![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De illusie van de "democratie" en de manipulatie van "ge hebt het ZELF gekozen" en het ingelepelde schuldgevoel dat daarmee gepaard gaat, is inderdaad de beste bescherming tegen een gillotine op de Grote Markt ![]() Ge hebt er niet zelf voor gekozen, want anders zou een blanko stem een lege stoel in het parlement betekenen. Ge moogt enkel meedoen met de loterij die de stoelendans van een zekere kliek betekent, en dus hier ene erbij doen (op een lijst die ge niet zelf hebt kunnen samenstellen) en daar ene op staatspensioen sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niemand mag weten wat de vakbonden doen met hun geld, en daarom mag jij ze ook niet van malversaties beschuldigen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest het een echte democratie zijn... dan zou alle fundamentele beslissingen van besparingen en grote investeringen na een duidingsmarathon door geprivatiseerde media, gerealiseerd worden met een wekelijkse SMS voting, e-voting, en druk op de rode knop voting. Het is voor mij duidelijk als 80% van de burgers denkt dat bvb werklozen in gemeenschapsdienst moeten werken, dat de politiek ofwel totaal ontbreekt aan voeling met de basis, ofwel totaal niet werkt op basis van wat het publiek denkt, ofwel totaal verlamd is door lobbyisten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De europese munt is het beste dat er ooit ingevoerd is Ja ! het is doodsimpel: risico's moet je spreiden over zo groot mogelijk groep PUNT. de bankencrisis is gewoon 'opportuniteiten' die men laten liggen heeft, doordat een verschil in risico van een europese munt versus het bankenrisico dat gekoppeld was aan een landenrisico... Dus concreet als een BNP parisbas bvb in 4 landen operationeel is en een capitaal vertegenwoordigt 4x het BNP van één land, dan is het bankenrisico logischerwijze niet te ondersteunen door Belgie alleen. En daar zat de fout. De bankencrisis heeft het belgisch landschap hertekend, en een beetje ten onrechte, want uiteindelijk zijn gewoon grote landen en grote banken sterker geworden... Dit volgens mij ten onrechte, in die zin, men profiteert hier indirect van de zwakte van een klein land... Meer is er niet fout gegaan.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 april 2014 om 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Och ja, gewoon weg met die vuile regering. Het enige dat de regering doet is de mensen een beetje onder hun duim houden. Precies of er hier in België meer chaos en misdaad zou ontstaan zonder een regering. Het is al 1 grote puinhoop, precies of het nog veel erger kan worden zonder regering. En dan een beetje de grote Jan gaan uithangen in de EU, terwijl je eigen land 1 grote puinhoop is.
Wij trekken onze plan wel zonder jullie uitbuiters..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben helemaal niet geïndoctrineerd en zeker niet door een zogenaamde "kwakkelpers"... Weet dat men mij of gelijkgestemden dat maar al te graag aanwrijft maar tracht daar minder en minder waarde aan te hechten. Uw opiniestukjes of analyses zijn dan vaak ook niet veel meer waard dan de mijne dat zijn. Leuk he dat wij tegen zij principe?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet pro of contra een standpunt, voor mij gaat het over wat is er nu werkelijk juist. De bewering is dat de Euro een slecht gegeven is ? Ik vraag u concreet waarom en hoe is dat een slecht gegeven ? Hoe kun je nu als burger nadeel ondervinden van de euro ? Ik zeg dat het enige dat fout gegaan is, dat het land Belgie de Fortis moest ondersteunen op zijn eentje of samen met Frankrijk, terwijl het NU de taak is van de ECB. Dus de ECB pakt nu het bankenrisico op zich. Dat is een duidelijk gegeven. De fout ontstaat tijdens een conceptfaze en wordt door handige beleggers (jawel mensen met goede inzichten en die met goeie wiskunde opportuniteiten uitbuiten) hebben die fout gebruikt om een hefboom op te zetten. Het was buigen of barsten, het kon hen niet schelen. Dat zijn inderdaad veredelde gelegaliseerde schurken als je dat zo wilt bekijken, maar de techniek is zodanig verfijnd dat u en uw vrienden langs geen kanten inzicht hebben hoe je zo'n hefbomen moet opzetten laat staan dat je daar politiek op een correcte manier een antwoord weet op te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uw werkelijk juist -en dat van anderen- is gebaseerd op de eigen interpretatie van werkelijk juist, een manier van te kijken naar de dingen. Mijne is dat uiteraard ook met enige verschil dat ik echter mij niet beperk tot wat een of bepaalde bronnen mij geleerd hebben of vertellen maar dat ik ook naar de dingen die deze tegenspreken luister en daarmee mijn mening niet enkel vorm en vast roest maar ze ook wanneer nodig bijstuur. Iets wat velen en jij hier missen. Men geeft wel de indruk of men liegt zichzelf voor open te staan voor tegenstrijdige visies, inzichten of feiten. Enige wat men eigenlijk doet is bevestiging zoeken voor hun eigen standpunten en alles wat er tegen indruist gaat men uit de weg of tracht men neer te halen met de beperkte wapens waarmee de mening gevormd is in de eerste plaats. Vaak schuwt men dan ook niet de andere de eigen tekortkomingen te verwijten. Daarom ook: als je u dat moet afvragen als "intellectueel" en getoetst aan de realiteit dan ondersteunt dat op zich al voldoende mijn bewering.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet bij dit onderwerp altijd denken aan de lessen geschiedenis. Iets met de hertog van Alva geloof ik, die hier het o zo dramatische belastingssysteem heeft ingevoerd waarbij elke boer één tiende (!) van zijn opbrengst moest afgeven.
Dit werd zo plastisch gebracht door de lerares en ik herinner me nog dat heel de klas vol verontwaardiging een hekel kreeg aan de hertog van Alva omdat hij onze voorouders toch zo slecht had behandeld...... Nu zouden we erom smeken dat hij terugkwam met zijn tienden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België barst van de belastingsdruk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok; qua attitude lijkt u goed in elkaar te zitten, en nu nog een antwoord op de vraag ? Waarom is de euro slechter: Je moet nu toch proberen heel concreet te antwoorden, anders heb je toch wel hier in dit debat niets vertelt tenzij uzelf bewierookt ? 1° hebben we als Burger nu meer of minder wiskelkoersrisico als we naar buurlanden gaan ? 2° hebben we als burger nu meer of minder kosten als we iets in het buitenland kopen 3° zijn de prijzen in europa transparanter geworden en is de markt genivelleerd of niet ? met andere woordn heeft het opschalen naar europase markt nu sommige dingen goedkoper of duurder gemaakt ? 4° hebben we nu als Belgisch landje goedkoper of duurder geld voor op de begroting, en profiteren we daar dus van als Belgen dat we meer of minder interest op onze staatschuld moeten betalen 5° hebben we een munt waarvan de belgische politiekers de waarde kunnenonderuithalen, of zitten we nog altijd met een munt die kan gemanipuleerd (lees gedevalueerd worden) zoals indertijd wilfried gedaan heeft om zogenaamd het land te redden 6° hebben we nu meer risico's met die munt? 7° vergelijk euro met goud, stel dat we met goud werken als eenheidsmunt, zouden we dan meer of minder risico hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 mei 2014 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.oudheid.be/realia/belastingen.htm Er was toen ook al sprake van 10%. Daar kunnen we nu alleen maar van dromen. Laatst gewijzigd door non-conformist : 1 mei 2014 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sossen moeten ergens het geld halen om sinterklaas te spelen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() https://www.ecb.europa.eu/pub/pdf/scpwps/ecbwp1174.pdf
Komt erop neer dat we in de EU ons op een "slippery slope" bevinden als het over de laffer curve gaat. Aangezien België de hoogste taksen in de EU heeft, durf ik te stellen dat België er al duidelijk op zit. Ik maak mij geen illusies, Di Pipo II zal vast en zeker de taksen verhogen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() De N-VA gaat belastingen afschaffen dan?
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |