Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2014, 16:04   #61
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Inderdaad, deze mensen twijfelen tussen de sharia en het goede, goddeloze leven in het Westen. Zij willen van de twee walletjes eten, maar dat lukt niet zo goed. De hoofddoek is daarbij het toppunt van hypocrisie, waarbij zij willen laten uitschijnen dat zij toch een goede moslim zijn. Figuren als Belkacem zullen hen ten gepaste tijden wel terug op het juiste pad brengen.
Waarom moeten ze twijfelen? In de meeste Noord-Afrikaanse moslimlanden en in Turkije wordt de sharia niet toegepast. Zijn dat dan allemaal "slechte" moslims?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 16:47   #62
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Waarom moeten ze twijfelen? In de meeste Noord-Afrikaanse moslimlanden en in Turkije wordt de sharia niet toegepast. Zijn dat dan allemaal "slechte" moslims?
"De sharia" bestaat niet en wordt nergens toegepast. Er bestaan ook geen slechte moslims. Boko Haram is juist maar een paar jongens die ietske te ver gaan in hun geloof. Na een gesprekje met de imam komen die allemaal op het juiste pad. En moslims zullen hun broeders niet afvallen in de strijd om de wereldheerschappij of het grote kalifaat.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 16:54   #63
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Van mij moeten zij niet twijfelen, dat is hun zaak. Maar stop dan met die hoofddoeken komedie. Ze lopen dan in de straat op hoge hakken, strakke jeansbroek en draaiende kont, maar dragen wel een hoofddoek. Zogezegd om de islamitische stier in bedwang te houden. Lachwekkend en naïef.

Iran zag er onder het bewind van de Sjah een Westers land uit. Eén zot heeft toen heel dat land terug onder sharia gebracht. Vergelijk maar eens foto's uit die tijd en foto's van het heden. Kan evengoed in Turkije of Noord-Afrika gebeuren. Trouwens wat willen de rebellen in Libië? Democratie? Het moslimextremisme wordt steeds gruwelijker en krijgt meer aanhangers. Tenslotte wat is de meerwaarde van de islam in Europa: niets, nul komma nul. We krijgen er alleen een hoop miserie mee.
Oud 16 mei 2014, 17:13   #64
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Van mij moeten zij niet twijfelen, dat is hun zaak. Maar stop dan met die hoofddoeken komedie. Ze lopen dan in de straat op hoge hakken, strakke jeansbroek en draaiende kont, maar dragen wel een hoofddoek. Zogezegd om de islamitische stier in bedwang te houden. Lachwekkend en naïef.

Iran zag er onder het bewind van de Sjah een Westers land uit. Eén zot heeft toen heel dat land terug onder sharia gebracht. Vergelijk maar eens foto's uit die tijd en foto's van het heden. Kan evengoed in Turkije of Noord-Afrika gebeuren. Trouwens wat willen de rebellen in Libië? Democratie? Het moslimextremisme wordt steeds gruwelijker en krijgt meer aanhangers. Tenslotte wat is de meerwaarde van de islam in Europa: niets, nul komma nul. We krijgen er alleen een hoop miserie mee.
Meerwaarde? Nee da ni. Maar invloed op het leven. Dat is nu al voelbaar. Dames kleden zich anders. Kinderen eten hallal. Meisjes worden gedoekte huisvrouwen. Geen fuif zonder beveiliging. Brussel in korte rok is al getoond door een studente. Maar wie niet horen wil moet voelen hé.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 17:34   #65
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

En zo zag Irak er uit in de jaren '60 en '70. Een land op weg naar de moderniteit.

https://www.youtube.com/watch?v=Kpy7_NAaQCk

https://www.youtube.com/watch?v=DAGn-TPzceU

Het kan verkeren.
Oud 16 mei 2014, 17:35   #66
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Meerwaarde? Nee da ni. Maar invloed op het leven. Dat is nu al voelbaar. Dames kleden zich anders. Kinderen eten hallal. Meisjes worden gedoekte huisvrouwen. Geen fuif zonder beveiliging. Brussel in korte rok is al getoond door een studente. Maar wie niet horen wil moet voelen hé.
Dat is slechts een deel van de miserie die ik bedoelde.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 16 mei 2014 om 17:38.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 18:15   #67
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Recht op vrije meningsuiting, toch?

Iemand spuwt op de islam.
Iemand anders spuwt op de democratie.

Oftewel zijn beide strafbare feiten, jij mag kiezen. Wat wordt het?
Spuwen op de islam, daar kent de ganse wereld voldoende redenen voor!
Spuwen op de democratie? Door zandbakidioten die nog met de 7de eeuw en hun roverhoofdman in hun hoofd zitten?
Die gasten horen hier gewoon niet te zijn, ze moeten zich niets aantrekken van onze democratie als ze in hun eigen landen rustig elkaars hoofden afhakken.
Die gasten hier verder lopen kweken zal ons nog zuurder opbreken dan de nazi's destijds. Gewoon een kwestie van geduld, een verrijking voor de volgende generaties...
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 18:50   #68
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Waarom komen moslims, die spuwen op onze democratie, naar hier? Ach, ik was het al vergeten: profitariaat op de kap van de Westerling. Zoals 'onze' Belkacem. Ons volk en democratie verketteren, maar ondertussen wel uit ons hand eten. Zo kennen wij ze.
Oud 16 mei 2014, 18:59   #69
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom komen moslims, die spuwen op onze democratie, naar hier? Ach, ik was het al vergeten: profitariaat op de kap van de Westerling. Zoals 'onze' Belkacem. Ons volk en democratie verketteren, maar ondertussen wel uit ons hand eten. Zo kennen wij ze.
Omdat partijen waar wij in grote meerderheid voor gestemd hebben en nog steeds stemmen immigranten naar hier haalden/halen. Tegelijkertijd heeft de elite sinds de jaren 60' (eigenlijk al sinds langer, maar sinds jaren 60 boeken ze snel vooruitgang) de traditionele cultuur kapot gemaakt. Het verlies van de eigen cultuur kan niet los worden gezien van de vervreemding/islamisering. Het is fout er van uit te gaan dat het westen 'wordt veroverd' door de moslims.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 19:17   #70
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Omdat partijen waar wij in grote meerderheid voor gestemd hebben en nog steeds stemmen immigranten naar hier haalden/halen. Tegelijkertijd heeft de elite sinds de jaren 60' (eigenlijk al sinds langer, maar sinds jaren 60 boeken ze snel vooruitgang) de traditionele cultuur kapot gemaakt. Het verlies van de eigen cultuur kan niet los worden gezien van de vervreemding/islamisering. Het is fout er van uit te gaan dat het westen 'wordt veroverd' door de moslims.
De paarse bende heeft het ganse volk jarenlang opgelicht en voorgelogen. De enige partij die het gevaar zag aankomen, werd monddood gemaakt en wordt nog steeds gedemoniseerd. Een grote meerderheid vindt nog steeds dat het VB rotzooi is, enkel omdat de paarse bende het er voldoende ingeklopt heeft. Diezelfde paarse bende heeft volksverraad gepleegd, in mijn ogen duizend maal erger dan racisme.

Het westen wordt misschien niet veroverd door de moslims, maar alleszins gekoloniseerd. Wat hetzelfde effect heeft: voor ons is het einde nabij indien wij onze eigen cultuur niet gaan beschermen.

Ik stem reeds meer dan 30 jaar op het VB. Mij valt er niets te verwijten. Indien 20 - 25 jaar geleden de gemiddelde Vlaming hetzelfde had gedaan, dan was het nooit zo ver gekomen. Het nageslacht zal moeten boeten.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 16 mei 2014 om 19:20.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 13:00   #71
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om dat hij "die keer niet stemt": het gaat erom dat ze echt GELOVEN dat god dat verboden heeft, net zoals die afficheplakker blijkbaar echt gelooft dat Allah dat verbiedt. Het is krek hetzelfde! En orthodoxen moeten niet "oproepen" om niet te stemmen op een feestdag, omdat niemand het sowieso in zijn hoofd zou halen om dat wél te doen.

Dat komt omdat moslims met en onder ons leven, en joden in hun eigen gemeenschap blijven. Maar ik ben het ermee eens dat men op scholen bv. geen halal-voedsel mag opdringen. Hoewel je het verschil écht niet proeft, dus erover vallen zou ik nu ook weer niet doen.

Zwarte kleren, zwarte kousen, platte zwarte schoenen... ik vind ze vrij makkelijk te herkennen, hoor! En wederom: waarom fulmineren over het feit dat moslima's een hoofddoek "moeten" dragen, maar niet over het feit dat joods-orthodoxe vrouwen hun hoofd moeten kaalscheren?

Sommigen doen dat, maar heb je werkelijk nog nooit een moslima in een jeans en een topje gezien? Nog nooit een moslima in badpak of bikini gezien?

Natuurlijk niet, want die zitten niet achter het loket, die werken sowieso niet in "onze" winkels, bedrijven, scholen of overheid. En ben je het "keppeltjesincident" in Antwerpen al vergeten? Het kot was te klein toen, en het haalde zelfs de Amerikaanse pers!
1. Moet ik u nu echt het verschil uitleggen tussen een groep die zegt" jongens, jammer, maar dit jaar vallen de verkiezingen net in de week waarop wij niet mogen schrijven, dus nee we doen niet mee en betalen een boete" of de groep die zegt" wetten die door mensen zijn gemaakt? Nou die gelden niet hoor, wat geldt is het woord van Allah, en daarop is fikh en scharia gebaseert, dat erkennen we en daarom gaan wij niet stemmen, democratie van die kaffiers is ondergeschikt aan het woord van Allah.".
Denk er eens over na, u komt er vast zelf uit.

2, nee het boeit me geen meter wat anderen geloven.Er is voor mij geen verschil tussen georganiseerd geloof of individuele waanzin. Maar ik erken ene open samenleving en haar rechten dus dat ik leef met mensen die er de vreemste overtuigingen op nahouden, mij best. Hoofddoek of pruik, dat moeten die dames maar uitmaken en verandering moet vanuit hen vertrekken. Maar wanneer het achterlijke gedachten goed wat ermee verbonden is, probeert om rechten op te eisen binnen onze samenleving, dat is ook mijn zaak. De pruiken doen dit niet maar hoofddoeken doen niets anders. Dus ben ik duidelijk, het kan me niet schelen wat je opvattingen zijn, hier is het gebaseerd op onze cultuur, en daarvan is de wetgeving een weergave en nee, je zelfgekozen overtuiging staat daar niet boven.

3. Moslim leven onder ons maar niet met. Dat is hen namelijk verboden. De Koran adviseert gelovigen onder mekaar te blijven, raadt hen zelf aan niet alleen jezelf onder ongelovigen te begeven omdat je dan verleidt wordt, door de duivelse- niet islamische principes. Wat niet betekent dat je geen goededag zegt als buren,beleefd de deur voor mekaar openhoudt, zelfs af en toe collega bent. Maar samenleven? Niemand wil dat en het hoeft niet, vredig naast mekaar bestaan is genoeg.

4; Nee ik wil niet, zonder dit te weten halal eten. Wanneer je zo weinig zou proeven dan kunnen moslims niet halal eten en dat mag ook volgens hun geloof. We laten ons veel wijsmaken.
Uw argumenten zijn echt heel dun, en u denkt als Westerling, u moet leren denken zoals moslims doen, dan begrijpt u zaken veel beter.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 15:38   #72
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
1. Moet ik u nu echt het verschil uitleggen tussen een groep die zegt" jongens, jammer, maar dit jaar vallen de verkiezingen net in de week waarop wij niet mogen schrijven, dus nee we doen niet mee en betalen een boete" of de groep die zegt" wetten die door mensen zijn gemaakt? Nou die gelden niet hoor, wat geldt is het woord van Allah, en daarop is fikh en scharia gebaseert, dat erkennen we en daarom gaan wij niet stemmen, democratie van die kaffiers is ondergeschikt aan het woord van Allah.".
Denk er eens over na, u komt er vast zelf uit.
En wat is het verschil? Allebei, joods-orthodoxen en moslimfundamentalisten, stellen door niet te gaan stemmen of op te roepen om dit niet te doen, de wetten van hun god boven de wetten van dit land. Waarom denk je dat er in Israël de laatste tijd zoveel ophef is over het feit dat men nu eindelijk de orthodoxen ook wil verplichten om hun legerdienst te doen? Die vertikken dat, omdat voor hen de religieuze wetten boven de wetten van hun land staan; net hetzelfde als bij fundamentalistische moslims die de "wet van Allah" boven de seculiere wetten stellen.

Citaat:
2, nee het boeit me geen meter wat anderen geloven.Er is voor mij geen verschil tussen georganiseerd geloof of individuele waanzin. Maar ik erken ene open samenleving en haar rechten dus dat ik leef met mensen die er de vreemste overtuigingen op nahouden, mij best. Hoofddoek of pruik, dat moeten die dames maar uitmaken en verandering moet vanuit hen vertrekken. Maar wanneer het achterlijke gedachten goed wat ermee verbonden is, probeert om rechten op te eisen binnen onze samenleving, dat is ook mijn zaak. De pruiken doen dit niet maar hoofddoeken doen niets anders. Dus ben ik duidelijk, het kan me niet schelen wat je opvattingen zijn, hier is het gebaseerd op onze cultuur, en daarvan is de wetgeving een weergave en nee, je zelfgekozen overtuiging staat daar niet boven.
Leg dat eens uit, aub? Inderdaad, geen enkele jood verplicht ons een pruik te dragen, maar ook geen enkele moslim verplicht ons een hoofddoek te dragen. Dus waar zit het verschil?

Citaat:
3. Moslim leven onder ons maar niet met. Dat is hen namelijk verboden. De Koran adviseert gelovigen onder mekaar te blijven, raadt hen zelf aan niet alleen jezelf onder ongelovigen te begeven omdat je dan verleidt wordt, door de duivelse- niet islamische principes. Wat niet betekent dat je geen goededag zegt als buren,beleefd de deur voor mekaar openhoudt, zelfs af en toe collega bent. Maar samenleven? Niemand wil dat en het hoeft niet, vredig naast mekaar bestaan is genoeg.
Daar ben ik het mee eens, maar dat geldt evenzeer voor onze autochtone Vlaamse buren. Het samenhorigheidsgevoel zoals dat bij moslims en joden nog wel bestaat, is bij ons compleet verdwenen.

Citaat:
4; Nee ik wil niet, zonder dit te weten halal eten. Wanneer je zo weinig zou proeven dan kunnen moslims niet halal eten en dat mag ook volgens hun geloof. We laten ons veel wijsmaken.
Uw argumenten zijn echt heel dun, en u denkt als Westerling, u moet leren denken zoals moslims doen, dan begrijpt u zaken veel beter.
Uit ervaring kan ik je zeggen: een Big Mac bij McDonald's in Antwerpen smaakt nét hetzelfde als een Big Mac bij McDonald's in Cairo, Aswan of Doha.
Moet ik uit je laatste zin opmaken dat jij een (ex)moslima bent?
Oud 17 mei 2014, 16:50   #73
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is het verschil? Allebei, joods-orthodoxen en moslimfundamentalisten, stellen door niet te gaan stemmen of op te roepen om dit niet te doen, de wetten van hun god boven de wetten van dit land.
het verschil is dat Joods orthodoxen hier helemaal niet oproepen om niet te stemmen...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 17:36   #74
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
het verschil is dat Joods orthodoxen hier helemaal niet oproepen om niet te stemmen...
Nee, omdat geen énkele Joods-orthodoxe het in zijn hoofd zal halen om te gaan stemmen als het niet "mag". De meeste moslims gaan wél stemmen, en vandaar dat blijkbaar één of andere fundamentalistische pipo het nodig vond om dat papiertje daar te hangen. Ik vind het vooral gek dat men hier zo massaal valt over zo'n idioot papiertje van één onnozelaar en er weeral bij voorbaat vanuit gaat dat "de moslims" nog gehoor zullen geven ook aan zo'n "oproep".

Laatst gewijzigd door Miauw! : 17 mei 2014 om 17:37.
Oud 17 mei 2014, 18:09   #75
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik vrees dat je definitie van massaal aan herziening toe is.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 18:15   #76
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Leg dat eens uit, aub? Inderdaad, geen enkele jood verplicht ons een pruik te dragen, maar ook geen enkele moslim verplicht ons een hoofddoek te dragen. Dus waar zit het verschil?
Misschien eens beginnen met de quote van Alice fatsoenlijk te lezen.

Citaat:
Maar wanneer het achterlijke gedachten goed wat ermee verbonden is, probeert om rechten op te eisen binnen onze samenleving, dat is ook mijn zaak. De pruiken doen dit niet maar hoofddoeken doen niets anders.

Laatst gewijzigd door Ulrik : 17 mei 2014 om 18:17.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 18:37   #77
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, ze schijten je alleen uit voor de hoer van de straat. Het is er aan te zien dat het achterlijke eikels zijn uit inteelt.

"wat een kanker mongool dit, jullie zijn democraten hé?"
http://youtu.be/G6Lp8g7iAaA

Laatst gewijzigd door Doge : 17 mei 2014 om 18:38.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 18:42   #78
Doge
Banneling

Standaard

Welke mentale stoornis zou die Turk hebben? Alvast geen gezonde.

Het is een ouwe maar als een blanke zo zou reageren zou die nog een pak boetes bovenop krijgen.

http://youtu.be/h9IeW8o5q8s
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 20:13   #79
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
En als we nu eens 's zaterdags zouden stemmen?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 20:58   #80
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Misschien eens beginnen met de quote van Alice fatsoenlijk te lezen.
Ja, en? Alice zei: "Maar wanneer het achterlijke gedachten goed wat ermee verbonden is, probeert om rechten op te eisen binnen onze samenleving, dat is ook mijn zaak. De pruiken doen dit niet maar hoofddoeken doen niets anders."

Het probleem is dat niemand er een probleem mee heeft dat Joodse vrouwen zich moeten kaalscheren en een pruik moeten dragen, maar dat velen hier er een probleem mee hebben als een moslimvrouw een hoofddoek draagt of moet dragen.
Als het "van moetens" is, ben ik er natuurlijk ook tegen, maar dat geldt dan wel voor �*lle bevolkingsgroepen en religies die hun vrouwen of dochters onder de knoet houden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be