Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2014, 18:24   #321
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Bij Telenet zat er onlangs eentje in volle zwart ornaat met zoals door de imam voorgeschreven ,het uiterste minimum van het gelaat zichtbaar, aan de loketten van de klantendienst. De volgende keer dat ik daar moet zijn breng ik een grote paternoster mee om rond mijn nek te hangen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 18:36   #322
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Mijn grootmoeder heeft nooit een sjaaltje gedragen, noch een tafellaken van islamitisch formaat. Geen enkel grootmoeder heeft dat gedaan, behalve die van de linksprogressieven. En blijkbare hebben die linksprogressieve grootmoeders dat gedaan omdat ze erotiserende haren hebben die het mansvolk tot ondeugdelijk gedrag aanzet. Tegenwoordig blijken de linksprogressieve vrouwen die achterlijkheid achter zich gelaten te hebben. Gaat het de moslima's ooit lukken die achterlijkheid achter zich te laten?

PS "Onze" mariabeeldjes schijnen tot het cultureel erfgoed te behoren. Van mij mogen ze de container ingekieperd worden. Hoe dan ook, postuurkes erbij slepen om het provocerend uniform van de veroveringszuchtige islam te vergoeilijken, is wel heel erg idioot.
Onze (groot)moeders deden dat niet om ideologische redenen, maar om hun "permanent" niet te bederven OF omdat hun haar vol krulspelden zat.
Is deze madam ook linksprogressief?

En dat "postuurke" illustreert gewoon dat de sluier/hoofddoek daar al een cultuurgebonden traditie was lang VOOR de islam zijn intrede deed.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 18:49   #323
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Onze (groot)moeders deden dat niet om ideologische redenen, maar om hun "permanent" niet te bederven OF omdat hun haar vol krulspelden zat.
Is deze madam ook linksprogressief?

En dat "postuurke" illustreert gewoon dat de sluier/hoofddoek daar al een cultuurgebonden traditie was lang VOOR de islam zijn intrede deed.
Indien de moslima's hun permanent willen beschermen dmv van een hoofddoek , dan doen ze maar.
Maar achter het loket regent het niet, en staan er ook geen postuurkes.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 19:02   #324
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Bij Telenet zat er onlangs eentje in volle zwart ornaat met zoals door de imam voorgeschreven ,het uiterste minimum van het gelaat zichtbaar, aan de loketten van de klantendienst. De volgende keer dat ik daar moet zijn breng ik een grote paternoster mee om rond mijn nek te hangen.
Groot gelijk. Ik ga dat ook doen, 'identitair' gaan provoceren, ten minste als ik zo'n identitaire provocateur ongevraagd aan het loket zie. Als ik ongevraagd met zo'n zwart ingepakt spook geconfronteerd word, haal ik een kruis boven en hou dat pal voor haar neus. Ik zal haar ook uitleggen waarom. Niet dat ik christen of katholiek ben, verre van, ik ben atheist, maar ik zal op opvallend identitaire wijze aan het zwart ingepakt spook duidelijk maken dat we hier in het Westen zijn.
Ik hoop dat ik een voorbeeld kan stellen en dat velen mijn voorbeeld volgen. De linkse club gaat mij ongetwijfeld steunen in mijn identitaire uitdrukkingsmethode.
Oud 27 mei 2014, 19:04   #325
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waren onze (groot)moeders in de jaren 60-70 dan ook "onherkenbare klonen"?
die droegen helemaal geen doeken binnenshuis en uitzonderlijk buitenshuis met slecht weer ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 19:14   #326
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Groot gelijk. Ik ga dat ook doen, 'identitair' gaan provoceren, ten minste als ik zo'n identitaire provocateur ongevraagd aan het loket zie. Als ik ongevraagd met zo'n zwart ingepakt spook geconfronteerd word, haal ik een kruis boven en hou dat pal voor haar neus.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 19:17   #327
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Nooit gezien maar zelfs mocht dit wel het geval zijn dan hoeft het geenszins te verwonderen dat hoofddoekjes vandaag negatieve emoties oproepen, de verantwoordelijkheid daarvoor ligt niet bij ons.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 19:30   #328
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groot gelijk. Ik ga dat ook doen, 'identitair' gaan provoceren, ten minste als ik zo'n identitaire provocateur ongevraagd aan het loket zie. Als ik ongevraagd met zo'n zwart ingepakt spook geconfronteerd word, haal ik een kruis boven en hou dat pal voor haar neus. Ik zal haar ook uitleggen waarom. Niet dat ik christen of katholiek ben, verre van, ik ben atheist, maar ik zal op opvallend identitaire wijze aan het zwart ingepakt spook duidelijk maken dat we hier in het Westen zijn.
Ik hoop dat ik een voorbeeld kan stellen en dat velen mijn voorbeeld volgen. De linkse club gaat mij ongetwijfeld steunen in mijn identitaire uitdrukkingsmethode.
Misschien kunt u tegelijkertijd een T-shirt met daarop onderstaande afbeelding uitproberen?
Bijgevoegde afbeelding(e)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 19:39   #329
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Misschien kunt u tegelijkertijd een T-shirt met daarop onderstaande afbeelding uitproberen?
Prima idee!
Oud 27 mei 2014, 22:05   #330
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Dat is zeker haalbaar. Je geeft zélf al een voorbeeld van de RvS...
...en heb je dat gelezen ?
Dit is alvast geen voorbeeld van hoe je beperking oplegt aan kleding of uiterlijk vertoon teneinde de neutraliteit te bewaren... want daar maalt de RvS in dat stukje niet over... die heeft het enkel over neutraliteit van handelen.
Concreet :
twee personen , persoon A met sluier of wat dan ook, persoon B zo uiterlijk neutraal gekleed als men het maar kan voorstellen ( contradictio in terminis )
Persoon A behandelt je gewoon zoals het hoort en persoon B maakt een opmerking over zagerige janetten als jij daar toevallig saat in een roos t-shirtje
Het is persoon B die zich dan niet neutraal heeft opgesteld en niet neutraal heeft behandeld

Citaat:
Zodra hun hoofddoek onzichtbaar is is het probleem dan ook opgelost he. Net zoals die neonazi onder zijn hemdje vol swastika's kan staan.
bah ja ALS he... dan is het probleem voor jou misschien opgelost

Citaat:
Natuurlijk kan men zich aan veel dingen storen. Maar als democratie beslissen we dat er een verschil is tussen iemand die zijn werk uitvoert met een paarse trui, en iemand met een t-shirt met 'hetero's aan het gas'.
weer een karikatuur.... bepaalde uitingen zijn sowieso uit den boze.
Het waarom hoe ed is een andere discussie

Citaat:
Als iets de toets van de karikatuur niet overleeft, kan dat een belangrijke indicatie zijn dat de premisse fout zit.
kan maar hoeft niet
Anders kunnen we onmiddellijk wat ook wat godwinnen bij wijze van karikatuur

Citaat:
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die bepaalde ideologische uitingen voldoende storend vinden, net zoals er mensen zijn die publiek naakt onaanvaardbaar vinden. En dat gaat dan nog over de publieke ruimte, niet het bemannen van een customer-facing overheidsfunctie.
Dat klopt...
Dat zei ik ook al... indien er een soort consensus bereid is bepaalde wetswijzigingen erdoor te drukken ( behoudens...) dan heeft iedereen zich achteraf daar maar aan te houden ... simpel als datte

Maar dat is nog lang niet aan de orde
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 22:12   #331
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
die droegen helemaal geen doeken binnenshuis en uitzonderlijk buitenshuis met slecht weer ...
en in de kerk niet te vergeten...
Tot de 2de Vaticaanse Concilie (1962-1965) was het voor vrouwen verplicht in de kerk hun hoofd te bedekken. De basis hiervoor is Korintiërs 11:5-6: "Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw. Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken."
... en logischerwijs werd dat doorgetrokken naar buiten toe door velen.
Ze doen/deden maar

( waar blijft jvdb om me tegen te spreken ? )
Oud 27 mei 2014, 22:14   #332
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Nooit gezien maar zelfs mocht dit wel het geval zijn dan hoeft het geenszins te verwonderen dat hoofddoekjes vandaag negatieve emoties oproepen, de verantwoordelijkheid daarvoor ligt niet bij ons.
wie weet... negatieve emoties roept het bij alvast op, net gelijk kruisjes ed
Oud 27 mei 2014, 22:22   #333
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja 50 jaar geleden in de kerk ook
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 22:54   #334
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
En een vrouw, zelfs een koningin, die op privé-audiëntie gaat bij de paus, moet ook vandaag de dag nog altijd gesluierd zijn. En wat met de bruidssluier? Ook een relict uit lang vervlogen tijden, maar op hun trouwdag dragen veel bruidjes dit "symbool van ondergeschiktheid" nog altijd, uit vrije wil.
Oud 27 mei 2014, 22:57   #335
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ja 50 jaar geleden in de kerk ook
ja en ?

wat begin jij trouwens over oude relikwieten ... het loop hier vol van met jij bovenop die het bestaansrecht van Israël bront uit een stoffig oud sprookjesboek
Oud 27 mei 2014, 23:03   #336
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een vrouw, zelfs een koningin, die op privé-audiëntie gaat bij de paus, moet ook vandaag de dag nog altijd gesluierd zijn. En wat met de bruidssluier? Ook een relict uit lang vervlogen tijden, maar op hun trouwdag dragen veel bruidjes dit "symbool van ondergeschiktheid" nog altijd, uit vrije wil.
"vrije wil" impliceert toch dat je die ook uit kan laten dacht ik. En bovendien: in de Middeleeuwen droegen ze ook van die grote puntmutsen met een sluier aan, zullen we daar nog eens mee gaan werken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 23:12   #337
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
"vrije wil" impliceert toch dat je die ook uit kan laten dacht ik. En bovendien: in de Middeleeuwen droegen ze ook van die grote puntmutsen met een sluier aan, zullen we daar nog eens mee gaan werken?
Tuurlijk. Net zoals de meeste moslim-meisjes hun hoofddoek uit vrije wil dragen. Dat bedoelde ik nu net met mijn vergelijking: de mantilla bij de paus is helaas een symbool van onderworpenheid dat een vrouw nog steeds MOET dragen, maar ik denk niet dat ook maar één vrouw er bij stilstaat dat het eigenlijk een symbool van onderworpenheid is. Net zoals nog maar weinig bruidjes erbij stilstaan dat de sluier, waar ze vrijwillig voor kiezen, een symbool is van onderworpenheid aan hun man. Die dingen worden enkel nog gedragen omwille van de traditie, niet omwille van de symbolische betekenis. Bij veel moslima's is dat toch net zo?
Oud 27 mei 2014, 23:19   #338
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk. Net zoals de meeste moslim-meisjes hun hoofddoek uit vrije wil dragen. Dat bedoelde ik nu net met mijn vergelijking: de mantilla bij de paus is helaas een symbool van onderworpenheid dat een vrouw nog steeds MOET dragen, maar ik denk niet dat ook maar één vrouw er bij stilstaat dat het eigenlijk een symbool van onderworpenheid is. Net zoals nog maar weinig bruidjes erbij stilstaan dat de sluier, waar ze vrijwillig voor kiezen, een symbool is van onderworpenheid aan hun man. Die dingen worden enkel nog gedragen omwille van de traditie, niet omwille van de symbolische betekenis. Bij veel moslima's is dat toch net zo?
oei ... nu vraagt ge ernaar hé
Zo meteen volgen er 20 bladzijden selectieve passages uit de Koran, Hadith, etc waar circe als islam-expert feilloos mee gaat aantonen dat mijn buurvrouw _ voor die tweemaal in het jaar _ zich radicaal vergist als ze beweert dat ze dat uit traditie doet.
Oud 27 mei 2014, 23:40   #339
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Volgens Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sluier_(kleding)

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 27 mei 2014 om 23:41.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 00:18   #340
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

met een sluier en hoofddoek hebben ze 1 groot voordeel: nooit geen bad hairday
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be