![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vaststellen dat zo'n redenering bestaat maakt mij al misselijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
|
![]() [quote=Maori;7156488]
Aangevuld met inkomsten van zwartwerk is dat wel genoeg voor velen.[quote] Is zwartwerk dan toegelaten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie is er uiteindelijk het grootste slachtoffer? De Vlaming, want die moet het hier maar zien te rooien, met veel te weinig jobs, geen dopgeld en mss zelfs geen leefloon. Zolang je toestaat dat anderen hier jobs komen weghalen (zoals de nva dat bv ziet) kan je niet knippen bij de mensen die geen job hebben... 500.000 werklozen (cijfer is om 't makkelijk te maken, 't zullen er wel meer zijn met leefloners en zo bij) voor 10- 20.000 jobs? Je gaat er geen 480.000 bij krijgen door te knippen in de sociale zekerheid. Integendeel, het gaat zelfs meer geld kosten op termijn als je die mensen van de dop gooit, zoals ik al eerder in deze draad zei, de ocmw's gaan meer geld moeten uitgeven om leefloners aan voldoende dagen te laten komen om terug te kunnen doppen... Dan is het nog maar de vraag hoe Europa gaat reageren op het zonder geld zetten van mensen...
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, ge kunt nog altijd een ander knelpuntberoep kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
ik neem best aan dat er profiteurs bijzitten,maar jullie scheren alles en iedereen over dezelfde kam,jullie wijsheid zit in de portefeuille,en niet in het mens zijn!!! ************************************************** ******* Och kom. De belastingen/rsz zijn gewoon veel te hoog in Belgie. Dat men deze eerst reduceert naar een mensenlijk niveau, dat zou pas mens zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe groter het sociaal lappendeken hoe kleiner de werkwilligheid.
Men wil niet in ploegen werken. Men wil niet in de weekend werken. De afstand naar de onderneming is te ver. Men heeft een diploma voor dit en wil geen werk voor dat etc etc etc. Men krijgt gewoon te veel als men niets doet en er staat geen enkele tijdlimiet over. Als je het handig genoeg aan boord legt dop je levenslang en klus je links en rechts in het zwart wat bij met een groter inkomen dan te gaan werken. Ondertussen delocaliseren sommige bedrijven bv naar Polen omdat ze hier niet genoeg werkwilligen krijgen niettegenstaande er 500.000 op de dop staan. Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 mei 2014 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
|
![]() Citaat:
Betaal ze om te beginnen, een loon waar ze recht op hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo heeft men natuurlijk voor alles een excuus. Persoonlijk zou ik de schande niet kunnen verdragen werkloos te zijn. Dan nog liever vuilnisman of beerput lediger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
|
![]() Citaat:
Als je op de koop toe nog nachten moet werken ga je ook gewoon door? Als je dan nog WE werk, zondagen inbegrepen,krijgt ga je ook gewoon door? Voor uw 1100€? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 24 mei 2014 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn niet de brutolonen (hetgeen de patroon betaalt) die te laag zijn, het zijn wel de nettolonen die te laag zijn (hetgeen nog overschiet nadat de belastingen/rsz zijn betaalt). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
|
![]() Citaat:
Hangmatters - profiteurs - luierikken .... het zijn maar enkele benamingen die onze respectabele 'grootverdieners' dagdagelijks in hun posts verwerken. Meestal zijn het dan nog mensen die arbeidsplaatsen bezetten die betaald worden met geld 'afgepakt' van mensen die echt werken. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 24 mei 2014 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees een boek, geniet van uw familie, de natuur, kortom, het leven tout court. Straks hebt ge alleen maar gewerkt en geploeterd, en kunnen uw kinderen het opsoeperen. En zo altruistisch schat ik u niet in.... Idioten zijn het die werken tot ze neervallen. Tijd is het enigste dat je te kort hebt, niet geld.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() Ik ben zo zes jaar doorgegaan (1989-1994) tot al mijn spaargeld op was (800000bf). Uit pure wanhoop, ik vond geen ander en beter betaald werk meer..
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 mei 2014 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie kortstondig tussen twee jobs zit ook stigmatiseren en culpabiliseren. En dat in een verzekeringssysteem waar bijdragen voor betaald zijn. Zo heeft men natuurlijk voor alles een excuus om te kunnen kleineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |