Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Denkt u dat er een clash tussen de islamitische wereld en het Westen zal komen?
Ja 31 93,94%
Nee 1 3,03%
Ik weet het niet/ben onzeker 1 3,03%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2014, 16:11   #161
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ik wou er dan ook geen persoonlijke aanval van maken. Wel een leeftijdsgebonden ding. Een student heeft normaal gezien nog niet bijgedragen in de gemeenschap. Ik kan hun enthousiasme wel begrijpen, ik keur het ook goed. MAAR, elke euro die je weggeeft komt van ergens.
Misschien tijd dat de conservativiteit eruit gaat en we naar de studenten beginnen luisteren?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2014, 16:50   #162
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of proberen geld te ontvangen voor het geleverde werk.

Kga proberen er geen persoonlijke aanval van te maken. Aangezien ik je mening terug vind in mn eigen nazaten. Zo heb ik een linkse zoon, die al 3 jaar verspild heeft op school. Dat die studie betaald word door de gemeenschap, dat ziet hij niet. Dat hij een last is voor zn ouders, dat ziet hij niet. Hij gaat ervan uit dat dat allemaal een recht is. Hij is voorstander van meer regularisaties en meer steun voor de armen. Hij zal gemakkelijk 300 km rijden in mijn auto en met mijn brandstof om deel te nemen aan een groene wandeling. Hij verdient ondertussen wél bij in het zwart. En als ik dat oneerlijk vind, tja dan krijgen we ruzie. Ik vrees dat ik met jou net dezelfde ruzies ga krijgen.
Ge hebt nog een beetje te gaan, mijn vriendin zit met zo een extreem linkse dochter opgescheept al zeven jaar op kot in Antwerpen voor een studie die drie jaar zou duren. Betaal maar moeder en staat.
PS. Kindergeld ervoor trekt mijn vriendin ook niet meer, studiebeurs is ook afgeschaft. Als ik ze erover aanspreek krijg ik mijn ....... vol gescholden, rechtse zak is nooit uit de lucht.
Ze heeft voor de zevende keer op zeven jaar een ander appartement dit maal samen met een extreem linkse jongen, 470 per maand moet ze bijdragen.
Dus veel moed toegewenst.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2014, 18:01   #163
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Dit is wat ik zo haat aan De Standaard:

'Dit artikel behoort tot het betalende deel van de site (meer info). U las slechts een deel ervan. Meld u aan of neem een abonnement.'

Geldklopperij in alles wat ze doen.
Zonder centen geen Standaard.

Ben je lid van een bib?
Het zou kunnen dat je dit artikel na het weekend kan lezen in het online krantenarchief van Gopress via je bib.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 06:10   #164
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Misschien tijd dat de conservativiteit eruit gaat en we naar de studenten beginnen luisteren?
Andermans geld verdoen zonder zelf te moeten bijdragen? Er luisteren al teveel eikels naar die studenten vrees ik.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 08:05   #165
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Andermans geld verdoen zonder zelf te moeten bijdragen? Er luisteren al teveel eikels naar die studenten vrees ik.
Geef eens een voorbeeld?
Zijn studenten geen toekomstige stemmers? Als een student economie ergens haar tanden in zet, moeten wij dat negeren?
Wanneer studenten massaal tegen het hoofddoekenverbod opkomen, moeten we dat negeren? Tof zo'n democratie... Waarvoor zet ge dan scholen en geen concentratiekampen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 08:32   #166
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef eens een voorbeeld?
Zijn studenten geen toekomstige stemmers? Als een student economie ergens haar tanden in zet, moeten wij dat negeren?
Wanneer studenten massaal tegen het hoofddoekenverbod opkomen, moeten we dat negeren? Tof zo'n democratie... Waarvoor zet ge dan scholen en geen concentratiekampen?
De overheidsinstellingen vol politiek correcte ambtenaren spelen hun rol in het brainwaschen van de jeugd. Dat democratisch noemen is een grap.
Of zie jij daar 50 percent rechtse leraars rondlopen? Waar komen die studenten massaal tegen het hoofddoekenverbod op? Niks gezien.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 08:49   #167
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geef eens een voorbeeld?
Enkele tientallen betogers is niet 'massaal' hé.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 4 mei 2014 om 08:51.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 09:17   #168
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Of proberen geld te ontvangen voor het geleverde werk.

Kga proberen er geen persoonlijke aanval van te maken. Aangezien ik je mening terug vind in mn eigen nazaten. Zo heb ik een linkse zoon, die al 3 jaar verspild heeft op school. Dat die studie betaald word door de gemeenschap, dat ziet hij niet. Dat hij een last is voor zn ouders, dat ziet hij niet. Hij gaat ervan uit dat dat allemaal een recht is. Hij is voorstander van meer regularisaties en meer steun voor de armen. Hij zal gemakkelijk 300 km rijden in mijn auto en met mijn brandstof om deel te nemen aan een groene wandeling. Hij verdient ondertussen wél bij in het zwart. En als ik dat oneerlijk vind, tja dan krijgen we ruzie. Ik vrees dat ik met jou net dezelfde ruzies ga krijgen.
Ach ja, want jij was de perfecte student. Jij hebt nooit het geld van je ouders verbrast aan avondjes uit. Jij hebt altijd je studies zelf betaald uit eigen zak. Jij hebt ook al je kleren, al je eten en al je speelgoed betaald met geld dat je zelf verdiend hebt. Jij hebt je rijbewijs uit eigen zak betaald, jij hebt je eigen auto zelf gekocht met je eigen geld en je betaalt er zelf de naft voor. Kortom, jij bent vanaf je luier tot nu nooit een financiele last geweest voor je ouders. Juist ja. Ik kan jouw zoons heel goed begrijpen. Als je denkt dat ze slechts een vorm van geldverspilling zijn, vraag ik mij af waarom je in de eerste plaats kinderen gekregen hebt en vind ik dat jij dan de naam van ouder niet waardig bent. Kinderen even met schuld opzadelen omdat ze nog niet financieel voor zichzelf kunnen instaan is een vorm van misbruik van macht, weet je wel. Je zadelt ze op met het gevoel dat ze een last zijn, en als je net genoeg daarop hamert, zal je je kinderen nadat ze zijn afgestudeerd nooit meer terugzien. Omdat ze weten dat jij geld belangrijker vindt dan ouderlijke liefde. En daar zit je dan in je grote lege huis je centjes te tellen. Veel succes met je volgende waardeloze aankoop. Je kinderen zal je kwijt zijn.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 4 mei 2014 om 09:20.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 09:26   #169
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wou er dan ook geen persoonlijke aanval van maken. Wel een leeftijdsgebonden ding. Een student heeft normaal gezien nog niet bijgedragen in de gemeenschap. Ik kan hun enthousiasme wel begrijpen, ik keur het ook goed. MAAR, elke euro die je weggeeft komt van ergens.
Jij voegt hier zelfs geen kloten van relevantie toe aan mijn topic. Jij begint hier je frustraties te uiten over je nageslacht, terwijl ik mij gewoon afvraag of er een clash komt tussen het westen en de islam, omdat deze duidelijk twee culturen zijn die haaks op elkaar staan. Ga zagen bij een psychiater over uw gezin, en scheer je weg uit deze topic als je niets van waarde er aan toe te voegen hebt. En ja, ik veracht ouders als jij, die hun kinderen als geldverspilling zien, die hun kinderen verwijten dat ze verkeerde studiekeuzes hebben gemaakt enzovoort. Help je kinderen dan in plaats van te zagen dat ze teveel geld kosten. Alsof jijzelf altijd een engeltje was tegenover je ouders. Had je liever 3 grote luxewoningen? Ahwel, moest je maar geen kinderen maken. Zielige, verzuurde vrek.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 4 mei 2014 om 09:29.
Oud 4 mei 2014, 09:39   #170
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Amai zeg, al die zeveraars in deze topic. 'Mijn kinderen kosten teveel geld, boehoehoe!'. Natuurlijk kosten kinderen geld. Of had je ze gemaakt om er geld aan te verdienen, misschien? Misschien even je kind in een studierichting forceren die je ouders zelf ook aan jou hebben opgedrongen? Misschien eventjes ook zeggen met welke vent je dochter moet trouwen? Waarom hebben jullie eigenlijk kinderen gemaakt? Louter zodat je kostbare achternaampje niet uitsterft? En voor de rest moeten je kindjes maar gekneed worden naar één of ander ideaalbeeld dat jullie zelf nooit konden verwezenlijken. Knap hoor. Jullie kinderen zouden eens moeten weten wat je over hen hier neerschrijft. Trouwens mooi, omdat ze zich niet kunnen verweren. Laat kinderen zelf hun weg zoeken. Hebben ze problemen met hun studies? Help ze dan in plaats van te zeiken over geld terwijl je zelf in een duur karretje rondrijdt en een mooi huisje hebt. Hou je midlife crisis voor jezelf, want in je kinderen ligt je toekomst.
Oud 4 mei 2014, 09:48   #171
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is wat ik zo haat aan De Standaard:

'Dit artikel behoort tot het betalende deel van de site (meer info). U las slechts een deel ervan. Meld u aan of neem een abonnement.'

Geldklopperij in alles wat ze doen.
Oeps, en ik dacht dat ik hierop reageerde. Heeft dat dan te maken met die grote clash, of iemand die niet wil betalen voor geleverde diensten.
Een krant die wil betaald worden voor haar werk, Foei, geldkloppers.
Ik zie een student die de belastingen hoog vind, terwijl ze die nog nooit betaald heeft. Beleefd reageren is blijkbaar niet belangrijk in die studies.
Een cursus "omgaan met kritiek" zal geen verspilling zijn in uw geval.
M.V.G.
Oud 4 mei 2014, 15:05   #172
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai zeg, al die zeveraars in deze topic. 'Mijn kinderen kosten teveel geld, boehoehoe!'. Natuurlijk kosten kinderen geld. Of had je ze gemaakt om er geld aan te verdienen, misschien? Misschien even je kind in een studierichting forceren die je ouders zelf ook aan jou hebben opgedrongen? Misschien eventjes ook zeggen met welke vent je dochter moet trouwen? Waarom hebben jullie eigenlijk kinderen gemaakt? Louter zodat je kostbare achternaampje niet uitsterft? En voor de rest moeten je kindjes maar gekneed worden naar één of ander ideaalbeeld dat jullie zelf nooit konden verwezenlijken. Knap hoor. Jullie kinderen zouden eens moeten weten wat je over hen hier neerschrijft. Trouwens mooi, omdat ze zich niet kunnen verweren. Laat kinderen zelf hun weg zoeken. Hebben ze problemen met hun studies? Help ze dan in plaats van te zeiken over geld terwijl je zelf in een duur karretje rondrijdt en een mooi huisje hebt. Hou je midlife crisis voor jezelf, want in je kinderen ligt je toekomst.
Ja, maar als ze per se pol & soc willen studeren en al voor de 3-de keer mislukken , moet je toch wel even ingrijpen en de sponsoring terugschroeven, denk je niet ?
Dit alles geheel terzijde.

Laatst gewijzigd door Pericles : 4 mei 2014 om 15:17.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 17:11   #173
Another Jack
Banneling

Standaard

Is die clash nu nog niet begonnen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 17:42   #174
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is die clash nu nog niet begonnen?
In Afrika en Azie wel, en in de Europese grootsteden ook. Maar we noemen het conflicten met kansarme jongeren.
Oud 4 mei 2014, 17:49   #175
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
In Afrika en Azie wel, en in de Europese grootsteden ook. Maar we noemen het conflicten met kansarme jongeren.
Clash klinkt inderdaad spectaculairder...

Ik krijg straks toch geen spoedmobilisatie aan mijn broek??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 20:40   #176
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij voegt hier zelfs geen kloten van relevantie toe aan mijn topic. Jij begint hier je frustraties te uiten over je nageslacht, terwijl ik mij gewoon afvraag of er een clash komt tussen het westen en de islam, omdat deze duidelijk twee culturen zijn die haaks op elkaar staan. Ga zagen bij een psychiater over uw gezin, en scheer je weg uit deze topic als je niets van waarde er aan toe te voegen hebt. En ja, ik veracht ouders als jij, die hun kinderen als geldverspilling zien, die hun kinderen verwijten dat ze verkeerde studiekeuzes hebben gemaakt enzovoort. Help je kinderen dan in plaats van te zagen dat ze teveel geld kosten. Alsof jijzelf altijd een engeltje was tegenover je ouders. Had je liever 3 grote luxewoningen? Ahwel, moest je maar geen kinderen maken. Zielige, verzuurde vrek.
2! - 1

Laatst gewijzigd door Castor Troy : 4 mei 2014 om 20:43.
Castor Troy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 21:23   #177
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef eens een voorbeeld?
Niet zeveren. Je hebt maar interesse voor de stem van jongeren als ze jou idee volgen, wat als die jongeren voor het Blok stemmen? Studenten zijn ook niet tegen het hoofddoekenverbod, waar haal je dat vandaan?

In Nederland is 51% van de jongeren tegen een verbod, 41% zou een verbod willen invoeren en hierbij moet je rekening houden dat bijna 15% van de jongeren islamitisch is dus als je die niet meetelt zal het ongeveer 50/50 zijn.

Over België is er geen studie te vinden maar tot je met een bron afkomt is er helemaal geen grote meerderheid bij de jongeren tegen een hoofddoekenverbod.

http://1vjongerenpanel.eenvandaag.nl...niet_verbieden

http://www.humo.be/humo-archief/2143...am-is-de-jeugd
Oud 4 mei 2014, 21:34   #178
Doge
Banneling

Standaard

Een wat ouder artikel maar het toont goed aan waarom hoofddoeken waar mogelijk moeten verboden worden.

http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...ofddoek-3.aspx

"Met een verbod beschermen we meisjes zonder hoofddoek

Het aantal moslimleerlingen steeg met een derde. Ongeveer 60% van onze moslimmeisjes draagt een hoofddoek. In de Antwerpse binnenstad waren wij nog de enige school waarin meisjes hun hoofddoek mochten dragen.
Radicale moslimjongeren zetten meisjes nu onder druk om een hoofddoek te dragen. We zagen plots leerlingen met lange gewaden. Veel meisjes verlieten de school om deze redenen. We zagen ook meisjes die in onze school een hoofddoek droegen, maar op straat niet. Ze deden het alleen om er op school bij te horen. Op zo’n moment hoor je in te grijpen. Het evenwicht was weg.
Het is de enige manier om meisjes te beschermen die geen hoofddoek willen dragen. Met het verbod garanderen we de gelijkwaardigheid en de vrijheid van onze leerlingen.”

Laatst gewijzigd door Doge : 4 mei 2014 om 21:35.
Oud 4 mei 2014, 21:53   #179
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit bewijst dus perfect wat ik al zei he. Islamiseert Meyrem Europa nu? Of toont zij duidelijk integratie aan?
Ik vind ze trouwens mooier als U Heb je haar nummer?
Ja. En nee dat krijg je niet.
Ze verkiest zelf trouwens dit nummer niet zomaar te delen.
Probeer haar officiele Emailadres eens.
[email protected]
Misschien krijg je wel een foto met handtekening.
Opgepast: overmatig aandringen bij de dames waarop je geilt is strafbaar, dat heet stalken...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2014, 23:24   #180
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Een wat ouder artikel maar het toont goed aan waarom hoofddoeken waar mogelijk moeten verboden worden.

http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...ofddoek-3.aspx

"Met een verbod beschermen we meisjes zonder hoofddoek

Het aantal moslimleerlingen steeg met een derde. Ongeveer 60% van onze moslimmeisjes draagt een hoofddoek. In de Antwerpse binnenstad waren wij nog de enige school waarin meisjes hun hoofddoek mochten dragen.
Radicale moslimjongeren zetten meisjes nu onder druk om een hoofddoek te dragen. We zagen plots leerlingen met lange gewaden. Veel meisjes verlieten de school om deze redenen. We zagen ook meisjes die in onze school een hoofddoek droegen, maar op straat niet. Ze deden het alleen om er op school bij te horen. Op zo’n moment hoor je in te grijpen. Het evenwicht was weg.
Het is de enige manier om meisjes te beschermen die geen hoofddoek willen dragen. Met het verbod garanderen we de gelijkwaardigheid en de vrijheid van onze leerlingen.”
Toen het VB identiek dezelfde zaken in Brussel aankloeg werd daar door de kranten wel anders op gereageerd...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be