![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stemmen muzelmensen op de NVA? Euh.... ja. Ik ken er alvast meer dan één die NVA gestemd heeft, waaronder zelfs eentje die op zichzelf gestemd heeft. ![]() Waarom zouden ze NIET op de NVA stemmen? NVA is niet racistisch en heeft geen probleem met moslims. Laatst gewijzigd door Miauw! : 27 mei 2014 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... alleen de ontwikkeling hier op het forum spreekt boekdelen. Zwijg ik nog over diverse uitspraken van extreem rechtse uitlaatkleppen : Filip Dewinter : "Ik vind dat wanneer moslima's plaatsnemen op de publieke tribunes, zij op zijn minst het respect zouden mogen hebben om hun hoofddoek af te doen" -> geen ambtenaar dus maar slechts een bezoeker "Wie een hoofddoek draagt, tekent hiermee zijn terugkeercontract" -> dat lijkt me ook zeer algemeen Citaat:
Concreet : groep A eist van een groep B waar groep A zich niet eens aan verzaakt en dan kom jij verontwaardigd doen als B naar de rechter stapt ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar dient volgens jullie de evaluatie toch te gebeuren door derden die zich er aan zouden storen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niet weten waarom niet... er waren er destijds aanzienlijk wat die op het VB stemden ook.
In het algemeen geldt dat iedereen wel ergens zal stemmen naargelang hij/zij denkt dat zijn/haar belangen het best zullen verdedigd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20120308_170: "de vraag werd onontvankelijk verklaard omdat die 'racistisch was en onnodig beledigend tegenover een godsdienst'"
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-te-gaan.dhtml: Dewinter vraagt vrouw met hoofddoek in parlement weg te gaan Hier moet ik mezelf dus corrigeren: ik was dit incident al vergeten, maar Dewinter gaat dus inderdaad veel verder dan alleen een hoofddoekenverbod te eisen op het werk, op school en achter het loket. Waarom trouwens op het werk? Komt de beslissing daarover niet toe aan de werkgever? |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is dat nu zo moeilijk om al die zever achterwege te laten bij het uitvoeren van uw job? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 27 mei 2014 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp je wens en respecteer die ... alleen is de vraag hoe ga je dat reglementeren ? Citaat:
laat die 'zever' achterwege en er zal nog genoeg zijn waar mensen zich kunnen aan storen bij personen die een job uitoefenen waar ze met veel volk in contact komen. Dan moet je haast uniformen gaan opleggen. btw 'zich aan iets storen' is geen gegronde juridische reden. In het algemeen wordt in de basis een recht enkel beperkt daar waar het recht van een ander in het gedrang brengt. Hoe een ander er dient uit te zien is niet meteen een basisrecht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zullen we wat gaan discrimineren dan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Klein Licht : 27 mei 2014 om 11:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lijkt me niet te kloppen Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen het parlement en de publieke ruimten Dus je beroepen op het reglement van het parlement is al nonsens En in het reglement voor de publieke ruimtes staat er bij mijn weten niks van in... maar misschien vergis ik me |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ófwel dient men dan een zeer vage omschrijving te geven en ga je in de problemen komen ófwel dient er een volledige opsomming te gebeuren die al evenmin haalbaar is Citaat:
Mijn opmerking dat er heel wat is waar een mens zich kan aan storen blijft wel btw dit is hoe de raad van state dat beziet : De Raad van State stelt het als volgt: “In een democratische rechtsstaat dient de overheid neutraal te zijn, omdat zij de overheid is van en voor alle burgers en omdat zij deze in beginsel gelijk dient te behandelen zonder te discrimineren op grond van hun religie, hun levensbeschouwing of hun voorkeur voor een gemeenschap of partij. Om die reden mag dan ook van de overheidsbeambten worden verwacht dat ook zij zich in de uitoefening van hun functie ten aanzien van de burgers strikt houden aan deze neutraliteit en aan het beginsel van de benuttingsgelijkheid.” (Advies n° 44.521/AG van 20 mei 2008 van de afdeling wetgeving van de Raad van State over het Wetsvoorstel houdende toepassing van de scheiding van de Staat en de religieuze of niet-confessionele levensbeschouwelijke organisaties of gemeenschappen, Parl. Handelingen Senaat, Gewone zitting, 2007-2008, n°4-351/2, p. 8). Het beginsel van onpartijdigheid is geschonden van zodra een schijn van onpartijdigheid legitieme twijfels laat rijzen over de bekwaamheid van de beambte om zijn taak in volledige onpartijdigheid uit te voeren. (C.E. (8ste kamer), 25 november 2003, NOEL, n°125678; C.E. (Algemene Vergadering), 27 mei 2008, SLABBAERT, n°183480; C.E. ( 8ste Kamer), 30 januari 2007, EBENS EN HANSSENS, n°167303 ) let vooral op het vetgedrukte Citaat:
Je maakt er een karikatuur van ... ik denk dat je best wel wist wat ik bedoelde met : 'zich aan iets storen' is geen gegronde juridische reden. Verder heb je gelijk als we dat morgen zo zouden beslissen ( behoudens de nodige euvels ) dan wordt het wet en heb je je daar maar aan te houden. Het ging echter over de situatie zoals ie nu is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat soort forummers : negeren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pfff... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst refereert ie naar art. 100 “verboden is enig teken van goed- of afkeuring te geven” maar dat pakt niet enkel als ge al in de doctrine van fdw meeloopt Vervolgens begint hij over "Het geldende verbod van de islamitische hoofddoek in het gemeenschapsonderwijs moet van kracht zijn in alle overheidsgebouwen" Dat kan ie wel vinden maar dat is niet zo en het hoofddoekenverbod in het gemeenschapsonderwijs is er niet gekomen omwille van neutraliteit in overheidsgebouwen. Dat is besloten door de Raad van het gemeenschapsonderwijs (GO!) met als uitleg "het garanderen van respect en pluralisme"... iets wat steeds op wankelen heeft gestaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |