Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Denkt u dat er een clash tussen de islamitische wereld en het Westen zal komen?
Ja 31 93,94%
Nee 1 3,03%
Ik weet het niet/ben onzeker 1 3,03%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2014, 15:59   #281
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Een belangrijk aspect is dat islamieten hier nog altijd een minderheid vormen. Om deze reden proberen sommige moslims nog een beetje redelijk en vriendelijk te blijven. Alhoewel zij stilaan toch heel wat eisen beginnen te stellen. Men gaat pas hun ware aard zien wanneer zij minstens de helft van de bevolking gaan uitmaken. Voortgaande op de minderheden in moslimlanden, zal het er niet goed uitzien voor ons. Dan die zal die toffe moslima ineens niet meer zo vriendelijk zijn.
Nee, sommige moslims zijn gewoon aardige mensen die zelf niet zo fanatiek zijn in hun geloofsbeleving, de groep die eisen stelt, militant is, is echter veel groter.

Maar u heeft wel een punt dat de groep moslims in brede zin, mogelijk de snelst groeiende groep is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 16:01   #282
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
En een verbod op halal voedsel? Het slachten gebeurt op onwettige wijze, dus moet de halal rommel verboden worden (dus ook de invoer ervan). Zowel voor joden als moslims. Dan zijn er drie mogelijkheden:
1. zich aanpassen
2. verhongeren
3. emigreren

Zo slecht zijn wij dan nog niet: er zijn keuzemogelijkheden.
Jamaar, een verbod op ritueel slachten is een verbod op ritueel slachten. En dan is dat halal en koosjer.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 16:05   #283
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Petten en hoeden zijn altijd al verboden geweest in klaslokalen en achter loketten. Dus dat verbod blijft gewoon gelden. Maar wie klaagt daar nu over?
Iedereen is vrij daarover te klagen, dat is vrijheid he.
Iedereen heeft hier recht zijn mening te uiten.
En ik blijf van mening dat we een krachtiger signaal geven door de hoofddoek vrijwillig te laten neerleggen. Let it evolve further in time. En draai het subtiel naar uw hand, maar hardnekkig tegen die extremisten/radicalisten/fundamentalisten. Gij niet bij de meiskes onnozel doen, ga eens bij de echte wortel van het kwaad. En dat men vooral stopt met geld toe te schuiven aan geloofinstellingen. Geloven draaien niet rond geld.
Oud 6 mei 2014, 16:07   #284
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, sommige moslims zijn gewoon aardige mensen die zelf niet zo fanatiek zijn in hun geloofsbeleving, de groep die eisen stelt, militant is, is echter veel groter.

Maar u heeft wel een punt dat de groep moslims in brede zin, mogelijk de snelst groeiende groep is.
Aardige mensen kunnen ook monsters worden, wanneer de tijd rijp is of zij er toe gedwongen worden.
Oud 6 mei 2014, 16:08   #285
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een belangrijk aspect is dat islamieten hier nog altijd een minderheid vormen. Om deze reden proberen sommige moslims nog een beetje redelijk en vriendelijk te blijven. Alhoewel zij stilaan toch heel wat eisen beginnen te stellen. Men gaat pas hun ware aard zien wanneer zij minstens de helft van de bevolking gaan uitmaken. Voortgaande op de minderheden in moslimlanden, zal het er niet goed uitzien voor ons. Dan die zal die toffe moslima ineens niet meer zo vriendelijk zijn.
Volgens hun heilig boekje of de ahadith (ben niet zeker dewelke) moeten ze zich koest houden tot ze 10% van de bevolking uitmaken. (Mohammed heeft ooit een roofoverval tot een goed einde gebracht alhoewel ze in de minderheid waren en slechts 10% van de karavaanbegeleiders uitmaakten). Vanaf dan mogen ze proberen de boel over te nemen, want Allah staat hen bij. Zoals ondertussen al heel duidelijk begint te worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 16:15   #286
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
1. er is een uitgebreid wetstelsel, over alle domeinen van het menselijk bestaan, waarom heeft u het dan over " regels opstellen"? Die zijn er al.
Pas ze consequent toe en zie het spel flippen
Verbied ritueel slachten, besnijdenissen, en zie waar we uitkomen alice.
Als we nu eens allemaal bij onszelf zouden beginnen?

Citaat:
Laten nu uitgerekend salafisten die moslims zijn die het pad van Mohammed als het ware zien voor alle gelovigen, houdt u nu daar een pleidooi voor?
Ik ga niet verder op wat mensen geloven, ik ga verder op wat mensen doen.

Citaat:
Zucht.. ik hoef niet van " oudere waarden af" waarmee u waarschijnlijk de Islamitische waarden bedoelt. Ik hoef die oefening niet te maken, moslims horen dit te doen.Ik vind wel, dat de hele emancipatie niet opnieuw moet, omwille van de vele moslims die hier zijn.
Nee, het is ook aan de staat te zien dat er zware druk tussen de bevolking manifesteert. En het is tijd dat we "iedereen" content stellen. Een consensus bekomen, maar die moet duidelijk verlegd worden. Ik ga ermee akkoord dat je rituele slachtingen verbied en stopt met het subsidiëren van geloof.
Bon, ik kan er mee leven dat ze op scholen geen hoofddoek moeten dragen en dat de werkgever hierin zelf de keuze mag bepalen.
Pas dat dan in hemelsnaam toe, en consequent. Maar ik weet niet zeker of dat goed zal komen. En dan zal het niet ene groep alleen zijn die hierin tegen opstand zal komen.

Citaat:
Nee, beschavingen worden niet gebouwd op jaloezie, maar op geschiedenis en daar maakt cultuur onderdeel vanuit.
Ik zal even opzoeken voor je welke Egyptische sociologe, een boek schreef over de vrouwen van de profeet, en hoe zij behandeld werden en waarom.
Misschien moet je eens daar wat over lezen, kan je helpen om een iets beter beeld te vormen over groepen waarover je spreekt.
çatal Hüyük Alice. Veel vrouwelijke goddinnekes En daarna bovenal bemin één god wie man is....
Wat mij betreft is de islam het monotheïsme in haar zuiverste vorm.

Citaat:
Natuurlijk zijn er leuke islamitische collega's. Maar zo aangepast zijn ze vaak niet, onderling praten ze vaak Arabisch, Berbers of Turks ookal kan niemand het gesprek dan nog volgen, vaak willen mannen niet met vrouwen samenwerken of accepteren mannen geen gezag van vrouwen, of mag een vrouw niet ergens werken waar een man alleen met haar zou kunnen zijn, en onder sommige groepen, vooral jonge Marokkanen, zijn problemen met arbeidsattitude en sociale vaardigheden.
Wat stel je voor ermee te doen?

Citaat:
De wereld is iets groter dan je eigen ervaringen hoor.
Maar ze telt ook verdorie.

Laatst gewijzigd door Peche : 6 mei 2014 om 16:20.
Oud 6 mei 2014, 16:18   #287
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jamaar, een verbod op ritueel slachten is een verbod op ritueel slachten. En dan is dat halal en koosjer.
????? Halal en koosjer is toch het gevolg van onwettelijk ritueel slachten???

Laatst gewijzigd door Lukkas : 6 mei 2014 om 16:19.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 16:20   #288
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus een non en een moslima dragen een hoofddoek voor andere redenen?
En het besnijden van een vrouwelijke baby is erger dan het besnijden van een mannelijke baby? Akkoord, voor de vrouw loopt dit erger af. Maar is het moment van besnijdenis dan "humaan" te noemen? Waarom krijgt die ene niet de kans op latere rijpe leeftijd te beslissen of hij jood wil zijn of niet? Het penishuidje groeit niet terug he.

En zijn de joden dan aangepast? Welke aangepaste westerse geïntegreerde vrouw gaat nu haar haren afscheren? Is dat ook geen vorm van onderdrukking in het einde?
Die koran legt inderdaad wetten op, maar de torah en de bijbel ook! En de redenen van het praktiseren hiervan vloeien verder vanuit dezelfde overtuiging, geloof.
Blijf maar rond de pot draaien tot in het jaar nul.
We hebben/hadden geen last van de nonnen en van de Joden in onze maatschappij, dus lieten/laten we ze begaan als curiosum. Zoals we vroeger naar de streken keken van de moslims in documentaires, ver weg. Nu dat ze onze straten helpen vullen is dat wat anders: overlast en ergernis.
We gaan ook naar de zoo naar de dieren kijken, we verwachten niet dat ze de kooien openzetten en in de straten laten lopen.
We zijn de moslims, hier en elders beu en kotsbeu. Prietpraat verandert daar niets aan. Ze horen hier gewoon niet.
Sorry voor de "brave moslim" die geen vlieg kwaad doet of stoort, zoals ook bepaalde dieren in de zoo niet zouden storen moesten ze in vrijheid gelaten worden. Maar de ganse zoo loslaten...
En dat allemaal voor een niet bestaande Allah en een bende die hem als buikspreekpop gebruiken om hun eigen grillen op te dringen...
Allah heeft het gewild. Zal wel.

Laatst gewijzigd door andev : 6 mei 2014 om 16:25.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 16:24   #289
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is hier toch niet onwettelijk in België? Zelfs het schapenfeest mag nog gehouden worden, nu wel strikter en verplicht in slachthuizen.
Dus is dat onwettelijk?
Heb ik ooit ergens beweerd dat zoiets moet kunnen? Het enige dat ik observeer is dat wanneer halal werkelijk toegepast wordt tot op de letter zoals de koran het omschrijft, het er veel beter aan toe gaat hoe de beesten hier behandeld worden. Maar in alle culturen worden beesten al sinds mensen ze eet barbaars behandeld.
Het is een holocaust op zich...
Oud 6 mei 2014, 16:30   #290
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Blijf maar rond de pot draaien tot in het jaar nul.
We hebben/hadden geen last van de nonnen en van de Joden in onze maatschappij, dus lieten/laten we ze begaan als curiosum. Zoals we vroeger naar de streken keken van de moslims in documentaires, ver weg. Nu dat ze onze straten helpen vullen is dat wat anders: overlast en ergernis.
We gaan ook naar de zoo naar de dieren kijken, we verwachten niet dat ze de kooien openzetten en in de straten laten lopen.
We zijn de moslims, hier en elders beu en kotsbeu. Prietpraat verandert daar niets aan. Ze horen hier gewoon niet.
Sorry voor de "brave moslim" die geen vlieg kwaad doet of stoort, zoals ook bepaalde dieren in de zoo niet zouden storen moesten ze in vrijheid gelaten worden. Maar de ganse zoo loslaten...
En dat allemaal voor een niet bestaande Allah en een bende die hem als buikspreekpop gebruiken om hun eigen grillen op te dringen...
Allah heeft het gewild. Zal wel.
Raar, als ik je quote is je tekst langer.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 16:33   #291
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nigeria is het Westen volgens u?
Ga jij zorgen dat er geen enkele Nigeriaan tot hier sukkelt en eens ze met een paar zijn last beginnen te verkopen?
Nigeria is het Westen niet en haar inwoners hebben hier geen zakens, zo beter? Hoeft niet te beletten dat de "rijke landen" proberen ze te helpen waar mogelijk en de pestbacillen waar ze mee zitten helpen onschadelijk maken...

Laatst gewijzigd door andev : 6 mei 2014 om 16:35.
Oud 6 mei 2014, 16:36   #292
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet echt. De wetgever heeft beslist dat wij, onnozelaren, ons vlees op een deftige manier moeten slachten, namelijk nadat het dier eerst met een elektrische schok werd verdoofd.

joden en moslims die blijkbaar een andere hogere macht hebben dan wij onnozelaren, mogen ALS UITZONDERING OP DE SLACHTWET hun vlees ritueel laten slachten, dwz. zonder verdoving en met een prevelgebedje erbij.

Wat echter een schande is, is dat het halal geslachte vlees zomaar op de markt wordt gegooid en dus ook door mensen wordt gekocht die daar zelfs niet van op de hoogte zijn!
En daar zit hem wel het verschil met het kosher vlees (ook onterecht onverdoofd geslacht) maar dan helemaal apart wordt gehouden van niet kosher vlees.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 mei 2014, 16:46   #293
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat doe ik fout dan? Jullie zeiken op moslims. Ik zeg dat ik jullie begrijp maar we niet mogen gaan veralgemenen. We zouden een algemeen bestuur moeten hebben dat voor iedereen opgaat. Als we tegen ritueel slachten zijn, volg ik je.
Zijn we tegen besnijdenissen volg ik je oog. Maar de jood mag het blijven doen en dan volg ik niet meer...
En maar blijven verder doen alsof je het niet begrijpt, waarom we over Joden niet lopen te klagen en over de moslims wel...
Het is al teveel keren uitgelegd zeker?
Oud 6 mei 2014, 16:47   #294
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas ze consequent toe en zie het spel flippen
Verbied ritueel slachten, besnijdenissen, en zie waar we uitkomen alice.
Als we nu eens allemaal bij onszelf zouden beginnen?
Ik slacht niet ritueel en onverdoofd. Ik besnijd geen kinderen jongen noch meisje.
Welke prietpraat is het nu weer van "laten we allemaal bij onszelf beginnen"?

Citaat:
Bon, ik kan er mee leven dat ze op scholen geen hoofddoek moeten dragen en dat de werkgever hierin zelf de keuze mag bepalen.
Pas dat dan in hemelsnaam toe, en consequent. Maar ik weet niet zeker of dat goed zal komen. En dan zal het niet ene groep alleen zijn die hierin tegen opstand zal komen.
a) welke groep gaat in opstand komen
b) welke groep gaat ook nog in opstand komen?

en ja, er is een verschil in reden waarom nonnen het uniform van hun kloosterorde dragen en moslima's een hoofddoek om zich als moslima te laten herkennen zodat hun eigen mannen niet hen, maar wel de niet-gehoofddoekten lastigvallen.

Laatst gewijzigd door circe : 6 mei 2014 om 16:47.
Oud 6 mei 2014, 16:52   #295
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
niet echt. De wetgever heeft beslist dat wij, onnozelaren, ons vlees op een deftige manier moeten slachten, namelijk nadat het dier eerst met een elektrische schok werd verdoofd.

joden en moslims die blijkbaar een andere hogere macht hebben dan wij onnozelaren, mogen ALS UITZONDERING OP DE SLACHTWET hun vlees ritueel laten slachten, dwz. zonder verdoving en met een prevelgebedje erbij.

Wat echter een schande is, is dat het halal geslachte vlees zomaar op de markt wordt gegooid en dus ook door mensen wordt gekocht die daar zelfs niet van op de hoogte zijn!
En daar zit hem wel het verschil met het kosher vlees (ook onterecht onverdoofd geslacht) maar dan helemaal apart wordt gehouden van niet kosher vlees.

Kan je een varken halal slachten? Bestaat er halal gemengd gehakt? Ik heb liever van niet. De beenhouwer is nu de enige plaats waar de hoofddoekjes niet het landschap bepalen. Bij de vakbond en de ziekenhuizen besef ik maar al te goed dat ik een minderheid ben. Vilvoorde, 06/ 05/2014.
Oud 6 mei 2014, 17:20   #296
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Kan je een varken halal slachten? Bestaat er halal gemengd gehakt? Ik heb liever van niet. De beenhouwer is nu de enige plaats waar de hoofddoekjes niet het landschap bepalen. Bij de vakbond en de ziekenhuizen besef ik maar al te goed dat ik een minderheid ben. Vilvoorde, 06/ 05/2014.
Ik eet tegenwoordig ook nog amper rundsvlees, eerder mager varken.

Het probleem is dat ik dol ben op schapenvlees, maar nergens met zekerheid kan weten of deze dieren verdoofd werden alvorens te slachten.

Oud 6 mei 2014, 17:38   #297
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:

Het probleem is dat ik dol ben op schapenvlees, maar nergens met zekerheid kan weten of deze dieren verdoofd werden alvorens te slachten.
Voor al wie het stoort, ik ben van Vilvoorde, er gaat voor mij niks boven een een haasje van paard. (Filét pure). Ik lust ook wel schaapjes maar dat vetgehalte is moorddadig. Wetten hebben het onmogelijk gemaakt om je eigen beest te slachten. Behalve als je moslim bent. Dan mag het wel.
Oud 6 mei 2014, 17:40   #298
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Klopt blijkbaar. Maar:
http://www.vilt.be/Denemarken_verbie...ten_van_dieren

In Nederland zou het ondertussen ook al verboden zijn. Laat ons hopen dat het verboden wordt in heel het Westen (alleen in België heb ik zwaar mijn twijfels).

Laatst gewijzigd door Lukkas : 6 mei 2014 om 17:43.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 18:03   #299
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt blijkbaar. Maar:
http://www.vilt.be/Denemarken_verbie...ten_van_dieren

In Nederland zou het ondertussen ook al verboden zijn. Laat ons hopen dat het verboden wordt in heel het Westen (alleen in België heb ik zwaar mijn twijfels).
Mooie duidelijke wet. Meer van dat. Hup Denemarken. Morgen toepasbaar in Vlaanderen.
Oud 6 mei 2014, 18:20   #300
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:

Quasi al het schapenvlees is onverdoofd geslacht omdat het een typisch moslim gerecht is, ze mogen toch de etiketten verwijderen dus waarom zouden ze het niet doen?
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be