![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() Als ze dat doen, dan is dat absoluut laag. Ze mogen gerust rouwen, op tv komen om hun medeleven te betogen, maar politiek uitspelen... tja. Ik zie vooral ook niemand bij hen van hetzelfde niveau als Dehaene. Hun beste soldaat, Peeters, komt nog niet aan de hielen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() Onder Dehaene werd er een bijzondere bijdrage van het salaris gehouden om de staatskas te spekken. Die bijdrage betaal ik nu nog altijd. Alles tezamen in die 20 jaar vele duizenden Euro's.
Ik zie hem nog voor mij in de jaren 90 met het verdag van Maastricht; grenzen vallen weg op weg naar 1 Europa hoera, hoera... Heb ik van minuut 1 gezegd: "wie heeft er daarbij aan het sociale en de gewone werkman gedacht?" Antwoord: Niemand, alles voor het kapitaal. Jean Luc zelf is er wel heel wat beter van geworden.
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dehaene had zeker zijn verdiensten (zoals ik zei in de openingspost).
Maar ik ben zijn politieke concurrent, en ik herinner me dus ook wel minder goed kanten van zijn beleid. Ik durf die minder goede kanten hier op dit forum zetten, omdat dit zijn rechtstreekse familie en vrienden toch niet treft. Ik sta zelfs achter de positieve boodschappen, o.a. deze van De Wever. Dus, de slechtste kant van Dehaene, wat mij betreft: "hij was streng voor zichzelf en voor zijn Vlamingen; maar laks en veel te toegeeflijk tegenover de Franstaligen; hij liet na zijn hervormingen geen (geen !!) ordentelijke staat achter, integendeel, het was en is nog steeds een rommeltje vol onduidelijkheden en een mic mac van verspreide bevoegdheden en financiële stromen". .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Let the beast go!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me nu nog altijd af waarom je iemand die dood is moet ophemelen, en niks verkeerds over hem mag zeggen.
Een van de grootste graaiers van de laatste decennia is gestorven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Vreemdeling
|
![]() De man stond er zeker wanneer er iets gedaan moest worden. Buiten Dehane is er bij CD&V geen echt groot figuur meer geweest. Beke stelt niets voor en Peeters loop momenteel zelfs depressief rond omdat hij z'n post misschien kwijt is. Een Dehaene zou tenminste een waardige concurrent voor De Wever zijn geweest.
Spijtig dat hij z'n palmares wat heeft opgeblazen met een paar minder fraaie dossiers. Ook jammer dat hij de grote omwenteling niet meer meemaakt, want de lijken die nog uit de kast gaan vallen zullen niet fraai zijn... Ik vermoedt dat de naam Dehaene links en rechts nog wel eens gaat opduiken in paar dossiers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De draadstarter was niet erg subtiel in zijn reactie. Maar dit betekent allerminst dat jij het recht hebt de N-VA als een verzameling psychopaten te bestempelen. Jouw reactie is degoutant, laag-bij-de-gronds en crapuleus. Voor de rest mijn oprechte deelneming aan de familie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie er het onnozele niet aan.
wat me wel opvalt is dat op vakantie gaan geen gezonde zaak is voor Blegische leiders. Albert 1, Boudewijn , recentelijk nog belastingentopman Carlos six en dan nu Dehaene.
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() mijn deelneming
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Bedankt om mij eraan te herinneren waarom mensen zoals u best nooit aan de macht geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() lul
![]() |
#80 |
Minister-President
|