![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
Bekijk resultaten enquête: Welk scenario komt er uit de bus? | |||
Di Rupo II zonder vlaamse meerderheid (Open vld, Cd&v, spa) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
Di Rupo II met vlaamse meerderheid (Open vld, Cd&v, spa en groen) |
![]() ![]() ![]() |
15 | 30,61% |
Een regering met NVA, of een De Wever I met BDW als premier (Nva, open vld, cd&v en eventueel spa) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Er komt voorlopig geen regering, wel grote politieke impasse... |
![]() ![]() ![]() |
20 | 40,82% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
OpenVLD uitsluiten op Vlaams niveau maakt de CD&V zwakker op federaal niveau waar ook MR een goede score haalt. Rutten heeft in het debat niet willen verklaren dat Oosterweel hét breekpunt zal zijn voor hen. Dat is toch wat ik begrepen heb. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door hamac : 25 mei 2014 om 22:30. |
|||
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() paars-groen is perfect mogelijk
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als men op het paard gokt dat niet deelneemt zal men alleszins niet winnen... |
|
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Coalitie CD&V-NVA in Vlaanderen en paars groen op federaal niveau
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In een andere draad heb ik je al uitgelegd dat links quasi niet bestaat in Vlaanderen of zelfs Wallonie. Men heeft alleen rechts en de profiteurs van rechts die zich links noemen...
|
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Mijn eerste gevoel voor de verkiezing:
Vlaams NVA + CD&V + Groen ** Federaal wordt de NVA buiten gehouden, en doet het er dus niet toe wat het wordt. Na de verkiezing: NVA + CD&V zijn samen groot genoeg zonder de nood aan Groen, zowel Vlaams + federaal. Als CD&V moeilijk doet, kan CD&V worden vervangen door OVLD + Groen Maar federaal ** .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is dat niet zo, dan breken we met zijn allen het kot af. Terecht Het moet heel duidelijk zijn dat we geen tweede regering Di Rupo pikken. Als CD&V of gelijk welke Vlaamse partij in een regering stapt zonder NVA, komt er een opstand en daar zal ik zeker bij zijn |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 |
Vreemdeling
|
![]() Prognose:
De formatie duurt tot eind dit jaar en dan gaat men simpelweg voor Di Rupo II gaan. Hiervoor zal men (trad. partijen) op Vlaams niveau de formatie zodanig lang rekken dat het federale niveau op dezelfde snelheid vooruitgaat. Dit scenario is reeds lang besproken tussen Di Rupo en de Vlaamse minderheidspartijen. Alleen de publieke opinie nog wat masseren. Men ZAL 1/3 van de Vlaamse kiezer gewoon langs de kant schuiven, want PS zal NIET 5 jaar oppositie voeren met een PTB die enkel sterker wordt. Indien bovenstaande waarheid wordt, zal een socio-economisch herstelregering niet aan de orde zijn. T.t.z. Vlaanderen wordt herleid tot economisch kerkhof ten gunste van Wallonie dat niet mag verarmen. Hierdoor zal in 2019 N-VA nog sterker staan in Vlaanderen. De overwinning van vandaag van N-VA is volgens mij slechts één onderdeel van hun confederale strategie, voor een veel groter globaal plan. De "alles of niets" methode, doelt erop dat men vandaag een sterk mandaat vraagt om in 2019 nog sterker te zijn. Het worden spannende tijden alleszins. |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens: met uw relletjes, uw nick 'eurosceptic' (en u stemt N-Va???) zou je wss beter op uw plaats zitten bij het Vlaams Belang. Ze kunnen élke steun gebruiken! |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Die fake meerderheid in zetels kan me gestolen worden. Als ze NVA er gewillig weer afrijden de volgende periode dan kom ik echt wel de straat op. Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 25 mei 2014 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Samen met het cordon sanitaire + het aantal stemmen nodig/zetel in Vlaanderen, Brussel, Wallonië ** + de faciliteitengemeenten waar de Waalse minderheid (lees: in werkelijkheid een meerderheid) maakt dit allemaal een mooi samenraapsel die men alleen in België aantreft onder de noemer 'democratie', doch ongelijkheid inboezemt waarbij er dus 'discriminatie' staat geschreven in de (grond)wet. -> En kan u antwoorden waarom vele Vlamingen dit goed vinden? Indien u niet voor de vele Vlamingen kan antwoorden, misschien voor uzelf? ** http://forum.politics.be/showthread.php?t=202731 .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 25 mei 2014 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De drie traditionele partijen verkopen hun principes aan de hoogste bieder, net als 1 of andere goedkope hoer. De grootste hoer wint. Als je echt een goede succesvolle politieker wil zijn moet je gewoon geen principes hebben, dan win je.
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom is de keuze tussen
Di Rupo II zonder vlaamse meerderheid (Open vld, Cd&v, spa) Di Rupo II met vlaamse meerderheid (Open vld, Cd&v, spa en groen) terwijl de klassieke tripartite wél een Vlaamse meerderheid in de federale regering haalt? |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Indien twijfel, mag u een poging doen op het antwoorden van mijn post #53 bovenstaand. .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 25 mei 2014 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Op het eerste zicht lijkt N-VA en CD&V een logische coalitie voor de Vlaamse Regering. Echter, federaal heeft N-VA Open Vld nodig om het gewenste centrumrechtse beleid te voeren. Gegeven de visie van Open Vld op de symmetrie van regeringen, maar nog meer gegeven het feit dat Open Vld echt niet nog vijf jaar Vlaamse oppositie zal willen voeren, zal Open Vld regeringsdeelname in Vlaanderen eisen in ruil voor deelname aan de Federale Regering.
Nu, vanaf dat moment is het voor zowel CD&V als Open Vld interessanter om sp.a als derde partner te hebben in beide regeringen i.p.v. N-VA: CD&V kan dan namelijk de leiding nemen (inclusief het minister-presidentschap), en beide partijen krijgen dan relatief meer zeggenschap (een grote partner minder, een kleinere partner erbij) én postjes. Het wordt volgens mij vijf jaar lastige oppositie voor N-VA, tegen beide regeringen. Vijf jaar zonder nationale verkiezingen is een eeuwigheid. Zeker gegeven het feit dat veel voormalige VB-kiezers zullen denken: "Het VB geraakt niet in de regering, maar N-VA ook niet; dan kan ik net zo goed terug voor het VB kiezen." Het perfecte voorbeeld om het begrip pyrrusoverwinning te illustreren.
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Federaal is het koffiedik kijken . Laatst gewijzigd door Dade : 26 mei 2014 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() N-VA
Cd&V & CdH Open VLd & MR Reynders premier ...