, logica. Abstract redeneren, principes. Geen persoonlijke anecdotes, drogredeneringen en emotioneel zeepverkopergezeik.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA heeft het Vlaamse onderwijs zondag (tijdens haar congres) nadrukkelijk als verkiezingsthema naar voren geschoven. Met N-VA komt er geen brede eerste graad en wordt het ASO niet afgeschaft.
|
![]() |
![]() |
#313 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel mooi het contrast tussen de academicus die naar waarheid zoekt, en de cynische politica die de ene leugen na de andere uitkraamt om verkozen te geraken.
De academicus zegt: "U gaat mij toch niet vertellen dat er zaken in mijn boek staan waarvan u heel goed weet dat ze er niet instaan." Waarop de N-VA-politica: "Natuurlijk! Leugen en manipulatie is mijn stiel."
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Iets wat niet in tegenspraak is met het onderwijsakkoord. Ergo, op uw bek. En blijkbaar krijg je er maar niet genoeg van.
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onberispelijk? Het woord 'Koeternederlands' bestaat niet. En zeker niet met een hoofdletter, moest het al bestaan. Maar het bestaat gewoon niet in de Nederlandse taal. En dan spreek ik nog niet over een hele trits taalfouten van haar die ik al heb moeten rechtzetten. Zo onberispelijk is het nu ook weer niet. Ze zou best wat minder hoog van de toren blazen. En u ook op dit vlak, want u schrijft ook om de haverklap kemels. A propos: 'dommekloten' bestaat maar evenmin. Tenminste niet in het correcte Nederlands. En dat is toch hetgeen u nastreeft. 'Domme kloten' is wel correct geschreven. En het is zelfs helemaal niet uitgesloten dat u in in zulke categorie thuishoort. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
#318 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De academicus kijkt ook met een minzame glimlach, vol welwillendheid voor zijn medemens, een beetje zoals een boeddhistische monnik. Hij is in vrede met zichzelf, omdat hij weet dat hij de waarheid spreekt.
Homans' gelaat weerspiegelt alle lelijke, kwaadwillige instincten in de mens. Het evenwicht tussen actieve en reactieve krachten is bij haar volledig verstoord en ze gaat volledig op in ressentiment en egodriften. "U weets niet over mij!", "Ik, ik, ik". Ze is niet in vrede met zichzelf en haar rancune en ikzucht zijn daar het duidelijke symptoom van. De mensen die positief-welwillend zijn, zullen zich spontaan met de professor identificeren, de mensen die kwaadwillig-rancuneus zijn, zullen zich met cynische politici als De Wever en Homans identificeren. Het succes van dergelijke politici is dus een symptoom, net als de extreem hoge zeflmoordcijfers in onze contreien. Beide hangen samen: de vernietiging van de sociale banden, de afbouw van het verenigingsleven, de teloorgang van het religieuze leven en de zuilorganisatie, het verlaten van dorpskernen en stadskernen ten voordele van lintbebouwingen hebben een verkavelingsvlaamse cultuur van ieder-voor-zich, van rancune en van ressentiment gecreëerd die erg ongezond is. We hebben terug een solidaire samenleving nodig waar mensen als mens voor elkaar zorgen, waar rancune en ressentiment geen kans krijgen, waar creativiteit en de actieve krachten terug de bovenhand halen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 30 april 2014 om 16:24. |
||||||
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ik weet dat morgen niemand moet werken, maar het is toch wel wat vroeg om nu al strontzat te zijn niet? |
|
![]() |