![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voel je je aangesproken door dit thema? Je reageert weer zo 'pissed'.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De klassieke opvatting en uitleg van projectie is dat het een afweermechanisme is tegen negatieve emoties. Projectie neemt nervositeit weg over zaken die wij in onszelf niet graag erkennen, en worden aan andere mensen toegeschreven. Dit gebeurt vaak onbewust zodat het ego niet met deze zaken hoeft om te gaan. Het Jungiaanse begrip schaduw hangt nauw samen met het begrip projectie. Deze gevoelens die wij niet erkennen noemen wij onze schaduw. Door een negatief en subjectief gevoel (schaduwzijde) te projecteren op een ander, verlegt iemand als het ware een innerlijk conflict en daarmee ook de oorzaak. Deze theorie werd ontwikkeld door Sigmund Freud, wiens dochter Anna Freud de theorie verfijnde. Ook Carl Gustav Jung heeft veel geschreven over dit onderwerp en gaat dieper dan Freud, die zich vooral richtte op zaken omtrent het ego. Bij Jung gaat het om andere aspecten van het zelf (de psyche), bijvoorbeeld de ziel en koos zo een spirituelere benadering. Peter Gray beschreef het fenomeen als: "het mechanisme dat ervoor zorgt dat gevoelens of verlangens die een individu geheel onacceptabel vindt (te beschamend, te obsceen, te gevaarlijk) aan een ander toegeschreven worden." Friedrich Nietzsche zei erover: "Hij die met monsters vecht moet er op toezien dat hijzelf geen monster zal worden. En als je maar te lang in de duisternis staart zal de duisternis ook in jou staren." http://nl.wikipedia.org/wiki/Project...psychologie%29
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nu beginnen ze hier over Freud , een geestelijke stoornis is het gevolg van een seksuele stoornis heb ik nog in mijn kinderjaren moeten leren .
Het kan ook zijn , een seksuele stoornis is het gevolg van een geestelijke stoornis . Freud , Adler en consoorten , dat waren de oerwoudtijden van de psychologie , ze kwamen niet voor niets uit de bossen van Oostenrijk en Duitsland , achterlijkheid troef .
![]() |
#305 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Freud was van zeer goede komaf, kwam al op vierjarige leeftijd in Wenen terecht en studeerde er aan de universiteit. Ik weet natuurlijk niet wat u onder "achterlijk" begrijpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The Syndrome speelt op de man, omdat de kern van mijn copy-paste hem beangstigt: het concept projectie.
![]() |
![]() |
#307 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Are you hitting on me, Gorgeous?
Interception! Now our side's got the ball, sorry! Laatst gewijzigd door Castor Troy : 24 mei 2014 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Word ik zorgeloos wakker , ik word wakker met een ochtenderectie . Word ik wakker met een probleem , nooit . Ik word meestal wakker met ochtenderectie . Freud zelf was wellicht seksverslaafd , heel zijn leven draaide rond seks zoeken bij zijn patienten .
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 24 mei 2014 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk waren die gebieden toen al achterlijk . O Vienna , zo'n verval .
![]() |
![]() |
#310 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vandaag de dag is Freud ook nog invloedrijk , niets te maken met afkomst . Als er morgen iemand pedofilie gaat propageren zal hij ook zijn volgelingen hebben , hoe meer pedo's hoe meer volgelingen .
![]() |
![]() |
#312 |
|
![]() Waar komen jouw seksuele obsessies eigenlijk vandaan? Ik kan niet meteen een andere forummer noemen die hier spontaan over zijn ochtenderecties begint te zwammen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Omdat hij uit een achterlijk gebied kwam dat toen nog een elitaire naam had gezien het verleden van Pruisen en Oostenrijk-Hongarije maakte hij enige faam . Maar hij kwam onwetende dus wel uit een achterlijk gebied . Het communisme werd ook geloofd door intelligentsia tot Amerikaanse economen naar Moskou vlogen om hen te bewijzen dat ze failliet waren . Ze wisten het zelf niet .
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 24 mei 2014 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een geestelijk probleem komt voort uit een seksueel probleem . Het is fout , mijn ochtenderecties zijn het bewijs , als ik mij goed voel voel ik mij seksueel goed . Seksverslaafden hebben een geestelijk probleem , het verdrijven van onlustgevoelens door het opwekken van lustgevoelens .
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 24 mei 2014 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Banneling
|
![]() Het is wachten op een foto in wielrennerspakje....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | ||
|
![]() Allerminst.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben als scholier opgevoed met Freud , ik dacht dan al , wat is dat . Die mens is achterlijk .
![]() |
![]() |
#320 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |