![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle andere "definities" van racisme zijn strikt gezien geen racisme meer, of maken dat racisme eigenlijk niet verachtelijk en strafbaar zou mogen zijn. Als men bijvoorbeeld iemand van racisme beschuldigt omdat hij een zeker IDEEENGOED niet kan goedkeuren, dan zouden allen die het fascisme afwijzen, racisten zijn ! En of dat ideeëngoed nu toevallig de naam van "godsdienst" draagt of niet, verandert niks aan het feit dat het een ideeëngoed is. Aangezien "cultuur" ook een vorm van ideeëngoed is, geldt dat daar even goed voor: iemand voor "racist" uitmaken omdat hij een zekere cultuur afwijst, is even idioot. Nee, racisme is strikt gezien enkel iemand nadelig onderscheiden op basis van zijn genetisch patrimonium. Al de rest is geen racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een stem voor het VB of voor N-VA is eigenlijk een stem "voor een lege zetel". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat als VB onder de kiesdrempel zakt? In Vlaams-Brabant zit die kans er nu al dik in. Waar gaan die verloren stemmen dan naar toe?
Laatst gewijzigd door Miauw! : 20 mei 2014 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpel, dan mag jij feest vieren en ik brand een rouwkaars. Ook al weet ik dat dat slecht zal zijn voor het milieu, maar ten lange laatste vegen al de pilaarbijters daar ook hun kloten aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Zeker gezien wat Garry hier gisteren heeft uitgevreten ![]() Laatst gewijzigd door Miauw! : 20 mei 2014 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Omdat wij opkomstplicht hebben en geen stemplicht heeft men als enige optie om blanco te stemmen wanneer men zich door geen enkel partijprogramma vertegenwoordigd voelt. Een blanco stem is gewoonweg 'geen stem', dat is de evidentie zelve. Een stem voor het VB maakt het de andere partijen niet moeilijker, integendeel. Dat maakt de coalitiemogelijkheden net gemakkelijker, dat heeft de geschiedenis reeds meermaals bewezen (zoals ik in voorgaande post ook al gezegd heb). Overigens maakt het electoraat van het VB tegenwoordig een kleine minderheid uit, dus wegen op het gevoerde beleid wordt evenzeer verwaarloosbaar. Een stem op N-VA daarentegen kan helpen om hen op elk niveau boven de 30% te brengen, wat hen incontournable zou maken. M.a.w. er zou met de N-VA echt rekening gehouden moeten worden (te meer omdat er rond hen geen ondemocratisch cordon gesmeed is). N-VA kan echt een verschil maken, VB niet. Klaar en duidelijk lijkt me. Laatst gewijzigd door Woordenaar : 20 mei 2014 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Europees Commissaris
|
![]() Daarom begrijp ik ook niet waarom sommigen nog op dat zinkende VB-schip blijven stemmen. Ze hebben er alle belang bij om met hun waardeloze stem de NVA te versterken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik niet, dat zal ik hem eens moeten vragen. Misschien wel voor de twee. Omdat het een kat is en omdat die kat meent recht te hebben op onze tuin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stemmen die van het VB naar de N-VA gaan betekenen geen enkele meerwaarde. Wanneer de N-VA samen met het VB, ook al gaan ze niet samen een coalitie vormen, meer dan 50 % van de stemmen halen, en de N-VA gaat samen met één van de andere partijen regeren, dan hebben ze samen de steun van het VB uit de oppositie. Afgelopen met België. Waarom dacht ge anders dat de rest zo'n angst heeft van het N-VA. De partij die daarmee in zee gaat weet dat ze zal naar de pijpen van het N-VA moeten dansen en dit alleen maar omdat er dan een sterk VB op de achtergrond zit. Sterk in die zin. Ook al hebben die dan op zich slechts +- 7 % van de stemmen, dan nog zijn ze op dat moment een sterke partij. Laatst gewijzigd door Garry : 20 mei 2014 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn hond verstaat dat plaatje van " Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen" niet. Die verstaat alleen, " mijne tuin", ook al is dat een stuk van de wereld, "is van mij en wie daar in komt vreet ik op met huid en haar", kat of geen kat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() al zal het zo een vaart niet lopen, wacht nog een week en ze bleiten weer massaal over het VB dat niet genoeg verloren heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een fervent zeezeiler en wat poeslief niet weet is dat ze al heel wat in paniek verlaten schepen/boten na de storm eenzaam dobberend hebben terug gevonden terwijl er van de bemanning, die het schip in paniek verlieten, niets meer te bespeuren valt. Een gouden raad is dus, hoe belabberd de situatie er ook uit mag zien, verlaat het schip niet eerder dan wanneer het daadwerkelijk onder gaat.
Laatst gewijzigd door Garry : 20 mei 2014 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt voor de toelichting. Ge bedoelt vooral al diegene die er nood aan hebben heiliger te willen zijn dan de Paus.
Laatst gewijzigd door Garry : 20 mei 2014 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() .....en er hun broodwinning van gemaakt hebben, zoals nonkel Jozef van het CGKR.
|
![]() |
![]() |