![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hebben we niet te veel democratie ? | |||
1. Ja. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 16,00% |
2. Ja, 2 democratieën is teveel. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,00% |
3. Ja, leve de monarchie. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
4. Ja, er is nood aan een dictator. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
5. Ja, er is nood aan meer federale loyaliteit. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
6. Ja, er is nood aan meer (ondemocratisch) Europa. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
7. Ja, burgers mogen niet naar de raad van State stappen. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
8. Ja, burgerdienst en dienstplicht is nodig. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,00% |
9. Ja, ik wil cijnskiesrecht ( geen representatie zonder taxatie). |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,00% |
10. Ja, weg met stemplicht, enkel nog stemrecht. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
11. Ja, weg met vreemdelingenstemrecht. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 16,00% |
12. Nee. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
13. Nee, ik wil rechtstreeks verkozen ministers/burgemeesters. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
14. Nee, ik wil meer directe democratie. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 44,00% |
15. Neen, ik wil dat Elio Di Rupo in Vlaanderen een referendum houdt. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
16. Neen, ik wil echte volkstribunalen en openbare lynchpartijen. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
17. Neen, weg met de monarchie, leve de republiek ! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
18. Neen, ik wil bindende referenda. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 36,00% |
19. Paul Buysse moet zijn smoel houden en meer belasting betalen. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
20. Prins Laurent for president ! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga voor jou geen topic starten over jouw hond en de put die hij heeft gegraven. Het getuigt niet van fatsoen daarover te berichten in een topic met titel "Hebben we niet te veel democratie ?". Ik hoop dat jij voor jouzelf de juiste conclusies trekt en er gevolg aan geeft. Reken niet op een ander om dat voor jou te doen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn "belgique a papa" komt stillekes in gevaar wanneer de democratie volledig kan spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() De Geschiedenis van Bekaert is ook ongemeen interessant.
Vooral tussen 40-45. Zeker tov een andere Kortrijks bedrijf Decoene die meer werknemers had dan Bekaert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bekaert was geen Vlaams-nationalist. Collaboreren was voor hem dus toegestaan.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij was, na Solvay, de eerste baas die studiebeurzen gaf aan begaafde kinderen van z'n personeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Rare redenering hoor, maar past in de Belgische traditie om economische collaboratie goed te praten of onder de mat te vegen. Hoewel die collaboratie een grote rol heeft gespeeld in de Duitse oorlogsinspanning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jozef Decoene (stelde paar duizend gezinnen te werk tijdens WO2) maakte nepvliegtuigjes voor de Duitsers: na de oorlog 6 jaar den bak in en zijn bedrijf een paar jaar later op de fles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was d�*t of verzuipen. Die collaboratie was zéér relatief: veel ondernemingen leverden MINDERWAARDIGE produkten aan de Duitsers, jaren lang ! "Een grote rol" ??? Belachelijk !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is naar die economische collaboratie ook geen diepgaand onderzoek gevoerd. Het is makkelijk om te zeggen dat het minderwaardige producten waren. Ze passen in het rijtje van Albert Speer, de goede nazi, die heeft zich ook gezuiverd na de oorlog. Maar was verantwoordelijk voor de slavenarbeid, zorgde er haast persoonlijk voor dat Duitsland de oorlog tot mei 1945 heeft uitgezongen. Maar hij wilde ook Hitler vermoorden, leverde minderwaardige producten af,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft dus de stelling: Bekaert was een collaborateur, maar dat mocht omdat hij een Belgisch regimeslaafje was.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan iemand me nu eindelijk vertellen bij welk stukje van het artikel hij zich afvraagt of we niet te veel democratie hebben? Hebben jullie allemaal een abonnement bij De Tijd en zie ik een stuk niet? Bij het stuk dat ik zie, staat het nergens, behalve in de titel die De Tijd eraan geeft.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 mei 2014 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is niet te veel of te weinig democratie, er is te veel gecontroleerde main stream media ...
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bekaert maakte stekkerdraad voor de Amerikanen in Duitsland, Korea, Vietnam, Irak en nog veel andere plaatsen waarvan alleen de Bekaert medewerkers weet hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De inlichtingen hierover kwamen uit de alleréérste bron. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Om een voorbeeld te geven over hoe de Duitsers dat soort zaken aanpakten. Er werd aan de Limburgse mijnwerkers aangeraden, door het verzet, om niet te saboteren, niet moedwillig steengruis onder de kolen te mengen,... omdat de Duitsers hier op controleerden en er keihard tegen optraden. Er werd oa wel trager gewerkt omdat zoiets veel effectiever was als verzetsdaad en dat niet opviel. Het zal interessant worden als er een volledig onderzoek gaat aangeven waarom België nooit veel moeite heeft gedaan om Degrelle te laten arresteren en uitleveren. Als leider van Rex wist hij goed genoeg waar het geld vandaan kwam en wie met de Duitsers had gecollaboreerd. Er is concensus dat de economische collaboratie weinig tot niet is aangepakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |