![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Burgemeester
|
![]() => Ik verwijs wederom naar mijn vorige posts tot u de denkfout zelf ontdekt in uw redenering.
|
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, stellen we ons voor dat ze allemaal op straat komen. Denkt u echt dat dit iets zou veranderen?
|
![]() |
![]() |
#123 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Heb het dan over wenselijkheid - volgens jou - en niet over democratisch. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat verstaat u eigenlijk niet onder "parlementaire meerderheid"?
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() MOET ik dat werkelijk? ![]() http://www.willemsfondsbrugge.be/new...0ongelijk.html citaat: << Het is een dooddoener geworden de laatste jaren bij de analyses van verkiezingen. De kiezer heeft altijd gelijk! Niets is minder waar. Er zijn tientallen voorbeelden te bedenken, waarbij de kiezer, die niet meer is dan een feilbare mens, of erger nog een feilbare en manipuleerbare kudde, zich schromelijk heeft vergist, minstens heeft laten misleiden. Dit heeft vaak desastreuze gevolgen voor zichzelf, zijn buren, zijn natie en/of volk en zelfs de rest van de wereldbevolking gehad... >> ![]() https://www.facebook.com/OpbouwKoeke...78398702215335 citaat: <<De kiezer heeft zich in Koekelare ongelofelijk vergist...>> ![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...sch-koos.dhtml citaat: <<... Er klonk spijt, zelfs minachting in de stem van Karel De Gucht: 'Wat er op federaal niveau gebeurt, noem ik immobilisme en noemt CD&V stabiliteit. Dat is de verantwoordelijkheid van de kiezer.' Zijn partijgenoot Herman Schueremans beaamde: 'Verkiezingen zijn het recht om bedrogen te worden op een manier die je zelf wilt.' Zoals wijlen Hugo Schiltz na Zwarte Zondag zei: 'De kiezer heeft zich vergist.' In 1991 was de antipolitiek ook de echte winnaar. Gisteren niet. Vlaanderen stak nu geen middenvinger op naar het beleid. Vlaanderen stemde zoals dat van de modale Vlaming verwacht mag worden... >> ![]() http://oud.wbs.nl/uploads/publicatie...2002-10-11.pdf citaat: << ... Dat ademt toch een beetje de sfeer van dat de kiezer zich vergist heeft... >> ![]() http://www.dagelijksestandaard.nl/20...-altijd-gelijk citaat: << ... Ik ben ook niet van mening dat de kiezer altijd gelijk heeft... >> ![]() ![]() ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 mei 2014 om 20:47. |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gaat wel heel ver terug. In 2010 als me niet vergis kwamen de NVA en het VB op 40% van het aantal stemmen in Vlaanderen voor de Federale Kamer. Nu halen ze dit percentage in geen geval meer. Ze zitten nu samen op een 38 % of zoiets.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 mei 2014 om 20:51. |
![]() |
![]() |
#127 | |
Burgemeester
|
![]() => Wij leven in een versnipperd politiek landschap.
U stelde : Citaat:
Ons deviant kiesstelsel echter laat uw definitie van 'democratie' op federaal vlak niet toe. Want 'de grootste' is nu eenmaal de N-VA, of men dat nu wenselijk acht of niet. 30%, meer of minder, dat is democratisch legitiem in ons systeem, indien al de rest minder heeft. Zelfs de absurde redenering van 'Het Oosten' houdt geen steek, 70% van de kiesgerechtigde Vlamingen hebben niet op de N-VA gestemd...dat geldt dus voor elke partij, en volgens die berekening is en blijft de N-VA de grootste. Overigens doen politieke families niet ter zake. Sinds Leuven Vlaams zijn de nationale partijen in ons land opgedoekt. Tijdens de campagne de afgelopen weken hebben ze de congruentie van de zusterpartijen eens nader belicht. Daaruit bleek dat Ecolo en Groen! voor zo'n 80% congruent zijn wat betreft hun partijprogramma. De rest allemaal minder. Zo komen PS en sp.a voor slechts 60% overeen, en CD&V en CDH minder dan 50%. Uw vraag over parlementaire meerderheid valt natuurlijk binnen dat deviant kiesstelsel. De grendelgrondwet verdraait namelijk de naakte cijfers. De demografische minderheid van de Franstaligen wordt met een factor x vermeerderd en de demografische meerderheid van de Vlamingen wordt met diezelfde factor x verminderd. De beruchte wet op pariteit dus. Zo zijn er ook de bijzonderemeerderheidswet, 2/3de meerderheden, alarmbelprocedures. Dus ja, ik weet wat parlementaire meerderheid inhoudt, maar die is per definitie al niet legitiem, althans wat mij betreft. Laatst gewijzigd door Woordenaar : 26 mei 2014 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou op z'n minst aanleiding kunnen geven tot een groot & groots straatfeestje, niet? Een soort 'reclaim the streets', maar dan op z'n vloms (the horror! the horror!) ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou wie dan ook zulk een samenleving politiek WILLEN besturen? Laat diegenen mét een identiteit en een sociaal weefsel voor elkaar, en énkel en alléén voor elkaar zorgen. Laat die anderen hun plan trekken. En als die anderen boel komen zoeken, gééf ze dan de boel die ze komen zoeken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij alvast niet herinneren hen ooit gevraagd te hebben iets voor mij te doen. Als zij mij ervan kunnen overtuigen dat wat ze doen ook voor mij écht wel enig nut heeft, wil ik hen best wel voor hun 'werk' betalen. Zo niet: fuck 'em. Dat ze bij iemand anders bédelen. De zigeuners moeten dat ook doen. ![]()
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De andere 2 willen zeer veel verschillende partijen... Dus... |
|
![]() |
![]() |
#133 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond de leugen van die 'optelsom van twee democratieën' echter nog érger. Er is helemaal géén optelsom van twee democratieën. Er is in het Heilig Apenland Der Vaad'ren geen één democratie te bespeuren. ![]() Edit: ik wil een uitzondering maken voor wat er rest van het dorp "Doel", en misschien hier en daar een popgroepje, een kaarters-club of een alternatief agit-prop-theater-project. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 mei 2014 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar wil 1 kiezer op 3 dat NVA de leiding neemt in het Vlaams parlement. De andere 2 willen hetzelfde voor zeer veel verschillende partijen. Dus... |
|
![]() |
![]() |
#136 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Afgezaagd non-argument. Zelfs jij beseft dat 20,33 % een cijfer is waar alle anderen alleen maar van kunnen dromen. Next !
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
#138 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Meerderheidssysteem invoeren zoals in Groot-Brittannië.
Dan had je binnen de 24 uur een voltallige N-VA regering, niks compromissen, een onverdund beleid, waar je na 5 jaar als kiezer je mening kunt over geven. Met het first-past-the-post systeem wint de grootste partij in een arrondissement gewoon alle zetels van dat arrondissement. Coalities lijken democratisch, maar ze zijn dat niet. Je krijgt dan een cocktail van 4, 6 of 8 dranken, en het brouwsel dat daaruit komt is zwaar te verteren en heeft een bijzonder vies smaakje...
#139 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik deel uw analyse volledig. |
|
![]() |
![]() |
#140 |
Minister
|
![]() If Voting Would Make A Difference They Would Not Let Us Do It.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |