Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2014, 23:53   #161
BrusselsMussels
Partijlid

BrusselsMussels's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Mijn verhaal van sukkelaar in de langdurige werkloosheid is zeer complex.
Ik heb als 50 plusser gedopt van 1995 tot 2010.

Sinds 2010 op pensioen en uit de armoede.

Verzin eens al de factoren op onaanwerfbaarheid die ge kunt, 9/10 kansen ik verenigde ze.

Een slecht CV, zou BDW terecht zeggen.
OK ge waart dus al 50 plusser toen ge der in zijt verzeild geraakt. Dat is inderdaad niet hetzelfde als een twintiger of dertiger die ermee begint...

Wel voor mij zou het al positief zijn als ze de werkloosheid beperken tot 2 jaar voor twintigers, tot 3 jaar voor dertigers, tot 5 jaar voor veertigers en niet meer beperken voor vijftigers mits een terugbetaling in natura aan de gemeenschap via het overdragen van hun ervaring aan de jongere generatie als een sort gemeenschapsdienst.
BrusselsMussels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 00:18   #162
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels Bekijk bericht
OK ge waart dus al 50 plusser toen ge der in zijt verzeild geraakt. Dat is inderdaad niet hetzelfde als een twintiger of dertiger die ermee begint...

Wel voor mij zou het al positief zijn als ze de werkloosheid beperken tot 2 jaar voor twintigers, tot 3 jaar voor dertigers, tot 5 jaar voor veertigers en niet meer beperken voor vijftigers mits een terugbetaling in natura aan de gemeenschap via het overdragen van hun ervaring aan de jongere generatie als een sort gemeenschapsdienst.

De voorstanders van beperking in de tijd gaan het nooit maken...

Over een paar dagen weten we meer.

Ze hebben wel een sterk punt omdat België een absolute uitzondering is.

Veel hangt af van de randvoorwaarden. Het leefloon. Daar voert N.VA de nieuwe slavernij in. Dat dient met hand en tand bestreden. Zoiets is een opstandje waard, mocht het -God behoede het- ooit geïmplementeerd worden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 01:56   #163
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

een 64-jarige man met een universitair diploma……Ik ga volgend jaar met pensioen. Dat zal natuurlijk niet veel veranderen aan mijn levensstijl, >maar dan ben ik pas helemaal vrij< ‘om nog meer in het zwart te werken. Deze heeft 1000€ zeker in de hand gekregen. Wellicht slimme geld- zieke die weigert bij te dragen. Maar wel veel bijverdiend heeft met kennis van universitaire studie. Dus toppunt van parasiet. Hij zou moeten veroordeeld worden tot gevangenisstraf wegens bewust bestelen van ieder burger van dit land.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 08:22   #164
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Hij zou moeten veroordeeld worden tot gevangenisstraf wegens bewust bestelen van ieder burger van dit land.
Van welk belastingspercentage kan men eigenlijk ook spreken van 'bestelen' van de burger? 40% - 50% - 60% - 70% - 80% - 90% -100% ???
Ja, alles is wettelijk geregeld zoals recht op een leefloon/stempelgeld OOK wetten als basis hebben....
Wie moeten we dat in de gevangenis steken voor onze veel te hoge belastingen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 08:55   #165
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Van welk belastingspercentage kan men eigenlijk ook spreken van 'bestelen' van de burger? 40% - 50% - 60% - 70% - 80% - 90% -100% ???
Ja, alles is wettelijk geregeld zoals recht op een leefloon/stempelgeld OOK wetten als basis hebben....
Wie moeten we dat in de gevangenis steken voor onze veel te hoge belastingen?
Men heeft wel legaal en illegaal stelen
Maar het blijft stelen.
Wanneer moeten we spreken van "bestelen" ? Misschien vanaf het ogenblik dat men wereldkampioen in stelen is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 09:03   #166
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
een 64-jarige man met een universitair diploma……Ik ga volgend jaar met pensioen. Dat zal natuurlijk niet veel veranderen aan mijn levensstijl, >maar dan ben ik pas helemaal vrij< ‘om nog meer in het zwart te werken. Deze heeft 1000€ zeker in de hand gekregen. Wellicht slimme geld- zieke die weigert bij te dragen. Maar wel veel bijverdiend heeft met kennis van universitaire studie. Dus toppunt van parasiet. Hij zou moeten veroordeeld worden tot gevangenisstraf wegens bewust bestelen van ieder burger van dit land.
Al eens bijgeklust als universitair ? Wordt bijna niks in het zwart gedaan. Als consultant kan je jezelf dat echt niet permitteren, aangezien je vaak ook naar buiten moet treden voor je bedrijf. Het is niet hetzelfde als even een trap schilderen of de vloer kuisen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 09:09   #167
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toevallig weer ene met een hogere opleiding...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 10:29   #168
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels Bekijk bericht

Ik blijf voorstander om de werkloosheid te beperken tot een derde van de reeds gewerkte jaren.
Een vijftiger met dertig gewerkte jaren kan het tot zijn pensioen uitzingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 10:57   #169
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik blijf voorstander om de werkloosheid te beperken tot een derde van de reeds gewerkte jaren.
Een vijftiger met dertig gewerkte jaren kan het tot zijn pensioen uitzingen.
Zijn er bij de werklozen geen drie categorieën?

Er zijn er die liever gaan werken dan thuiszitten. Van zodra werken geen financiële opoffering vraagt van werknemer EN werkgever gaan die werk vinden.

Dan heb je de groep die ook liever wil gaan werken dan thuiszitten maar waar werknemer en/of werkgever er financieel slechter van word.

Als laatste heb je een groep die zelf tot de conclusie is gekomen dat het voor de maatschappij een ramp is als ze aan het werk gaan.

De eerste groep red het wel zonder inmenging van de overheid.
De tweede groep is gecreëerd door inmenging van de overheid. (regeltjes en belastingen)
De derde groep wordt best met een zoethouder op non-actief gehouden om te vermijden dat ze de boel naar de kloten helpen.
Oud 23 mei 2014, 11:12   #170
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er bij de werklozen geen drie categorieën?

Er zijn er die liever gaan werken dan thuiszitten. Van zodra werken geen financiële opoffering vraagt van werknemer EN werkgever gaan die werk vinden.

Dan heb je de groep die ook liever wil gaan werken dan thuiszitten maar waar werknemer en/of werkgever er financieel slechter van word.

Als laatste heb je een groep die zelf tot de conclusie is gekomen dat het voor de maatschappij een ramp is als ze aan het werk gaan.

De eerste groep red het wel zonder inmenging van de overheid.
De tweede groep is gecreëerd door inmenging van de overheid. (regeltjes en belastingen)
De derde groep wordt best met een zoethouder op non-actief gehouden om te vermijden dat ze de boel naar de kloten helpen.
Kan die laatste groep niet terrecht bij een ander sociaal vangnet ?
Invaliditeit, beschutte werkplaats ?
Oud 23 mei 2014, 11:21   #171
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Kan die laatste groep niet terrecht bij een ander sociaal vangnet ?
Invaliditeit, beschutte werkplaats ?
Ik vermoed dat zo'n 40/50 jaar geleden die mensen bij gemeentediensten werden ondergebracht. Groenwerkers,vuilnismannen,....
Vandaag zijn deze jobs bij de overheid zo gegeerd gezien de voordelen alle aard en dikke pensioenen dat de mensen van de eerste en tweede groep daar nu voor de plaatsjes vechten.
Nu, onhandig zijn en niet bij de slimsten behoren is nog niet hetzelfde als invalide.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 mei 2014 om 11:22.
Oud 23 mei 2014, 11:29   #172
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat zo'n 40/50 jaar geleden die mensen bij gemeentediensten werden ondergebracht. Groenwerkers,vuilnismannen,....
Vandaag zijn deze jobs bij de overheid zo gegeerd gezien de voordelen alle aard en dikke pensioenen dat de mensen van de eerste en tweede groep daar nu voor de plaatsjes vechten.
Nu, onhandig zijn en niet bij de slimsten behoren is nog niet hetzelfde als invalide.
Die jobs waren 40/50 jaar geleden net zo goed gegeerd en waren examens vereist. Lidmaatschap bij de sossen had toen wellicht meer invloed.
Oud 23 mei 2014, 12:15   #173
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die jobs waren 40/50 jaar geleden net zo goed gegeerd en waren examens vereist. Lidmaatschap bij de sossen had toen wellicht meer invloed.
Het enige examen dat er diende te worden afgelegd...

De slaagkans hing dan ook vrijwel volledig af van het feit bij welke partij u was aangesloten,en of diezelfde partij in uw gemeente het voor het zeggen had..
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 13:04   #174
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Dakeyras's schermafbeelding

Standaard

Niet dat ik mij de illusie maak dat de talrijke zich boven elke mogelijke vorm van tegenslag verheven wanenden en van mening zijnden dat al het goede in hun leven hen door eigen verdiensten is te beurt gevallen, het ooit zullen lezen, maar mocht er onder de dikke laag cynisme, egoïsme en arrogantie nog wat menselijks resten, dan raad ik de lectuur van "Wegwerpmens · Lief en leed van een interimmer" van Tuur Viaene aan.

Hier nog een goed stuk naar aanleiding van het boek: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...oet-pijn.dhtml

En voor de rest ga ik hier mijn tijd niet insteken.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 13:18   #175
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Niet dat ik mij de illusie maak dat de talrijke zich boven elke mogelijke vorm van tegenslag verheven wanenden en van mening zijnden dat al het goede in hun leven hen door eigen verdiensten is te beurt gevallen, het ooit zullen lezen, maar mocht er onder de dikke laag cynisme, egoïsme en arrogantie nog wat menselijks resten, dan raad ik de lectuur van "Wegwerpmens · Lief en leed van een interimmer" van Tuur Viaene aan.

Hier nog een goed stuk naar aanleiding van het boek: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...oet-pijn.dhtml

Ben je zeker dat je met je post in de juiste draad zit?
Oud 23 mei 2014, 13:20   #176
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Is dit economie voor minder begaafden ?
Nee, eerder een reality check voor asociale zeikers die beweren dat alle werklozen erop gebrand zijn om 40 jaar te doppen om het sociale vangnet maar te kunnen afbouwen zodat zij nog wat meer hebben.

Om dan als eerste te staan bleiten als het hun overkomt.
Oud 23 mei 2014, 13:20   #177
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ben je zeker dat je met je post in de juiste draad zit?
Ik zit er in elk geval mee op de juiste website.
Oud 23 mei 2014, 13:25   #178
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, eerder een reality check voor asociale zeikers die beweren dat alle werklozen erop gebrand zijn om 40 jaar te doppen om het sociale vangnet maar te kunnen afbouwen zodat zij nog wat meer hebben.

Om dan als eerste te staan bleiten als het hun overkomt.
Dat is mij drie keer overkomen....

De laatste keer op 48 jarige leeftijd wegens faillissement van het bedrijf....

Tijdens de 4 maand opzeg gesolliciteerd,vervolgens 3 weken als werkloze ingeschreven geweest zijnde,en toen terug aan de slag gegaan...

Gek genoeg had ik binnen die drie weken als werkloze al een oproep gekregen om verplicht een cursus te gaan volgen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 13:28   #179
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is mij drie keer overkomen....

De laatste keer op 48 jarige leeftijd wegens faillissement van het bedrijf....

Tijdens de 4 maand opzeg gesolliciteerd,vervolgens 3 weken als werkloze ingeschreven geweest zijnde,en toen terug aan de slag gegaan...

Gek genoeg had ik binnen die drie weken als werkloze al een oproep gekregen om verplicht een cursus te gaan volgen...

Dat is dan jammer voor diegenen die er geen misbruik van maken maar er is zoveel misbruik dat er iets aan moet gedaan worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 13:30   #180
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Weer wat bijgeleerd. De privatisering van de VDAB:
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be