![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het enige wat écht telt, is wat mama al dan niet geprobeerd heeft. Vermoedelijk zal er niet veel fout zijn gedaan, maar je weet maar nooit. En als er nu één minister is die ik het gun dat ze in nauwe schoentjes terecht komt, dan is het wel Joëlle Milquet.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, wat ik momenteel lees (Masschelin in Het Laatste Nieuws), is dat die Minister geprobeerd heeft om de zaak uit de media te houden en het meisje als aanstoker aanduidt. Nu is het wel zo dat alle ouders van de jongens hetzelfde willen en reageren, en tussen ons, hoe zou jij reageren?
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duidelijk bewijs dat er vandaag de dag eigenlijk niks meer te beleven valt.....brave samenleving..
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 mei 2014 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat meisje is blijkbaar vrij bekend op school, en niet omdat zij "normaal" doet. Maar ik zal er niet verder op ingaan...
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() iedere ouder zou dat proberen, minister of niet. Geen enkele ouder zou daar fier over zijn, ook al betekent het in feite niks. Maar niemand wil dat over zijn/haar kinderen wordt geroddeld.
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deze zaak is in mijn ogen ook triviaal, tenzij het meisje natuurlijk niet vrijwillig meedeed, dan is elke poging van Milquet om de zaak te minimaliseren of in een bepaalde richting te sturen, al dan niet gebruikmakend van haar invloed als minister, heel erg laakbaar. Met "als" bouw je natuurlijk geen zaak op... Afwachten dus... ![]()
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 7 mei 2014 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan er als maatschappij natuurlijk een blijvend taboe van maken en onder de mat schuiven, maar of dat de oplossing is, is maar zeer de vraag. Als ze 16 zijn moeten ze zedig blijven en als ze 18 zijn en op kot gaan mogen ze de ene orgie na de andere beleven? Seksuele rijpheid is er niet plots omdat je het magische getal bereikt hoor. Neen, bij sommigen komt dit eerder, bij anderen later en door er een taboe op te laten rusten ga je geen tienerzwangerschappen voorkomen hoor. Integendeel. Het hilarische is eigenlijk dat het tante nonneke Milquet overkomt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister
|
![]() Werden niet zowel het meisje als de jongens van school gestuurd? Je kan eventiueel twijfels hebben of de school zover had moeten gaan, maar dat is eigenlijk hun goed recht en ze zijn in elk geval consequent geweest. In een school met die reputatie hoef je van zo'n reactie ook niet te verschieten natuurlijk.
Als het klopt dat een ouder van een van de jongens - een federaal minister - daar niet mee om kon en - na bij de school bot te hebben gevangen - in een anoniem interview smeuïge details geeft in de media, tja wat moet je daar mee? Het parket kan intussen niet anders dan een onderzoek starten, de ouders van het meisje overwegen een strafklacht, wij weten intussen allemaal over wie het gaat, escalatie alom dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht je het niet weten, dat is de staatszaak niet. De eventuele staatszaak is een minister die het parket tracht te beinvloeden. Maar dat probeer je natuurlijk te negeren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 7 mei 2014 om 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je hebt overigens wel gelijk hoor. Er zijn vooralsnog alleen wat vermoedens in het spel, en dan nog. Maar ik ga ook niet zo onoprecht zijn te stellen dat ik haar de komende mediastorm niet van harte gun.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het meisje was 14 en Mboyo was toen 17 jaar, maar gezien de ernst van de feiten verscheen hij niet voor de jeugdrechter, maar werd hij als volwassene berecht. Hij kreeg zeven jaar effectief en drie jaar voorwaardelijk. Hij had dan ook geen invloedrijke mama. Keur jij sex van 15-jarige meisjes (speciaal voor de pastoors: jongens) met mannen van zeg 25 goed? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Had de minister haar invloed in de pers niet aangewend, dan was deze zaak niet naar buiten gekomen. Wat heeft de minister hier bij te winnen? Enkel natrappen en de reputatie van de school vernielen? "Als mijn zoon er niet mag naartoe gaan, dan zal ik zorg ik wel voor een schandaalsfeer rond die school." Echt? Ondanks alle risico's dat dit in je gezicht ontploft? Of is de minister er zeker van dat haar stemmers haar reactie als wild-om-zich-heen-slaande 'mijn kind, schoon kind'-ouder zullen apprecieren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet je toch opgevallen zijn dat met deze broodheren al jaren voorzichtig wordt omgesprongen. Logisch. Anders zou duidelijk worden waarom jij hier altijd de Vlaamse pedopastoors met verve verdedigde. Onder het mom van jouw geliefde Vlaamse cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister
|
![]() maar niet iedere ouder heeft de mogelijkheid om te intervenieren in onderzoeken of om politieke druk uit te oefenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat anonieme interview lijkt me toch een vrij seksistisch boeltje...
![]() |
#118 |
Vreemdeling
|
![]() Eigenaardig dat Het Laatste Nieuws zijn artikel al heeft verwijderd van zijn Facebookpagina en dat het ook niet meer mogelijk is om te reageren op hun site... Politieke druk???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of zie ik het verkeerd en zijn het gewoon de frantalige liberalen die na de Reynders afgang de CDH een koekje van eigen deeg willen geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Nee. Ik had wel betere dingen te doen. Zoals goede punten halen en studeren voor mijn examens. Het heeft me geen windeieren gelegd.
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 7 mei 2014 om 09:15. |
![]() |
![]() |